Gå til innhold

Noen her som er god på bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, jeg sparer penger til bolig og har flyttet til et sted som er en stund vekke fra jobb, butikk og gym. det er såpass billig her at det lønner seg, litt irritasjonsmoment er når jeg skal handle eller til trening da blir det lenge med bussing.

jeg lurte på hva er de billigste alternativene om jeg vil kjøpe en veldig billig bil, som er billig i drift og er god for økonomien ?

jeg skal kun bruke bilen til trening 2-3 ganger i uka og til matbutikken som er 1-2 ganger i uken. bilen min kjører ikke forbi bompengeringen når jeg skal dette. 

er det mulig at dette noen gang kan bli billig ? eller skal jeg forsette med busskort ?

ps. Jeg har mange venner og bekjente så kan kjøre taxi i helgene om det trengs. Tidligere tjente jeg 2000 kr minimum, noen ganger mer hver lørdag, minus bombpenger og bensin ca 3-400

Anonymkode: 11f32...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Toyota IQ :) den er veldig liten da. Men den går på luft og kjærlighet og er god å kjøre, og ikke minst det med at du kan ta en u-sving hvor som helst fordi svingradiusen er så kort. Brukte den som pendlebil. Siden den er liten og smidig finner du også ALLTID parkering

Anonymkode: cdf67...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er vel "riskokerne" kjent for holdbarhet og lave drift/vedlikeholdskostnader. Kia er vel også kjent for gode garantier i tillegg til hyggelige priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg sparer penger til bolig og har flyttet til et sted som er en stund vekke fra jobb, butikk og gym. det er såpass billig her at det lønner seg, litt irritasjonsmoment er når jeg skal handle eller til trening da blir det lenge med bussing.

jeg lurte på hva er de billigste alternativene om jeg vil kjøpe en veldig billig bil, som er billig i drift og er god for økonomien ?

jeg skal kun bruke bilen til trening 2-3 ganger i uka og til matbutikken som er 1-2 ganger i uken. bilen min kjører ikke forbi bompengeringen når jeg skal dette. 

er det mulig at dette noen gang kan bli billig ? eller skal jeg forsette med busskort ?

ps. Jeg har mange venner og bekjente så kan kjøre taxi i helgene om det trengs. Tidligere tjente jeg 2000 kr minimum, noen ganger mer hver lørdag, minus bombpenger og bensin ca 3-400

En ganske billig bil er sikkert ganske gammel og ganske sikkert veldig dyr på verksted. Ta taxi. 

Anonymkode: 4672c...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98modell Audi A4 b5. Koster meg 600Kr i mnd å forsikre (tidligere 400, men så ble veiavgiften lagt til i forsikringen)

Jeg øvelseskjører bare da, men den bruker ikke mer enn litt over kvart tank på 20mil. (Nå skal det sies ar forbruket mitt er litt høyt fordi giringen min ikke er helt inne enda) tror det er 50l tank på den, litt usikker. 

Evt har du Peugeot 301(tror jeg det var vi hadde før) og den kunne man kjøre Oslo-Stavanger-Oslo med på full tank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med en veldig billig bil TS? For noen snakker vi da omtrent vrakpanten, men for andre er en bil til 150K billig.

Du kan ha griseflaks og finne en god bil som er eu-ok i to år for 10K og kjøre denne problemfritt disse to årene. Så kan du vise den og dersom det blir dyrt og få den EU-ok kan du bare skrote den/selge den som delebil. Gamle Toyotaer går jo evig. Er det bare småkjøring du skal bruke bilen til kan en slik bil holde i massevis for deg i disse to årene. 

Du kan også ha uflaks og måtte skrote bilen etter 3 mnd fordi du finner skjulte feil som ikke det kan lønne seg å fikse. 

Har du flaks og velger en billig bil som er billig og forsikre vil denne bilen omtrent bare koste deg drivstoffet og kanskje et oljeskift eller to. Mulig du må slenge på noen nye vindusviskere og noen dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sirah skrev:

Hva mener du med en veldig billig bil TS? For noen snakker vi da omtrent vrakpanten, men for andre er en bil til 150K billig.

Du kan ha griseflaks og finne en god bil som er eu-ok i to år for 10K og kjøre denne problemfritt disse to årene. Så kan du vise den og dersom det blir dyrt og få den EU-ok kan du bare skrote den/selge den som delebil. Gamle Toyotaer går jo evig. Er det bare småkjøring du skal bruke bilen til kan en slik bil holde i massevis for deg i disse to årene. 

Du kan også ha uflaks og måtte skrote bilen etter 3 mnd fordi du finner skjulte feil som ikke det kan lønne seg å fikse. 

Har du flaks og velger en billig bil som er billig og forsikre vil denne bilen omtrent bare koste deg drivstoffet og kanskje et oljeskift eller to. Mulig du må slenge på noen nye vindusviskere og noen dekk. 

hadde vært greit med linker til biler, må være ma 10 000 helst under. jeg har hørt at toyota er bra ja , men jeg kan ingen merker, er så dårlig på bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde vært greit med linker til biler, må være ma 10 000 helst under. jeg har hørt at toyota er bra ja , men jeg kan ingen merker, er så dårlig på bil

Gamle Toyotaer går lenge så det er ikke et dumt valg :) Når du skal ha en så billig bil så driter du i utseendet og skjønnhetsfeil. Ta med deg en bekjent som kan mye om bil så er sjangsen litt større for et godt kjøp :) Kikk etter japanske merker som Toyota og Nissan f.eks. Kikker du etter BMW og Mercedes vil du mest sannsynlig bare finne "søppel" i den prisklassen. 

Selv kjøpte jeg en gang en 23 år gammel toyota corolla for 5000kr. Først kjørte jeg den et års tid før jeg solgte til en venninne som kjørte den i 5 år til problemfritt. En annen gang kjøpte jeg en 20 år gammel mercedes som også gikk i mange år til. Men jeg har også kjøpt en gammel golf som gikk istykker etter 3 uker.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...