Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg skjønner at dette er leit for deg TS, men sett deg i mannen sine sko. Han har allerede opplevd et enormt svik - han har trodd at han har vært far i åresvis for så å få smelt i trynet at det er løgn. Jeg forstår godt at han vil sikre seg fra å gå på den samme smellen igjen. 

Du vet jo med deg selv hva denne DNA-testen vil vise. Du løper ingen risiko ved å ta den. Mannen din derimot vil bli kvitt den dårlige magefølelsen etter at han ble kraftig lurt. Dette er så klart på ingen som helst måte din skyld, men jeg hadde smilt pent og latt han ta den. 

Det er jo ikke mannen til TS som opplevde dette, men kameraten hans. Skal jeg begynne å mistenke mannen min for utroskap fordi min venninnes mann var utro? 

Anonymkode: 07ecf...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Hactar skrev:

Han har ikke blitt lurt. Kompisen har blitt lurt. 

Jeg straffer ikke min mann fordi min venninnes mann var utro. Det får være grenser for generalisering. 

Dersom min mann hadde trodd jeg var et menneske som kunne lyve om noe så fundamentalt som opphavet til barna våre, hadde ikke vårt tillitsforhold vært av en slik art at jeg ville hatt barn med ham i utgangspunktet. 

Jeg hadde likevel vært åpen for DNA-test dersom barnet viste seg å ha helt andre egenskaper enn forventet, som i eksempelet med de to lyse foreldrene som fikk et barn med mørk hudfarge. Da hadde jeg vært minst like nysgjerrig som mannen på hvordan det hadde gått til. 

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke mannen til TS som opplevde dette, men kameraten hans. Skal jeg begynne å mistenke mannen min for utroskap fordi min venninnes mann var utro? 

Anonymkode: 07ecf...262

Beklager, leste feil. Trodde det var din mann TS 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg svart at jeg krevde full test av seksuelle overførbare sykdommer av ham annenhver mnd. Med fremlagt attest. I tilfelle han er utro. 

Anonymkode: 0dd01...b77

Ja det blir akkurat det samme. Folk lyver hele tiden for å beskytte seg selv hele tiden.

Ærlighet er ikke nødvendigvis noe står veldig høy. Så ja for all del obligatorisk DNA skulle vært innført for lenge siden, men siden det er kun menn som drar fordel av dette er det veil ikke aktuelt. 

 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Roci skrev:

"Hans side" er jo åpenbart at han ikke stoler på sin samboer gjennom 5 år.....hvorfor skal det gå utover ts at kompisen har vært uheldig?

Fordi 20-30% av alle kvinner er utro? Fordi kvinnen vet at det er hennes barn noe mannen ikke vet, men antar 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RoH skrev:

Fordi 20-30% av alle kvinner er utro? Fordi kvinnen vet at det er hennes barn noe mannen ikke vet, men antar 

Skal ts kreve at mannen foretar offentlig kunngjøring i avisa hver måned for å re om han eventuelt har gjort en annen dame gravid? Kreve DNA hver gang en av kvinner i mannens omgangskrets blir gravid? 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, RoH skrev:

Fordi 20-30% av alle kvinner er utro? Fordi kvinnen vet at det er hennes barn noe mannen ikke vet, men antar 

Så du mener at enhver kvinne som er et i forhold må forholde seg til at 20-30% av alle kvinner statistisk sett er utro og/eller ønsker å lure partneren sin? Jeg tenker at hvis man ikke kan stole på partneren sin, så bør man vel la være å få barn, evt. kanskje ikke være i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert at han faktisk ville krevd det, men at han sier det som et uttrykk for at han er sjokkert over hva kameraten opplevde. Hvis du og han har vært sammen en stund og kjenner hverandre godt, ser jeg for meg at han ikke egentlig mener det han sier. Han mener nok ikke at du ikke er til å stole på og kan komme til å ligge med andre enn ham. Hadde han virkelig ment det, ville han nok ikke vært sammen med deg.

Jeg synes du skal la det han sa synke litt og forsøke å distansere deg litt fra det. Når du får samlet tankene kan du forklare at du ikke får voldsomt lyst til å lage barn med en som er mistenksom og ikke vil være 100% pappa fra og med tidspunktet dere oppdager graviditeten. Å lage barn er et felles prosjekt, og ikke noe du gjør alene. Du og barnet trenger at han stoler på deg og støtter deg (dere) gjennom 9 måneder der det skjer innmari mye med fysikk og psyke, som det er godt å være to om. Har han ikke tillit til deg og ikke tror du er en ærlig person, er det ikke en god start på familieforøkelse og egentlig ikke særlig bra for forholdet deres nå heller. Et godt forhold er basert på tillit.

Anonymkode: 205da...260

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, chisandra said:

På en måte kan jeg forstå han, særlig når han har hatt en kompis som har opplevd dette. Da har han jo sett det på nært hold. 

Og er det ikke bedre at han er ærlig om dette, fremfor at han i skjul skulle gått rundt med en knugende usikkerhet hvis dere får barn?

Nei, du blander kortene - som typen til Ts og flere andre. For kompisen har ikke opplevd at kjæreste og samboer gjennom mange år fikk barn med en annen. Kompisen hadde et sv og på forhold til barnemoren, de bodde ikke sammen, de hadde perioder der de ikke var forpliktet og han hadde ikke oversikt over hennes liv.

Kompisen sin situasjon var en helt annen og han opplevde noe helt annet enn å bli bedratt av sin samboer og hadde en helt annen risiko for å være oppgitt feilaktig som far. 

Anonymkode: 68888...fb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du blander kortene - som typen til Ts og flere andre. For kompisen har ikke opplevd at kjæreste og samboer gjennom mange år fikk barn med en annen. Kompisen hadde et sv og på forhold til barnemoren, de bodde ikke sammen, de hadde perioder der de ikke var forpliktet og han hadde ikke oversikt over hennes liv.

Kompisen sin situasjon var en helt annen og han opplevde noe helt annet enn å bli bedratt av sin samboer og hadde en helt annen risiko for å være oppgitt feilaktig som far. 

Anonymkode: 68888...fb7

Uansett så opplevde han å bli lurt 

Anonymkode: 96cd1...528

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett så opplevde han å bli lurt 

Anonymkode: 96cd1...528

Ja, men skal man legge en så generell observasjon som «han ble lurt» til grunn bør man jo hiv-teste seg, sikre samboerkontrakt etc lenge før DNA test kommer på banen.

Hvorfor så vanskelig å lære av andres kompetente input?

Anonymkode: 68888...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd utroskap fra min (eks)kone som jeg stolte 100% på, og det ikke ville falt meg inn at var utro.

Jeg stoler 99.999999999% på min nåværende kjæreste, og det er bra nok for det aller meste .

Barn? Mer usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ts kreve at mannen foretar offentlig kunngjøring i avisa hver måned for å re om han eventuelt har gjort en annen dame gravid? Kreve DNA hver gang en av kvinner i mannens omgangskrets blir gravid? 

Anonymkode: 42048...925

Er du litt kort? Sammenligner du dette? At en mann oppdrar et barn i den tro at det er hans, det er et overtramp som vanskelig kan beskrives som annet enn en handling som burde vært straffbar av på lik linje med brutal vold, mannen kommer også opp i et etisk dilemma med hensyn på hvordan "gjøkungen" skal behandles i fremtiden pluss at han må forholde seg til bedraget og utroskape.  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Roci skrev:

Så du mener at enhver kvinne som er et i forhold må forholde seg til at 20-30% av alle kvinner statistisk sett er utro og/eller ønsker å lure partneren sin? Jeg tenker at hvis man ikke kan stole på partneren sin, så bør man vel la være å få barn, evt. kanskje ikke være i et forhold.

Ja det mener jeg faktisk. Når folk ikke går an og stole på, det og oppdra et barn og skulle finne ut at det faktisk ikke er sitt eget barn må være noe av det verste en kan bli utsatt for. Jeg skjønner at du sliter med å skjønne hvordan det ville vært å bli utsatt for noe slikt i og med at det ikke kan ramme deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner TS, at du føler at ikke mannen din har nok tillitt til deg. Men samtidig skjønner jeg mannen din veldig godt. Det kompisen opplevde var nok en påminnelse om at alt kan skje, og at dette vil han beskytte seg mot 100% 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare kvinner som kan bli krenket over et så logisk utsagn. Newsflash, det er bare dere kvinner som kan være 100% sikker på at ungen faktisk er deres, mannen kan aldri, uansett, før en DNA test er utført være helt sikker på at ungen er sin. For å si det slik, jeg kommer også til å kreve test av alle mine barn.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 2 venninner som har en annen far til barnet uten at ektefellen vet det....så jeg skjønner han godt. 

Anonymkode: 0ac05...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre dere damer om dette da. Ville dere få hentet ut et egg av livmoren, sendt dette til en lab, gjort det samme med sperm fra mannen og så bedt de om å blande dette og putte det i en surrogat mor, for så å få være med på fødselen og overta barnet, men dere ville ikke fått noen som helst form for hvem barnet var sitt. Det ville selvsagt bli sagt til dere at joda, barnet var deres, og det var jo en proffesjonell bedrift som stod for prosessen. Men likevel, ingen papirer, ingen tester, ingen som helst beviser på hvem barnets far og mor egentlig er.

Det er nemlig det nærmeste dere ville kommet til å vite hvordan far har det. Det er ikke han som føder, så dere er 100% sikker på at barnet er deres, det finnes ingen andre muligheter. Han har også denne samme muligheten til å bli like sikker som dere og alt det krever er en liten test. Og det vil dere nekte han fordi deres eget ego er for stort?!

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg spørre dere damer om dette da. Ville dere få hentet ut et egg av livmoren, sendt dette til en lab, gjort det samme med sperm fra mannen og så bedt de om å blande dette og putte det i en surrogat mor, for så å få være med på fødselen og overta barnet, men dere ville ikke fått noen som helst form for hvem barnet var sitt. Det ville selvsagt bli sagt til dere at joda, barnet var deres, og det var jo en proffesjonell bedrift som stod for prosessen. Men likevel, ingen papirer, ingen tester, ingen som helst beviser på hvem barnets far og mor egentlig er.

Det er nemlig det nærmeste dere ville kommet til å vite hvordan far har det. Det er ikke han som føder, så dere er 100% sikker på at barnet er deres, det finnes ingen andre muligheter. Han har også denne samme muligheten til å bli like sikker som dere og alt det krever er en liten test. Og det vil dere nekte han fordi deres eget ego er for stort?!

Anonymkode: 8a74c...a8d

Ikke dra alle kvinner under en kam her da:-) Jeg er helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sh999 said:

Ikke dra alle kvinner under en kam her da:-) Jeg er helt enig med deg!

Jeg mener ikke å dra alle kvinner under en kam ved å indirekte vise til at alle er i mot det, da jeg vet om mange fantastiske snille og varme kvinner som evner å se ting fra et annet perspektiv og et annet ståsted enn sitt eget.

Det er likevel er fint tankeeksperiment for alle kvinner å forsøke seg på, for å få kjenne på følelsen :)

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...