Gå til innhold

Søvnpåvirkning - drømmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å drømme er noe alle gjør, noen husker derimot mer enn andre når de våkner.

Jeg føler meg aldri uthvilt, føles som om jeg har vært på kino hele natten og er ganske stresset når jeg våkner om morgenen. I ettermiddag hadde jeg en 2 timers lur og er nå like sliten som før luren etter å ha vært på tur både over Atlanteren i en liten båt, løpt etter sauer som skal klippes og andre slitsomme aktiviteter. 

Finnes det en måte å påvirke tankestrømmen i søvne? Skulle gjerne våknet opp en morgen etter å ha ligget under en parasoll på stranden hele natten:)

 

MERK: Dette er skrevet under tema Vitenskap, så om du vil komme med alternative visvas forslag, la det være:blomst:

Anonymkode: 634b7...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første bør du prøve å unngå å sove to timer midt på dagen, det forvirrer kroppen. Max tid er 20-30 minutter. Det beste er trolig å droppe å sove middag. Så neste steg er å legge seg til faste tider. f.eks kl 23.30 skal du ligge i senga. etter hvert blir det lettere å sove.

Når det gjelder å påvirke drømmen er det mulig, prøv å google "lucid dreaming". Har ei venninne som prøvde det litt, etter en stund ble hun sliten og hun fikk beskjed om å kutte ut eller trappe ned. Når man drømmer sorterer hjernen inntrykk, det er viktig at det får lov til dette i stedet for å lage underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...