Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Hei, alle! :)

 

Phew. I dag er hun 7 mnd. Tiden flyr... det er kanskje først nå jeg begynner å lande. Det har vært helt ekstremt hektisk, men det er det nok for de fleste :)

Jeg synes de første 3-4 mnd var helt forferdelige. Jeg hadde fremdeles smerter etter fødsel, jenta vår var klistermerkebaby så jeg hadde ikke et sekund alene. Hun var på meg i bæresele hele dagen, både når hun sov og ellers. På natta sov hun på meg. Måtte bysses i søvn hver dupp og for natten. Fant ut når hun var omkring 3 mnd at hun hadde melkeproteinallergi, stakkars... så det var nok mye pga det ❤️ Hun hadde nok konstant vondt/ubehag, og da er det selvsagt best å være helt nærme. I tillegg til 4. trimester ❤️ Mye man skjønner i etterkant. Men fy søren, når det stod på... all familie bor 1,5 time unna, så vi har ikke hatt noe avlastning heller. Så ja... i tillegg hatet hun bil og vogn frem til hun var 5 mnd. Da kjøpte vi ny vogn, og den likte hun mye bedre. Fra 5 mnd har ting egentlig bare gått oppover, og nå stortrives jeg i permisjon ❤️ Det var bare en så utrolig tøff start, kanskje spesielt når det ikke var mulig å bli avlastet i det hele tatt. Hun måtte bysses til hver eneste dupp og for natten frem til hun var 5 mnd ca, så det også tok nok på. Var sjelden det gikk an å legge henne fra seg når hun sov, det begynte å gå fra hun var rundt 4 mnd... Det var vel frem til hun var rundt 5 mnd at jeg var sikker på at hun ble enebarn også, både pga fødsel og de første mnd etterpå... men nå kjenner jeg at jeg vil at hun skal ha søsken etter hvert :) 

Så, oppsummert: vi har det veldig, veldig fint nå. Hun har sovet på eget soverom i to uker nå, det går veldig fint. Hun sover mye bedre på eget rom! Jeg synes det var helt forferdelig de to første dagene, veldig uvant å ikke samsove. Men det gikk over all forventning. Vi ammer fremdeles, fullammet til hun var 6 mnd ❤️ Ammingen var forsåvidt ganske heftig den også. Fikk brystbetennelse 3-4 dager etter fødsel, og deretter av og på med sopp til hun var 3 mnd. Fy søren så vondt... men jeg stod i det! 

 

Håper alt er fint med alle dere andre ❤️ Leste kjapt innom deg @Tyah - håper dere har det fint i permisjon ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint med en oppdatering :) min jente er også 7 mnd nå, og det var veldig likt for oss, kun bæresele og dagsoving de første mnd. Godtok vogn da jeg kjøpte ny rundt 4-5 mnd, likte aldri bagen. Nå går lurene kjempefint, men hun sover fremdeles i armkroken om natta 🙈 Er nødt til å avvenne det snart, men klarer liksom ikke... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26.9.2019 den 21.40, Pupsilure skrev:

Fint med en oppdatering :) min jente er også 7 mnd nå, og det var veldig likt for oss, kun bæresele og dagsoving de første mnd. Godtok vogn da jeg kjøpte ny rundt 4-5 mnd, likte aldri bagen. Nå går lurene kjempefint, men hun sover fremdeles i armkroken om natta 🙈 Er nødt til å avvenne det snart, men klarer liksom ikke... 

I etterkant har jeg oppdaget at det er overraskende mange som får det 4. trimester med klistermerkebaby! Når jeg stod i det visste jeg alt for lite, og spesielt svigers var fæl til å få meg til å føle at det var unormalt osv, og at vi gav henne uvaner. Så glad for at vi stod på vårt og følgte magefølelsen ❤️

Det hører sjeldenhetene til at hun sover i senga si hele natten altså 😅 når hun ikke får til å sove der, tar jeg henne inn til oss i armkroken min - og det er verdens beste følelse ❤️ skjønner godt at du ikke er klar. Jeg hadde ikke sluttet/redusert samsovingen om det ikke stjal så mye søvn fra meg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

For 4 måneder siden hadde jeg aldri trodd at vi skulle prøve å få et søsken. Jeg var "ødelagt" i lang tid etter fødsel, og tror nok at jeg hadde en mild svangerskaps- og fødselsdepresjon. Når jeg snakker med folk om "babytiden", permisjonen osv, sier jeg rett ut at jeg synes det var helt forferdelig. Kanskje jeg bare er av de som ikke "liker" babytiden? Evt. svangerskaps- og fødselsdepresjonen gjorde at tiden ble "ødelagt"? Hvem vet... men vi hiver oss likevel ut i det, en gang til 😂

Jeg har hatt regelmessig syklus i ca. 6 mnd, og kjenner ekstremt godt når eggløsning er. Er ca 9 dpo nå. Blir spennende å se hvor lang tid vi bruker denne gangen :) ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo?

 

Jeg tok en negativ test på lørdag morgen, klarte ikke å dy meg. Det var den siste testen i hus, så nå må jeg enten vente på mens, eller at nye tester kommer i postkassen :) IKM er på onsdag. 

Vi hadde oss en lang prat i går. Jeg kjenner at det ikke er så enkelt å være "prøvere" igjen. Det ble mange negative følelser knyttet til det forrige gang, pga. mange negative tester og derav mye skuffelse. Mannen kjenner selvsagt ikke på det samme, siden han ikke kjenner dette i egen kropp - men jeg kjenner at jeg blir helt rar når jeg vet EL har vært. Jeg blir full av håp, samtidig blir jeg en nervøs og lei meg, fordi jeg "vet" at jeg kommer til å bli skuffet. Vanskelig å forklare. Men ja. Jeg trodde jeg kom til å klare å se på dette som gøy, fint, spennende og at vi tar det litt som det kommer - men kroppen og hodet har reagert stikk motsatt. Så jeg har en del å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg, så sprang på butikken for å kjøpe gtest. Negativ! Da slår jeg meg til ro med at det ikke gikk i PP1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 dpo?

Syklusen min har vært på dagen de siste 6 mnd ca., så mensen skal komme i morgen. La plutselig merke til veldig klebrig utflod istad, typ gummi/EL-utflod... Litt forvirra, for jeg kan ikke huske at jeg har den typen rett før mens 😂

Tror g-testene kom i posten i dag, så tar nok en i morgen tidlig dersom mensen ikke har kommet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo?

Negativ test i dag tidlig, og ingen mensen enda. Eller, om jeg la ekstremt mye godvilje til, er det mulig at der kanskje var muligens antydninger til en strek nr 2, men.... sannsynligvis ikke. Så da antar jeg at mensen kommer ila dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende! Mine tester var kjempesvake i starten. Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

Oj, så spennende! Mine tester var kjempesvake i starten. Krysser fingrene :)

Hei! :)

Åh, det var faktisk litt godt å høre... Sist gang fikk jeg svak positiv "allerede" 11 dpo, synes jeg å huske... så det er uvant å komme til 14 dpo og fremdeles ha negativ test + ingen mens 😩Men det kan vel variere hvor raskt egget fester seg osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hei! :)

Åh, det var faktisk litt godt å høre... Sist gang fikk jeg svak positiv "allerede" 11 dpo, synes jeg å huske... så det er uvant å komme til 14 dpo og fremdeles ha negativ test + ingen mens 😩Men det kan vel variere hvor raskt egget fester seg osv?

Med lillemor på 12 mnd fikk jeg supersvak strek allerede 9 dpo (mener jeg det var) mens med sønnen min fikk jeg ikke før rundt 14 dpo, og den var like svak i starten der. Kun jeg som kunne se den (ikke mannen), og kun hvis jeg stirret på testen lenge, og i rett lys og vinkel 🤣 Så det er fortsatt håp 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Pupsilure skrev:

Med lillemor på 12 mnd fikk jeg supersvak strek allerede 9 dpo (mener jeg det var) mens med sønnen min fikk jeg ikke før rundt 14 dpo, og den var like svak i starten der. Kun jeg som kunne se den (ikke mannen), og kun hvis jeg stirret på testen lenge, og i rett lys og vinkel 🤣 Så det er fortsatt håp 🤩 

Ååh, takk for at du deler! Haha, føler meg litt mindre crazy nå... stod med lommelykt på mobilen og lyste i alle mulige vinkler i dag - er den virkelig negativ liksom? 😂 Krysser fingrene! Kjenner at det hadde vært deilig om ting gikk litt raskere denne gangen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dpo?

IKM var igår, men i dag tidlig var der negativ test og fortsatt ingen mens... Jeg skjønner ikke? 😢

Har aldri opplevd å ha uregelmessig syklus, den har alltid vært etter klokka. Men denne gangen, når vi "endelig" starter å prøve igjen, daa skal den tulle vettu. Det kan jo være at egget enten har festet seg sykt seint, eller at kroppen produserer hcg seinere enn sist gang... men altså. Testen har sensitivitet på 25 mlU, av typen "make sure" fra farmasiet. 

Jeg vurderer faktisk å kjøpe en Clearblue digital for å ta i morgen tidlig bare for å få det svart på hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Pupsilure skrev:

Spennende! Når skal du ta den? 

Kjøpte dobbel pakning, tanken var å ta første i morgentidlig... men dumme meg måtte ta en NÅ 😂 Og den var "ikke gravid". Jeg skjønner ikke. Herlighet så frustrerende. .. men det blir i hvertfall å ta den andre i morgen tidlig, jeg VET at det var dumt å kaste den bort på ikke-morgenurin 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at dere prøver igjen, krysser fingrene!

Tipper EL har vært forsinket, da kan det fort ta noen dager ekstra før mensen kommer evt. før testen slår ut som positiv. Eller kanskje du har en anovulatorisk syklus denne mnd? Det kan skje selv om man vanligvis har regelmessig syklus.

Håper på at EL har vært sen og at den satt denne mnd! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aryamili skrev:

Gøy at dere prøver igjen, krysser fingrene!

Tipper EL har vært forsinket, da kan det fort ta noen dager ekstra før mensen kommer evt. før testen slår ut som positiv. Eller kanskje du har en anovulatorisk syklus denne mnd? Det kan skje selv om man vanligvis har regelmessig syklus.

Håper på at EL har vært sen og at den satt denne mnd! 😊

Heei, @Aryamili 🥰

Det var nok litt forsinket EL, mensen kom igår ettermiddag - en dag på overtid. Er bare veldig glad for at det ikke plutselig er kluss/problemer med syklusen 😄Fikk helt hetta av at jeg ikke hadde kontroll på hvorfor kroppen verken fikk mensen eller positiv test 🤣Men da satt den nok ikke denne mnd, men hei, PP1 - null stress. Hadde blitt sjokka om det hadde gått 😂

Hvordan går det med deg? 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...