Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, dette handler ikke om å stole på hverandre. Det handler om en (irrasjonell)  tanke på at noe har en usikkerhet som må avklares med bevis. 

De aller fleste har ett eller annet område hvor vi gjør ulogiske valg. Stoler du ikke på partneren din når han bekrefter at du ser fabelaktig ut i antrekket du viser frem, men bare må spørre en venninne også (selv om du ba om hans mening). Ikke det samme? Nei, men jo. Det handler ikke på om du stoler på partner eller ei, men en indre utrygghetsfølelse som ikke er logisk fundamentert. Bare må få noe bekreftet.

Det er tydelig at mange mangler empati her.

Så finnes det også mennesker som tenker helt motsatt. Barnet er å betrakte som sitt uavhengig av faren for at det ikke er sitt. Det blir å sammenligne med AB som viser til å stole på sykehus mm i forbindelse med IVF. Man ønsker barnet og bryr seg mindre (eller ser bare problemer) med om sæd eller ergrelse er forbyttet. Barnet er ønsket uansett. Den eneste som da ev blir skadelidende er barnet som ikke kjenner sine biologiske aner.

Det handler om å ha litt ulike perspektiver og å kunne forstå andres uten å farge disse med sine egne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest HI? Han har ikke opplevd det du sier. Det var ikke han selv som ble lurt, men kameraten. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

Samme faen om det var han eller kameraten. Det er like skremmende og gjør at man ikke kan stole på noen. Når kvinnfolk skal begynne å lyve om noe sånt så går det for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva får deg til å bli krenket da? Må folk slå til deg? Liker du at noen antyder du kanskje har vært utro mot sambo? 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

For meg er det fysisk mishandling/voldtekt som får meg til å bli krenket. Anklagelser om utroskap er ikke behagelige men jeg blir ikke krenket av de. Om jeg ble gravid med min samboer ville jeg, med glede, frivillig tatt en DNA test. På tide med en obligatorisk DNA test av babyer, så slipper feministene å bli krenket og fedre blir sikre på at det er deres barn de forsørger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere skrevet: Livet har nå engang lært meg at selv i et langvarig forhold som var tuftet på bestevennskap, tillitt, kjærlighet og gjensidig respekt kan den ene parten være utro. En kvinne som i alle år tydelig gav uttrykk for avsky mot utroskap, aldri var aggressiv, aldri såret andre med vilje. 

Fant seg en dag i en situasjon hvor hun endte med å velge feil. 

Jeg tror ikke mange av de som ender med å være utro, trodde at de kom til å være det, før det skjedde. Blant alle dere som i dag skriker oppfarent om at dere aldri kunne funnet på å være utro vil rundt en tredjedel av dere bryte med egne prinsipper i løpet av livet.

(Hvor mange tør å innrømme muligheten for seg selv?)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ille hvor få som tenker på barnets rettigheter her. Hva er viktigst, mors følelse av krenkelse, eller barnets rett til å vite hvem opphavet er? Hold resultatet skjult for far om det er viktig for deg, men barnet har rett på å vite.

Anonymkode: 0daf2...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er ille hvor få som tenker på barnets rettigheter her. Hva er viktigst, mors følelse av krenkelse, eller barnets rett til å vite hvem opphavet er? Hold resultatet skjult for far om det er viktig for deg, men barnet har rett på å vite.

Anonymkode: 0daf2...528

Barnets rett til å vite er viktigst! Gi faen i mors følelser av krenkelse:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt for deg at du selv VALGTE dette da. Jeg ser fremdeles ikke hvordan at du valgte dette selv har så mye med at menn ikke har dette valget til vanlig, men selvsagt har du et poeng i at det tydeligvis er minst en kvinne der ute som er komfortabel med å ikke vite om barnet er sitt eller ikke. Ikke at dette er betydelig uansett, da en enkelt kvinne sett opp mot alle mennen som blir far hvert år er noe lite.

Jeg skjønner ellers at det står dårlig til og at du blir lett opprørt og er emosjonelt ustabil når du hopper så raskt på å kalle andre for dum. Jeg vet ikke, men mulig du beskrev deg selv? Ha en fin dag videre :))

Anonymkode: 8a74c...a8d

Jeg kalte deg ikke dum, jeg spurte om du var det. En hvis forskjell. Når du ikke evner å diskutere de premissene du selv legger ut, er det ikke noe poeng i å kaste bort mer tid på deg.

Anonymkode: cb685...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette handler ikke om at han ikke stoler på deg. Hvorfor er det forresten så forferdelig ille for deg å gi mannen den samme tryggheten som du har?

Anonymkode: 8a74c...a8d

Jo, det handler om å ikke stole på partneren sin. Han må gjerne komme med krav, men da også ta konsekvensene av kravet (at jeg drar). Det er jo et valg han eventuelt tar som også gir ham trygghet. :)

Anonymkode: d287d...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt og pratet om dna test. En kamerat av samboeren min ble lurt for noen år siden til å tro at han var faren til et barn han hadde et av og på forhold med. Han ble holdt for narr i over 5 år, å betalte tusenvis i bidrag til et barn som han ikke var pappaen til, før sannheten kom frem tilslutt.

Samboer sa rett ut at dersom jeg ble gravid planlagt/eller ikke planlagt hadde han krevd dna test med en gang barnet var blitt født..

Dette sto han fast på, jeg sa at jeg synes det var krenkende. Jeg har aldri vært utro mot han, noe han er fullt klar over. Hadde vært en annen sak om det var snakk om en fly fille som lå rundt hver helg, men vi har tross alt vært samboere i over 5 år.

Hva tenker dere? Overreagerer jeg?

Anonymkode: 9fb11...0ae

Jeg hadde ikke giddet å få barn med ham, så jeg synes ikke du overreagerer. Man skal vise hverandre tillit om det ikke er en åpenbar grunn til det motsatte, det er jo litt av poenget med et monogamt forhold. Han høres svært umoden ut, og bør kanskje vente lenge med å få barn uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Axl Rose skrev:

Samme faen om det var han eller kameraten. Det er like skremmende og gjør at man ikke kan stole på noen. Når kvinnfolk skal begynne å lyve om noe sånt så går det for langt.

Wow. Ok, kjæresten min har en kompis som ikke er helt lojal mot samboeren sin. Han vurderte blant annet å bestille flybilletter for å kunne være utro med en gammel flamme i en annen landsdel så dama ikke skulle finne det ut. Så da er vel kjæresten min også utro da eller? 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er ille hvor få som tenker på barnets rettigheter her. Hva er viktigst, mors følelse av krenkelse, eller barnets rett til å vite hvem opphavet er? Hold resultatet skjult for far om det er viktig for deg, men barnet har rett på å vite.

Anonymkode: 0daf2...528

Vet du om med deg selv at du bare har ligget med en mann i årevis, er det vel  opplagt for deg hvem faren er. Da er det vel bare å fortelle ungen at pappa er pappa. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg spørre dere kvinner, det er jo så mange her som blir krenka (#staykrenka) fordi ts sin kjæreste vil ha dna test

la meg spørre med samme scenario til dere damer

la oss si at kjæresten deres skulle til helgetur til Paris med en kollega, han hadde allerede bestillt biletter og alle papirene på flyturen og navnet til den andre personen lå i bilen hans som han hadde nøkkel til. du spør om du kan få vite hvem den andre personene er og ta en titt på reisepapirene , men han nekter...." stoler du ikke på meg? om du ikke har tillit til meg så kan vi like godt slå opp"

  ( som da er samme irrasjonelle og lite gjennomtenkte argumentet kvinner har når mannen vil ta DNA test)

så i teorien kan det jo hende at denne mannen deres drar på en fyllatur med en gammel flamme, altså en kvinne, og dere vet jo at det betyr utroskap. Men dere får ikke lov til å vite det fordi dere skal ha tillit til kjæresten og han blir krenket over at du vil vite hvem den andre personen er

beklager elendig formulert , men dere så tegninga. det blir akkurat det samme, hva synest dere ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 22.10, Hr. Aktiv skrev:

Jeg var også litt der både før å da jeg skulle bli pappa. Man er jo aldri helt sikker, men jeg kan ikke lyve fra meg poden min. Han er som snytt ut av nesa mi.

Kan tillegge at jeg har hørt mange historier å bortforklaringer rundt om ja. 

Den beste er han som gledet seg veldig til å bli pappa, sitter på fødestuen å barnet kommer ut. En sort en. Han tok jakken sin å gikk.

Var et hvitt par som fikk en helt mørkhudet baby, faren trodde såklart at hun hadde vært utro. Men så tok de DNA test og det viste seg at han var faren. Da fant de ut at en av foreldrene hadde en mørkhudet langt bak i slekten. Veldig spesielt, men det skjer at slike trekk fra flere generasjoner lenger bak, plutselig dukker opp igjen.

Anonymkode: 6ce38...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det handler om å ikke stole på partneren sin. Han må gjerne komme med krav, men da også ta konsekvensene av kravet (at jeg drar). Det er jo et valg han eventuelt tar som også gir ham trygghet. :)

Anonymkode: d287d...f73

jaja, da vet vi vertfall at du ikke er noe å sammle på, du skal slå opp fordi faren krever DNA test, herregud dere kvinner er lite gjennomtenkt. Er for søren meg ikke en eneste celle i hjernen deres som er logisk

hva har du å tape på at han tar DNA test ? det går ikke på din lommebok, du trenger ikke løfte på deg eller gjøre noe som helst. han vil bare ha trygghet....eller er det fordi du er redd for at barnet ikke kan være hans ?

er da helt innenfor å ta dna test for å være helt sikker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Ok, kjæresten min har en kompis som ikke er helt lojal mot samboeren sin. Han vurderte blant annet å bestille flybilletter for å kunne være utro med en gammel flamme i en annen landsdel så dama ikke skulle finne det ut. Så da er vel kjæresten min også utro da eller? 

Hvordan kan jeg vite det? Han KAN være. Vet aldri hvem som er eller kommer til å være utro. Det er også mer alvorlig med kvinnfolk som lyver til menn og barn om hvem faren er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har skjedd flere ganger helt biologisk. Tingen er at man ikke nødvendigvis er "helt" svart eller hvit, man kan framstå som hvit med en mørk forfar. Akkurat som om foreldre med brune øyne kan få en unge med blå selv om brun er det dominante genet, kan hvite foreldre få et svart barn så lenge det ligger et sted baki genene. Det er ikke så vanlig, men likevel ikke umulig. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

Ungene er nå fortsatt ikke 'negerunger', uavhengig av hudfarge. Har du linker til eksempler på disse foreldrene av hovedsaklig europeisk opphav som har fått unger med en vestafrikansk/'neger' fenotype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Hvordan kan jeg vite det? Han KAN være. Vet aldri hvem som er eller kommer til å være utro. Det er også mer alvorlig med kvinnfolk som lyver til menn og barn om hvem faren er. 

det er OVERGREP og burde straffes alvorlig med bøter og kanskje fengsel, det går jo ekstremt mye utover faren......men samfunnet bryr jo seg ikke like mye om menn som kvinner. kvinner skal beskyttes og vernes til aller siste bit, mens menn er store sterke og tøffe og greier seg helt selv

hei bootyhunter 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Likestillingen gjør jo folk helt skrullete..  Du skjønner jo at det tilsvarende med å si : "hei, jeg vil være sammen med deg, men stoler ikke på deg et eneste øyeblikk. "

Og tillit er jo grunnsteinen i ethvert forhold. Skal jenter straffes for at naturen har gitt oss muligheten til å vite hvem som er far til barnet? Er dette en rett dere hjernevaskede usikre menn må ha for at det skal bli helt likt? Beklager å si det, men endel menn har begynt å bli en sørgelig skygge av det en mann engang var. Vurder kjønnskifte om dere tror det er så bra å være kvinne. Personlig tror jeg menn har det mye enklere enn kvinner. (med unntak av noen av dagens menn da. De fabrikerer problemer på samme måte som kvinner) 

 

menn har det ikke lettere enn kvinner i dagens hyperfeminiserte og ultra likestillte samfunn. kanskje nede i midtøsten eller mindre utviklede land har kvinner det vanskeligere. men her i norden er kvinner de mest priviligerte av dem alle.

den dagen menn kan gå på byn gratis, få gratis drinker, middager, tjenester, få pussypass og spesial behandling på bakgrunn av kjønn og er vernet av samfunnet med all slags hjelp og støtte så har menn det like lett som dere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungen skal ikke bo med en far som lærer ham at man ikke skal stole på kvinner, eller lærer henne at menn ikke kommer til å stole på henne kun fordi hun er jente.

Anonymkode: d79a0...20d

ungen skal bo med de som er foreldrene , uansett hva hans holdning til kvinner eller whatever han tror på. herregud, legg de irrasjonelle følelsene dine til side, her er det logikk og fakta som teller. begge foreldre har 100 %krav til å få se ungen, 50/50 om far er interessert. det er ikke din unge alene i det hele tatt. så ungen blir absolutt ikke med deg, den er hos deg halvparten av tiden og resten hos faren. tenk med hjernen og ikke hormonene dine plz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, pewdiepie skrev:

det er OVERGREP og burde straffes alvorlig med bøter og kanskje fengsel, det går jo ekstremt mye utover faren......men samfunnet bryr jo seg ikke like mye om menn som kvinner. kvinner skal beskyttes og vernes til aller siste bit, mens menn er store sterke og tøffe og greier seg helt selv

hei bootyhunter 

Ikke sant, fengsel og en jævlig saftig bot skulle kjerringene som holder på sånn fått betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange, om ikke de fleste, går vel aktivt inn for å bli forelder. Jeg kan ikke fri meg for å tenke at det hadde blitt ganske så absurd om mannen plutselig kom å sa: "Hei, kjære, jeg vet vi har holdt på morgen, middag og kveld i flere måneder for å lage denne ungen, men kan du likevel ta denne DNA-testen, for jeg er ikke helt sikker på om du er trofast mot meg, og at jeg kan stole på deg" :fnise:

Anonymkode: ddd14...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...