Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Vi rakk å gifte oss mens vi var prøvere også. Tok litt tid å bli gravid, så det skjedde 6 mnd. etter bryllupet. 

Så koselig med både bryllup og baby!

Det er jo mange som sier at "det skjer når du ikke tenker på de/minst venter det" osv, så kanskje det hjelper å ha litt bryllupsplaner i hodet fremfor kun babybabybaby? Hehe... Krysser fingrene i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at jeg skrev som intro til dagboken at jeg ikke skulle drive med kjærringråd osv... Og det skal jeg forsåvidt ikke heller... Men! Jeg skal prøve pre-seed 😲 den største grunnen til at jeg vil prøve er fordi jeg har veldig lite EL-slim - jeg har egentlig ikke hatt det siden første EL etter pilleslutt. Samtidig vet jeg at mange kvinner blir gravide selv om de ikke har EL-slim, så der kan godt hende at det ikke betyr noe... Men om det kan gjøre forholdene for sædcellene bedre, og samtidig gjøre sexen litt "gøyere" - hvorfor ikke? Har allerede mottatt pakken, så jeg tenker vi tester ut i morgen eller på søndag allerede 😁 har noen andre erfaring med pre-seed? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg vet at jeg skrev som intro til dagboken at jeg ikke skulle drive med kjærringråd osv... Og det skal jeg forsåvidt ikke heller... Men! Jeg skal prøve pre-seed 😲 den største grunnen til at jeg vil prøve er fordi jeg har veldig lite EL-slim - jeg har egentlig ikke hatt det siden første EL etter pilleslutt. Samtidig vet jeg at mange kvinner blir gravide selv om de ikke har EL-slim, så der kan godt hende at det ikke betyr noe... Men om det kan gjøre forholdene for sædcellene bedre, og samtidig gjøre sexen litt "gøyere" - hvorfor ikke? Har allerede mottatt pakken, så jeg tenker vi tester ut i morgen eller på søndag allerede 😁 har noen andre erfaring med pre-seed? 

Nei, ingen erfaringer selv! Men nå fikk jeg lyst til å bestille det, og prøve ut! Hvor bestilte du fra? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for denne prøveperioden :( Samboeren skal operere bort mandlene på førstkommende mandag, og EL skal være rundt fredag... Håper virkelig at han ikke er av de som får veldig vondt. Etter en slik operasjon er det anbefalt å ta det veldig med ro, ingen fysisk aktivitet osv., så vi har allerede en plan på at det er jeg som får gjøre jobben 😂  Men kjenner at jeg er spent på om han klarer det engang. Skal ikke anstrenge seg vettu 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er virkelig ikke god etter mandeloperasjonen 😞 antar at vi må hoppe over denne PP'en, evt. at vi kanskje kan prøve oss tidligst i morgen...Krysser fingrene for det, men frykter at han ikke føler seg up for it. I følge appen skal egget slippe på fredag, og det ser slik ut på testene også :) 

 

Denne er fra i går kveld: 

20180220_160039.thumb.jpg.89f4733eaf1c835d7ea07d1978e28ff1.jpg

 

Og denne fra i dag tidlig: 

20180221_055432.thumb.jpg.d4177529fb9c4aa637b1e2dd03e4329c.jpg

Så da er det i hvert fall noe på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CB fertilitetsmonitor: maksimal fertilitet

EL-test: ikke helt positiv ennå...

Jeg skal heldigvis til gynekolog i dag for å sjekke at alt faktisk er som det skal etter SA'en, det gleder jeg meg til. Håper at hun samtidig kan se om det er eggløsning på g :)

20180222_055706.thumb.jpg.fef6e58b3d3c3bbb42d0bf9833929454.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe sengehygge i går, men mannen sa at vi får prøve oss frem i dag dersom formen hans blir bedre 🤞Om det ikke går denne gangen, har vi planlagt å reise på hyttetur ved neste EL. Forrige gang vi ble gravide var vi i København på kjærestetur, og tenkte bare på hverandre og kunne ha sex når som helst ila. dagen. Når vi er hjemme rekker vi ikke morgensex, så da blir det fort en rutine etter jobb... Har troen på at en hyttetur hvor vi koser oss med både mat, skitur og hverandre vil gjøre oss godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun gode nyheter fra gynekologen :) slimhinnene var passelig tykkelse på og mottakelig for egg, begge eggstokkene var aktive og hun kunne se at høyre eggstokk nettopp hadde sluppet et egg. Basert på alt hun så og det at jeg har regelmessig syklus kunne hun garantere at jeg har eggløsning på syklusdag 14 hver måned. 

Der var heller ingen rester fra SA'en, så alt var good. Deilig å få bukt med alle bekymringene :)

Hehe... Mannen var skikkelig gira og ville prøve å ha sex når jeg kom hjem - men pinex forte og voltaren er visst ikke så ideelt for å beholde... Stivheten🤣 aldri opplevd det med han tidligere, så vi er ganske sikre på at det er all smertestillende som gjør det. 

Vi får nok bare krysse fingrene for at økten på søndag gjorde susen denne gangen 🤞

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 7.00, Kaiaermeg skrev:

 

28 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Kun gode nyheter fra gynekologen :) slimhinnene var passelig tykkelse på og mottakelig for egg, begge eggstokkene var aktive og hun kunne se at høyre eggstokk nettopp hadde sluppet et egg. Basert på alt hun så og det at jeg har regelmessig syklus kunne hun garantere at jeg har eggløsning på syklusdag 14 hver måned. 

Der var heller ingen rester fra SA'en, så alt var good. Deilig å få bukt med alle bekymringene :)

Hehe... Mannen var skikkelig gira og ville prøve å ha sex når jeg kom hjem - men paralgin forte og voltaren er visst ikke så ideelt for å beholde... Stivheten🤣 aldri opplevd det med han tidligere, så vi er ganske sikre på at det er all smertestillende som gjør det. 

Vi får nok bare krysse fingrene for at økten på søndag gjorde susen denne gangen 🤞

Så bra at alt såg bra ut, bare det må jo være en befrielse 👍🏻 Godt å vite at alt er ok :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lene25 skrev:

 

Ja, virkelig :) så nå skal jeg prøve å senke skuldrene enda et hakk, hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dpo

Plutselig var jeg i dpo-land igjen :) Har bestemt meg for å prøve å holde meg unna testing før frem til 12 dpo, med mindre jeg kjenner sterke symptomer og har mistanke. Blir spennende, har aldri klart å holde meg så lenge før 😂

Hittil kjenner jeg ikke noe særlig, ingenting utenom det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med litt på reisen din, jeg :)

Jeg har nesten samme utgangspunkt som deg. Gravid i 2 pp, men mistet i uke 8 i midten av januar. Har akkurat fått mensen igjen 5 uker etter SA. Vi kommer til å prøve igjen nå neste gang jeg skal ha eggløsning :) Regner med å gjøre det samme som deg, å bruke EL-tester for å sjekke sånn ca. når eggløsning er. 

Lykke til! :)

Endret av godtogblandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, godtogblandet skrev:

Følger med litt på reisen din, jeg :)

Jeg har nesten samme utgangspunkt som deg. Gravid i 2 pp, men mistet i uke 8 i midten av januar. Har akkurat fått mensen igjen 5 uker etter SA. Vi kommer til å prøve igjen nå neste gang jeg skal ha eggløsning :) Regner med å gjøre det samme som deg, å bruke EL-tester for å sjekke sånn ca. når eggløsning er. 

Lykke til! :)

Så gøy, du er hjertelig velkommen :)

Oi, vi har ganske lik historie, ja! Hadde du regelmessig syklus før SA'en? Håper du slipper noe kluss med syklusen nå fremover i hvert fall :)

Lurt! Etter at jeg var hos gynekolog nå tenker jeg faktisk å droppe EL-tester fremover. Hun sa at hun kunne garantere at jeg har EL på syklusdag 14 i og med at jeg har 28 dagers syklus. Har alltid hatt 28 dagers syklus, både før og etter SA. For min del har EL-testene egentlig bare gjort meg mer usikker, pga. jeg sannsynligvis både har veldig kort LH-topp, i tillegg til at egget slipper i rekordfart etter positiv test. Det som har gjort meg sikker på min syklus er temperaturmåling :)

Jeg startet med Natural Cycles som prevensjon da jeg stoppet med ppiller, siden kjæresten ikke var helt klart for å bli prøver, samt at jeg ville få syklusen min på rett kjør til han en dag ble klar. Temperaturen kan gi en bedre garanti for at EL har vært enn EL-tester :)

Ble visst litt mye tekst her, hehe... Tusen takk, og masse lykke til til deg også! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 dpo

Jeg aner ikke hvorfor, men av en eller annen grunn har jeg en god følelse på denne PP'en :) Deilig å ha det, for en gangs skyld! Selv om sjansen sikkert er mindre enn de andre gangene, i og med at vi kun hadde sex en gang tre dager før EL (pga. operasjon), så tror jeg at det kanskje kan ha klaffet. Mulig det er fordi gynekologen bekreftet at alt fungerer som det skal, jeg aner ikke. 

Det er i hvert fall gøy å føle seg litt optimistisk 😍

Ting jeg kjenner på hittil: litt ømme og rare brystvorter, enten luftsmerter eller øm livmor når jeg våknet i dag (hos gynekologen var livmoren øm, så mulig den fremdeles er det), litt varm og god følelse på innsiden bak skambenet - vanskelig å forklare. Alt dette kan selvsagt være både ønsketenking eller tegn på mensen, hvem vet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med dpo-land og symptomer! Ser vi ligger ganske likt i løypa.. Jeg er 4 dpo i dag, men har ingen symptomer enda :P Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Så spennende med dpo-land og symptomer! Ser vi ligger ganske likt i løypa.. Jeg er 4 dpo i dag, men har ingen symptomer enda :P Når tenker du å teste? 

Jaa! Og så føler jeg selv at jeg ikke er symptomjakt, så det er gøy når jeg legger merke til ting :) Nei, det er vell ganske vanlig å ikke ha noen symptomer 4/5 dpo, er vell omtrent da egget fester seg? Haha, håper jeg blir sykt kvalm og jævlig de neste dagene, vil så gjerne bli gravid 😂

Jeg tskal prøve å vente til 6. mars (13 dpo), med mindre jeg får såpass symptomer at jeg vet at jeg er gravid. Har bursdag da, så synes det hadde vært gøy med en positiv overraskelse 😃Men om den er negativ går selvsagt det også fint. Enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få lufte litt frustrasjon...

Det er svært få som vet at vi prøver å bli gravide. To av de fire som vet det er gynekologen og ei på jobben, og begge har sagt ala "Du er fortsatt ung, du har god tid. Hvorfor haster det? Ta det med ro, så skjer det! Tenk alt annet du kan bruke tiden din på nå før du får barn" osvosv. 

Jeg kjenner at jeg føler meg så lite forstått at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Jeg vet at jeg er ung (men ikke SÅ ung! Jeg blir 25 om en uke...), men jeg har ønsket barn veldig sterkt i over ett år, og måtte vente på at samboeren kom på bølgelengde. Jeg vet at det ikke haster, men jeg vil være en ung, frisk og oppegående mor, bestemor og oldemor. Man vet aldri om man får en sykdom, skade eller hva det måtte være, som påvirker enten at man kan få barn, eller om man kan være den moren man ønsker å være. Klart jeg prøver å ta det med ro, men det er litt begrensinger når jeg vet når EL skal være, og at jeg er mest fruktbar uken før dette - klart jeg vil ha mye sex da! Og jeg mener at livet ikke stopper når man får barn - det endrer seg. Jeg kjenner mange som fremdeles har spennende og sosiale liv, til tross for at de har fått barn. Jeg føler ikke et behov for å "leve ferdig", "reise fra meg", jeg vil gjøre dette som en familie. 

Jeg vet også at jeg sikkert er i en slags boble, der dette er det viktigste for meg, men jeg vet at det ikke kommer til å endre seg. Familie er det viktigste i livet for meg, og jeg kjenner jeg blir sår bare av å tenke på hvor inderlig jeg ønsker å starte vår egen.

Endret av Kaiaermeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...