Gå til innhold

Hvilken designerveske bør jeg gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe av det jeg synes er fascinerende, er at nordmenn har råd til å bruke så store summer på vesker at de kunne forsørget et menneske i et annet land. Tenk hvordan det må føles for de barna som vokser opp i fattigdom. Hunder og katter blir matet seg mette, mens de selv blir overlatt til å sulte i et land de ikke kan kontrollere

Anonymkode: a7c77...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det jeg synes er fascinerende, er at nordmenn har råd til å bruke så store summer på vesker at de kunne forsørget et menneske i et annet land. Tenk hvordan det må føles for de barna som vokser opp i fattigdom. Hunder og katter blir matet seg mette, mens de selv blir overlatt til å sulte i et land de ikke kan kontrollere

Anonymkode: a7c77...768

Ja, verden er fryktelig urettferdig. Men det er uansett ikke en sammenheng mellom dyre vesker og liten empati for andre. Man kan kjøpe dyre ting til seg selv og allikevel bry seg om fattige barn :-) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ok at du ikke liker Hermes. Jeg skrev det jeg skrev fordi du sa at du ville investere. 

Anonymkode: cf1d2...767

Og jeg svarte på det du skrev at jeg var enig, men at jeg ikke ønsker en hermes. Var det noe ved svaret mitt du misforstod? 

Anonymkode: a8328...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at en designerveske gjerne kan leve i 20+ år. En H&M veske må vel byttes en gang i året. Noen vesker blir gjerne også ettertraktet vintage, så den kan faktisk stige i verdi! 

Anonymkode: 7d6d0...c41

Jeg har flere Accessorizevesker som jeg nå har hatt i 15 år+ og de er vel så bra de. Alt kommer an på hvordan man behandler dem. 

Anonymkode: 00702...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så har jeg og noen vintagevesker og en litt dyrere veske, men ikke i samme prisklasse som en del andre her har. Det er ikke det som står som prioritering nå for min del. :) 

Anonymkode: 00702...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man betaler alltid et gebyr når man handler vesker fra utlandet, det er vel 25 % av totalprisen som går til moms. (Handler fra de seriøse butikkene Netaporter, Mytheresa, Shopbop osv. Jeg må alltid betale flere tusen i moms etter veskekjøp).

 

Anonymkode: 096ac...bc6

Hvis man bare bruker vesken som vanlig på tilbaketuren da?   Tollerene kan jo ikke vite at den er helt ny.  Man kan jo ikke ha med kvitteringen for veskekjøpet hver gang man er ute å flyr uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det jeg synes er fascinerende, er at nordmenn har råd til å bruke så store summer på vesker at de kunne forsørget et menneske i et annet land. Tenk hvordan det må føles for de barna som vokser opp i fattigdom. Hunder og katter blir matet seg mette, mens de selv blir overlatt til å sulte i et land de ikke kan kontrollere

Anonymkode: a7c77...768

Jeg er så lei av mennesker som føler det er greit å snakke om mennesker som bruker penger på klær og vesker på en sånn måte. Ja, jeg er glad i designergoods. Men jeg er faktisk også opptatt av mennesker rundt meg! Det går faktisk an å gjøre begge deler. Jeg har har vært frivillig i både Kenya, Ecuador, Israel/Palestina, Ukraina og Frelsesarmeen her hjemme. Jeg har hatt mitt eget fadderbarn siden jeg fikk min første jobb som 16 åring. Jeg har blitt kjent med flere narkomane på gatene og fått kjempeflotte samtaler. Nå studerer jeg sosialt arbeid fordi jeg ønsker en jobb der jeg kan hjelpe mennesker, framfor en jobb jeg lan tjene fett i. Det er mulig å interessere seg for mote og spare til noe dyrt du ønsker deg, samtidig som du har et hjerte for andre<3

Anonymkode: a8328...9e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte nr 1 og nr 3 best :) og den siste minst. Har ikke peiling på vesker men bare fra utseendet så 

Anonymkode: 04dbe...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvis man bare bruker vesken som vanlig på tilbaketuren da?   Tollerene kan jo ikke vite at den er helt ny.  Man kan jo ikke ha med kvitteringen for veskekjøpet hver gang man er ute å flyr uansett. 

Det går jo ja. Jeg snakket om nettbutikker. Hvis du kjøper i utlandet kan du i teorien kaste alt av papirer og kvittering som følger med veska og håpe på at du ikke blir stoppa ja. Lov er det jo ikke da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Unika said:

Ja, verden er fryktelig urettferdig. Men det er uansett ikke en sammenheng mellom dyre vesker og liten empati for andre. Man kan kjøpe dyre ting til seg selv og allikevel bry seg om fattige barn :-) 

Man kan ha mye empati og fortsatt være ganske ignorant om verden rundt seg. Dumsnille er veldig godt eksempel på det. De tilgir mennesker som stjeler og bruker vold fordi de synes synd på dem, de gir dem penger selv omd e blir brukt til rus og gambling. Mye empati har de, men ofte er de med på å gjøre mer skade enn nytte

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er så lei av mennesker som føler det er greit å snakke om mennesker som bruker penger på klær og vesker på en sånn måte. Ja, jeg er glad i designergoods. Men jeg er faktisk også opptatt av mennesker rundt meg! Det går faktisk an å gjøre begge deler. Jeg har har vært frivillig i både Kenya, Ecuador, Israel/Palestina, Ukraina og Frelsesarmeen her hjemme. Jeg har hatt mitt eget fadderbarn siden jeg fikk min første jobb som 16 åring. Jeg har blitt kjent med flere narkomane på gatene og fått kjempeflotte samtaler. Nå studerer jeg sosialt arbeid fordi jeg ønsker en jobb der jeg kan hjelpe mennesker, framfor en jobb jeg lan tjene fett i. Det er mulig å interessere seg for mote og spare til noe dyrt du ønsker deg, samtidig som du har et hjerte for andre<3

Anonymkode: a8328...9e6

https://www.nytimes.com/2016/03/22/magazine/the-voluntourists-dilemma.html

https://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Anonymkode: a7c77...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke liker Birkin. Det er skikkelig gammel dame-veske. Grøss! Bestemora mi på over 90 har en sånn hun er gamlehjemmets fashionista og motedronning. 

Anonymkode: 3467f...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg svarte på det du skrev at jeg var enig, men at jeg ikke ønsker en hermes. Var det noe ved svaret mitt du misforstod? 

Anonymkode: a8328...9e6

Nei? 

Anonymkode: d35d9...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Invistere i en veske? :hoho:

Anonymkode: 0dc90...f94

Ja, det går an det, og velger man de rette veskene så kan man tjene gode penger på det og. 

Anonymkode: d35d9...766

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte best Mulberry. Klassisk design og ikke det merket "alle" har, noe som gjør det mer eksklusivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det jeg synes er fascinerende, er at nordmenn har råd til å bruke så store summer på vesker at de kunne forsørget et menneske i et annet land. Tenk hvordan det må føles for de barna som vokser opp i fattigdom. Hunder og katter blir matet seg mette, mens de selv blir overlatt til å sulte i et land de ikke kan kontrollere

Anonymkode: a7c77...768

Mange nordmenn har fadderbarn og støtter veldedige formål selv om de kjøper en veske som er dyr. Du gir vel ikke bort alt du har, du heller? Det er ikke sånn at en som kjøper en dyr veske automatisk er en storforbruker. Det er mye som koster mer enn kvalitetsvesker. Å kjøpe hund, stor bolig, hytte, bil og enda en bil for eksempel. Sykkel og skiustyr er også kjempedyrt. Reiser koster, og det kommer også fort opp i store summer å over tid kjøpe mye dyr mat, spise og drikke mye,, kjøpe take away og spise ute rett som det er, gå ut hver helg med kjøp av dyr drikke og taxi... Det blir for dumt å kritisere et veskekjøp. Det er da virkelig ikke snakk om noen enorm sum, spesielt ikke fordelt på alle årene vesken holder. 

Anonymkode: 832e0...8a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Invistere i en veske? :hoho:

Anonymkode: 0dc90...f94

En avsporing, men ja, vesker kan faktisk være et knallbra investeringsobjekt på samme måte som klokker, vin og kunst. Luksussegementet innen moteindustrien er mer stabilt enn mer tradisjonelle investeringer, og selv Hegnar nevner luksusvesker som investeringsobjekt "på ordentlig". 

En studie gjennomført av Baghunter spår f.eks at Hermès Birkin-vesken vil doble seg i verdi i løpet av de ti neste årene, noe som gjør den til en historisk bedre investering enn både aksjemarkedet og gull. I løpet av de siste 35 år har Birkin hatt en verdiøkning på rundt 500 prosent, og det er mer enn gullprisen har steget i samme periode.

Det er neppe så mange som velger veskemerke og -modell ut fra sånne hensyn, men noen er det sikkert som velger ikoner og limited editions litt pga verdistigningen.

Anonymkode: 832e0...8a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Givenchy er min favoritt på din liste. Fantastisk skinn og kvalitet. Givenchy Nightingale er også en kjempefin modell.

Anonymkode: 832e0...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bra du ikke liker Birkin. Det er skikkelig gammel dame-veske. Grøss! Bestemora mi på over 90 har en sånn hun er gamlehjemmets fashionista og motedronning. 

Anonymkode: 3467f...a98

Jeg syns den er rålekker, men de er drittunge og de kan ikke bæres på skuldra så de er upraktiske.  Men hadde jeg fått en hadde jeg jo ikke sagt nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...