Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Så spennende at dere prøver igjen! 😍 Godt å høre at alt er fint med dere. Masse lykke til med prøvingen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Tyah skrev:

Så spennende at dere prøver igjen! 😍 Godt å høre at alt er fint med dere. Masse lykke til med prøvingen ❤️

Ja, veldig ❤️ Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Heei, @Aryamili 🥰

Det var nok litt forsinket EL, mensen kom igår ettermiddag - en dag på overtid. Er bare veldig glad for at det ikke plutselig er kluss/problemer med syklusen 😄Fikk helt hetta av at jeg ikke hadde kontroll på hvorfor kroppen verken fikk mensen eller positiv test 🤣Men da satt den nok ikke denne mnd, men hei, PP1 - null stress. Hadde blitt sjokka om det hadde gått 😂

Hvordan går det med deg? 😄

 

Bra det ikke var sykluskluss, det er det verste!

Det går så bra 😊 Veldig kjekt med ettåring i hus, han er en liten solstråle og er så glad det klaffet med akkurat ham!

Vi tenker å vente litt med prøving, kanskje etter sommeren. Alt er så bra nå og vi nyter livet, men kjenner også at jeg er litt babysyk😉 Usikker på om jeg vil gå på de ulike medisinene igjen for å sikre EL, men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg utålmodig og vil bli gravid fort når jeg først bestemmer meg😂

Blir spennende å følge med her videre! Krysser fingrene for at PP2 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 11.52, Aryamili skrev:

Bra det ikke var sykluskluss, det er det verste!

Det går så bra 😊 Veldig kjekt med ettåring i hus, han er en liten solstråle og er så glad det klaffet med akkurat ham!

Vi tenker å vente litt med prøving, kanskje etter sommeren. Alt er så bra nå og vi nyter livet, men kjenner også at jeg er litt babysyk😉 Usikker på om jeg vil gå på de ulike medisinene igjen for å sikre EL, men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg utålmodig og vil bli gravid fort når jeg først bestemmer meg😂

Blir spennende å følge med her videre! Krysser fingrene for at PP2 er tingen!

Yep! 😍

Så deilig ❤️ Ingenting er bedre enn det. 

Ja, det er nettopp det... vi tenkte i utgangspunktet at det er supert med termin mot sommeren 2021, men pga. at det tok en stund før vi ble gravide sist gang, vil ikke vi ta sjansen på å starte "for seint". Men merker jo allerede nå at begge ble skuffa når det ikke gikk denne gangen, så tror man automatisk blir litt utålmodig😂

🤞😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tilfeldigvis en i familien som nevnte noe om at det er ganske stor forskjell økonomisk dersom man får termin i desember vs våren/sommeren, noe som har fått oss til å tenke bittelitt. 

Vi var heldige som fikk bhg plass til nr én, slik at vi kun betalte den i tre mnd før hun begynte. Om vi ikke hadde fått den plassen, måtte vi tatt tre mnd ulønnet perm...

Vi vet jo at dette her kan ta lang tid, og det er ikke sikkert at vi er så heldige å få bhg plass når vi ønsker, dersom vi får termin i desember. Ble brått litt usikker, selv om jeg egentlig ikke ønsker å tenke på slike ting, for vi vet aldri hvor lang tid det vil ta... Hva skal man velge liksom? Er vi irrasjonelle dersom vi ikke tenker på det økonomiske? 

Samtidig er jeg ganske sikker på at jeg ville angret på det om vi hoppet over en eller flere prøveperioder. Hva om vi kunne blitt gravide da, men så tar det et helt år før vi blir det pga vi hoppet over?... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk første i august og det passet perfekt med bhgstart. Lillemor ble født i februar, og vi har tatt ulønnet perm så hun kan begynne i bhg i august. Jeg er utrolig glad for at vi kunne det, for det har vært skikkelig deilig å få ekstra tid hjemme når man har en unge fra før også. Men det er jo et økonomisk spørsmål da. Husk at man får kontantstøtte på 7500 utbetalt fra ungen fyller 1 år, og man slipper å bruke 3000 på bhg i mnd. Vi fikk tilbud om plass fra desember 2019, men takket nei. Vurderte å betale i 3 mnd uten å bruke den. Men det ville koster ca 9000 det og. Familien har fått SÅ mye igjen for at jeg forlenget permen. Jeg begynner å jobbe neste uke, og da er hun 13 mnd og har mange måneder igjen med pappaperm og ferie før det blir bhg i august. Jeg ville fortsatt å prøve :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, jeg glemte litt av kontantstøtten! Samtidig utgjør den bare en liten del av feks en mndlønn visst vi ikke skal leve alt for stramt. Men ja, jeg tenker egentlig at det ordner seg... Det kan bli tøft akkurat når det står på, men det er ikke dette valget vi blir å angre på om 10-15-20 år. Det er ikke dette som tar knekken på oss økonomisk liksom 😅

Hva tenker du på konkret ifbm at familien har fått mye igjen for at du har hatt forlenget perm? 😊

@Pupsilure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Det er sant, jeg glemte litt av kontantstøtten! Samtidig utgjør den bare en liten del av feks en mndlønn visst vi ikke skal leve alt for stramt. Men ja, jeg tenker egentlig at det ordner seg... Det kan bli tøft akkurat når det står på, men det er ikke dette valget vi blir å angre på om 10-15-20 år. Det er ikke dette som tar knekken på oss økonomisk liksom 😅

Hva tenker du på konkret ifbm at familien har fått mye igjen for at du har hatt forlenget perm? 😊

@Pupsilure

Jeg tenker på at det har vært en fordel for gutta mine å ha meg hjemme så jeg har middag klar, ryddig hus, og at 9 åringen har sluppet å komme hjem til tomt hus. Han slutter kl 13-14 på skolen. Vi har fått mye roligere dager enn vi ville fått med baby i bhg og meg på jobb. Far får permisjon på våren/sommeren, og det unner jeg han, for jeg fikk jo forrige vår/ sommer. Deilig for han med litt større unge, som forstår mye, og kan gå. Og en unge med godt innarbeidede rutiner. Jeg er kjempefornøyd med avgjørelsen vår!  Selvsagt kjipt å miste så mye penger,  men som du sier, men vil ikke angre på at man var mer med babyen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ja, skjønner! 😊 Er helt klart en fordel, spesielt mtp at dere har en på skole. Jeg synes det er merkelig at de i så ung alder skal komme hjem til tomt hus, og klare seg selv i noen timer før foreldre kommer hjem! Men det er jo helt vanlig, og jeg gjorde det vell selv da jeg var liten,har nok bare glemt det 😂

Nei, er nettopp det. Man angrer ikke på den tiden, tror jeg ❤️

@Pupsilure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

4 dpo

Da er vi i dpo-land, atter en gang! Er ikke helt sikker på EL, men i teorien var den omkring 19. Mars, IKM ca 2. april. 

Vi har begge hjemmekontor + mini er hjemme fra bhg, så jeg er spent på om dagene frem til IKM går raskt eller sent...

Ellers har vi lagt inn aksjer annenhver dag i hele den fruktbare perioden, så da er det bare å krysse fingrene 🥰🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo(?)

Phew, denne gangen har jeg klart å holde en viss distanse til alle prøve-tankene, det har vært deilig. Plutselig er vi ca. 12 dpo, forventet IKM 2. april! Jeg tok en test i går tidlig som var negativ, men har fortsatt ikke gitt helt opp håpet. Nå tror jeg at jeg venter for å se om mens kommer eller ei :)

Men, til noe annet!

Når vi en gang blir gravide igjen... så må vi jo komme på et nytt navn 😂 Jeg synes det er så vanskelig! Det er få navn vi begge synes er fine, og som passer med navnet til jenta vår... Eller, ikke passer, men jeg tenker at det bør være litt i samme stil. 
Mini heter Ellie :) Kort, enkelt, fint. Så... kom gjerne med tips til både jente- og guttenavn, de som vil 😄 Setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

12 dpo(?)

Phew, denne gangen har jeg klart å holde en viss distanse til alle prøve-tankene, det har vært deilig. Plutselig er vi ca. 12 dpo, forventet IKM 2. april! Jeg tok en test i går tidlig som var negativ, men har fortsatt ikke gitt helt opp håpet. Nå tror jeg at jeg venter for å se om mens kommer eller ei :)

Men, til noe annet!

Når vi en gang blir gravide igjen... så må vi jo komme på et nytt navn 😂 Jeg synes det er så vanskelig! Det er få navn vi begge synes er fine, og som passer med navnet til jenta vår... Eller, ikke passer, men jeg tenker at det bør være litt i samme stil. 
Mini heter Ellie :) Kort, enkelt, fint. Så... kom gjerne med tips til både jente- og guttenavn, de som vil 😄 Setter pris på det!

Ellie. Så fint navn :) Navnet på jenten vår er veldig norsk og vanlig, så jeg har alltid tenkt på navn i de baner.. Så aner ikke hva som kunne passet til Ellie. Det eneste jeg tenkte på var datteren til Tone Damli som heter Billie. Men Ellie og Billie blir kanskje litt voldsomt 😅

Håper mensen ikke kommer, og at du er gravid!! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tyah skrev:

Ellie. Så fint navn :) Navnet på jenten vår er veldig norsk og vanlig, så jeg har alltid tenkt på navn i de baner.. Så aner ikke hva som kunne passet til Ellie. Det eneste jeg tenkte på var datteren til Tone Damli som heter Billie. Men Ellie og Billie blir kanskje litt voldsomt 😅

Håper mensen ikke kommer, og at du er gravid!! :)  

Takk 😍 Nei, det er ikke så enkelt føler jeg. I tillegg er det vanskelig å finne navn som kan passe uten å f.eks. ha samme forbokstav. Ellie og Eirik kunne feks passet, men har litt lyst at de skal ha ulik forbokstav - vet ikke hvorfor 😂

Det håper jeg også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 dpo? 

I dag kom det brun utflod... Det er lenge siden jeg har fått det før mens, men jeg antar at jeg da får mens i morgen, som er IKM. Jeg er glad jeg har jobbet med tankene siden forrige PP, så nå er det en mer ok følelse. Selvsagt skuffende, men det er helt greit at det ikke gikk denne gangen. Kanskje neste PP? 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 19.51, Kaiaermeg skrev:

13 dpo? 

I dag kom det brun utflod... Det er lenge siden jeg har fått det før mens, men jeg antar at jeg da får mens i morgen, som er IKM. Jeg er glad jeg har jobbet med tankene siden forrige PP, så nå er det en mer ok følelse. Selvsagt skuffende, men det er helt greit at det ikke gikk denne gangen. Kanskje neste PP? 🥰🥰

Var det mensen som kom? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tyah skrev:

Var det mensen som kom? 😊

Yep 😣 vi får satse på at alle gode ting er tre! 

Er som nevnt glad for å ha jobbet med tankene, er heldigvis ikke like destruktiv denne gangen. Snart over nå, så da får hi prøve på'n igjen 🥰🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Knallpositiv EL-test i dag tidlig, woho! 

Bestemte meg for å teste etter EL denne syklusen, for å sjekke at vi ikke bommer helt - kanskje vi har startet for seint eller for tidlig, slutten for seint eller tidlig, med prøvingen. Greit å vite :) Så gleden var stor når det var knallpositiv EL-test i dag tidlig, da har vi i hvert fall en indikator på at kroppen funker som den skal, og at vi har ganske god timing på samleie 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden syklusen var litt rar sist gang, tenkte jeg at syklusen kanskje var gått fra 28 til 30 dager. Med det som utgangspunkt, i tillegg til at jeg var ganske sikker på når EL skjedde, trodde jeg at IKM var på førstkommende torsdag. 

Så låg jeg å scrollet litt i dag tidlig, og så noen som annonserte graviditet. Tenkte at jeg kan vel ta en test, siden jeg har så mange nå... 

Så stod jeg opp med mini, tisset i beholder, duppet testen og la den i skapet så jeg kunne sjekke etter jeg hadde tatt stellet. Så kom mannen ned for å si god morgen, og jeg ble plutselig sykt nysgjerrig på testen... Og der var to godt synlige streker, gitt! 😍😍 Tok en digital bare for å la det synke litt mer inn...

20200427_072749.thumb.jpg.52852d8b2374eab22c24d5b0b42b284c.jpg

Hurra! ❤️

Mannen fikk en litt brå start på dagen, skulle bare si hei og hente sokker, men fant ut at han skal bli tobarnsfar 😂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er så surrealistisk at det gikk så fort! Kjenner at jeg ikke tror helt på det 😂

Har bestilt tidlig ultralyd i uke 10/11, samt fått time med jordmor. Er SÅ glad for at jeg fikk samme jordmor som i forrige svangerskap, hun var virkelig en engel ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det klaffet så fort for dere! Gratulerer så mye, blir spennende med UL😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...