Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Gakkepus skrev:

Det er veldig få kvinner som faktisk kjenner noe i DPO land. Som regel et det hormoner som tuller med oss. Uansett, ikke gi opp. Jeg tenkte likedan og det endte bra:) ha litt troa på at det kan være din tur  😊🤞

Det er sant :) det eneste symptomet jeg hadde sist før IKM var et voldsomt spenn i puppene, og at de var blitt større. Det skjer aldri med meg til vanlig... 

Takk :) får prøve å være mer positiv og optimistisk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kaiaermeg skrev:

Det er sant :) det eneste symptomet jeg hadde sist før IKM var et voldsomt spenn i puppene, og at de var blitt større. Det skjer aldri med meg til vanlig... 

Takk :) får prøve å være mer positiv og optimistisk! 

Det eneste jeg kjente sist var stikkende smerte i venstre siden av magen. :) og mer utflod... men jeg ga opp og gikk ut på nyttårsaften. Drakk øl og røyka ... to dagen senere stod jeg der med en positiv test i hånda. :) alt er mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Det eneste jeg kjente sist var stikkende smerte i venstre siden av magen. :) og mer utflod... men jeg ga opp og gikk ut på nyttårsaften. Drakk øl og røyka ... to dagen senere stod jeg der med en positiv test i hånda. :) alt er mulig 

Husker du fra når du kjente det? 😊 så deilig det må ha vært når det gikk likevel, til tross for at du hadde gitt opp! 

Temperaturene er fremdeles stabilt høye uten tempdipp, så det er jo forsåvidt et godt tegn (mtp mine tidligere temperaturer) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig vemodig å ikke være gravid (lenger). Det er nok ventetiden som tuller med tankene, men jeg der gravide over alt. I alle serier og filmer; proff, så var hovedrollen gravid! Hun på jobben som er gravid ser helt fantastisk ut, og jeg skulle så ønske jeg kunne oppleve det igjen snart. Jeg vil dette så inderlig, uansett alle "ulempene" som jeg får høre gjennom hun på jobb. Hun føler seg sliten og lite fresh, kvalm til tider, og sliter med å finne klær som passer. Jeg skulle gjerne vært kvalm og følt meg ufresh, så lenge jeg visste at jeg endelig hadde en spire igjen. 

Det er kun 2.pp etter SA'en, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Skulle bare ønske at kroppen kunne oppfylle ønskene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Husker du fra når du kjente det? 😊 så deilig det må ha vært når det gikk likevel, til tross for at du hadde gitt opp! 

Temperaturene er fremdeles stabilt høye uten tempdipp, så det er jo forsåvidt et godt tegn (mtp mine tidligere temperaturer) 😊

7 DPO. Jeg visste egentlig hva det var, og TUL viste at det var venstre side. 

Syklus 28 dager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du føler akkurat nå. Jeg gikk helt i kjelleren, klarte ikke å være i nærheten av gravide kvinner, alt jeg gjorde hjemme var å Google alt. Ekteskapet skrantet veldig og jeg alt tenkte på fra morgen til kveld var ny graviditet. Det var en utrolig tung periode med mye sinne og tårer. Før å gjørgkøre situasjonen vanskeligee hadde jeg to kjemiske på rad...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Gakkepus skrev:

7 DPO. Jeg visste egentlig hva det var, og TUL viste at det var venstre side. 

Syklus 28 dager 

Oi, det var tidlig!

Jeg også har i utgangspunktet syklus på 28 dager, men kjente ikke symptomer før 10 dpo forrige gang :) Det er vell veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg forstår veldig godt hva du føler akkurat nå. Jeg gikk helt i kjelleren, klarte ikke å være i nærheten av gravide kvinner, alt jeg gjorde hjemme var å Google alt. Ekteskapet skrantet veldig og jeg alt tenkte på fra morgen til kveld var ny graviditet. Det var en utrolig tung periode med mye sinne og tårer. Før å gjørgkøre situasjonen vanskeligee hadde jeg to kjemiske på rad...  

❤️

Huff :( Det må være helt jævlig med kjemisk graviditet... Håpet og gleden er jo på topp, og så plutselig innhenter realiteten deg. Håper virkelig at alt går din vei denne gangen :)

Det har heldigvis ikke påvirket forholdet vårt særlig enda. Samboeren/forloveden er veldig optimistisk og positiv, og spør daglig om jeg kjenner på noen symptomer... når jeg sier at jeg har hatt veldig rare/fæle drømmer, trøster han meg med et lurt smil - som at det skulle være et symptom :fnise: Det er selvsagt litt irriterende med disse spørsmålene hver dag, noen ganger vil jeg bare brøle og si "NEI JEG ER IKKE GRAVID JEG BLIR IKKE GRAVID!"... men så innser jeg at det er veldig godt og trygt at i hvert fall en av oss klarer å holde seg positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaiaermeg skrev:

❤️

Huff :( Det må være helt jævlig med kjemisk graviditet... Håpet og gleden er jo på topp, og så plutselig innhenter realiteten deg. Håper virkelig at alt går din vei denne gangen :)

Det har heldigvis ikke påvirket forholdet vårt særlig enda. Samboeren/forloveden er veldig optimistisk og positiv, og spør daglig om jeg kjenner på noen symptomer... når jeg sier at jeg har hatt veldig rare/fæle drømmer, trøster han meg med et lurt smil - som at det skulle være et symptom :fnise: Det er selvsagt litt irriterende med disse spørsmålene hver dag, noen ganger vil jeg bare brøle og si "NEI JEG ER IKKE GRAVID JEG BLIR IKKE GRAVID!"... men så innser jeg at det er veldig godt og trygt at i hvert fall en av oss klarer å holde seg positiv :)

Det gikk veien, men det var en utfordring. Jeg var innlagt flere ganger på grunn av rester og generelt strevde med å akseptere realiteten. Graviditet  kommer når kropp og sinn samstemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det gikk veien, men det var en utfordring. Jeg var innlagt flere ganger på grunn av rester og generelt strevde med å akseptere realiteten. Graviditet  kommer når kropp og sinn samstemmer :)

Skjønner :( Ja, og det tenker jeg også - virkelig! 

Jeg lurer på å ta meg en tur til gynekologen som oppdaget MA'en, for å sjekke at alt er som det skal. Jeg tok aldri noen sjekk i etterkant av SA'en, fordi det var såpass mye som kom ut, og det føltes veldig som at alt var ute - i tillegg til at både HCG- og LH-testene ble negative etter 1-2 uker etter siste blødning. Da jeg spurte om jeg skulle komme inn sa gynekologen at det ikke var nødvendig, og at om noe skulle være feil ville jeg merke det. Men vi får se. Har aldri fått bekreftelsen på at alt er tilbake til normalt liksom :) Hva tenker du knyttet til det? Ville du sjekket, eller slått deg til ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Jeg ville sjekket. 

Da gjør jeg det :) Så slipper jeg å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo/8 dpo? 

Føler enda ikke at jeg kjenner noen spesielle symptomer. Evt blodårer på brystet, men det har igrunn vært slik siden jeg var gravid sist. Utenom det er det svært lite, men det er kanskje fordi jeg har stilt meg inn på å ikke være på symptom-jakt. Ellers har jeg bestilt time hos gynekolog til dagen før neste EL skal være, for å sjekke at alt faktisk er ok. Var aldri tilbake for å sjekke etter SA'en siden hun sa at det sannsynligvis ikke var nødvendig... Så jeg tenker at det blir godt å få bekreftet at ting vertfall er som de skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Krysser fingrene for at du sitter med en positiv test en av de neste dagene:hjerte:

🤞 det hadde virkelig vært noe ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Ny Bruker skrev:

Når tenker du å teste?

Jeg har testet siden 10 dpo, men kun en strek hittil. :) Men igjen så er det kluss med når EL var, så det er godt mulig at jeg kun er 9 dpo idag... Er enten 9 eller 13 dpo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo / 10 dpo

Hmm, ingen mens i dag? Da er sannsynligvis min tolkning av temperaturene feil, og appen + CB-testene hadde rett 😂 Så da er jeg vell offisielt 10 dpo, men fremdeles negative tester. Kjenner at jeg begynner å ta de negative testene som en selvfølge, men vi får se til helgen da. Sist jeg ble gravid fikk jeg svak positiv 12 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes virkelig ut som at mensen skal komme hvert øyeblikk. Veldig merkelig følelse, litt som en varm og positiv kiling i underlivet? Haha det høres sikkert veldig merkelig ut, og nei, jeg har ingen kjønnssykdommer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo

Fortsatt negative tester, men jeg føler at jeg kan se en begynnelse på noe visst jeg virkelig legger sjela i det... Så der er sannsynligvis ingenting, jeg bare vil så gjerne 🤣 

Har fremdeles ikke noen særlige symptomer på verken mens eller graviditet, føler jeg. Eneste den følelsen av at mensen kan komme når som helst, og litt trøbbel med bekkenet. 

Det er egentlig litt merkelig, når jeg tenker meg om. Tidligere har jeg vært veldig plaget med rygg, bekken og hoft, og vi mistenker at det kan være Bekhterevs. Skal til utredning neste gang jeg blir dårlig. Men uansett. Jeg ble "frisk" i fjor sommer, og var helt fin frem til dpo-land da jeg ble gravid sist. Da begynte jeg å bli dårlig i bekkenet. Dette gikk over etter noen uker, og var helt borte etter SA'en. Men nå har det kommet tilbake, egentlig fra forrige søndag av, altså to dager etter EL. Kanskje det kan ha en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...