Gå til innhold

Jente 12 gruppevoldtatt av asylsøkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvorfor står det da Oda i innlegget?

Du tuller med meg nå? Hun er da selvfølgelig anonymisert.

Anonymkode: 1312c...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller med meg nå? Hun er da selvfølgelig anonymisert.

Anonymkode: 1312c...2d3

Du vet vel at artikkelen ikke sier noe om dette? Går bare rett frem med navn i artikkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, January 15, 2018 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen grunn til sammenligning.

Dagens jødehat er det forøvrig muslimer som står bak.

Anonymkode: 18e29...abc

Og det betyr at muslimhatet ikke er  farlig?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Du vet vel at artikkelen ikke sier noe om dette? Går bare rett frem med navn i artikkelen

Hadde du lest mitt åpningsinnlegg i denne tråden angående saken vi diskuterer hadde du fått det med deg. 

Anonymkode: 1312c...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du lest mitt åpningsinnlegg i denne tråden angående saken vi diskuterer hadde du fått det med deg. 

Anonymkode: 1312c...2d3

Jeg leste da vitterlig innlegget som en eller annen AB- er her inne linket til, og svarte på dette.  Navnet står i den artikkelen som vedkommende henviste til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Jeg leste da vitterlig innlegget som en eller annen AB- er her inne linket til, og svarte på dette.  Navnet står i den artikkelen som vedkommende henviste til. 

Det var mitt innleg, det er jeg som er TS. Som du sikkert så var det del 5 av flere innlegg i saken på Rights jeg linket nylig til.

Jeg trodde bare kanskje du hadde lest førsteinnlegg i denne tråden du diskuterer i, men tydligvis ikke.

 

Anonymkode: 1312c...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mitt innleg, det er jeg som er TS. Som du sikkert så var det del 5 av flere innlegg i saken på Rights jeg linket nylig til.

Jeg trodde bare kanskje du hadde lest førsteinnlegg i denne tråden du diskuterer i, men tydligvis ikke.

 

Anonymkode: 1312c...2d3

Nei, denne kom kommentaren var en henvisning til et innlegg her inne, der Hege Storhaug gikk ut med navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oda (ikke hennes virkelige navn) trodde hun skulle på et hyggelig treff, spille PlayStation, lytte til musikk, ja, rett og slett kun hygge seg og bli kjent med noen av byens nye innbyggere fra et annet kontinent. Totalt fire unge asylsøkere var i boligen denne sommerkvelden. Vi har lest dommen: jenta ble utsatt for både voldtekt og seksuelle overgrep.»

Først i artikkelen til Rights.no

Anonymkode: 42752...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du ikke informasjon? @Mari Y Grundig presse dekning, åpenhet og offentlig debatt? 

Informasjon, kunnskap som legges til grunn for våre valg. 

En kan illustrere litt med Giske saken. (Uten at vi skal diskutere det her) Han har gjort ALVORLIGE ting sier Støre. Vi som skal stemme i valg, vi får ikke vite akkurat hva han har gjort. Vi får diskusjon som, tror dere Støre hadde sagt det var alvorlig om det ikke var det? 

Her i dette, som er en alvorlig sak. Bombet, håndgranater og sprengninger, i vårt nabo land. Der statsministeren ikke utelukker å bruke militæret i eget land. Det er jo helt vilt! 

Klart vi må få vite hvem som har utført sprengningene. 

Frankriket, demokratiets vugge, der er det en realitet. Operasjon senitel er et faktum. Militæret er satt inn i eget land for å gi trygghet? 

Hvorfor ikke åpenhet? @Mari Y?

åpenhet, kunnskap, diskusjon er viktig! 

Anonymkode: 42752...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mari Y said:

Nei, denne kom kommentaren var en henvisning til et innlegg her inne, der Hege Storhaug gikk ut med navn. 

Du er så ekstremt ensidig og påståelig. Du leser virkelig ikke noen linker, gjør du vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er domsavsigelsen fra tingretten? 

Anonymkode: cb909...5ab

Det er svært begrenset publisering av strafferettsdommer i tingretten. Om man vet hvilken tingrett, kan man ta kontakt direkte, og be om utskrift. De er også anonymiserte. 

Det er ikke lett å finne om man ikke vet akkurat periode, og akkurat sted. Det står det er i Sør-Norge, men ikke akkurat når. Det er temmelig mye materiale å gå igjennom å lete etter.

Jeg kan godt forstå denne unge kvinnens behov for å være tilbakeholden med at hun var offeret. Å ikke la spekulasjoner blusse opp. Tenk hvor fornedrende, og hvor forsterket det vil bli, om alle vet. 

Om dette skjedde i en mindre norsk by, så er det ikke mye privatliv. Bor selv i et tettsted, som er større enn flere byer. Hun har nok behov for vern. Det er greit at det ikke er gått ut med mer info. 

De som ikke tror på dette bare fordi det er Hege Storhaug som publiserer? Skal det være OK for den tenåringsjenta å bli offentlig mistrodd? Skal en måtte presse på? Lese dommen, lese lokal pressa?

Få offeret for ydmykende voldtekt, enda mer ydmyket. De fleste har hørt at noe av det verdte ved voldtekt er skammen, ikke sant?

Anonymkode: 42752...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært begrenset publisering av strafferettsdommer i tingretten. Om man vet hvilken tingrett, kan man ta kontakt direkte, og be om utskrift. De er også anonymiserte. 

Det er ikke lett å finne om man ikke vet akkurat periode, og akkurat sted. Det står det er i Sør-Norge, men ikke akkurat når. Det er temmelig mye materiale å gå igjennom å lete etter.

Jeg kan godt forstå denne unge kvinnens behov for å være tilbakeholden med at hun var offeret. Å ikke la spekulasjoner blusse opp. Tenk hvor fornedrende, og hvor forsterket det vil bli, om alle vet. 

Om dette skjedde i en mindre norsk by, så er det ikke mye privatliv. Bor selv i et tettsted, som er større enn flere byer. Hun har nok behov for vern. Det er greit at det ikke er gått ut med mer info. 

De som ikke tror på dette bare fordi det er Hege Storhaug som publiserer? Skal det være OK for den tenåringsjenta å bli offentlig mistrodd? Skal en måtte presse på? Lese dommen, lese lokal pressa?

Få offeret for ydmykende voldtekt, enda mer ydmyket. De fleste har hørt at noe av det verdte ved voldtekt er skammen, ikke sant?

Anonymkode: 42752...140

Så lenge den eneste kilden i denne saken er Hege Storhaug og rights.no så tar jeg ikke det for god fisk, nei. 

Anonymkode: cb909...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre utenlandske menn ble siktet for voldtekt av en 12 år gammel jente i Stavanger, men intervjuet er nok ikke reelt, da dette skjedde  2003: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/tre-menn-siktet-for-voldtekt-av-jente-12/a/78484/

 

Anonymkode: a01dc...c77

Var ikke i Stavanger det skjedde.

Anonymkode: 1312c...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...