Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Da var mensen kommet for fullt, og jeg føler at jeg kan se på dette som en ny mulighet. La dagene gå fort fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Da var mensen kommet for fullt, og jeg føler at jeg kan se på dette som en ny mulighet. La dagene gå fort fremover :)

TR kom for fullt her i dag også. Håper dagene går fort fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tyah skrev:

TR kom for fullt her i dag også. Håper dagene går fort fremover 😊

Så kjedelig! Jeg var innom dagboken din og så at du hadde fått både positive og negative tester... for en berg- og dalbane :( Satser på det. Gjør du noe spesielt frem mot neste EL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var der en del koagulert blod, men jeg har lest at noen opplever dette første mens etter SA - at det kanskje er litt mer renselse på gang... Håper dette er positivt for neste pp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

I dag var der en del koagulert blod, men jeg har lest at noen opplever dette første mens etter SA - at det kanskje er litt mer renselse på gang... Håper dette er positivt for neste pp :) 

Først mens etter SA er annerledes..så du må nok regne med at det er litt merkelig. Det er en form for renselse så det er bra. Jeg hadde og veldig rar mens med klumper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gakkepus skrev:

Først mens etter SA er annerledes..så du må nok regne med at det er litt merkelig. Det er en form for renselse så det er bra. Jeg hadde og veldig rar mens med klumper osv.

Så bra, godt å høre! Håper kroppen har kommet til hektene igjen ved neste EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så kjedelig! Jeg var innom dagboken din og så at du hadde fått både positive og negative tester... for en berg- og dalbane :( Satser på det. Gjør du noe spesielt frem mot neste EL? :)

Nei, skal bare fortsette å spise sunt og folat. Jeg har også bestilt nye eggløsningstester, denne gangen stavene til billigtester ☺️ Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tyah skrev:

Nei, skal bare fortsette å spise sunt og folat. Jeg har også bestilt nye eggløsningstester, denne gangen stavene til billigtester ☺️ Du da?

Fornuftig :) satser dere på annenhver dag, hver dag eller hva? 

Jeg skal bare spise sunt, ta folat, være flink å trene/gå turer, og så har jeg igjen litt EL-tester. Tenkte å prøve CB EL-test med dobbel hormonindikator, da jeg har lest at mange er veldig fornøyd med den! Jeg har vanligvis veldig kort LH-topp, så den kan være vanskelig å få med seg... I tillegg måler jeg temp og bruker natural cycles, men det er mest nyttig etter EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver dag 😊 dere da?

Ja. Tenkte jeg værtfall skal få til å være i aktivitet 30 min rundt EL og etter da jeg har hørt det hjelper på blodsirkulasjonen i livmor 🙊 Jeg har også lyst å prøve å måle temp for å følge med. Er natural cycles en app du legger målingene inn i eller? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tyah skrev:

Annenhver dag 😊 dere da?

Ja. Tenkte jeg værtfall skal få til å være i aktivitet 30 min rundt EL og etter da jeg har hørt det hjelper på blodsirkulasjonen i livmor 🙊 Jeg har også lyst å prøve å måle temp for å følge med. Er natural cycles en app du legger målingene inn i eller? 😊

Annenhver dag her også! Eller, omtrent vertfall. Da jeg ble gravid sist hadde vis oss annenhver dag, og så dagen før EL, på EL-dagen og dagen etter. Lurer på å prøve det igjen, men er redd for alt det med å bruke opp den gode kvaliteten 🤣

Ja, det også gjorde jeg sist :) gikk turer på ca 30 min hver dag for blodsirkulasjonen sin del. 

Det stemmer :) har brukt den siden jeg sluttet på ppillen i begynnelsen av 2017, siden samboeren ikke var helt klar for barn før til sommeren. Har fungert tipptopp som prevensjon, og er veldig nyttig under prøving også for å se at syklusen er som den skal + at den bekrefter EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var mensen over! I følge pakningsvedlegget på CB digital EL-test med dobbel hormonindikator skal jeg begynne å teste på CD8, som blir i morgen. Er veldig spent på om det blir noe mindre stress å bruke CB enn å måtte teste for EL med strips to ganger daglig. Kanskje noen har (god) erfaring?

Ellers er jeg motivert, men har veldigveldig mange tanker om dagen.

1) Jeg har fast og trygg jobb som jeg trives i, men jeg er litt usikker på fremtiden til bedriften. Rett før sommeren fikk jeg jobbtilbud fra "favorittkunden" min, som var en veldig stor mulighet, men dum som jeg var sa jeg nei. Jeg har angret hver dag siden, og forstår ikke hva som gikk av meg - jeg tror jeg følte mye på at jeg ønsket å være "trofast" i mot min nåværende arbeidsplass. Uansett. Jeg har snakket med kunden (bedriften som tilbydde meg jobb) i etterkant og forklart situasjonen, og at jeg mer enn gjerne tar muligheten om den fremdeles er der. Men pga. budsjettering osv. kom de til at de måtte lyse ut stillingen, noe de nå har gjort. Jeg skal på jobbintervju der 25. januar (samme dag som EL). Tankene mine svirrer knyttet til dette fordi jeg ikke vet om jeg skal fortelle at jeg prøver å bli gravid under jobbintervju, evt. når de tilbyr jobben? Jeg ønsker ikke å starte arbeidsforholdet med å si (etter 3 mnd oppsigelsestid i nåværende jobb) "forresten, jeg er gravid med termin i oktober (/november/desember...)"... på den andre siden vet ikke jeg hvor lang tid det vil ta å bli gravid igjen, og derfor er det en mulighet jeg ikke vil gå glipp av. Jeg vet at det er arbeidsgiver som "tar en sjanse" dersom de ansetter en kvinne mellom 20-45 år, men jeg håndterer dårlig å ha dårlig samvittighet. Samtidig vet jeg at jeg har loven på min side. Jeg har midlertidig konkludert med meg selv at om de tilbyr meg jobben, kommer jeg til å fortelle at vi prøver å bli gravide, men at jeg ikke er gravid. 

2) I desember midt under SA'en kom en kvinnelig kollega inn til meg og fortalte at hun var gravid, etter 1. forsøk med IVF. Jeg ble selvsagt veldig glad på hennes vegne, gratulerte osv. Så sier hun "ja du da? Du er gravid, sant? Jeg har vært så sikker, og tenkte at jeg måtte komme deg i forkjøpet med å fortelle sjefen det (morsom tone)". Og da klarer jeg ikke å holde meg, og sa at "Jeg var gravid, men er ikke det nå...". Jeg fortalte om at jeg var midt opp i en SA, og hun fikk veldig dårlig samvittighet, men jeg forklarte at hun ikke måtte tenke på det - jeg var veldig glad på hennes vegne. Nå har hun begynt å få mage, har termin én mnd før jeg hadde... og jeg er kjempemisunnelig :( Det er vanskelig å forklare, og jeg vil ikke snakke stygt om kroppen min, men jeg føler at den har sviktet meg hver gang jeg ser hennes voksende mage. Jeg vet at dette er feil, og at SA'en skjedde pga. der ikke var noe levedyktig, så det er helt irrasjonelt. 

3) Der er en ellers krevende situasjon på jobb om dagen, som virkelig gjør at jeg mistrives. Det er vanskelig å gå mer inn på det uten å sitte her til i kveld, så jeg skal ikke begynne... 

Huff, les det den som vil! Bare litt tanker en torsdags morgen... For å klarne opp: mitt høyeste ønsker er å bli gravid, og jeg lengter etter roen jeg hadde i kroppen da jeg var gravid. Om jeg blir gravid, spiller det ingen rolle om jeg får jobben eller ikke - jeg kan leve med å jobbe der jeg gjør i lang tid fremover. 

Ha en fin dag, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så leste jeg alt, og jeg må bare si at du virker veldig reflektert. Jeg sitter ofte å tenker mye selv, spesielt om morgenen av en eller annen grunn. Kjekt å bli bedre kjent med deg :) 

Når det gjelder 2) så forstår jeg veldig godt at det er sårt for deg, og at du kjenner på misunnelse er nok veldig normalt. Jeg har ikke hatt SA, men er kjempe misunnelig på en kollega som er gravid. Vil så gjerne være gravid selv, og skulle gjerne vært det i går. Følelsene dine er helt normale, og det blir feil for meg å skrive "ikke tenk at kroppen din har sviktet deg" selv om jeg har lyst å skrive det. For du skal få lov å føle på hva enn du måtte føle.

Ha en fin dag du også :) Håper vi får positiv test i februar begge to!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tyah skrev:

Helt ærlig, så leste jeg alt, og jeg må bare si at du virker veldig reflektert. Jeg sitter ofte å tenker mye selv, spesielt om morgenen av en eller annen grunn. Kjekt å bli bedre kjent med deg :) 

Når det gjelder 2) så forstår jeg veldig godt at det er sårt for deg, og at du kjenner på misunnelse er nok veldig normalt. Jeg har ikke hatt SA, men er kjempe misunnelig på en kollega som er gravid. Vil så gjerne være gravid selv, og skulle gjerne vært det i går. Følelsene dine er helt normale, og det blir feil for meg å skrive "ikke tenk at kroppen din har sviktet deg" selv om jeg har lyst å skrive det. For du skal få lov å føle på hva enn du måtte føle.

Ha en fin dag du også :) Håper vi får positiv test i februar begge to!

 

Wow, takk! Det var godt å få ut tankene, men ekstra godt når der faktisk er noen som bryr seg :)

Jeg tenker at jeg skal sette meg ned senere i dag, eller i morgen, og ta meg 15 min. der jeg skal tillate meg å være litt skuffet over kroppen min/situasjonen. Etter de 15 min. skal jeg starte på blanke ark, "tilgi kroppen" og åpne øynene for hvor fantastisk den faktisk er - den har jo bevist for meg at den kan bli gravid, og det er stort i seg selv. Strategien min høres kanskje merkelig ut, men jeg har lært fra tidligere at om jeg har tanker som svirrer og som jeg kanskje ikke vil tillate meg selv å tenke, bør jeg ta en time-out for å møte tankene og deretter få jobbet meg gjennom de. 

Takk! Ja, det håper jeg virkelig at vi gjør <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det på'n igjen med ny PP! Denne runden prøver jeg CB digital EL-test med dobbel hormonindikator. På pakningsvedlegget stod der at jeg skulle begynne å teste fra CD8 - i dag - , men resultatet var ikke overraskende negativt. Jeg har vanligvis veldig kort LH-topp (bare få timer).

Dagens resultat: "Lav fertilitet: liten sjanse for å bli gravid. Å ha samleie i dag er bare for moro skyld, da det er lite sannsynlig at du vil bli gravid. Test igjen i morgen."

Viktig å ha det moro også! :fnise:

27047080_10155800380255272_1248594857_o.thumb.jpg.25eddf1871545d8d250042bf4b3bbb3e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste CB blinkende smilefjes! Planen om samleie annenhver dag ser ikke ut til å gå så bra :fnise: Er så redd for å ikke ha sex en dag, og så var det AKKURAT den dagen som måtte til. 

"Høy fertilitet: økt sjanse for å bli gravid. Ha samleie i dag for å øke sjansene dine for å bli gravid. En økning i østrogennivået har blitt detektert. Høy fertilitet vises inntil LH-økningen din er detektert (maksimal fertilitet)."

 

Fikk besøk av tantungen min på 11 uker i går, det gjorde så godt å se henne ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkende smilefjes i dag også :)

Kjenner at skuldrene er mye lavere enn sist pp. Tankegangen har gått fra "jeg må drikke grapefruktjuice og slimløsende hostesaft for at dette skal gå" til "kroppen har blitt gravid av seg selv før, gi den sjansen til å vise at den klarer det igjen". Er bare bekymret for å føle at jeg ikke gjorde alt jeg kunne når/visst mens kommer. Men det får bare være. Akkurat nå er det deilig å la naturen gå sin gang :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Blinkende smilefjes i dag også :)

Kjenner at skuldrene er mye lavere enn sist pp. Tankegangen har gått fra "jeg må drikke grapefruktjuice og slimløsende hostesaft for at dette skal gå" til "kroppen har blitt gravid av seg selv før, gi den sjansen til å vise at den klarer det igjen". Er bare bekymret for å føle at jeg ikke gjorde alt jeg kunne når/visst mens kommer. Men det får bare være. Akkurat nå er det deilig å la naturen gå sin gang :) 

Flott innstilling! Krysser fingrene for deg og håper det klaffet denne pp 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maksimal fertilitet i dag! 

"Ha samleie for å maksimere sjansen for å bli gravid. LH-økning har blitt detektert - i dag og i morgen er dine mest fertile dager." 

Da blir det samme "oppskrift" som sist vi ble gravide, rakk ingen sengehygge i går, men vi kjører på i dag, i morgen og fredag 😊 kjenner at jeg gruer meg litt til dpo-land allerede... Jeg får prøve å fylle dagene, så jeg ikke er alene med alle tankene. 20180124_060257.thumb.jpg.fa29c181829d7f1ea41d1c206a71e372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å fylle dagene med noe, så de går litt raskere og du slipper å sitte hjemme å Google alt. 😊 gleder meg til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...