Gå til innhold

Å ikke betale på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte helt konkret mener du det er kvinners feil at du ikke gidder å være gentleman?
(Heldigvis ikke dødd ut, så du får heller snakke for deg selv og ikke for andre menn)

Hvis du tenker på likestilling, så har ikke likestilling noe fordeling av hvem som betaler for daten å gjøre.

Anonymkode: d0033...379

det er ikke bare meg , men de fleste menn. gentleman kulturen har vært død i flere tiår nå tror jeg 

https://www.huffingtonpost.com/kira-sabin/chivalry-is-dead-and-you-_b_5654629.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Chloe87 said:

Det får være hans eget problem. Har selv betalt 600 kr for middag til en fyr på første date som jeg aldri møtte igjen. 

Det får være ditt eget problem.

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, nå er det vel tredje eller fjerde gangen jeg skriver dette! Så lenge jeg ser en fremtid så er det ok at han betaler på første. Ser jeg ikke det så betaler jeg selv min egen halvdel og kan betale hele og for den saks skyld. Ser jeg at det kan bli mer enn en date så syns jeg det er fint at han betaler/initierer å betale. Ser ikke jeg noen fremtid så betaler JEG for meg selv, og kan godt betale hans del også, kommer an på daten.

Anonymkode: d9427...ffd

Så med andre ord forventer du at mannen tilbyr seg å spandere kun fordi han er mann, fordi det er umulig for han å vite om du ser for deg en date til eller ikke og han tvinges dermed til å alltid måtte tilby seg å spandere hvis han er interessert i slike som deg.

Anonymkode: 63c78...a18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som insisterer på å betale i 2018 er utrolig stakkarslig. Synes jo litt synd på dem, men lite som er mer turnoff. 

Anonymkode: 684be...187

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.1.2018 at 11:02 AM, AnonymBruker said:

Jeg er for likestilling, men realiteten er ikke helt der ennå. Jeg er for at et par jobber som et team. Jeg mener at begge skal bidra i et forhold. Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull. Jeg synes det er direkte turn off når mannen ikke betaler for glasset med juice du bestiller på første date. Jeg ble helt satt ut da han ba om separat betaling og stappet kortet sitt inn. Han gaflet i seg mat og drikke, mens jeg satt med en juice og ba om den betalt separat. Jeg hadde betalt for han om jeg hadde fått kortterminalen. Han som ba meg med ut. Folk kan forandre seg når de kommer i et forhold, men det å ikke kunne betale på første date sier meg at fyren muligens er ekstremt gjerrig og da blinker varsellampene. 

Anonymkode: 1aad9...8ed

Hah...hadde ikke hatt noe problem å betale nei. Hadde du uoppfordret tatt regningen ved en annen anledning så hadde det vært en slik dynamikk jeg ønsket meg. Hvis noen småpenger betyr så mye for den ene eller andre så bør man heller bruke tiden på å bli litt mindre fattig mener nå jeg.

Du som er kvinne og har så mange flere single menn å velge iblant bør da kunne satse litt høyere enn han som bryr seg mer om 50lappen enn deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pewdiepie skrev:

det er ikke bare meg , men de fleste menn. gentleman kulturen har vært død i flere tiår nå tror jeg 

https://www.huffingtonpost.com/kira-sabin/chivalry-is-dead-and-you-_b_5654629.html

Så fordi du leser en artikkel så tenker du det er greit å oppføre deg som en random latsabb som ikke trenger å være hyggelig eller gjøre godt inntrykk på daten din?
Heldigvis tenker ikke menn flest sånn, det finnes mange gentlemen igjen, akuratt som det også finnes mange bra kvinner igjen.
Om man ønsker å være en anonym egosentrisk mann så værsågod, men da kan du heller ikke klage på at du ikke drar noen bra damer.

Anonymkode: d0033...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Noen liker tradisjonelle kjønnsroller, og rollen tro så har de ikke så stort behov for å rope høyt om det.  Kvinneforkjempere og feminister derimot har et voldsomt behov for å danne hylekor og lage drama rundt hver minste ting på linje med barnehagebarn som måler på millimeter hvem som fikk mest saft i glasset... 

Og nå ser det ut til at menn er smittet.. Alle er så opptatt av å være forulempet at de knapt får tid til annet..  

Synes du hyler særdeles høyt i denne tråden jeg. Behovet er stort, tydeligvis.

Anonymkode: 13980...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betale på date er et vanskelig tema.Jeg har blitt fortalt av andre menn at jeg aldri bør gjøre det for noe fordi det er noe med dynamikken som blir feil; da er hun plutselig den som er mest "verdt", det er som om jeg betaler for hennes tid, fordi mitt selskap ikke er godt nok. Det har ingenting med prisen på hva enn hun bestiller å gjøre. Jeg har derimot ikke kjørt denne stilen...føler det er så stusselig å krangle om hvem som skal betal for 2 kaffer eller 2 øl. Så betaler som regel med kort uten å gjøre noe big deal ut av det.  Noe damer blir faktisk småfornærmet om man prøver å betale. Mens en dame jeg datet ifjor husker jeg spesielt godt; hun sa ikke takk eller noe når jeg kjøpte øl til henne, og neste dag når jeg traff henne på en pub sa hun bare; Jeg vil gjerne ha en litt fruktig drink , overrask meg!  Snill og naiv som jeg var kjøpte jeg en ny(dyr) drink til henne. Hun drakk 2 slurker , også foreslo hun at vi skulle gå videre. Dama ble bare verre og verre mot meg jo mer jeg gikk med på.Og DA forstod jeg hvorfor det er dumt å spandere masse på damer, de mister respekten.
 

 

Anonymkode: ad971...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du hyler særdeles høyt i denne tråden jeg. Behovet er stort, tydeligvis.

Anonymkode: 13980...ea8

Vittig. Jeg sa bare meningen min i en annens tråd. Det er ikke akkurat å hyle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du leser en artikkel så tenker du det er greit å oppføre deg som en random latsabb som ikke trenger å være hyggelig eller gjøre godt inntrykk på daten din?
Heldigvis tenker ikke menn flest sånn, det finnes mange gentlemen igjen, akuratt som det også finnes mange bra kvinner igjen.
Om man ønsker å være en anonym egosentrisk mann så værsågod, men da kan du heller ikke klage på at du ikke drar noen bra damer.

Anonymkode: d0033...379

de fleste menn er ikek gentleman lengre, den kulturen er død for lengst dessverre

jeg har forresten dame og når jeg er singel drar jeg plenty. må ikke tro at bare fordi jeg har en annerledes mening enn deg så har jeg liksom ikke draget på damer herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betale på date er et vanskelig tema.Jeg har blitt fortalt av andre menn at jeg aldri bør gjøre det for noe fordi det er noe med dynamikken som blir feil; da er hun plutselig den som er mest "verdt", det er som om jeg betaler for hennes tid, fordi mitt selskap ikke er godt nok. Det har ingenting med prisen på hva enn hun bestiller å gjøre. Jeg har derimot ikke kjørt denne stilen...føler det er så stusselig å krangle om hvem som skal betal for 2 kaffer eller 2 øl. Så betaler som regel med kort uten å gjøre noe big deal ut av det.  Noe damer blir faktisk småfornærmet om man prøver å betale. Mens en dame jeg datet ifjor husker jeg spesielt godt; hun sa ikke takk eller noe når jeg kjøpte øl til henne, og neste dag når jeg traff henne på en pub sa hun bare; Jeg vil gjerne ha en litt fruktig drink , overrask meg!  Snill og naiv som jeg var kjøpte jeg en ny(dyr) drink til henne. Hun drakk 2 slurker , også foreslo hun at vi skulle gå videre. Dama ble bare verre og verre mot meg jo mer jeg gikk med på.Og DA forstod jeg hvorfor det er dumt å spandere masse på damer, de mister respekten.
 

 

Anonymkode: ad971...736

moderne vestlige kvinner du snakker om nå, ikke noe nytt under solen, gjelder heldigvis ikke alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker feminismen for at jeg nå slipper å betale for damer på date uten å føle meg som en dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, pewdiepie skrev:

de fleste menn er ikek gentleman lengre, den kulturen er død for lengst dessverre

jeg har forresten dame og når jeg er singel drar jeg plenty. må ikke tro at bare fordi jeg har en annerledes mening enn deg så har jeg liksom ikke draget på damer herregud.

Kjenner mwg ikke igjen i dette. Da jeg var singel og deita syns jeg de fleste var gentlemen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du leser en artikkel så tenker du det er greit å oppføre deg som en random latsabb som ikke trenger å være hyggelig eller gjøre godt inntrykk på daten din?
Heldigvis tenker ikke menn flest sånn, det finnes mange gentlemen igjen, akuratt som det også finnes mange bra kvinner igjen.
Om man ønsker å være en anonym egosentrisk mann så værsågod, men da kan du heller ikke klage på at du ikke drar noen bra damer.

Så du mener menn skal betale mens kvinner kun skal smile og være hyggelig? Er det dummeste jeg har hørt. Likestilling my ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hocane skrev:

Så du mener menn skal betale mens kvinner kun skal smile og være hyggelig? Er det dummeste jeg har hørt. Likestilling my ass

de vil kun ha likestilling når det passer dem best. Jeg har sett flere intervjuer av kvinner som mener at mannen skal betale fordi dem bruker så mye penger på sminke og pynte seeg og at menn ikke bruker penger på sitt utseende. disse kvinnen er mest sannsynlig ikke de smarteste heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med hvem som skal betale på date er ikke helt lett. Personlig er jeg kanskje litt gammeldags og liker at mannen tar initiativ til å betale, men dette avhenger igjen av daten. Hvis det hadde vært date med middag så ville jeg gjerne betale selv, men hvis det er date med soft-is til 35 kr, så syns jeg det er noe stusselig over å måtte betale. 

Nå er jeg heller ingen moderne kvinne som er tilhenger av kjønnskvotering og andre tiltakt for å presse kvinner inn i ulike roller. Menn og kvinner er forskjellige, og må gjerne også noen små, spesifikke forventinger knyttet til seg i samfunnet. Nå skal det sies at dette med dating har forandret seg mye de siste 10 årene. Det virker som at man drar mer på date i dag enn før - trolig grunnet  sosiale medier. For personer som dater mye, så tenker jeg at man ikke kan forvente at mannen betaler - nettopp fordi det nærmest har gått sport i dating og man kan ikke forvente at mannen skal ta kostnaden hver gang. 

Anonymkode: b9c4d...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...