Gå til innhold

Kan man blande messing og stål/krom på badet?


Scherbatsky

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen kan hjelpe meg litt med en liten oppussing jeg må gjøre på badet. Jeg må bytte armaturet, og har så lyst til å kjøpe armatur i messing. Jeg elsker den patina'n de får etterhvert, og det er ett ganske lite bad, så valgene er ikke så mange - det meste må man bare ta det som passer. Det er akkurat plass til en dusj, toalett, å snu seg rundt (så lenge dusjdørene er "lagt sammen", vask med skap og en vaskemaskin. Men dusjen er jo i stål/krom, og da lurer jeg på om det blir rart om armaturet er i messing? Noen som har mikset de to på ett rom, spesielt ett som ikke er så stort?

Ja, jeg er fullt klar over at dette er et stk luksusproblem. Men jeg skal bruke sparepengene mine på denne lille mini-oppussingen (som jeg tar i samme slengen) og har ikke lyst til å angre. For det er jo også bare et bad, SÅ viktig er det ikke til slutt, det blir jo fint allikevel.

Endret av Scherbatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med det selv, men så lenge resten av badet står til messingarmaturet ville jeg gått for det - jeg synes også det er veldig fint :) Selv skal vi ha sort, matt armatur på badet når vi pusser opp, men jeg sliter med å finne et til badekaret og vasken som jeg liker. Vurderer å la det på badekaret bare være i krom for å få et som er praktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på Instagram? Sjekk i så fall ut aimforhappiness , hun har blandet.  Jeg syntes det er fint så lenge krom-tingene ikke dominerer så veldig. 

Anonymkode: 9abff...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke lagt merke til, før jeg leste denne tråden. Dørhåndtaket er i messing. Det legger jeg egentlig ikke merke til. Hvis du velger ut en fin vask, tror jeg det kan gå bra med messing. Ingen andre vil legge merke til at dusjen er annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et lite bad ville jeg ikke blandet. Ikke på et stort heller, egentlig. Men hver sin smak. :-)

Anonymkode: 6a5fd...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...