Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

2 timer siden, plastfolien skrev:

Lurt å fylle dagene med noe, så de går litt raskere og du slipper å sitte hjemme å Google alt. 😊 gleder meg til å følge med!

Absolutt! Jeg skal heldigvis på jobbreise noen dager i neste uke, da får jeg nok ikke tid til å tenke så mye. Resten av uka får jeg fylle med trening og sosiale ting :) Håper dagene går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tyah skrev:

Gleder meg til å følge deg i DPO-land :smilorange:

Likeså! Måtte tålmodigheten være høy, dagene gå fort og testene bli positive 😂😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg 🤞🏼 

Virker som vi er i nesten samme situasjon. 

Hadde spontanabort 22 oktober da jeg var ca 10 uker på veg. Det var så høyt ønsket, og så utrulig sårt å miste. Etter det har det bare flommet rundt at folk er gravid. Hadde en gammeø venninne som sa for ikke så lenge siden at hun var gravid. På samme termindato som meg. 

Meen, nytt år og nye muligheter. 

Venter mensen ca 04.02 og krysser selvsagt fingrene! Denne gangen har jeg ikke orket å bruke noe særlig med el tester. Kjenner etter på kroppen, bruker appen Flo og håper på det beste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lene25 skrev:

Heier på deg 🤞🏼 

Virker som vi er i nesten samme situasjon. 

Hadde spontanabort 22 oktober da jeg var ca 10 uker på veg. Det var så høyt ønsket, og så utrulig sårt å miste. Etter det har det bare flommet rundt at folk er gravid. Hadde en gammeø venninne som sa for ikke så lenge siden at hun var gravid. På samme termindato som meg. 

Meen, nytt år og nye muligheter. 

Venter mensen ca 04.02 og krysser selvsagt fingrene! Denne gangen har jeg ikke orket å bruke noe særlig med el tester. Kjenner etter på kroppen, bruker appen Flo og håper på det beste 😅

Takk, og likeså! 😍

Huff, det er virkelig sårt... Jeg ser virkelig frem til å bli gravid igjen, den følelsen vil nok hjelpe oss begge 🙂 

Så spennende! Jeg kjenner ikke til appen, men de fleste fungerer nok likt. Natural cycles har aldri bommet på syklusen min, men det hjelper nok veldig å legge inn temperatur hver morgen. Masse lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Takk, og likeså! 😍

Huff, det er virkelig sårt... Jeg ser virkelig frem til å bli gravid igjen, den følelsen vil nok hjelpe oss begge 🙂 

Så spennende! Jeg kjenner ikke til appen, men de fleste fungerer nok likt. Natural cycles har aldri bommet på syklusen min, men det hjelper nok veldig å legge inn temperatur hver morgen. Masse lykke til ❤️ 

Ja det er det. Jeg og, det blir magisk! Håper bare det skjer snart :) 

ah, den har jeg ikke prøvd. Men er nok som du sier, at de fleste fungere likt. 

Lykke til til deg og ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lene25 skrev:

Ja det er det. Jeg og, det blir magisk! Håper bare det skjer snart :) 

ah, den har jeg ikke prøvd. Men er nok som du sier, at de fleste fungere likt. 

Lykke til til deg og ❤️

Krysser fingrene for oss begge 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke kroppen min :(

Jeg har testet med CB digital el-test siden CD8 (sist fredag), og den vise negativt frem til CD11 (mandag. Da viste den høy fertilitet, men "maksimal fertilitet" viste ikke før igår (CD13). Likevel viser temperaturene min nå at egget slapp på mandag (CD11), siden jeg hadde lav temp. mandag, og høyere temperatur i de tre påfølgende dagene. 

Dette er ikke første gang det skjer, men jeg trodde det ville bli enklere med CB digital, enn med vanlige strips hvor jeg må tolke selv. Ved alle tidligere eggløsninger har egget sluppet dagen før EL-testene har vist positivt - og da har jeg testet opp til 3-4 ganger daglig, pga. kort LH-topp... Og jeg har ikke hatt EL-slim siden første EL etter pilleslutt, sett bort fra at jeg vanligvis får mer hvit lotionaktig utflod ETTER EL...

Hva skjer? Slipper egget mitt før LH-stigning? Er det mulig? Egget skal jo i teorien slippe mellom 12-24 timer ETTER positiv EL-test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg skjønner ikke kroppen min :(

Jeg har testet med CB digital el-test siden CD8 (sist fredag), og den vise negativt frem til CD11 (mandag. Da viste den høy fertilitet, men "maksimal fertilitet" viste ikke før igår (CD13). Likevel viser temperaturene min nå at egget slapp på mandag (CD11), siden jeg hadde lav temp. mandag, og høyere temperatur i de tre påfølgende dagene. 

Dette er ikke første gang det skjer, men jeg trodde det ville bli enklere med CB digital, enn med vanlige strips hvor jeg må tolke selv. Ved alle tidligere eggløsninger har egget sluppet dagen før EL-testene har vist positivt - og da har jeg testet opp til 3-4 ganger daglig, pga. kort LH-topp... Og jeg har ikke hatt EL-slim siden første EL etter pilleslutt, sett bort fra at jeg vanligvis får mer hvit lotionaktig utflod ETTER EL...

Hva skjer? Slipper egget mitt før LH-stigning? Er det mulig? Egget skal jo i teorien slippe mellom 12-24 timer ETTER positiv EL-test? 

Jeg kan ikke svare deg på dette, fordi jeg aner virkelig ikke.. Men jeg skjønner frustrasjonen din, det er ikke lett å skjønne seg på disse kroppene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg kan ikke svare deg på dette, fordi jeg aner virkelig ikke.. Men jeg skjønner frustrasjonen din, det er ikke lett å skjønne seg på disse kroppene :hjerte:

:( ❤️ Får bare håpe det går denne gangen, men er redd vi ikke "la inn nok aksjer" dersom egget slapp på mandag...

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lest litt på utenlandske forum ang. LH-stigning etter stigning i progesteron (som gir forhøyet temperatur og bekrefter EL), og har funnet litt forskjellig. Noen mener at det kan ha med at urinen er det siste stedet hvor LH blir "sendt til", og dermed kan der være forsinkelser... men "alle" sier at en burde stole på temperatur fremfor EL-tester/LH-stigning...

Det gir lite mening mtp. at eggløsningen utløses av stigning i LH-konsentrasjonen... Men, nå er det på tide å koble av igjen og ikke stresse! Jeg har jo blitt gravid tidligere når akkurat det samme skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo

I følge temperaturene mine er jeg 5 dpo, men selv er jeg usikker siden der ikke er samsvar mellom testene og temp... Uansett. Eneste jeg føler på hittil er luft i magen, men det kan komme av så mangt 🤣 vi får bare se hvordan det går, men jeg har en dårlig følelse. Dager med mye aktivitet og distraksjon er i vente, så det er vertfall bra 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.01.2018 den 12.59, Kaiaermeg skrev:

Her lest litt på utenlandske forum ang. LH-stigning etter stigning i progesteron (som gir forhøyet temperatur og bekrefter EL), og har funnet litt forskjellig. Noen mener at det kan ha med at urinen er det siste stedet hvor LH blir "sendt til", og dermed kan der være forsinkelser... men "alle" sier at en burde stole på temperatur fremfor EL-tester/LH-stigning...

Det gir lite mening mtp. at eggløsningen utløses av stigning i LH-konsentrasjonen... Men, nå er det på tide å koble av igjen og ikke stresse! Jeg har jo blitt gravid tidligere når akkurat det samme skjedde...

Man kan slå ut positivt uten å ha eggløsning, så det er nok derfor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Man kan slå ut positivt uten å ha eggløsning, så det er nok derfor... 

Hmm, men det er merkelig at den var negativ helt frem til samme dag tempen viser at egget slapp? 

Det samme har skjedd helt siden jeg sluttet på ppillen, også den mnd jeg ble gravid, så jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning... Eller hva tenkte du? 

Får se hvordan det går i mnd fremover. Om vi ikkje blir gravide igjen snart, sjekker jeg EL hos gynekolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, men det er merkelig at den var negativ helt frem til samme dag tempen viser at egget slapp? 

Det samme har skjedd helt siden jeg sluttet på ppillen, også den mnd jeg ble gravid, så jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning... Eller hva tenkte du? 

Får se hvordan det går i mnd fremover. Om vi ikkje blir gravide igjen snart, sjekker jeg EL hos gynekolog. 

Tenkte mer på el-tester. At de kan være positive selv når man ikke har el. Temping bekrefter el:) alt er nok helt i orden. Kan være jeg misforstod innlegget ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Tenkte mer på el-tester. At de kan være positive selv når man ikke har el. Temping bekrefter el:) alt er nok helt i orden. Kan være jeg misforstod innlegget ditt:)

Skjønner! 😊 det er bare ekstremt merkelig at det skjer hver gang. Det gjør det enda vanskeligere å treffe 😔

Så bra, er slik jeg også har forstått det, at en skal stole på temp over noe annet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

... I følge temperaturene, i hvert fall ☺️

Har kun hatt høye temperaturer hittil, uten noen tempdipp, samme som forrige gang jeg ble gravid. Det er selvsagt tidlig å håpe, men jeg kan ikkje nekte for at det gav meg litt håp... Ellers, litt stikk/aktivitet i/ved underlivet. Vanskelig å forklare... Rikelig med lotionutflod! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Kaiaermeg skrev:

7 dpo

... I følge temperaturene, i hvert fall ☺️

Har kun hatt høye temperaturer hittil, uten noen tempdipp, samme som forrige gang jeg ble gravid. Det er selvsagt tidlig å håpe, men jeg kan ikkje nekte for at det gav meg litt håp... Ellers, litt stikk/aktivitet i/ved underlivet. Vanskelig å forklare... Rikelig med lotionutflod! 

 Høres lovende ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

 Høres lovende ut! 

Ja, vi får se da 😁🤞

Nå mener Natural cycles at EL var på fredag, men for meg gir ikke det mening... Det stemmer overens med CB-testene, men ikke nødvendigvis temp... 

Jeg mener tempen tilsier at EL var på dag 11😣 menmen, får bare se når mens (forhåpentligvis ikke) kommer. 

Screenshot_20180130-111737.thumb.png.32463ac899f76ae46defd79b7a7a1329.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo? 5 dpo? Hvem vet... 

Nå er jeg bare oppgitt. Ingen symptomer på verken mens eller graviditet, sett bort fra litt stikk/rar følelse nedentil. Vet ikke hva jeg skal tro når det gjelder EL, men vet at den sannsynligvis har vært... Har virkelig ikke troen denne gangen, men det er nok fordi jeg hadde for lite kontroll på EL. Går tilbake til strips neste PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaiaermeg skrev:

9 dpo? 5 dpo? Hvem vet... 

Nå er jeg bare oppgitt. Ingen symptomer på verken mens eller graviditet, sett bort fra litt stikk/rar følelse nedentil. Vet ikke hva jeg skal tro når det gjelder EL, men vet at den sannsynligvis har vært... Har virkelig ikke troen denne gangen, men det er nok fordi jeg hadde for lite kontroll på EL. Går tilbake til strips neste PP :)

Det er veldig få kvinner som faktisk kjenner noe i DPO land. Som regel et det hormoner som tuller med oss. Uansett, ikke gi opp. Jeg tenkte likedan og det endte bra:) ha litt troa på at det kan være din tur  😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...