Gå til innhold

Hvilken designerveske bør jeg gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skal investere i min andre designveske, men er usikker på hvilken jeg skal gå for, og tenkte derfor å høre med dere. Jeg skal ha en håndveske som rommer litt, men som ikke er for stor, da jeg ikke er så veldig høy og jeg syns store vesker blir rart på meg. Ønsker en veske med klassisk design, som ikke så lett går av moten. Veskene jeg står mellom er: 

Givenchy Antigona small

Mulberry Bayswater Zipped small

Saint Laurent Sac de Jour small

Celine Luggage (usikker på størrelse)

 

Blir glad for alle henvendelser. Enten du bare vil dele hvilken du syns er finest, eller om du har en av veskene og dine erfaringer med dem. Kom gjerne også med forslag til andre designvesker i noe lignende stil som de jeg har listet opp. (Ikke LV eller Hermes) 

Anonymkode: a8328...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av dem. Du kan få noe som ligner for en langt billigere penge på HM o.l.

Anonymkode: a2658...662

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Mulberryvesken best,  og den så også helt normal ut i størrelsen. Så heller stor enn liten ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem. Du kan få noe som ligner for en langt billigere penge på HM o.l.

Anonymkode: a2658...662

Men det er jo ikke det hun spør etter her.  Hun ønsker råd om designervesker, ikke "rip off" vesker fra HM. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syne også Mulberryen er mest klassisk av de, hvis det var viktig for deg. Antigona og den fra celine er nok over toppen sin allerede. 

Men kjøp den som virkelig gir deg godfølelsen. Da varer den lenge for deg 

Anonymkode: e884e...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem. Du kan få noe som ligner for en langt billigere penge på HM o.l.

Anonymkode: a2658...662

Poenget med en designerveske er at den skal koste MYE, og det skal synes. Så får vi heller spise tunfisk og makaroni til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem. Du kan få noe som ligner for en langt billigere penge på HM o.l.

Anonymkode: a2658...662

Haha, det der er så typisk kåge. Alltid noen som skal slenge med leppa og vise hvor fornuftige og flinke de er. :fnise: 

Til ts: jeg likte den fra Mulberry best. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mulberryvesken er finest, men den originale bayswater, ikke zipped.

Anonymkode: 8b69f...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Designveske"? Er ikke alle slike gjenstander designet? 

Anonymkode: 10dd8...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den fra Mulberry kom på ca 10 300 kr når jeg regnet om fra dagens dollarkurs.  Hvor har du tenkt å kjøpe den og hvordan er det å ta med seg varer fra utlandet som koster såpass mye?  Må man betale ekstra i toll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulberry zipped! Jeg har den - og elsker den. Perfekt størrelse, og veldig deilig med skulderrem. 

Anonymkode: 096ac...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Så den fra Mulberry kom på ca 10 300 kr når jeg regnet om fra dagens dollarkurs.  Hvor har du tenkt å kjøpe den og hvordan er det å ta med seg varer fra utlandet som koster såpass mye?  Må man betale ekstra i toll? 

Mulberry selges over hele Norge. De har også egen butikk i Oslo. Den koster forøvrig rundt 11,200-11,800 her.

Endret av Unika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en veske fra Stella McCartney? Litt annerledes enn det "alle" andre har... ;)

Anonymkode: f0df1...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Så den fra Mulberry kom på ca 10 300 kr når jeg regnet om fra dagens dollarkurs.  Hvor har du tenkt å kjøpe den og hvordan er det å ta med seg varer fra utlandet som koster såpass mye?  Må man betale ekstra i toll? 

De fleste seriøse nettbutikker trekker fra utenlandsk moms når de sender ut av eu. Da momses den ved ankomst. Eneste påslaget blit gebyret på rundt 260,- 😊

Anonymkode: d5dc3...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Designveske"? Er ikke alle slike gjenstander designet? 

Anonymkode: 10dd8...ca4

HM vesker er som oftest design som er sterkt inspirert fra ekte design og kan like gjerne kalles kopier.  Dermed kan ikke HM vesker kalles for designvesker.  De er ikke unike.  De er også dårlig sydd, laget av plast og kvalitetsmessig i en helt annen liga enn f.eks en veske fra Givenchy. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Unika skrev:

Mulberry selges over hele Norge. De har også egen butikk i Oslo. Den koster forøvrig rundt 11,200-11,800 her.

Aaaaah.  Når jeg tenker meg om så har jeg nok gått forbi den butikken i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulberry zipped! Jeg har den - og elsker den. Perfekt størrelse, og veldig deilig med skulderrem. 

Anonymkode: 096ac...bc6

Du har den i small? ja, skulderreim er ikke dumt! Veldig greit at man kan bruke vesken på flere måter. Vil du si det er god kvalitet på vesken. Og holder den formen sin etter man har brukt den litt? Jeg har aldri eid en Mulberry, så er ikke helt sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Poenget med en designerveske er at den skal koste MYE, og det skal synes. Så får vi heller spise tunfisk og makaroni til middag. 

Poenget er at en designerveske gjerne kan leve i 20+ år. En H&M veske må vel byttes en gang i året. Noen vesker blir gjerne også ettertraktet vintage, så den kan faktisk stige i verdi! Det er en investering, rett og slett! Jeg likte også best Mulberry-veska :) Har lyst på en selv men har dessverre ikke råd :sukk:

Anonymkode: 7d6d0...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...