Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det er helt normalt. Før jeg ble gravid var det det eneste jeg tenkte på. Jeg trengte en ny graviditet sårt, ikke minst for å komme meg videre etter tapet, for å kjenne på de gode følelsene igje og ikke minst kjenne på lykken. Jeg innser i dag at det ikke var riktig innstilling, men på den tiden var det det eneste jeg var i stand til å få til. Du er virkelig ikke på bærtur, men ha et sted i bakhodet at det er kroppen og ikke minst tankegangen din som bestemmer. Alt er bundet sammen. Stresshormoner, tankegang, hvorvidt kroppen din er klar. Det holder ikke at du er klar, kjære deg. Du trenger ikke å se det i kikkerten akkurat nå, jeg så det heller ikke. 15 minutter før jeg stod med en positiv test i hånda hadde jeg vært på balkongen og røyket min 3 røyk. 2 dager tidligere var jeg på fest med mye alkohol. :) Ingenting jeg ønsker å skryte av, men jeg prøver bare å understreke hvor mye det er utenfor kikkerten vår :)

Det er nok litt det samme jeg kjenner på... jeg følte meg så komplett da jeg var gravid. Om det bare var for en liten stund, noen uker. Jeg følte virkelig at dette var ment to be, at jeg kom til å bli den beste moren til det barnet, og at jeg var klar for den delen av livet. Jeg fikk en helt ufattelig indre ro av å tro og føle at jeg skulle bære frem et barn...

Den kommende PP'en skal jeg i hvert fall ikke teste med EL-tester siden gynekologen garanterte at jeg har EL rundt dag 14, og det stemmer jo med mens. Skal også ta oss ut noen feriedager for å koble av og bruke tiden på fjellturer og hverandre, istedenfor jobb og hverdag. Tror det blir godt, og at det i hvert fall hjelper på stresshormonene...

Skjønner :) Håper det kommer like brått på for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veien videre...

  • Jeg skal drikke så mye kaffe jeg vil frem til positiv test. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg likevel til å begrense meg til maks en-to kopper per dag...
  • Jeg skal tillate meg selv å drikke alkohol i helgen, for første gang på 6-7 mnd. Hvorfor har ikke jeg drukket? Jo, jeg tenkte at det ville gjøre meg raskere gravid... 
  • Jeg skal bli flinkere til å trene. Jeg har blitt så sliten av prøvingen, og dermed ikke klart å motivere meg selv. Her skal rutinene på plass igjen, slik at jeg har et best mulig utgangspunkt for å bære frem barnet. Er vell heller ikke et negativt å få strammet opp litt til bryllupet i juni...
  • Jeg skal slutte å gå med en klump i magen og bekymre meg for om folk kommer til å spørre om vi prøver å bli gravide. Det er veldig naturlig i min familie mtp. at vi er forlovet, skal gifte oss, samt at der for tiden er et lite babyboom... Skal avklare med mannen hva vi evt. sier til folk. Men den klumpen skal bort!
  • Jeg skal få avklart jobbsituasjonen i nærmeste fremtid, og ikke la mine følelser avhenge av en graviditet eller ikke. Jeg skal ikke gå glipp av flere spennende muligheter! (Har en trygg og fast jobb, men har også en mye mer spennende som dingler foran øynene...)
  • Jeg skal få et mer avslappet forhold til sex. Når eggløsning er omme har jeg en tendens til å føle meg veldig beskyttende ovenfor kroppen min, og er veldig forsiktig. Minst mulig trening, minst mulig sex... Vet ikke hvorfor. Tror vel at det på en eller annen måte skal hjelpe?? Dust av meg å tenke slik... Og jeg vet jo at både jeg og mannen blir i bedre humør av både sex og trening, så!
  • NULL EL-TESTER. Jeg har eggløsning og regelmessig syklus, så de pengene skal jeg spare meg...
  • SLUTT på hypertesting fra 10-14 dpo... Nå har jeg 1 babyplan-test og en CB Digital-test. Det skal holde for de neste PP'ene.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏽👏🏽 Tror det blir bra for deg jeg! ❤️ Støtter deg i hvert eneste punkt der. Kos deg med kaffe, alkohol og trening. Ta vare på deg selv 😊 Tror det er veldig viktig å ikke glemme seg selv i denne prosessen!

Masse lykke til nå fremover! Gleder meg til å følge med videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper virkelig det! Kjenner at jeg trenger en forandring 😃🎉 Hjertelig takk, og likeså 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese. 

Vet du, jeg var helt lik! Vi prøvde i 15 mnd hvor jeg registrerte ALT av eggløsning, temperatur, symptomer. Vi fikk det bare ikke til. 

Til slutt ble vi enige om å leve livet litt, ta pause fra all prøvingen. 

Plutselig en mandag våknet jeg opp MEGAKVALM! Vi hadde drukket litt lørdagen, men formen var fin hele søndagen, så var ikke fyllesyken. 

Jeg bestemte meg for å ta en test, og jaggu viste CB GRAVID 3-4 :-D 

No sitter jeg med min 3 mnd gamle sønn i fanget og nyter livet.

Håpet det klaffer for dere snart ❤ LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veldig fornuftige, sunne og kloke punkter. Selv om jeg "bare" har prøvd siden nyttår, så kjenner jeg meg igjen i mye av det du skriver om å sette livet litt på vent. Noe som hjelper meg og hjalp meg gjennom den første negative testen i pp1 (trodde selvsagt det skulle gå med en gang, naive meg!), var å tenke på at jeg egentlig har det veldig bra sammen med mannen min, og at jeg nok kunne sett for meg et langt og meningsfylt liv bare sammen med han, og at egne barn er en bonus. Jeg vil ha en stor familie, men det vet jeg at er mulig uansett, enten ved at vi får hjelp med å bli gravide dersom vi ikke klarer det selv, eller ved at vi kan adoptere eller åpne opp hjemmet som fosterhjem eller sånt. Og så har vi det gøy på veien dit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, kflu skrev:

Så spennende å lese. 

Vet du, jeg var helt lik! Vi prøvde i 15 mnd hvor jeg registrerte ALT av eggløsning, temperatur, symptomer. Vi fikk det bare ikke til. 

Til slutt ble vi enige om å leve livet litt, ta pause fra all prøvingen. 

Plutselig en mandag våknet jeg opp MEGAKVALM! Vi hadde drukket litt lørdagen, men formen var fin hele søndagen, så var ikke fyllesyken. 

Jeg bestemte meg for å ta en test, og jaggu viste CB GRAVID 3-4 :-D 

No sitter jeg med min 3 mnd gamle sønn i fanget og nyter livet.

Håpet det klaffer for dere snart ❤ LYKKE TIL

Haha, dette kommer til å høres feil ut, men så deilig å våkne kvalm!! :fnise: Vet at man skal være forsiktig med hva man ønsker seg, men akkurat nå er det mitt største ønske 😂

Så deilig å høre at det funket for dere, håper virkelig at det klaffer for oss også om jeg bare senker skuldrene enda noen hakk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, svakni skrev:

Hei! Veldig fornuftige, sunne og kloke punkter. Selv om jeg "bare" har prøvd siden nyttår, så kjenner jeg meg igjen i mye av det du skriver om å sette livet litt på vent. Noe som hjelper meg og hjalp meg gjennom den første negative testen i pp1 (trodde selvsagt det skulle gå med en gang, naive meg!), var å tenke på at jeg egentlig har det veldig bra sammen med mannen min, og at jeg nok kunne sett for meg et langt og meningsfylt liv bare sammen med han, og at egne barn er en bonus. Jeg vil ha en stor familie, men det vet jeg at er mulig uansett, enten ved at vi får hjelp med å bli gravide dersom vi ikke klarer det selv, eller ved at vi kan adoptere eller åpne opp hjemmet som fosterhjem eller sånt. Og så har vi det gøy på veien dit :) 

Hmm, ja det høres litt ut som det mannen min sier faktisk. "Hver gang" mensen kommer sier han at han har det kjempefint sammen med meg, og at vi alltid har hverandre. Sist jeg fikk mensen sa jeg at jeg selvsagt føler det samme, men at akkurat når føler jeg at min største oppgave i livet er å bli gravid og da overskygger det liksom alt det andre... Han skjønner heldigvis hva jeg mener, og respekterer hvor mye dette betyr for meg :) 

Men det er vell det jeg prøver å komme frem til i det jeg skriver, at jeg må sette meg selv i førersetet av livet mitt igjen... de siste 7 månedene har det vært prøvingen/graviditet/MA/SA som har styrt alt. Så tusen takk for innspill, jeg må bare få opp øynene skikkelig. Jeg er veldig heldig som har både mannen min, jobb, hus, bil og alt. Barn er en bonus, og jeg gleder meg veldig til vi blir så heldige at vi får det, på en eller annen måte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, men babydrømmen virker litt fjern akkurat nå.

Forrige PP hadde mannen nettopp operert mandlene, så da fikk vi bare inn ett forsøk tre-fire dager i forkant av EL. Nå har vi kommet til en ny PP med EL på tirsdag/onsdag, men mannen var involvert i en liten trafikkulykke i går. Alt er bra med både han og den andre sjåføren, sett bort fra en vond arm og en "støkk". Etter at alt roet seg og vi endelig var kommet hjem igjen, tenkte jeg bare "faen. Nå skjer det vell ikke denne gangen heller". Han har jo som sagt fått seg en støkk og er ikke helt seg selv. 

Og, for de som tenker at jeg burde tenke på mannen min opp i dette: selvfølgelig gjør jeg det. Han er førstepri uansett, og det er ikke verre enn at vi hopper over denne gangen - men det må være lov til å tenke disse tankene når man er prøver. Det virker som at livet sier "nope, ikke rett timing nå heller - bedre lykke neste gang!"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det du tenker og føler er helt normalt. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Kanskje løpet er ikke helt kjørt likevel? Snakk sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gakkepus skrev:

:klem:

Det du tenker og føler er helt normalt. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Kanskje løpet er ikke helt kjørt likevel? Snakk sammen. 

 

Du er god du :) Ja, jeg skal snakke med han om det i kveld, når han forhåpentligvis har fått ulykken litt på avstand... Så lenge vi får hatt sex ila. helgen/starten av neste uke skal det vel i teorien holde, så vi får se hvordan han føler seg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han litt tid. Det er en vond opplevelse, og han må - som du skrev - få det litt på avstand. Jeg tror ikke løpet er kjørt, kjære deg. ❤  det er ofte vi tenker litt egoistiske  -kjenner meg veldig igjen forresten -tanker og får dårlig samvittighet for det, men så må vi huske på at vi er kun mennesker, og de følelsene er ingenting å skamme seg over. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så uflaks. Håper det går bra med mannen din :hjerte: Ville følt det helt på samme måte, EL-vinduet er så kort og det går jo mange uker mellom hver gang man har sjansen. Disse ukene er i tillegg ueeeendelig lange... Så at man ønsker å treffe EL og tenker mye på det tenker jeg de fleste prøvere kjenner seg igjen i! Selvsagt kommer jo mannen først men som du skriver så er han kanskje i form til å prøve om noen dager. Krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Gakkepus skrev:

Gi han litt tid. Det er en vond opplevelse, og han må - som du skrev - få det litt på avstand. Jeg tror ikke løpet er kjørt, kjære deg. ❤  det er ofte vi tenker litt egoistiske  -kjenner meg veldig igjen forresten -tanker og får dårlig samvittighet for det, men så må vi huske på at vi er kun mennesker, og de følelsene er ingenting å skamme seg over. :)

 

Ja, jeg merker at han ikke er seg selv. Han skal få all tiden han trenger 🙂❤️ Jeg kjenner at eggløsningen ikke betyr noe sammenlignet med om han har det bra, det er bare frustrerende. Og som du nevner, så er det jo en egoistisk tanke - men kjenner jeg han rett har han ikke glemt av "vinduet". Vi får bare se! Håper i hvert fall at han kommer til seg selv kjapt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aryamili skrev:

Herregud så uflaks. Håper det går bra med mannen din :hjerte: Ville følt det helt på samme måte, EL-vinduet er så kort og det går jo mange uker mellom hver gang man har sjansen. Disse ukene er i tillegg ueeeendelig lange... Så at man ønsker å treffe EL og tenker mye på det tenker jeg de fleste prøvere kjenner seg igjen i! Selvsagt kommer jo mannen først men som du skriver så er han kanskje i form til å prøve om noen dager. Krysser fingrene for det :)

Ja, det skal ikke være mulig 😆Det går heldigvis bra på utsiden, han fikk seg "bare" en liten smell. Det er vell bare litt mye som foregår på innsiden, vil jeg tro :) Ja, jeg får bare håpe! Skal ta det opp med han når det føles rett, han skal få all den tiden han trenger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen fungerer i hvert fall, heftig med aktivitet i høyre eggstokk siden i går ettermiddag :fnise: Både EL og mens har egentlig blitt forsterket etter SA'en. Litt merkelig, men der blir vel en viss forandring :) I følge appen skal egget slippe i morgen! Jeg tar som sagt ingen EL-tester denne gangen, men bruker Natural Cycles - som jeg har gjort det siste året ca. :)

Vi har i hvert fall lagt inn aksjer de siste tre dagene - mannen ble litt satt ut av spill av kollisjonen, men følte seg heldigvis i form til litt kos 😇Vi drar på hyttetur etter jobb i dag og blir alene der frem til fredag, det blir godt ❤️

Haha, eller "knulletur" som ei venninne så fint sa det :fnise: 😇

Endret av Kaiaermeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Kroppen fungerer i hvert fall, heftig med aktivitet i høyre eggstokk siden i går ettermiddag :fnise: Både EL og mens har egentlig blitt forsterket etter SA'en. Litt merkelig, men der blir vel en viss forandring :) I følge appen skal egget slippe i morgen! Jeg tar som sagt ingen EL-tester denne gangen, men bruker Natural Cycles - som jeg har gjort det siste året ca. :)

Vi har i hvert fall lagt inn aksjer de siste tre dagene - mannen ble litt satt ut av spill av kollisjonen, men følte seg heldigvis i form til litt kos 😇Vi drar på hyttetur etter jobb i dag og blir alene der frem til fredag, det blir godt ❤️

Haha, eller "knulletur" som ei venninne så fint sa det :fnise: 😇

Heier på dette egget! 

Haha, kos dere på hyttetur :fnise: Fint å høre at mannen har vært i form til kos :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aryamili skrev:

Heier på dette egget! 

Haha, kos dere på hyttetur :fnise: Fint å høre at mannen har vært i form til kos :jepp:

Woho :nori:

Takk, det skal vi :fnise: Ja, veldig glad for det! Jeg tok det vell opp på fredagen etter at ting var roet seg etter kollisjonen. Hintet lett til at eggløsning var like rundt hjørnet, og da reagerte han heldigvis med "stemmer det, ja selvsagt, klar i morgen!" 😃Ikke vond å be 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tyah skrev:

Kos dere masse på hyttetur ❤️ 

Det skal vi ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...