Gå til innhold

Hva gjør dere kronisk syke i ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fibromyalgi, og altså kronisk syk. Nå har kjæresten min så lyst til å reise på en ferietur med meg, men jeg orker jo knapt å pakke kofferten en gang! Det er ikke aktuelt å dra på badeferie, for han liker ikke å bade eller sole. Er det noen andre kronisk syke her som har tips til hva slags ferietur man kan dra på når man egentlig ikke orker å dra på tur?

Anonymkode: c5f79...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo bli et sted hvor mulighetene er mange, sånn at du ikke går glipp av noe når du må hvile. Storbritannia er fint. Du må ikke gå å traske i byene hele tiden, og en fin mulighet er jo å hoppe på turistbussene (i for eksempel London) som stopper på museer og sånt. Min mor og jeg var på dameferie der for noen år siden og fant ut at taxi ikke er sååå dyrt, så vi shoppet og tok taxi tilbake til hotellet flere ganger. Du kan gjøre rolige aktiviteter som afternoon tea, musikal. Anbefaler også Edinburgh. Veldig fin by :) 

Anonymkode: bdae4...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drar på storbyferie, så lei deg rullestol du kan bruke i byen :) Mulig du kan få med fra hjelpemiddelsentralen hjemme, så tar du den med på flyet. Jeg anbefaler trlle-tjenesten på gardermoen, da blir du hentet i rullestol, og slipper å gå den store avstanden på flyplassen. Du får det samme der du kommer frem. 

Selv har jeg vært i Riga på helgetur, og var nok litt lite forberedt. Sett av mange penger til taxi, ta det overalt. Men hyggelig by, dog litt dyre priser. 

Anonymkode: c8042...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå gamle øst-europeiske byer hvis du er dårlig til å gå. Det er nesten alltid kjøreforbud i de gamle bydelene, og det er ofte der det meste som er å se og gjøre ligger. 

Ellers bør du vurdere hvorvidt du tåler den britiske fuktigheten eller ikke før du drar dit. 

Anonymkode: e7f81...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fibromyalgi, og altså kronisk syk. Nå har kjæresten min så lyst til å reise på en ferietur med meg, men jeg orker jo knapt å pakke kofferten en gang! Det er ikke aktuelt å dra på badeferie, for han liker ikke å bade eller sole. Er det noen andre kronisk syke her som har tips til hva slags ferietur man kan dra på når man egentlig ikke orker å dra på tur?

Anonymkode: c5f79...40b

Samboer og jeg har gått fra å ha aktive ferier til at jeg ble kronisk syk, og utrn mulighet til å kunne planlegge mer enn samme dag. 

Vi reiser til steder der han kan utfolde seg fysisk (han har som regel med landeveissykkel på ferie) mens jeg kan rusle ned på stranda og slappe av med sol og bading (eller de verste dagene bare ligge inne i ferieleiligheten), også er vi sammen fra utpå ettermiddagen til vi legger oss. Også har vi enkelte dager som vi tilbringer sammen fra morgen tul kveld, f.eks. med byvandring e.l. Men dette betinger jo at man kan finne på ting alene. 

Når vi reiser på lsngweekend i storby, har vi alltid hotell svært sentralt slik at jeg kan rusle på hotellrommet og slappe av litt ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hytte. Der kan jeg ligge på sofaen de dagene jeg trenger det, eller være med på tur de dagene det går. Svak til beins, men har med hesten om sommeren så kan ri ved siden av de som går. På hytta kan samboer og barn pusle med det de ønsker uten at jeg må være med. Fisketur/sykkeltur/snekre/vedlikehold ute osv. 

Anonymkode: 0de8c...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei Bobil eller campingvogn og kjør rundt i skandinavia. 

Anonymkode: f73d0...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...