Gå til innhold

Klær som ikke blir tørre i tørketrommel-program: hvordan løser dere dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en tørketrommel vi hovedsakelig bruker på håndklær og sengetøy. Når vi setter på programmet "skaptørt" blir ikke alltid klærne tørre. Alternativer er da å henge opp tøyet eller kjøre en ny runde i tørketrommelen.

Jeg og samboeren min er svært uenige i hva vi ønsker å gjøre, samt hva vi tenker er vanlig praksis. Dette har med tiden utviklet seg til å bli en lei diskusjon.

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: c32b8...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kjøpt en nyere tørketrommel, den diskusjonen hadde jeg ikke brukt en kcal på: 

Anonymkode: 268fd...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha dere ikke funksjonen "skaptørt pluss"? Den fungerer bedre. 

Anonymkode: fa23a...d9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en tørketrommel vi hovedsakelig bruker på håndklær og sengetøy. Når vi setter på programmet "skaptørt" blir ikke alltid klærne tørre. Alternativer er da å henge opp tøyet eller kjøre en ny runde i tørketrommelen.

Jeg og samboeren min er svært uenige i hva vi ønsker å gjøre, samt hva vi tenker er vanlig praksis. Dette har med tiden utviklet seg til å bli en lei diskusjon.

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: c32b8...51f

Når tøyet ikke er tørt når programmet er ferdig, så er det på høy tid å rense begge filtere. De aller fleste moderne tromler har 2 filtere.                                               

Anonymkode: 23330...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd annet program? På min fungerer håndklærprogrammet utmerket på sengeklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kondenstørketrommel? Prøv å gjøre ren kondensatoren. Den er som regel bak ei luke nederst på maskinen, se i bruksanvisningen hvordan du skal åpne. Hvis den er full av lo blir ikke vasken tørr.

Anonymkode: 77eda...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et lengre program, som skaptørt pluss. 

Rens filtre, hver gang dere tromler. 

Og hva mener du med at det ikke blir tørt? Når man åpner døren, vil tøyet som regel alltid kjennes litt fuktig, pga varmen. Om man roter litt rundt så det blir luft rundt dem, og lar døren stå åpen, pleier det å ordne seg på noen få minutter.

Anonymkode: 8e97e...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær kjører jeg aldri i trommel, det henger vi opp.
Håndklær og sengetøy blir alltid tørt nok. Vi har en billigsak av en candy-tørketrommel, og vi setter den på antall minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår trommel er der ein sensor rett innfor døra, i døropninga på ein måte. Denne må vaskast av og til, fordi det legg seg ein liten "film" av skyllemiddel frå kle. Om den er "tildekt", stoppar trommelen å tørke før klea er tørre. Kanskje det som gjer det med deg også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store plagg som dbl. sengetøy og laken ruller seg ofte i en ball i trommelen. Kan være derfor det kjennes fuktig. Jeg har det i alle fall slik og stopper maskinen en gang eller to for å sjekke under tørk. Nesten uten unntak må jeg ta alt ut, riste det eller ta ut de innestengte putetrekkene fra dynetrekket el.l. Bare det å riste det godt gir slipp på en del fuktighet og da tar det ikke så mange minuttene i trommelen igjen før det er tørt. Har du testet dette, ts? 

Anonymkode: 1306d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cocosa skrev:

Vi har en funksjon som heter «ekstra tørt» eller noe. Skaptørt blir jo bare fuktig.

Samme her - på vår tørketrommel er det to "tørrere" innstillinger etter skaptørt, Og skaptørt er fuktig, men tørrere enn stryketørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker aldri skaptørt, for nei det blir jo ikke tørt. Kjører manuelt program uansett hva jeg skal tørke, da blir det enten tørt på første forøsk, og hvis ikke så kjører jeg en ny runde. Sånn er det med den saken.

Men altså, lei diskusjon? hmm. Målet er vel å få tøyet tørt. Hvordan er vel likegyldig? Jøss, alt enkelte kan få seg til å diskutere.

Anonymkode: 5772d...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter innstillinger på det tørreste programmet, tror det heter ekstra tørt. Skaptørt har jeg prøvd en gang, og det ble ikke tørt. 

Anonymkode: 713f3...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å lure altså. Dere setter konsekvent samme programmet på tørketrommelen hver gang, oppdager gang på gang at det blir ikke tørt nok med "skaptørt", og LIKEVEL fortsetter dere å velge det programmet, om og om igjen??

Velg et annet program som tørker vasken bedre! "Ekstra tørt" eller lignende pleier det å hete, litt avhengig av maskin og merke etc.

Herregud....dere driver og diskuterer og krangler om en ting som hadde løst seg ved å trykke på en knapp og velge et bedre tørkeprogram....

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...