Gå til innhold

Å ikke betale på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess
9 timer siden, T-Rex skrev:

Det er noe annet å være i et forhold enn å møte noen for første gang.

Uansett så er det snakk om betydningen og gjesten det utgjør, ikke det at man som kvinne ikke kan fremskaffe en hundrings til en drink. Mange kvinner blir fremdeles fascinert av det som kalles en gentleman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Uansett så er det snakk om betydningen og gjesten det utgjør, ikke det at man som kvinne ikke kan fremskaffe en hundrings til en drink. Mange kvinner blir fremdeles fascinert av det som kalles en gentleman. 

Og mange menn blir fremdeles fascinert av det som kalles ei husmor. De importerer de gjerne fra uland med lommeboka som lokkemiddel.

Men er det fremdeles norske kvinner som ønsker seg slike tilstander? Kvinneforkjemperne må snu seg i grava at norske kvinner fremdeles trenger at menn skal betale for de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
4 minutter siden, WubWub skrev:

Og mange menn blir fremdeles fascinert av det som kalles ei husmor. De importerer de gjerne fra uland med lommeboka som lokkemiddel.

Men er det fremdeles norske kvinner som ønsker seg slike tilstander? Kvinneforkjemperne må snu seg i grava at norske kvinner fremdeles trenger at menn skal betale for de. 

Noen liker tradisjonelle kjønnsroller, og rollen tro så har de ikke så stort behov for å rope høyt om det.  Kvinneforkjempere og feminister derimot har et voldsomt behov for å danne hylekor og lage drama rundt hver minste ting på linje med barnehagebarn som måler på millimeter hvem som fikk mest saft i glasset... 

Og nå ser det ut til at menn er smittet.. Alle er så opptatt av å være forulempet at de knapt får tid til annet..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Noen liker tradisjonelle kjønnsroller, og rollen tro så har de ikke så stort behov for å rope høyt om det.  Kvinneforkjempere og feminister derimot har et voldsomt behov for å danne hylekor og lage drama rundt hver minste ting på linje med barnehagebarn som måler på millimeter hvem som fikk mest saft i glasset... 

Og nå ser det ut til at menn er smittet.. Alle er så opptatt av å være forulempet at de knapt får tid til annet..  

Realiteten er at gentlemannen døde sammen med husmoren. Særbehandling av kjønn er ikke forenelig med likestilling eller likeverd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Realiteten er at gentlemannen døde sammen med husmoren. Særbehandling av kjønn er ikke forenelig med likestilling eller likeverd

💩

Anonymkode: db2b2...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, WubWub skrev:

Realiteten er at gentlemannen døde sammen med husmoren. Særbehandling av kjønn er ikke forenelig med likestilling eller likeverd

Når går det Ann å være moderne gentleman og husmor da, men helt lik fordeling blir det jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en date . Den som ber ut , bør vel spandere ? Og så et glass juice da . Noe så smålig .

Ellers rart om det er sånn på første date at bare en spiser også . Høres ikke særlig planlagt ut .

Anonymkode: d46be...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Når går det Ann å være moderne gentleman og husmor da, men helt lik fordeling blir det jo ikke. 

Syntes ikke husmoren det er pinlig å bli forsørget mens mannen må jobbe seg halvt ihjel? Skal godt gjøres å ha et adekvat hushold på en gjennomsnittlig lønning.

Men det er vel kanskje pengesterke menn disse golddiggerne går etter? Da er det jo kanskje ikke så rart at man ønsker bli spandert på hele tiden når man er ute da det er penga som imponerer og ikke selve mannen.

For meg høres et slikt forhold veldig kaldt ut, som en økonomisk transaksjon i bytte mot sex og husstell

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 minutter siden, WubWub skrev:

Syntes ikke husmoren det er pinlig å bli forsørget mens mannen må jobbe seg halvt ihjel? Skal godt gjøres å ha et adekvat hushold på en gjennomsnittlig lønning.

Men det er vel kanskje pengesterke menn disse golddiggerne går etter? Da er det jo kanskje ikke så rart at man ønsker bli spandert på hele tiden når man er ute da det er penga som imponerer og ikke selve mannen.

For meg høres et slikt forhold veldig kaldt ut, som en økonomisk transaksjon i bytte mot sex og husstell

Nå dro du det litt langt. Man kan fint være husmor og jobbe deltid. Jeg syntes det hvertfall er ille at barn hives i bhg i ni måneders alderen og har lenger bhg dager enn voksne har arbeidsdager. Ingen har sagt at mannen må jobbe seg halvt ihjel heller. Men klart, men en sånn fordeling må man legge dagens skyhøye standard til side. Gucci vesker og nyeste interiørdesign utgår. Lista må ligge på et lavere nivå og begge må trives med det. Blir barna litt større må tiden brukes litt mer konstruktivt. Ting man ellers hadde bestilt håndverkere til kan hun gjøre for eksempel. Bygge veranda, reparere bil, male hus, bygge kjøkken osv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mrs.Purdey said:

Uansett så er det snakk om betydningen og gjesten det utgjør, ikke det at man som kvinne ikke kan fremskaffe en hundrings til en drink. Mange kvinner blir fremdeles fascinert av det som kalles en gentleman. 

Vi som vet at gentlemansfaktene kun er et middel for å oppnå et billig ligg (eller noe verre), er ikke like fascinert. Takke meg til norske, trauste menn, som ikke er like sleipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, WubWub said:

Men er det fremdeles norske kvinner som ønsker seg slike tilstander? Kvinneforkjemperne må snu seg i grava at norske kvinner fremdeles trenger at menn skal betale for de. 

Vi er nok mange levende som også gremmes over våre medsøstres manglende historiekunnskaper. De burde lese noe av den klassiske kvinnelitteraturen, som ble skrevet den gangen kjønnsrollene for alvor var slik de nå lengter tilbake til. Å være økonomisk avhengig av en mann er kanskje greit når man er nyforelsket, men gleden har det med å forta seg etterhvert som problemene dukker opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri sett ham igjen.

Noen gang.

For en guttevalp. 

Anonymkode: 74e74...a1f

Helt enig :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 15.31, Peanut skrev:

Jeg er av den oppfatning at den som ber/ inviterer med ut, betaler. Men det er nå meg det da :blink: 

Og meg da :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender jeg betaler en kaffe for en venninne, uten å forvente noe igjen. Jeg tenker at hvis en kjøper kaffe til begge på en date, betyr ikke det nødvendigvis at den som betaler forventer noe igjen. Tror ikke vi skal legge så mye vekt på om det er mann eller kvinne som betaler...

Anonymkode: 6686d...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 18.50, WubWub skrev:

Det er ikke likeverd eller likestilling når en part forventer særbehandling i kraft av sitt kjønn. Det er faktisk det motsatte av likeverd. Når mannen betaler setter han seg i en maktposisjon og faktisk tvinger kvinnen inn i en underdanig posisjon. 

Jeg har aldri undret meg over hvorfor kvinner som lar mannen ta regningen (til tross for at damen har egen inntekt og ikke trenger forsørges) ikke reagerer på denne behandlingen. Man blir jo i praksis behandlet som et barn og ikke som et selvstendig og voksent individ. Det var kanskje mer forståelig i gamle dager når kvinner sjeldent hadde egen inntekt og måtte ha en mann til å forsørge seg for og overleve, kvinnene på den tiden ble jo også faktisk behandlet som barn på omtrent alle arenaer. Men hører slike holdninger fra fordums tid hjemme i 2018?

Og ikke minst ; man setter seg jo også i gjeld da mannen forventer jo noe tilbake for "gavmildheten" sin. Og da ofte i form av sex. 

Når en mann betaler drinker for ei kvinne på byen så gjør han jo ikke utifra altruisme eller et ledd i veldedighetsarbeid. Han forventer jo sex som som betaling for drinkene. 

Selv har jeg null problemer med å betale for ei kvinne jeg har et forhold med, i form av random gaver eller f.eks å overraske med mat fra restaurant hjem på døren. Men det er forbeholdt at vi faktisk er sammen som partnere.

For meg er det helt uaktuelt å spandere på et fremmed menneske som jeg ikke har noe tilknytning til. Om hun ikke har råd til å være med på restaurant og betale for det man selv inntar så går det an og finne andre løsninger, man kan faktisk dra på date uten og bruke et rødt øre. 

Om han ber meg ut så betaler jo han. Om jeg ber deg ut , betaler jeg. Sånn tenker jeg. Om en mann ber meg ut så ber han meg jo ikke ut om han ikke har penger til å betale for både meg og han . Det er attraktivt at en mann tar initiativ til å betale. Mulig jeg er gammeldags men har aldri opplevd noen som har bedt meg ut og bedt om å dele regningen etterpå :fnise:

På 11.1.2018 den 20.17, WubWub skrev:

Å behandle ei voksen kvinne som et barn er strengt tatt det stikk motsatte av høflighet. Tvert imot så er det nedverdigende og diskriminerende. 

Jeg synes det er attraktivt og ikke nedverdigende i det hele tatt. Så om jeg hadde bedt deg med på en date og insistert på at jeg skulle betale, så hadde du sett på det som nedverdigende? Og ikke som en fin gest for å gjøre noe fint for deg og vise at jeg er interessert?

12 timer siden, Peanut skrev:

Jeg er sammen med en gentleman jeg da så klager ikke... ^^, 

Samme her :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, pewdiepie skrev:

gentleman generasjonene har død ut, og det er kvinners egen feil, så ikke klag

På hvilken måte helt konkret mener du det er kvinners feil at du ikke gidder å være gentleman?
(Heldigvis ikke dødd ut, så du får heller snakke for deg selv og ikke for andre menn)

Hvis du tenker på likestilling, så har ikke likestilling noe fordeling av hvem som betaler for daten å gjøre.

Anonymkode: d0033...379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, WubWub skrev:

Og her er vi inne på det jeg har nevnt tidligere, gamle utdaterte kjønnsroller hvor kvinnen var uselvstendig å måtte forsørges i bytte for at hun kledde på seg husmorrollen.

Hverken majoriteten av menn eller kvinner ønsker et slikt ujevnt forhold i 2018. Men om du og typen din trives med slikt så , whatever floats your boat. Jeg ville dog kalt dette for noe helt annet enn prinsessenykker

Jeg vil heller ikke kalle dette for prinsessenykker, men det var nå det ordet som ble brukt så da fortsatte jeg å bruke det også. Majoriteten ønsker nok ikke det kanskje, men vi trives med det. Foreløpig studerer jeg, planen er å jobbe senere, men om vi får barn blir jeg nok hjemmeværende. Jeg er ikke i 20-årene lenger så jeg har vært yrkesaktiv tidligere, og har barn fra før, og jeg vet altfor godt hvor lite tid man får til hverandre som par, til barna og til husarbeid og annet som skal gjøres om begge er i full jobb.

Det er mulig jeg starter for meg selv og har en liten deltidsjobb hjemmefra hvor jeg stort sett kan styre arbeidstid og mengde selv, men dette blir ikke før ungene er litt større og enten tilbringer litt tid i barnehage eller har begynt på skole. Studiet jeg tar begynte jeg på med tanke på muligheten til å starte for meg selv om jobbe hjemmefra.

Anonymkode: d9427...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WubWub skrev:

Syntes ikke husmoren det er pinlig å bli forsørget mens mannen må jobbe seg halvt ihjel? Skal godt gjøres å ha et adekvat hushold på en gjennomsnittlig lønning.

Men det er vel kanskje pengesterke menn disse golddiggerne går etter? Da er det jo kanskje ikke så rart at man ønsker bli spandert på hele tiden når man er ute da det er penga som imponerer og ikke selve mannen.

For meg høres et slikt forhold veldig kaldt ut, som en økonomisk transaksjon i bytte mot sex og husstell

Jeg har allerede et adekvat hushold på en under gjennomsnittet lønning, så det ser jeg ikke på som noe problem. Jeg går ikke etter pengesterke menn og er ingen golddigger. Han jeg har funnet meg har pr nå ingen penger, og det er ingen utsikter til at han får det med det første heller. Altså noe særlig mer enn en gjennomsnittlig lønning. Penger imponerer meg svært lite og overflod av penger gjør meg faktisk ganske ukomfortabel.

Jeg ser heller ikke på det som en økonomisk transaksjon i bytte mot sex og husstell. Jeg ser på det som en avtale mellom to voksne mennesker som begge ser verdien av kvalitetstid og en roligere og mer harmonisk husholdning. To stk i fulltidsjobb, to-fire barn, fritidsaktiviteter, avslutninger, dugnader, kakebaking, bursdager, oppfølging av lekser, god og sunn mat osv osv. Det er for få timer i døgnet faktisk til å få det til å gå opp uten å være totalt utslitt. Man kan selvfølgelig betale seg ut av mye av dette, men går ikke da vinninga litt opp i spinninga?

Anonymkode: d9427...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale på date er jo en invistering. Hvis daten ikke har vært noe bra invisterer man ikke.

Anonymkode: d650c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, T-Rex skrev:

Vi som vet at gentlemansfaktene kun er et middel for å oppnå et billig ligg (eller noe verre), er ikke like fascinert. Takke meg til norske, trauste menn, som ikke er like sleipe.

Så om en fyr spanderer middagen på første date så betyr det at han vil ha et billig ligg? Faktisk så har jeg opplevd sånne dater som seriøse og ingen forventninger om sex på date to heller, men et ønske om å bli kjent og håp om seriøst forhold. Menn som spanderer drinker på bar første date er noe annet. En bar er stedet å gå for billig ligg. Ingen ber om seriøs date på bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...