Gå til innhold

Jente 12 gruppevoldtatt av asylsøkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke en dritt på dette. Finner ikke et eneste nettsted, annen link eller noe som kan støtte oppunder at dette er sant. 

Anonymkode: 67f67...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Støtter denne veldig

Takk ☺. Bra flere tør å gi disse debattene litt motvekt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken har det f. eksempel heller ikke stått så mye om. Det betyr ikke at det ikke har skjedd.

https://www.rights.no/2017/10/asylsokere-voldtok-13-aringer-skylder-pa-kulturforskjeller/

Lokalavisen Agderposten har skrevet en del, men alle artiklene er bak betalingsmur. Tv2 nevnte det så vidt i en kort artikkel. Det er bra vi har HRS til å sette fokus på et område som dysses for mye ned. 

http://www.tv2.no/a/9436802/

 

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Det er akkurat det som stod i artikkelen i Dagbladet i hvertfall. Og hvorfor trakk Kjetil Rolness støtten dersom det ikke var tilfelle? 

Kontroversens utgangspunkt var dette innlegget Hege Storhaug publiserte. Det er ikke så mye ordlyden i hvordan hun først presenterte prosjektet som skapte furore, men heller fotografiet hun la ved som et eksempel hun kalte dagens bilde (i prosjektet). Denne artikkelen i Aftenposten gir et mer presist bilde av kontroversen enn Dagbladet. Med publiseringen av dette fotografiet mener jeg Storhaug viste klare tegn på sviktende dømmekraft. Samtidig var stormen hun ble utsatt for fra en del hold i overkant ubalansert i den forstand at en del kritikere tydelig tolket henne i verste mening. Linda Noor var nyansert nok til å skrive følgende: "Storhaug spesifiserer ikke nøyaktig hva de vil at skal fotograferes. Selv har de brukt et helt vilkårlig bilde av det de antar er muslimer. Bildene kan brukes til å spinne opp hvilken som helst historie". Slik jeg forstår Rolness, var han ikke nødvendigvis motstander av selve prosjektet. Jeg tror han mener at hun sølet til sitt eget prosjekt med et ganske meningsløst fotografi som eksempel. Storhaug rodde seg nærmere land igjen med tre nye fotografier i prosjektet som alle viste bygninger. Men selv om de nyanserte saken noe, var publiseringen av det første fotografiet såpass meningsløst at Storhaug umulig kunne komme helt tørrskodd i land. Likevel er det en ubalansert og halvsann fremstilling å hevde at hun med prosjektet oppfordret folk til å fotografere tilfeldige mennesker på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken skrev Aftenposten litt om, se på de lave straffene!!! 14 år gammel jente gruppevoldtatt av to asylsøkere. Et liv ødelagt. Jeg blir så lei meg på ofrenes vegne. Straffene er et hån, og den manglende mediebelysningen likedan.

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Klossmajor skrev:

Kontroversens utgangspunkt var dette innlegget Hege Storhaug publiserte. Det er ikke så mye ordlyden i hvordan hun først presenterte prosjektet som skapte furore, men heller fotografiet hun la ved som et eksempel hun kalte dagens bilde (i prosjektet). Denne artikkelen i Aftenposten gir et mer presist bilde av kontroversen enn Dagbladet. Med publiseringen av dette fotografiet mener jeg Storhaug viste klare tegn på sviktende dømmekraft. Samtidig var stormen hun ble utsatt for fra en del hold i overkant ubalansert i den forstand at en del kritikere tydelig tolket henne i verste mening. Linda Noor var nyansert nok til å skrive følgende: "Storhaug spesifiserer ikke nøyaktig hva de vil at skal fotograferes. Selv har de brukt et helt vilkårlig bilde av det de antar er muslimer. Bildene kan brukes til å spinne opp hvilken som helst historie". Slik jeg forstår Rolness, var han ikke nødvendigvis motstander av selve prosjektet. Jeg tror han mener at hun sølet til sitt eget prosjekt med et ganske meningsløst fotografi som eksempel. Storhaug rodde seg nærmere land igjen med tre nye fotografier i prosjektet som alle viste bygninger. Men selv om de nyanserte saken noe, var publiseringen av det første fotografiet såpass meningsløst at Storhaug umulig kunne komme helt tørrskodd i land. Likevel er det en ubalansert og halvsann fremstilling å hevde at hun med prosjektet oppfordret folk til å fotografere tilfeldige mennesker på gaten.

Da var det kanskje det, men jeg synes likevel at det var uansvarlig tankegang. I tillegg har Hege Storhaug fått kritikk fra Hans Rustad pga at hun lot seg intervjue selvstendig i 2006 sammen med Peder Fjordman. Hans Rustad er også kritisk til islam og innvandring, men jeg får lett inntrykk av at han er mer balansert i sitt synspunkt. I denne situasjonen der hele diskusjonen rundt islam er så polarisert rundt svart/ hvitt tenkning og ofte manglende emne til å se det hele på en kritisk måte, så er der bra at noen tør å se flere vinkler enn ekko- kammeret man lett får servert via sosiale medier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse sakene har heller ikke blitt så belyst i riksmedia, men er dessverre like sanne for det. 

https://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article7127427.ece

https://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/2013/01/26/12-åring-utsatt-for-gjengovergrep-7011661.ece

Eller hva med denne syke saken om en 13 år gammel jente som ble voldtatt av en somalisk 19 åring bak bokreoler på Kongsberg bibliotek! Mannen ble ikke en gang varetektsfengselet. Vg skrev litt:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/mann-siktet-for-voldtekt-av-ung-jente-paa-bibliotek/a/24187562/

mens andre medier skrev mer: 

https://www.document.no/2017/11/15/mann-siktet-for-voldtekt-av-mindrearig-jente-ikke-varetektsfengslet/

Jeg synes det er så leit og skummelt at slike saker dysses ned.

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne saken skrev Aftenposten litt om, se på de lave straffene!!! 14 år gammel jente gruppevoldtatt av to asylsøkere. Et liv ødelagt. Jeg blir så lei meg på ofrenes vegne. Straffene er et hån, og den manglende mediebelysningen likedan.

Anonymkode: c7d5b...979

Linken: https://www.aftenposten.no/norge/i/5VPaK/Asylsoker-domt-for-voldtekt-av-14-aring

Anonymkode: c7d5b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

 Og hvor er de store oppslagene fra for eksempel NRK, Dagbladet eller VG i denne saken? :P

Anonymkode: 52ec8...301

De er for opptatt for å korsfeste Trump enn å være opptatt med at sine norske døtrene blir voldtatt av skitten griser. 

Anonymkode: b75b2...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari Y skrev:

Hvordan vet du at de får 'herje som de vil' og ikke blir straffet på lik linje med folk flest? 

"Folk flest" blir jo heller ikke særlig straffet for voldtekt av barn? Det vanlige er noen få år, om overgriperen i det helle tatt blir dømt. Så er man fri som fuglen etterpå og kan herje videre. 

Anonymkode: c7d5b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg er da ikke SV- er. Men jeg kan fortsatt være skeptisk til all informasjon man legger ut der ute. Svelger du alle disse påstandene rått? 

 

5 timer siden, Mari Y skrev:

Så det handler ikke om at jeg svelger alt VG og Dagbladet skriver, men at Dagbladet veldig sannsynlig ikke hadde valgt å gå ut med dette om det ikke stemte. Det er tross alt forskjell på tradisjonell presse og 'alternative medier'. Jeg har grunn til å tro at der det er grunn til å være kildekritisk til Dagbladets og andre nyhetsartiklers formidlinger er det enda mer grunn til å være kildekritisk til HRS. De er ikke en nøytral nyhetskilde på noen måte. Så akkurat hvor du har dette fra at jeg svelger Dagbladet rått fordi jeg ikke stoler helt på HRS, aner jeg ikke. Jeg har aldri sagt at man skal svelge Dagbladets nyhetsinformasjon rått, men det er forskjell på om du får servert en nyhetsartikkel fra Dagsavisen eller fra Nyhetsspeilet, liksom. 

Du får det sagt! Alle burde lese især siste kommentar.

Anonymkode: 79634...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Du får det sagt! Alle burde lese især siste kommentar.

Anonymkode: 79634...5c5

Takk. Skulle gjerne hørt det litt oftere her inne ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Folk flest" blir jo heller ikke særlig straffet for voldtekt av barn? Det vanlige er noen få år, om overgriperen i det helle tatt blir dømt. Så er man fri som fuglen etterpå og kan herje videre. 

Anonymkode: c7d5b...979

Men da handler det ikke om at de ikke blir straffet på lik linje med nordmenn, men at straffeutmålingen er dårlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Men da handler det ikke om at de ikke blir straffet på lik linje med nordmenn, men at straffeutmålingen er dårlig 

Korrekt oppfattet👌🏻

Anonymkode: c7d5b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Du får det sagt! Alle burde lese især siste kommentar.

Anonymkode: 79634...5c5

Det er jo bare en stråmann. 

Utallige eksempler har jo nå blitt lagt frem på liknende saker som denne som bare nevnes i en liten notis eller bare såvidt nevnes i en lokalavis. Det er jo helt bevisst. Dette er jo grusomme saker som folket slett ikke blir opplyst om. Drar nordmenn til Sudan, Pakistan og Jordan og lar 11 år gamle døtre gå alene rundt i et hav av menn? Da er man jo på vakt fordi man forstår farene med menn med et svært nedlatende syn på vestlige kvinner. Hva skjer når disse da kommer alene til Norge og blir plassert på mottak?

Anonymkode: ca4af...095

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare en stråmann. 

Utallige eksempler har jo nå blitt lagt frem på liknende saker som denne som bare nevnes i en liten notis eller bare såvidt nevnes i en lokalavis. Det er jo helt bevisst. Dette er jo grusomme saker som folket slett ikke blir opplyst om. Drar nordmenn til Sudan, Pakistan og Jordan og lar 11 år gamle døtre gå alene rundt i et hav av menn? Da er man jo på vakt fordi man forstår farene med menn med et svært nedlatende syn på vestlige kvinner. Hva skjer når disse da kommer alene til Norge og blir plassert på mottak?

Anonymkode: ca4af...095

Veldig godt innlegg 👍

Anonymkode: 1312c...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare en stråmann. 

Utallige eksempler har jo nå blitt lagt frem på liknende saker som denne som bare nevnes i en liten notis eller bare såvidt nevnes i en lokalavis. Det er jo helt bevisst. Dette er jo grusomme saker som folket slett ikke blir opplyst om. Drar nordmenn til Sudan, Pakistan og Jordan og lar 11 år gamle døtre gå alene rundt i et hav av menn? Da er man jo på vakt fordi man forstår farene med menn med et svært nedlatende syn på vestlige kvinner. Hva skjer når disse da kommer alene til Norge og blir plassert på mottak?

Anonymkode: ca4af...095

Nettopp, dette er hva som skjer ifølge politiinspektør Thomas Utne i Haugesund:

https://www.h-avis.no/debatt/kronikk/meninger/uberettiget-fremmedfrykt/o/5-62-299083

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt oppfattet👌🏻

Anonymkode: c7d5b...979

Nettopp. Så  er da påstanden om at innvandrere slipper unna så enkel, hvis dette egentlig dreier seg om at folk slipper unna voldtekt generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 minutter siden, Mari Y skrev:

Nettopp. Så  er da påstanden om at innvandrere slipper unna så enkel, hvis dette egentlig dreier seg om at folk slipper unna voldtekt generelt?

Har noen i denne tråden kommet med en slik påstand? Min mening er hvertfall at straffenivået i Norge er alt for lavt. Straff bør i slike saker også ha en avskrekkende virkning. 1 år (dvs. 6 måneder med omregning fra fengselår til normalår og fradrag for god oppførsel), i ett norsk fengsel har ikke denne effekten. Når man heller ikke har den sterke sosiale stigmatiseringen av voldtektsforbrytere i mange innvandrermiljøer, ja da slipper man lett. 

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y leste du kronikken til politiinspektøren? Det hadde vært interessant å hørt hva du tenker? 

Anonymkode: c7d5b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...