Gå til innhold

Vår vei til den store dagen


Søta

Anbefalte innlegg

Nå tenkte jeg at jeg endelig skulle få lagd en dagbok.. Begynner litt før jeg skal på bryllupsmesse om 1/2 time!

Har virkelig begynt å glede meg til den store dagen nå jeg!!! :)

Det er lenge siden vi satt datoen, og nå er det bare et halvt år igjen. Mye av planene er spikret - pappa organisere og planlegger hver minste detalj... Det grove iallefall, og deler ut oppgaver til de han tror vil mestre det!

Vi skal vie oss ute i hagen - med bare noen av de nærmeste tilstede... Å jeg tror det blir en fin måt å gå inn i ekteskapet for oss to på! Litt personlig og nært!

Stedet for festen er leid, like ved sjøen med store doble verandadører som kan åpnes og få en god luft og lukten av sjø rett inn! Håper bare på fint og godt sørlansvær! Ja det må bli fint og varmT!!!!

Maten er i boks, og kokk og servitører skal være dyktige - det blir et herremåltid vi, og forhåpentligvis gjestene våre, aldri vil glemme. Vi skal ha fisk!!! Ikke tungt kjøtt i varme sørlansdager...

Kjolen har hengt hos svigers i over et halvt år - det er en fryd å gå å se på den. Det er en pronovias kjole!!! I fargen ligt gold, med perlebroderier og slep! Helt fantastisk spør du meg - og nei jeg har ikke noe bilde av den. Smykke fikk jeg av min kjære til jul - og det matcher bare helt perfekt til kjolen. (han har ikke sett kjolen)

Brudepiker er i boks - og de gleder seg nesten mer en oss! Vi har bestilt mønster til kjolene - så nå skal de syes.. Og tiaraer er vel et must til søte små prinsesser, så det må vi finne snart!

Vi har bestemt oss for toastmastere, og alt er handlet inn til innbydelser og bordkort!

Nå må jeg komme meg på brudeshow - skal hente de små søte brudepikene mine!! Å som de gleder seg til dette...

Får komme med litt mer oppdatering senere jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Datoen er 13. august, er ikke lenge til ennå...

Mamma kom hjem fra Danmark på søndag - så fornøyd med at ho hadde handla alt til bordkort og inbydelser! Men nei, det ble ikke som jeg hadde tenkt - ho hadde kjøpt sitrongule ark... Og jeg som bare skal ha kremhvitt og grønt... Var litt frustrert - det passet ikke sammen med alt det andre! Heldigvis fikk jeg byttet arkene i dag - og nå er alt helt perfekt!

Har vært inne å reservert time hos en frisør... Håper det blir bra. vet ikke om ho mamma va helt enig.... Men det var meg og ikke ho som skulle stelle seg!

Han har fremdeles ikke funnet noe å gå med - blir skremt av alle damene i brudebutikken han... Men han blir nok verdens kjekkeste også den dagen!

Brudepikene er på msn hele tiden.... Så det blir mye prating om kjholer, tiaraer og bryllup! Det gjør det ellers også - vi er flere venninner som skal gifte oss i sommer...

Ting begynner iallefall å falle på plass nå for vår del. Vi har det bedre enn vi har hatt det på lenge, og ser fram til et perfekt bryllup. Men det blir mye å gjøre framover - det er helt sikkert mye igjen å planlegge - men det er jo bare morro! Også skal vi pusse ned og fikse opp ei gammal tresjekte. I tillegg er samboeren blitt spurt om å være toastmaster i juli.... vi skal i 2 bryllup i mai... ha eksamner begge to (hvis vi rekker det da) og jobbe fult! Ja det blir en slitsom vår - men vi har noe supert å se fram til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann og :velkommen: hit til KG!

Jeg skal også gifte meg 13 august på sørlandet! Morsomt å se at vi er flere! :)

Gleder meg til å følge planleggingen din!

Vi skal gifte oss utenfor Tvedestrand. Blir nok sjøluft på oss også :sjarmor:

Skal ha båt fra kirken. Blir en båttur for gjestene mens vi tar bilder. Etter et par timer setter vi kursen for brygga på hotellet. Det ligger rett ved vannet, så vi får nok den gode sjøluften resten av kvelden også!

Gleder meg MASSE!

Har dere kommet langt i planleggingen? Har du for eksempel funnet kjolen din?

Lykke til videre, Søta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Kjolen er funnet ja. Den kjøpte jeg i juni.. så den har hengt hos svigers en god stund nå! Bilde finner du her; http://www.salonnicole.sk/collection/prono...as/henares.html

Synes nå ikke bilde viser hvor flott kjolen egentlig er - ville ikke kjøpt den ut fra bilde.. Også er jeg veldig i tvil om jeg skal ta bort båndet - må se hvordan det blir når jeg skal sy den inn...

Var hos frisøren hvor jeg har bestilt time til den store dagen, i går. Skulle bare klippe meg, men det ble mer bryllupsprat enn klipp.... tror håret og sminka blir kjempe bra - ho virka dyktig! Og slik ho viste meg og forklarte var slik jeg kunne tenke meg!!! Alt ordner seg så greit!!!

Nå gjenstår det å finne ut hvilken tiara jeg skal ha.. hvilke smykke jeg skal bruke.. (Legger ut to alternativer senere i dag.. trenger noen råd...) og hvordan blomstene skal være.. Og ikke minst undertøyet!!!!

Han har fremdels ikke kommet over skrekken for damene i brudebutikken... Så han har ikke funnet tøy. Men svigermor har lovet å dra han med ned en dag, og han har vel forsovit god tid ennå.... Nå er iallefall alt bestilt av tider!

Er egentlig på jobb.. så jeg får skrive mer senere i dag tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott kjole du har valgt deg ut! :-)

Den er veldig lik på den aller første kjolen jeg siklet på, Pronovias´s "Furor" - du har kanskje sett den?

Lekre begge to altså - du blir sikkert en drøm av en brud på den store dagen!!!

Ellers får vi vel begge skufle avgårde gommene våre, og se til at de får seg et antrekk de også! :ler: Min er heller ikke særlig begeistret for "masekjerringene" i salongene! :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Flott kjole Søta! Veldig elegant. Det er vel sånn med de fleste kjolene tror jeg, mye finere i virkligheten enn på bildene. Alle de flotte detaljene kommer ikke helt frem på bilder.

Min mann har heller ikke vært for å se på tøy enda...

Men her i Tønsberg er det en herrebutikk som heter Vidar's. De selger dresser og hverdagsklær (Gant osv). De leier også ut dresser, smokinger osv. Det er ikke noen sånne butikker hjemme hos dere som gommene kunne tatt en tur i? Hadde kanskje ikke vært så skremmende da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tror ikke de har slike butikker her nei... Det er butikker hvor han kan få kjøpt dress - men tror egentlig ikke det er så aktuelt. Han vil ha smoking eller sjakett tror jeg. Svigermor har fått i oppgave å dra han inn i en brudebutikk - så det går nok til slutt!!!

Ellers er malen til innbydelsene og bordkortene ferdig - det er godt å ha fått det til! Helt perfekte synes nå jeg de blir!!

Skulle bestille tiaraer til meg og brudepikene mne på weddinchannel.com.. Å selvfølgelig sender de bare i USA, og jeg kjenner ingen der! Den er kjip - skulle ønske jeg hadde noen som jeg kunne sende de til og få de videresendt ti Norge... Må nok ut på jakt etter noen andre :veldigsur:

Bryllupsforberedelsene er iallefall godt i gang! Og jeg gleder meg veldig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos svigers og prøvd kjolen nok engang!!! Det er helt herlig å ta den på seg! og vel ennå bedre å vite at cm har rent av og den må syes inn....

Fikk prøvd en haug med smykker til - svigermor har det meste.. Så jeg gikk smykkemanekeng for henne, mamma og min kommende svigrinne (som var svært uintresert...). Endte opp med perlesmykke med et diamant anheng på, perlearmbånd, perle / diamantøredobber og klokke i hvitt gull med diamant - fint skal det være! Så nå går perlene igjen... det blir perlemønster på innbydelser og bordkort i tillegg! Også håper jeg å finne tiaraer med perler til meg og blomsterpikene mine! Også lage noen hjerter brodert med perler på blomsterpikekjolene!

Har også fått mønsteret på blomsterpikekjolene.. Men stoff er, som det meste annet, dyrt i Norge.... Reiser til danmark i morra - håper formen til kjæresten er bedre.. - så da får vi vel se etter stoff til kjolene der. Har tatt med noen fargeprøver fra butikker i byen så jeg vet hvilken farge jeg skal lete etter.

Nå må jeg bare finne undertøy og sko så kan jeg få sydd inn kjolen - den må jo sitte perfekt den store dagen!!

Nå begynner jeg for alvor å glede meg! Nå skal innbydelsene lages og etter påske og 2 utenlandsturer må de nok sendes ut... Blir mye å gjøre framover, vi skal jobbe begge to kanskje ta noen eksamner, vi skal til skottland 1 uke, jeg skal til Budapest med jobb også er det vårt bryllup, to vennepar à 3 bryllupsfester i løpet av 2 mnd også i tillegg skal han være toastmaster i et av de... Også må vi jo ikke glemme den fantastiske båten vi har kjøpt som skal skrapes og lakkes før 17. mai.... Blir mye å gjøre - men det er vel det vi liker!!

får skrive mer senere.. nå skriker han etter oppmerksomhet - han er bare så syk!! (dere vet vel åssen det er - mannfolk er spesielt syke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få prøvd kjole og bestemt seg for smykker da. :-)

Hvis du ikke finner stoff til kjoler i Danmark så anbefaler jeg virkelig en tur inn til Oslo og en tur til Grønland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spesielt deilig var et når det bare ble helt perfekt!

takk for tipset om stoff... men jeg er ikke så ofte i Oslo - har vel vært der 3 ganger de siste 5 årene.... men jeg må vel få besøkt noen venninner kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos svigers og prøvd kjolen nok engang!!! Det er helt herlig å ta den på seg! og vel ennå bedre å vite at cm har rent av og den må syes inn....

:hoppe:

Ja, ingenting er bedre enn det! Er meget værre skulle det gått den andre veien! :roll:

Fikk prøvd en haug med smykker til - svigermor har det meste.. Så jeg gikk smykkemanekeng for henne, mamma og min kommende svigrinne (som var svært uintresert...). Endte opp med perlesmykke med et diamant anheng på, perlearmbånd, perle / diamantøredobber og klokke i hvitt gull med diamant - fint skal det være! Så nå går perlene igjen... det blir perlemønster på innbydelser og bordkort i tillegg! Også håper jeg å finne tiaraer med perler til meg og blomsterpikene mine! Også lage noen hjerter brodert med perler på blomsterpikekjolene!

Gratulerer med smykkefunn da! :-)

Har også fått mønsteret på blomsterpikekjolene.. Men stoff er, som det meste annet, dyrt i Norge.... Reiser til danmark i morra - håper formen til kjæresten er bedre.. - så da får vi vel se etter stoff til kjolene der. Har tatt med noen fargeprøver fra butikker i byen så jeg vet hvilken farge jeg skal lete etter.

Håper du finner alt du trenger i Danmark - GOD TUR!

får skrive mer senere.. nå skriker han etter oppmerksomhet - han er bare så syk!! (dere vet vel åssen det er - mannfolk er spesielt syke...)

:Nikke:

De er jo bestandig DØDSSYKE! I alle fall han godeste min her... :roll: Merkelig det der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...