Jump to content
Kaiaermeg

Babydrømmen - endelig på vei! (1 SA)

Recommended Posts

Kaiaermeg

Hei, alle! :)

Phew. I dag er hun 7 mnd. Tiden flyr... det er kanskje først nå jeg begynner å lande. Det har vært helt ekstremt hektisk, men det er det nok for de fleste :)

Jeg synes de første 3-4 mnd var helt forferdelige. Jeg hadde fremdeles smerter etter fødsel, jenta vår var klistermerkebaby så jeg hadde ikke et sekund alene. Hun var på meg i bæresele hele dagen, både når hun sov og ellers. På natta sov hun på meg. Måtte bysses i søvn hver dupp og for natten. Fant ut når hun var omkring 3 mnd at hun hadde melkeproteinallergi, stakkars... så det var nok mye pga det ❤️ Hun hadde nok konstant vondt/ubehag, og da er det selvsagt best å være helt nærme. I tillegg til 4. trimester ❤️ Mye man skjønner i etterkant. Men fy søren, når det stod på... all familie bor 1,5 time unna, så vi har ikke hatt noe avlastning heller. Så ja... i tillegg hatet hun bil og vogn frem til hun var 5 mnd. Da kjøpte vi ny vogn, og den likte hun mye bedre. Fra 5 mnd har ting egentlig bare gått oppover, og nå stortrives jeg i permisjon ❤️ Det var bare en så utrolig tøff start, kanskje spesielt når det ikke var mulig å bli avlastet i det hele tatt. Hun måtte bysses til hver eneste dupp og for natten frem til hun var 5 mnd ca, så det også tok nok på. Var sjelden det gikk an å legge henne fra seg når hun sov, det begynte å gå fra hun var rundt 4 mnd... Det var vel frem til hun var rundt 5 mnd at jeg var sikker på at hun ble enebarn også, både pga fødsel og de første mnd etterpå... men nå kjenner jeg at jeg vil at hun skal ha søsken etter hvert :) 

Så, oppsummert: vi har det veldig, veldig fint nå. Hun har sovet på eget soverom i to uker nå, det går veldig fint. Hun sover mye bedre på eget rom! Jeg synes det var helt forferdelig de to første dagene, veldig uvant å ikke samsove. Men det gikk over all forventning. Vi ammer fremdeles, fullammet til hun var 6 mnd ❤️ Ammingen var forsåvidt ganske heftig den også. Fikk brystbetennelse 3-4 dager etter fødsel, og deretter av og på med sopp til hun var 3 mnd. Fy søren så vondt... men jeg stod i det! 

Håper alt er fint med alle dere andre ❤️ Leste kjapt innom deg @Tyah - håper dere har det fint i permisjon ❤️ 

Fortsetter under...

Pupsilure

Fint med en oppdatering :) min jente er også 7 mnd nå, og det var veldig likt for oss, kun bæresele og dagsoving de første mnd. Godtok vogn da jeg kjøpte ny rundt 4-5 mnd, likte aldri bagen. Nå går lurene kjempefint, men hun sover fremdeles i armkroken om natta 🙈 Er nødt til å avvenne det snart, men klarer liksom ikke... 

Kaiaermeg
På 26.9.2019 den 21.40, Pupsilure skrev:

Fint med en oppdatering :) min jente er også 7 mnd nå, og det var veldig likt for oss, kun bæresele og dagsoving de første mnd. Godtok vogn da jeg kjøpte ny rundt 4-5 mnd, likte aldri bagen. Nå går lurene kjempefint, men hun sover fremdeles i armkroken om natta 🙈 Er nødt til å avvenne det snart, men klarer liksom ikke... 

I etterkant har jeg oppdaget at det er overraskende mange som får det 4. trimester med klistermerkebaby! Når jeg stod i det visste jeg alt for lite, og spesielt svigers var fæl til å få meg til å føle at det var unormalt osv, og at vi gav henne uvaner. Så glad for at vi stod på vårt og følgte magefølelsen ❤️

Det hører sjeldenhetene til at hun sover i senga si hele natten altså 😅 når hun ikke får til å sove der, tar jeg henne inn til oss i armkroken min - og det er verdens beste følelse ❤️ skjønner godt at du ikke er klar. Jeg hadde ikke sluttet/redusert samsovingen om det ikke stjal så mye søvn fra meg ❤️

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...