Gå til innhold

Jente 12 gruppevoldtatt av asylsøkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fake news. Gi meg link til rettsreferatene av dommen. Ikke en Donald Duck-kilde. 

Anonymkode: 8ecd4...8a1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så uendelig trist av å lese alle disse sakene fra Sveige og Norge. Så utrolig vondt at mennesker fra kulturer der voldtekt er vanlig får herje som de vil med uskyldige jenter. Straffene de får i både Norge og Sverige er latterlige lave. Blir så lei meg og bekymret for min egen datters fremtid. Legger ved en link fra NRK i går, den er til dere som ikke klarer å ta inn at voldtekt er VANLIG og sosialt akseptert i mange land. Det er klart det er risikabelt og farlig og ta inn store mengder innvandrere fra land hvor voldekt er underholdning. Folk må åpne øynene sine. https://www.nrk.no/urix/anc-avkledd-i-debatten-om-voldtekter-1.13852964

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom hele denne historien hadde vært ren løgn, som ville fleire bladsmørere (for eksempel i VG og Dagbladet) garantert ha skrevet om dette. De ville jo ha elsket å stemple Hege Storhaug som "løgner" og "rasist" 

Anonymkode: 52ec8...301

Ja, vi får bare stole på dine personlige garantier for hva VG og DB ville ha skrevet artikler om. Du er jo like troverdig som ege Storhaug.

Anonymkode: c350f...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som latterliggjør alt Hege Storhaug sier og skriver, vær så snill og les denne kronikken av Aftenpostenskribent Elin Ørjaseter.

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Men går du til kilden bak kilden? Siden du påstår at du aldri har lest noe usant fra Hege Storhaug? 

Kilden bak kilden? Mener du familien og jenta som ble rammet? Nei, jeg kjenner dem ikke. Og nei, jeg har aldri lest noe usant fra henne (nå har jeg ikke lest alt hun har skrevet i det offentlige, men det jeg har lest har ikke vært usant). Jeg har lest mange anklager mot henne at hun lyver, men ikke et eneste eksempel på direkte løgn. Så ingen grunn å mistenke henne i løgn nå heller for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Drizzt skrev:

Kilden bak kilden? Mener du familien og jenta som ble rammet? Nei, jeg kjenner dem ikke. Og nei, jeg har aldri lest noe usant fra henne (nå har jeg ikke lest alt hun har skrevet i det offentlige, men det jeg har lest har ikke vært usant). Jeg har lest mange anklager mot henne at hun lyver, men ikke et eneste eksempel på direkte løgn. Så ingen grunn å mistenke henne i løgn nå heller for min del.

Men bør du ikke sjekke ut kilden for å vite om det stemmer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som latterliggjør alt Hege Storhaug sier og skriver, vær så snill og les denne kronikken av Aftenpostenskribent Elin Ørjaseter.

Anonymkode: c7d5b...979

Du bør vite at Hege Storhaug og HRS kom i hardt vær etter at de oppfordret folk til å fotografere  tilfeldige mennesker på gaten. Til og med Kjetil Rolness trakk sin Støtte. Denne påstanden om latterliggjøring er grunnløs, 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Calandria skrev:

Takk skal dere faen meg ha alle dere godhetstyranner på venstresiden.

Jeg er da ikke SV- er. Men jeg kan fortsatt være skeptisk til all informasjon man legger ut der ute. Svelger du alle disse påstandene rått? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir så uendelig trist av å lese alle disse sakene fra Sveige og Norge. Så utrolig vondt at mennesker fra kulturer der voldtekt er vanlig får herje som de vil med uskyldige jenter. Straffene de får i både Norge og Sverige er latterlige lave. Blir så lei meg og bekymret for min egen datters fremtid. Legger ved en link fra NRK i går, den er til dere som ikke klarer å ta inn at voldtekt er VANLIG og sosialt akseptert i mange land. Det er klart det er risikabelt og farlig og ta inn store mengder innvandrere fra land hvor voldekt er underholdning. Folk må åpne øynene sine. https://www.nrk.no/urix/anc-avkledd-i-debatten-om-voldtekter-1.13852964

Anonymkode: c7d5b...979

Hvordan vet du at de får 'herje som de vil' og ikke blir straffet på lik linje med folk flest? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg er da ikke SV- er. Men jeg kan fortsatt være skeptisk til all informasjon man legger ut der ute. Svelger du alle disse påstandene rått? 

Nei, men jeg ser ingen grunn til at de skulle lyve om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Calandria skrev:

Nei, men jeg ser ingen grunn til at de skulle lyve om dette.

Jeg, for min del, synes det er naivt å skulle svelge en slik nyhetsinformasjon uten videre, uten å spørre seg hvilken hensikten HRS har med å spre en slik nyhet og uten å spørre seg om hvorvidt denne informasjonen er sann eller ikke. 

Endret av Mari Y
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom hele denne historien hadde vært ren løgn, som ville fleire bladsmørere (for eksempel i VG og Dagbladet) garantert ha skrevet om dette. De ville jo ha elsket å stemple Hege Storhaug som "løgner" og "rasist" 

Anonymkode: 52ec8...301

Sikker på at det ikke er motsatt? At dersom historien viste seg å være riktig, hadde det vært formidlet også i mediene? 

Endret av Mari Y
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Mari Y skrev:

Du bør vite at Hege Storhaug og HRS kom i hardt vær etter at de oppfordret folk til å fotografere  tilfeldige mennesker på gaten. Til og med Kjetil Rolness trakk sin Støtte. Denne påstanden om latterliggjøring er grunnløs, 

Hun oppfordret folk til å sende inn bilder av hvordan islam har forandret samfunnet. Det er ikke ensbetydende med å oppfordre folk til å fotografere tilfeldige mennesker på gaten. Det ble tolket av en del kritikere som hun at ba folk om å sende inn fotografier av tilfeldige muslimer på gaten fordi Storhaug la ved et bilde av noen kvinner i tradisjonelle islamske klessplagg ved en bussholdeplass på Tøyen. Men det kunne like gjerne handle om fotografier av symboler, fysiske objekter eller konkrete hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Klossmajor skrev:

Hun oppfordret folk til å sende inn bilder av hvordan islam har forandret samfunnet. Det er ikke ensbetydende med å oppfordre folk til å fotografere tilfeldige mennesker på gaten. Det ble tolket av en del kritikere som hun at ba folk om å sende inn fotografier av tilfeldige muslimer på gaten fordi Storhaug la ved et bilde av noen kvinner i tradisjonelle islamske klessplagg ved en bussholdeplass på Tøyen. Men det kunne like gjerne handle om fotografier av symboler, fysiske objekter eller konkrete hendelser.

Det er akkurat det som stod i artikkelen i Dagbladet i hvertfall. Og hvorfor trakk Kjetil Rolness støtten dersom det ikke var tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er akkurat det som stod i artikkelen i Dagbladet i hvertfall. Og hvorfor trakk Kjetil Rolness støtten dersom det ikke var tilfelle? 

Du som belærer andre om kildekritkk burde da sjønne at pressen har makt. Sannheten kan vris og vendes til det ugjenkjennelige. Det er ikke alltid helhetsbilde kommer fram, noe lite kan vinkles til noe større osv. Jeg er kildekritsk til at jeg leser, om det er Dagbladet eller HRS. Jeg vil påstå at det er like naivt og svelge alt Dagbladet skriver som å tro blindt på alt HRS skriver.

Anonymkode: c7d5b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som belærer andre om kildekritkk burde da sjønne at pressen har makt. Sannheten kan vris og vendes til det ugjenkjennelige. Det er ikke alltid helhetsbilde kommer fram, noe lite kan vinkles til noe større osv. Jeg er kildekritsk til at jeg leser, om det er Dagbladet eller HRS. Jeg vil påstå at det er like naivt og svelge alt Dagbladet skriver som å tro blindt på alt HRS skriver.

Anonymkode: c7d5b...979

Ærlig talt men jeg har vanskeligheter med å tro på at troverdigheten til HRS er diktet opp, når til og med tidligere støttespiller Kjetil Rolness trakk sin Støtte. Det sier litt når ikke bare SV, men andre parter også trakk sin statstøtte. Det samme media du snakker om har tross alt tidligere sluppet til Hege Storhaug. Hvis dette ikke hadde hatt noen rot i virkeligheten, tviler jeg ganske sterkt på at de ville ha meldt ifra om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det handler ikke om at jeg svelger alt VG og Dagbladet skriver, men at Dagbladet veldig sannsynlig ikke hadde valgt å gå ut med dette om det ikke stemte. Det er tross alt forskjell på tradisjonell presse og 'alternative medier'. Jeg har grunn til å tro at der det er grunn til å være kildekritisk til Dagbladets og andre nyhetsartiklers formidlinger er det enda mer grunn til å være kildekritisk til HRS. De er ikke en nøytral nyhetskilde på noen måte. Så akkurat hvor du har dette fra at jeg svelger Dagbladet rått fordi jeg ikke stoler helt på HRS, aner jeg ikke. Jeg har aldri sagt at man skal svelge Dagbladets nyhetsinformasjon rått, men det er forskjell på om du får servert en nyhetsartikkel fra Dagsavisen eller fra Nyhetsspeilet, liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mari Y skrev:

Så det handler ikke om at jeg svelger alt VG og Dagbladet skriver, men at Dagbladet veldig sannsynlig ikke hadde valgt å gå ut med dette om det ikke stemte. Det er tross alt forskjell på tradisjonell presse og 'alternative medier'. Jeg har grunn til å tro at der det er grunn til å være kildekritisk til Dagbladets og andre nyhetsartiklers formidlinger er det enda mer grunn til å være kildekritisk til HRS. De er ikke en nøytral nyhetskilde på noen måte. Så akkurat hvor du har dette fra at jeg svelger Dagbladet rått fordi jeg ikke stoler helt på HRS, aner jeg ikke. Jeg har aldri sagt at man skal svelge Dagbladets nyhetsinformasjon rått, men det er forskjell på om du får servert en nyhetsartikkel fra Dagsavisen eller fra Nyhetsspeilet, liksom. 

Støtter denne veldig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...