Gå til innhold

Unge H- leder trekker seg


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

15 timer siden, jabx skrev:

Hva er det du kakler om? Har du glemt AP-skandalene alt?

Det er èn ting, ikke mange hundre ting. Med unge høyre er det jo hele tiden noe... :roll: 

Anonymkode: 01f17...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.1.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Det er èn ting, ikke mange hundre ting. Med unge høyre er det jo hele tiden noe... :roll: 

Anonymkode: 01f17...ee4

Trond Giske. Roger Ingebrigsten.

Og storgrisen Rune "Blaut" Øygard.... Jada, bare ÉN ting....og det er garantert flere.

Dette handler ikke om partier. Dette er svinepelser som har fått herje fritt uten konsekvenser, uavhengig av parti. Man finner de overalt der man har maktubalansen. Politikk, medier, musikk- og filmbransjen, helsevesenet, idretten, religion, you name it. Så kan man sikkert diskutere hvordan de ulike organisasjonene har håndtert dette, men dette har jo vært et gjennomgående samfunnsproblem. Elendige holdninger overfor kvinner.

Når skal folk slutte å stemple grupper for enkeltpersoners svineri? "Typisk FrP", "Helt vanlig i AP dette", "Helt vanlig i Høyre" etc.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Han benekter heller ikke å ha voldtatt jenta. Han sier bare "jeg burde ikke hatt sex med henne" da han ble konfrontert. 

Anonymkode: 1fba9...6b7

 

På 16.1.2018 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Mannen nekter jo ikke en gang for å ha voldtatt 

Anonymkode: 1fba9...6b7

Jo. Han nekter for å ha voldtatt henne. VG skriver i dag at Kristian Tonning Riise i en tekstmelding til NTB sendt via hans kommunikasjonsrådgiver skriver følgende:

"Jeg er positiv til at denne saken blir belyst grundig og objektivt. Jeg har tidligere bekreftet at begge hadde drukket alkohol og hadde sex, og beklaget det dypt. Utover det kjenner jeg meg altså ikke igjen i saken slik den blir gjengitt i mediene."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EowXM3/unge-høyre-saken-blir-politisak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg ikke overrasket om politiet konkluderer med at intet straffbart har skjedd?

Vi har kommet dit at det har blitt flaut for kvinner å innrømme at det var frivillig. Ingen tenåringsjente våger å si offentlig at sex med en 15-20 år eldre mann var frivillig. Når det har skjedd med vitner til stede, så har hun ikke annet valg enn å påstå ufrivillighet, om hun ikke skal få smake offentlig fordømmelse selv.

Til politiet kommer jenta til å gi en historie nærmere sannheten. Vitner vil bli avhørt, og en vurdering gjort av om hun var i stand til å si nei. Vi vet allerede at Tonning Riise ikke var mer beruset enn at han husker hva han gjorde. Et godt tips er at jenta ikke var i noe dårligere forfatning.

Dette er god, gammeldags moralisering og dyneløfting. Akkurat som i Grande-saken. Men der Grande blir forfremmet til statsråd, blir Tonning Riise politisk henrettet.

Alle bør i disse dager tenke over hvordan vi ønsker å behandle slike saker, uavhengig av hvilket kjønn som spiller hovedrollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Horten Market said:

Hvorfor blir jeg ikke overrasket om politiet konkluderer med at intet straffbart har skjedd?

Vi har kommet dit at det har blitt flaut for kvinner å innrømme at det var frivillig. Ingen tenåringsjente våger å si offentlig at sex med en 15-20 år eldre mann var frivillig. Når det har skjedd med vitner til stede, så har hun ikke annet valg enn å påstå ufrivillighet, om hun ikke skal få smake offentlig fordømmelse selv.

Til politiet kommer jenta til å gi en historie nærmere sannheten. Vitner vil bli avhørt, og en vurdering gjort av om hun var i stand til å si nei. Vi vet allerede at Tonning Riise ikke var mer beruset enn at han husker hva han gjorde. Et godt tips er at jenta ikke var i noe dårligere forfatning.

Dette er god, gammeldags moralisering og dyneløfting. Akkurat som i Grande-saken. Men der Grande blir forfremmet til statsråd, blir Tonning Riise politisk henrettet.

Alle bør i disse dager tenke over hvordan vi ønsker å behandle slike saker, uavhengig av hvilket kjønn som spiller hovedrollen.

Jenta var 16 og full. Riise ble da spurt som eneste voksenperson(26 år og var foredragsholder på det aktuelle møtet) om å passe på henne. Han ender med  å ligge med henne. Noe galt har jo foregått her uansett  om det er voldtekt eller ikke. Og det er ALL grunn til å tro at jenta var fullere enn Riise.  Det må jo ha vært en av grunnene til at de ba Riise passe på henne.  Er også vitner som støtter hennes forklaring at hun var såpass full at hun ville ha problemer med å samtykke både før og etter sexen. 

Jenta sier også selv at hun ikke tror hun var i stand til å samtykke. 

Nå får det være politiet og domstolens oppgave å avgjøre akkurat om hun var så full at hun ikke kunne samtykke. Men dette handler virkelig ikke om dyneløfting. Det handler om hva som skjedde på et partiarrangement med en 16 år gammel jente som varslet og hvor varselet ble gjemt og glemt frem til Aftenposten dro det opp. 

 

Anonymkode: 6ec60...a46

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være politiet og domstolens oppgave å avgjøre akkurat om hun var så full at hun ikke kunne samtykke. Men dette handler virkelig ikke om dyneløfting.

Det er nødvendig at politiet nå går inn i saken og gir offentligheten en avklaring. Men det er fortsatt dyneløfing. Hvis forholdet åpenbart var voldtekt eller straffbart vil jeg tro en anmeldelse hadde foreligget. Om samfunnet ønsker innsikt i politikernes personlige moral for å kunne ta stilling til deres egnethet, så er også dyneløftingen nødvendig. I så fall fortjener også Grande-saken behørig omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er nødvendig at politiet nå går inn i saken og gir offentligheten en avklaring. Men det er fortsatt dyneløfing. Hvis forholdet åpenbart var voldtekt eller straffbart vil jeg tro en anmeldelse hadde foreligget. Om samfunnet ønsker innsikt i politikernes personlige moral for å kunne ta stilling til deres egnethet, så er også dyneløftingen nødvendig. I så fall fortjener også Grande-saken behørig omtale.

Hvordan skulle det kunne foreligge en anmeldelse om jenta ikke maktet eller turte å anmelde det selv, og varslene om hendelsen "forsvant"?

Anonymkode: 64317...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at rikspolitikere puler tenåringer 😳

De puler i vei, med tilskuere 😳 

Ingen som låser døra, går under laknene, oppfører seg en smule anstendig, neida! 

«Kom se! Bli med?!»

Anonymkode: 9432e...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er nødvendig at politiet nå går inn i saken og gir offentligheten en avklaring. Men det er fortsatt dyneløfing. Hvis forholdet åpenbart var voldtekt eller straffbart vil jeg tro en anmeldelse hadde foreligget. Om samfunnet ønsker innsikt i politikernes personlige moral for å kunne ta stilling til deres egnethet, så er også dyneløftingen nødvendig. I så fall fortjener også Grande-saken behørig omtale.

Nå skal jo politiet etterforske saken. Ut fra det som er kommet fram, nemlig at jenta ble skjenket sanseløst beruset og deretter utsatt for sex, er dette nødt til å være voldtekt, og overgriperen må bli dømt. Alt annet vil være en fallitterklæring fra vårt rettsvesen.

Anonymkode: 7b386...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jo politiet etterforske saken. Ut fra det som er kommet fram, nemlig at jenta ble skjenket sanseløst beruset og deretter utsatt for sex, er dette nødt til å være voldtekt, og overgriperen må bli dømt. Alt annet vil være en fallitterklæring fra vårt rettsvesen.

Anonymkode: 7b386...0bf

Så hva mener du politiet skal undersøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Horten Market skrev:

Så hva mener du politiet skal undersøke?

Det må jo i første rekke bli avhør av de impliserte og eventuelle vitner, dernest må en forsøke å ettergå opplysningene som fremkommer, så langt dette lar seg gjøre. Ut fra foreliggende opplysninger i dagspressen, er det dog vanskelig å forstå annet enn at det som er framkommet allerede, må være tilstrekkelig for domfellelse.

Anonymkode: 7b386...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Edie slettet svaret mitt på grunn av gjengivelse av Grande-ryktene alle har lest i media. Jeg redigerer bort konkretiseringen og poster svaret på nytt.)

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra foreliggende opplysninger i dagspressen, er det dog vanskelig å forstå annet enn at det som er framkommet allerede, må være tilstrekkelig for domfellelse.

Anonymkode: 7b386...0bf

Det er denne konklusjonen jeg reagerer på, og grunnen til at jeg stilte spørsmålet. Det som har fremkommet i media om Tonning Riise, er rykter og påstander. Disse peker mot et straffbart forhold, som er grunnen til at politiet tar initiativ til å undersøke påstandene.

Skal vi konkludere ut fra ryktene i Grande-saken også? Vi har fått tre versjoner, hvorav bare guttens versjon, gjengitt i VG, ikke forteller om et straffbart forhold.

Ikke lett å konkludere ut fra tre ulike versjoner av ryktene. Om du ikke er tilhenger av den ene parten. Derfor er det fint at politiet kan gå inn som uavhengig part i Tonning Riise-saken og etterforske påstandene (som de burde også i Grande-saken). Da er det best at vi andre unnlater å konkludere ut fra ryktene. Men jeg har mine tanker om hva utfallet vil bli, og du kan ha dine. Og gjerne dele og diskutere dem her, det er derfor vi har forumet, og dine tanker er like berettiget som andres. Bare ikke fremstill dem som udiskutable konklusjoner.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Horten Market said:

Det er nødvendig at politiet nå går inn i saken og gir offentligheten en avklaring. Men det er fortsatt dyneløfing. Hvis forholdet åpenbart var voldtekt eller straffbart vil jeg tro en anmeldelse hadde foreligget. Om samfunnet ønsker innsikt i politikernes personlige moral for å kunne ta stilling til deres egnethet, så er også dyneløftingen nødvendig. I så fall fortjener også Grande-saken behørig omtale.

Naivt å tro at alle straffbare forhold og voldtekter anmeldes. 

Dyneløfting handler om snoking i voksne relasjoner basert på samtykke, ikke overgrep. Vil du kalle en overfallsvoldtekt for dyneløfting? Hva med voldtektene begått av Julio Kopseng - dyneløfting? Sex med jente så full at hun ikke var bevisst=voldtekt? 

Anonymkode: b9b71...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Horten Market said:

(Edie slettet svaret mitt på grunn av gjengivelse av Grande-ryktene alle har lest i media. Jeg redigerer bort konkretiseringen og poster svaret på nytt.)

Det er denne konklusjonen jeg reagerer på, og grunnen til at jeg stilte spørsmålet. Det som har fremkommet i media om Tonning Riise, er rykter og påstander. Disse peker mot et straffbart forhold, som er grunnen til at politiet tar initiativ til å undersøke påstandene.

Skal vi konkludere ut fra ryktene i Grande-saken også? Vi har fått tre versjoner, hvorav bare guttens versjon, gjengitt i VG, ikke forteller om et straffbart forhold.

Ikke lett å konkludere ut fra tre ulike versjoner av ryktene. Om du ikke er tilhenger av den ene parten. Derfor er det fint at politiet kan gå inn som uavhengig part i Tonning Riise-saken og etterforske påstandene (som de burde også i Grande-saken). Da er det best at vi andre unnlater å konkludere ut fra ryktene. Men jeg har mine tanker om hva utfallet vil bli, og du kan ha dine. Og gjerne dele og diskutere dem her, det er derfor vi har forumet, og dine tanker er like berettiget som andres. Bare ikke fremstill dem som udiskutable konklusjoner.

Hva er den tredje versjonen? Kjenner kun to - TGS’ og mannensversjon. Ingemar disse sier noe om frivillighet selv om TGS antyder at han var pådriver (og fremstår lite troverdig) 

Anonymkode: b9b71...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den tredje versjonen? Kjenner kun to - TGS’ og mannensversjon. Ingemar disse sier noe om frivillighet selv om TGS antyder at han var pådriver (og fremstår lite troverdig) 

Anonymkode: b9b71...2b5

Ble jo slettet av moderator, så kan ikke gjengi ryktene detaljert. Vi har Grandes versjon, som ifølge VG antyder at gutten forgrep seg. Vi har guttens versjon, også gjengitt i VG, som understreker gjensidig frivillighet. Så har vi versjonen som guttens far er kilde til, og flere vitner, men den er ikke lov å nevne her. Sjekk resett.no. Oppsummert forteller det om private forhold hos gutten som trekker frivillighet og samtykkekompetanse i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Ble jo slettet av moderator, så kan ikke gjengi ryktene detaljert. Vi har Grandes versjon, som ifølge VG antyder at gutten forgrep seg. Vi har guttens versjon, også gjengitt i VG, som understreker gjensidig frivillighet. Så har vi versjonen som guttens far er kilde til, og flere vitner, men den er ikke lov å nevne her. Sjekk resett.no. Oppsummert forteller det om private forhold hos gutten som trekker frivillighet og samtykkekompetanse i tvil.

lol, nei takk

Anonymkode: 418b2...b18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...