Gå til innhold

Oppdrag baby


Ginny

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Azumarill skrev:

Hva i alle dager er babyklister? :klo: Ser for meg en baby smurt inn i noe ala de de bruker på hendene i håndball og turn :fnise:Homeopati-greier på apotek, den var ny!

Lykke til med innsett i dag!  Krysser fingrene (men ikke beina!)Det skal bli spennende å høre hvordan det har gått!

Fructus femina comp D4 😛 Det skal visstnok gjøre gode ting for morkake og slimhinner og alt mulig. Men det ble ikke noe av, så  satser på at lille embryo klamrer seg fast 😃

Nå er jeg ruger 😃 Det var vondt (skulle hatt full blære 🙄), men det kom seg nå dit det skulle! 

Firecellet embryo, det var visstnok de det hadde mest trua på! 8 av de 11 ble befruktet, så dyrkes de andre videre til blastocyster, så får vi se om noen havner på frys. Men vi satser jo hardt på at lille cellebaby (som den herved kalles 😛) blir med hele veien. Har fått bilde og greier, som nå henger på kjøleskapet 😁

Eneste jeg ikke var spesielt fornøyd med var sykepleieren som bare kunne svare "det må du avgjøre selv" på spørsmålene mine. Hvis jeg kunne avgjøre det selv så hadde jeg jo ikke spurt noen mer kvalifiserte 😛 Hun hadde aldri hørt om menskopp, så hun visste ikke om jeg kunne bruke den i stedet for bind mens denne fantastiske lutinusen renner ut overalt.. æsj, bind er noe skikkelig dritt. I tillegg tenker jeg at hvis det nå skulle bli positiv test, så hadde det vært mer betryggende å trappe rolig ned på lutinusen, i stedet for å gå rett fra 3 om dagen til ingenting. Får se hva som skjer, sykepleieren mente at det hadde ingenting å si. Men samtidig hadde hun aldri hørt om menskopp, så jeg tror jeg prøver å få en second opinion 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk så fort det gikk!!! Det er jo fortere enn på egenhånd. Krysser fingrene for en positiv test.

Tar dere dette privat eller via offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Azumarill skrev:

Gratulerer som ruger :5: Så fint at alt gikk bra, både at det kom et egg innabords og noen som skal i fryseren. Ikke at du vil få behov for dem da, annet enn om det skal bli søsken om en tid, for dette skal gå veien helt frem :duskedame: 

 

Takk 😃 Vet ikke enda om noen havner i fryseren, de skulle ringe i dag eller i morgen.. Og vi trenger dem jo til søsken 😃

6 timer siden, Ny Bruker skrev:

Tenk så fort det gikk!!! Det er jo fortere enn på egenhånd. Krysser fingrene for en positiv test.

Tar dere dette privat eller via offentlig?

Takk 😃 Synes alt går veldig sakte jeg 🤣 Sprøytetiden gikk fort, men nå snegler alt seg bare bortover 😛

Vi er via offentlig nå, på St. Olavs 😊

 

---

Rugedag 3! Tror jeg hvertfall, innsettdagen teller vel ikke? 🤔 Er 5 dpo, og i dag burde de fine eggene bli blastocyster. Det i livmora burde forberede seg på å grave seg dypt ned og bosette seg der fram til oktober, mens de på lab burde være fine nok til å fryses. De skulle ringe mandag eller tirsdag, men har ikke hørt noe så langt. Antar at det da fremdeles er livmor håp?

Lutinus går greit, det er en del ekstra utflod, men ser ut til å være mindre plaget enn mange andre jeg har lest om her inne. Puppene er ømme, og magen gjør vondt. Det stikker litt i området rundt livmor/eggstokker, og det går små bølger av kvalme og mensmurringer. Ellers veldig greit i grunn, hele prosessen har gått bedre enn forventet. Det kjennes mest ut som om jeg vandrer gjennom tåke, ting bare skjer, og jeg sliter litt med å ta det inn over meg 😛 Så vidt jeg vet har det aldri før vært et befruktet egg i meg i det hele tatt, og det er spennende 😊

Merker og at selv om jeg har et ganske avslappet forhold til alt det her, hvis egget funker og livmora funker så blir det baby, og hvis ikke så funker det ikke, men jeg har samtidig noen mystiske irrasjonelle greier på gang. Når jeg står oppreist blir jeg plutselig veldig redd for at egget skal falle og, så da må jeg gå og legge meg litt 😛 Og mens jeg ligger i senga, da med armer og bein alle veier som den sjøstjernen jeg var ment å være, så blir jeg stadig redd for at det skal "vide ut" livmora så egget ikke fester seg (den kommer ikke i god nok kontakt med kantene liksom 🤣), så beina må holdes samlet 🤣

På et helt annet område så oppdaget jeg i går at den lille pusekatten har fått revet vekk store deler av pelsen på brystet 😵 Han har  verdens lengste og fineste pels, men kombinasjonen korte bein og masse snø gjør at han får masse floker på bryst og mage om vinteren, og de sitter ofte så tett innpå huden at det er vanskelig å klippe dem. Denne knuten var spesielt vanskelig, den var helt inntil, og dekket et stort område, så jeg kunne ikke klippe den ned heller. Og i går var den revet av, hele greia hang på siden, og hele det fine, hvite brystet er nå bare rosa hud 😩 Det blir kaldt for stakkars pus.. Vi bruker så mye tid på å prøve å vedlikeholde den pelsen, men han insisterer fremdeles på å traske gjennom alt som finnes av skit, nesten så jo mer klissete desto bedre synes pus. Ikke er han spesielt glad i hverken børsten eller saksen heller, så det er litt kamp hver eneste dag.. Håper bare han ikke fryser, han insisterer jo på å være ute så mye som mulig. Mannen foreslo at jeg skulle strikke en genser til pus (det hadde ikke pus likt for å si det sånn 😛), men i første omgang satser vi på at hentepels kan dekke det verste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ginny skrev:

😃 Synes alt går veldig sakte jeg 🤣 

Vi er via offentlig nå, på St. Olavs 😊

 

 

Hvis det er offentlig, så har dere vel ventet til forsamtale og oppstart også. Jeg bare leste det slik at dere prøvde i ett år, så oppdaget dere problemmet og så var det oppstart =) Har inntrykk at man venter gjerne 4-6 mn på hver av etapene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Hvis det er offentlig, så har dere vel ventet til forsamtale og oppstart også. Jeg bare leste det slik at dere prøvde i ett år, så oppdaget dere problemmet og så var det oppstart =) Har inntrykk at man venter gjerne 4-6 mn på hver av etapene.

 

 Vi starta vel ordentlig prøving i april 2016 (eller var det blitt mai?), etter å ha vært lett uforsiktige en god stund. Brukte EL-tester, hadde fin og stabil syklus, og det var ikke så veldig lenge siden jeg hadde fått testet hos legen om jeg hadde EL, noe som ble bekreftet. Prøvde alle kjerringråd omtrent, men ingenting. I januar i fjor hadde jeg tilfeldigvis en legetime, så da tok jeg det opp med legen. Siden jeg ble diagnostisert med PCOS i ungdommen, men ble friskmeldt for en del år siden, så var jeg redd den var kommet tilbake. Hun henviste meg da til gynekolog, og jeg fikk time rett etter påske. Grunnet en lengre jobbreise kunne jeg ikke ta den timen, så en ble utsatt til jeg kom tilbake i juli. Da ble jeg testet, og alt funnet perfekt. Kanskje litt lav amh, men innenfor normalen. Da måtte mannen innse at det kanskje var en ide å sjekke seg, og prøve ble tatt i august. Denne viste for lavt antal svømmere, så de ville teste igjen. Men den måtte han naturlig nok vente med i tre måneder, så det ble produsert nye sædceller. Da også en prøven kom tilbake dårlig (dog bedre) i oktober, ble vi henvist til St. Olavs. Vi var aldri på noen forsamtale, fikk bare tilsendt skjema for nye blodprøver av begge to, og måtte fylle ut masse info om oss. Så kunne vi i teorien ha startet i desember, men de ville ikke ha åpent i romjula (🙄😛), så da ble det januar 😊

Så ting har tatt en del tid, ikke minst fordi jeg var borte så lenge.  Vi fikk inn noen gode forsøk da og, men det gikk ikke. Så i april/mai er det 2 år siden vi startet denne greia, så det har tatt sin tid 😛 Vi var veldig heldige med gynekologen legen min henviste til, fordi hun har et såpass godt samarbeid med St. Olavs at de skippet en del av sine egne undersøkelser (og den berømte forsamtalen). Og ventetiden der var overraskende kort, jeg hadde forventet at vi ikke skulle få oppstart før rundt mars tidligst ut fra det jeg kunne finne om ventetider, men det gikk rett inn.. 

Og hvis nå bare blastocysten (for det skal den være nå, enten den vil eller ei 😛) kan grave seg godt fast og bli der til oktober, så gikk det ganske fort i forhold til mange andre. Det er selvfølgelig veldig mulig at det ikke skjer, og at vi må enten gjennom et helt nytt forsøk eller fryseforsøk, men det satser vi jo på at vi ikke må 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Azumarill skrev:

:fnise: Jeg må le litt med (ikke av!) deg der du ligger og kniper igjen sånn at egget ikke skal falle ut. Alt det rare hjernen driver med altså. Hvis du er på rugedag 4 nå, blir det blodprøver og sånt om en ukes tid da eller? har symptomjakten begynt?

Stakkars pus, forresten! Lite som er så fint som en skikkelig langragget katt :rodmer: men like praktisk er det ikke alltid!

Jeg ler av meg selv 😂 

Symptomjakt driver jeg ikke på med faktisk. Etter å ha holdt på med det her en stund, og blitt drit lei av alle varianter av "buhu testen er negativ i dag 7 dpo selv om jeg har alle symptomer" i forskjellige tråder og dagbøker, mens jeg og vet at lutinus gir lignende symptomer, så bare gidder jeg ikke 😛 Jeg var faktisk lenge i tvil om jeg skulle kjøre dagbok i det hele tatt, fordi jeg selvfølgelig leser andres, og jeg blir så mentalt sliten av alle som "Ånei nå er vi på pp3, det er noe fryktelig feil med oss, alle jeg kjenner har blitt gravide på første forsøk" eller "har alle symptomer i hele verden, hadde sex for 10 minutter siden, er jeg gravid?" 🙄 Men så ble det nå dagbok, så får jeg heller akseptere at symptomene som er her kommer fra lutinus, og så får vi se. St Olavs tar ikke blodprøver, men jeg må ringe inn resultatet av graviditetstest 14 dager etter innsett, altså neste fredag. 

Pus ser ut til å ha det fint, hentepelsen dekker det meste 😊 Han er en fantastisk vakker katt, selv om det er veldig mye jobb med ham til tider 😛

--

Sykehuset ringte,  to blastocyster på frys ❤️ Jeg fortalte det til mannen, han bare "Hæ, to Blastoiser på frys?" 🤣

I forhold til tidligere nevnte symptomer, som strengt tatt er bivirkninger av den fantastiske lutinusen, så virker det som om puppene mine har eksplodert. De er så latterlig digre og ømme at jeg kan knapt ligge på siden. Fikk ikke sove i natt fordi det var så vondt 😳 Så det er jo litt ufint. Ellers så hadde jeg en helt ekstrem episode av brain fart i går! Jeg kokte kleppsuppe, og den var omtrent ferdig. Så i et litt ubetenksomt øyeblikk (jeg spilte candy crush 🙄) så kokte det over. Hadde lokk, så det var ikke all verden som kom på plata, men jeg dro av kasserollen og hentet papir. Det på plata brente seg jo selvfølgelig fast, og siden vi har litt dårlig avtrekksvifte tenkte jeg at jeg skulle være lur å skrape det vekk med en gang. Fant den lille skrapetingen, og skrapte i vei. Skrapetingen er hvit. Plast. Så jeg skrapte, og det så ut som om det var masse melk der, for plata ble jo hvit der jeg skrapte! Tørket pent av skrapa, og skrapte igjen, for å få bort melken. Det ble mer hvitt! Ooooog der demrer det for meg at det er skrapa som smelter på plata 😩  Så nå er den ødelagt. Dette var da den andre store plata på hele toppen, da den første tok kveld før jul. Så nå har vi bare to små plater. Da må vi virkelig kjøpe ny 😛 

Til mitt forsvar har jeg alltid hatt sånn skrapeting med stål eller noe frampå 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for dere og at dette går veien! Håper å lese om positiv test neste gang jeg logger inn i dagboken din❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @Gakkepus, @Tonio og @Azumarill 😃

 

jeg har visst blitt en sånn som tester.. hele tiden 😛 Det så ikke ut som om det var så mye økning, så det har jo selvfølgelig ført til en del bekymring.. Men, det ser jo ut til at det faktisk er en framgang!

Øverste er den over her, tatt tirsdag kveld, 13 dpo.

så følger tirsdag morgen, tirsdag kveld, og nederst er i dag tidlig. Kveldsurin er bedre enn morgenurin ser det ut til, men i dag var den jo sterkere på morgenurin, så det går framover 😃 Ta med sånne ting som variasjon i konsentrasjon, som jeg har null kontroll over, så ser det ganske bra ut 😃

Dette er hel vilt! 19 PP uten en eneste antydning  til noen strek, og nå har jeg plutselig fire! Det er hvertfall mulig å bli gravid 😃 Og i morgen skal jeg ringe St. Olavs og late som om jeg ikke testet før da 😛 Men hvem bryr seg? 🤣

Ifølge O store Internett er det rundt 77% sannsynlig at det går bra. All den tid det bare var rundt 25% sannsynlig at egget festet seg i utgangspunktet, føler jeg jo at 77% er piece of cake når vi klarte den forrige! Måtte lille spire bare klamre seg fast og bli der til oktober ❤️

 

DD956CCC-83FD-494C-B1D0-9C918A0B2BAA.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Azumarill skrev:

:fnise: Ikke test så mye at du lager deg grunnløse bekymringer! Det går ikke an å være "litt gravid" -  en strek er en strek er en strek. Her blir det Halloween-baby :gresskar: 

Jo men den skulle jo bli sterkere, sånn at jeg så at det var utvikling :PNå er jeg fri for strimmeltester uansett, har igjen bare en stakkars Clearblue med ukeindikator, som jeg tenker får prøvd seg om en ukes tid. Utvikling og sånn :fnise:

Dagens test (som St Olavs krevde, og hvem er jeg til å si imot St Olavs..?) 4+2:

 

8BB8FDBF-751E-4EC2-AA8D-695348B1614F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at dette går rette veien. Strimmeltestene blir svakere og svakere, såvidt man ser strek, og digitaltesten sa "gravid 1-2". Den sa "gravid 2-3" på fredag. Skal være 4+6 i dag, og testet både på morgenurin nå og i går kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...