Gå til innhold

Deres tanker om denne tomannsboligen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.1.2018 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Takk, det hjalp meg nada.

:daane:

Anonymkode: c9ce7...666

Jeg har kommet med mine innspill både her og tidligere i tråden med de forutsetningene jeg har for å prøve å veilede deg. Men med lite info å gå etter så vet jeg ikke hvilke typer svar du forventer at folk skal gi. Innlegget mitt var myntet på at kanskje du burde utdype litt nærmere med mer info om hvilket behov for å hjelpe oss å hjelpe deg. At det hjelper deg nada kan godt være det, men svaret ditt hjelper oss nada det også.

Anonymkode: 0b452...eb3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.1.2018 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Ville dere heller gått for denne??

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105630387

 

ts

Anonymkode: c9ce7...666

Det er tredje gangen det huset kommer i en «hva syns dere om dette huset»-tråd på kg, sliter du med å få solgt ts?

Anonymkode: 71717...58b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har dere råd til? Du la jo selv ut link til bolig til 465 000, men har ikke råd til 469 000.

Og hvor bor dere nå? Hvor jobber dere? Er det lett for dere å få jobb på nytt sted? Er dere vant til å bo i by eller bygd?

Anonymkode: 850d6...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har barn er det over 7 km til skolen.

Anonymkode: 5308e...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tredje gangen det huset kommer i en «hva syns dere om dette huset»-tråd på kg, sliter du med å få solgt ts?

Anonymkode: 71717...58b

I så fall skjønner jeg det godt. Huset er ganske lite og alt er gjort på billigste måte. Simpelt kjøkken, simple bad, med de billigste flisene som er å oppdrive. badet i 1. etasje er i en klasse for seg når det kommer til trist. Billig parkett, billig trapp... Typisk masseprodusert hus i "herskapelig stil". 

Trang og uisolert garasje. Tomten er av god størrelse, men er knapt opparbeidet. Kun gruset gårdsplass og plen av usikker kvalitet. Innsyn fra alle kanter, mangler avgrensing i form av hekk/gjerde, ingen uteplasser. Legger man i 4-500 000 så får man en skikkelig hage. Hvis man ikke er så opptatt av hage, så flytter man i leilighet, for huset er til og med umalt. Har kun stått grunnet i snart 2 år. Hva annet har tidligere eier slurvet med, tenker jeg da...

Huset ligger ved privat veg, nor som medfører utgifter til snømåking, strøing og vedlikehold (organiseres sikkert gjennom et vel). Det er ikke innlagt fiber.

Helt greit for dem som ønsker en billig bolig og har mulighet til å gjøre en del selv. Men 4 650 000,- for denne på Fjellfoten? Jaja, lykke til!

Anonymkode: 3a4b1...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Ville dere heller gått for denne??

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105630387

 

ts

Anonymkode: c9ce7...666

Hvorfor vurderer du denne hvis du ikke har råd til en bolig i samme prisklasse som er foreslått på Jessheim?

Anonymkode: 5308e...51c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere sjekket ut gullaug og Reiestad i Lier? Det er nærme Lier stasjon og der går det tog hver halvtime til Oslo. Bruker 16 minutter til Lysaker. Er heller ikke langt unna Drammen, gode skoler og masse fine turområder. Anbefales å sjekke ut ☺️

https://www.finn.no/105915826 feks denne. Badet og kjøkkenet trenger jo litt kjærlighet, spesielt badet. enebolig med flat tomt såpass sentralt til Oslo og Drammen til 3 mill, det er jo bare å forvente at alt ikke er tiptop.

Anonymkode: 7df8c...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere sjekket ut gullaug og Reiestad i Lier? Det er nærme Lier stasjon og der går det tog hver halvtime til Oslo. Bruker 16 minutter til Lysaker. Er heller ikke langt unna Drammen, gode skoler og masse fine turområder. Anbefales å sjekke ut ☺️

https://www.finn.no/105915826 feks denne. Badet og kjøkkenet trenger jo litt kjærlighet, spesielt badet. enebolig med flat tomt såpass sentralt til Oslo og Drammen til 3 mill, det er jo bare å forvente at alt ikke er tiptop.

Anonymkode: 7df8c...3b8

En flomskadet bolig som eier selv har forsøkt å fikse uten å lykkes, med fuktskader i huset? Nei takk, det der er jo galskap å bruke penger på. 

Anonymkode: 71717...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall skjønner jeg det godt. Huset er ganske lite og alt er gjort på billigste måte. Simpelt kjøkken, simple bad, med de billigste flisene som er å oppdrive. badet i 1. etasje er i en klasse for seg når det kommer til trist. Billig parkett, billig trapp... Typisk masseprodusert hus i "herskapelig stil". 

Trang og uisolert garasje. Tomten er av god størrelse, men er knapt opparbeidet. Kun gruset gårdsplass og plen av usikker kvalitet. Innsyn fra alle kanter, mangler avgrensing i form av hekk/gjerde, ingen uteplasser. Legger man i 4-500 000 så får man en skikkelig hage. Hvis man ikke er så opptatt av hage, så flytter man i leilighet, for huset er til og med umalt. Har kun stått grunnet i snart 2 år. Hva annet har tidligere eier slurvet med, tenker jeg da...

Huset ligger ved privat veg, nor som medfører utgifter til snømåking, strøing og vedlikehold (organiseres sikkert gjennom et vel). Det er ikke innlagt fiber.

Helt greit for dem som ønsker en billig bolig og har mulighet til å gjøre en del selv. Men 4 650 000,- for denne på Fjellfoten? Jaja, lykke til!

Anonymkode: 3a4b1...734

Det er vel slik de fleste nyoppførte hus er i dag. De føles mer som rekkehus enn eneboliger. En utbygger som kjøper en flekk med tomt, deler den opp i like store deler, og lager rekker og rader med identiske hus, med identisk uteareal. Alle overflater er ferdige standardplater. MDF på vegg, tak-ess takplater, gulv og lister. Det blir litt A4. Det er på ingen måte noe "galt" med det huset, men ingenting unikt som trekker det frem heller. Siden det ikke er noe å verken elske eller hate ved det, hvem skal da velge akkurat DET ene huset?. Alt er veldig enkelt, tidløst og med en nøytral stil. Det eneste man har å spille på for å trekke til seg en potensiell kjøper, er nok prisen.

Anonymkode: 0b452...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel slik de fleste nyoppførte hus er i dag. De føles mer som rekkehus enn eneboliger. En utbygger som kjøper en flekk med tomt, deler den opp i like store deler, og lager rekker og rader med identiske hus, med identisk uteareal. Alle overflater er ferdige standardplater. MDF på vegg, tak-ess takplater, gulv og lister. Det blir litt A4. Det er på ingen måte noe "galt" med det huset, men ingenting unikt som trekker det frem heller. Siden det ikke er noe å verken elske eller hate ved det, hvem skal da velge akkurat DET ene huset?. Alt er veldig enkelt, tidløst og med en nøytral stil. Det eneste man har å spille på for å trekke til seg en potensiell kjøper, er nok prisen.

Anonymkode: 0b452...eb3

Som du sier, huset er greit nok det. Men prisen er jo helt latterlig!

Anonymkode: 3a4b1...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vurderer du denne hvis du ikke har råd til en bolig i samme prisklasse som er foreslått på Jessheim?

Anonymkode: 5308e...51c

Den er ikke akkurat i samme prisklasse, den på jessheim er et par hundre mer og for meg er et par hundre mye. Denne her er akkurat på grensen, ikke tusen kroner mer.

derfor.

takk så mye for svar alle sammen.

 

Anonymkode: c9ce7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er tredje gangen det huset kommer i en «hva syns dere om dette huset»-tråd på kg, sliter du med å få solgt ts?

Anonymkode: 71717...58b

Hva mener du?  Som jeg skrev i første innlegget mitt så bor vi PR.dag i Oslo. 

Anonymkode: c9ce7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke akkurat i samme prisklasse, den på jessheim er et par hundre mer og for meg er et par hundre mye. Denne her er akkurat på grensen, ikke tusen kroner mer.

derfor.

takk så mye for svar alle sammen.

 

Anonymkode: c9ce7...666

Beklager, jeg tenkte på et annet hus, i en annen prisklasse. Glem at jeg skrev noe🙈

Anonymkode: c9ce7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.1.2018 den 16.18, *nordby* skrev:

Du kan kjøpe billig på Garderåsen i Fet. Der er det togstasjon, og alt du trenger med tanke på barn. Utseende og planløsning mådu velge ut fra hva DU synes, ikke andre!! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=107553664

Går lite tog til Garderåsen, men det er god bussforbindelse til Lillestrøm. Fra Nerdrum eller Fetsund togstasjon bruker man vel nærmere enn halv time på å gå opp til Garderåsen. Bedre å se på Fetsund sentrum Nerdrum eller Hovin hvis man vil ha kort vei til toget. 

Anonymkode: 707aa...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig og flott sted. Mye heller dette enn å leve i en leilighet i Oslo som minner mer om et fengsel. Rett ved E16 som gjør det sentralt, og såpass kort til Svenskegrensa at man kan storhandle der ofte. 

Anonymkode: 0b77c...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi var på visning av tomannsboligen idag, altså den som jeg la ut i første innlegget. Den var akuratt som på bildene, altså helt nydelig. Både utvendig og innvendingen likte jeg, bortsett fra den stilen altså møbler.. Jeg ble rett og slett mer forelsket. Det var masse folk på visning, sikkert bortimot 15 stk, folk bare strømmet på døren, har ikke sett makan. 

Men, beliggenheten er en stor minus. Uansett hvordan vi snur på det opp og ned, så er det så usentralt, må ha bil til alt. 

Men hvorfor er det noe i meg som sier kjør på? Når fornuften sier «nei»? Imorgen er det ny visning, men mannen sier at ettersom det var så mange folk, så blir det sikkert budrunde imorgen, og den blir solgt.  

Hva råder dere meg? Om å la vær?

Anonymkode: c9ce7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange bruker bil uansett om de bor i nærheten av butikker, barnehage osv. Jeg ville ikke latt det avskrekke meg hvis jeg virkelig likte huset. Men hva med vennet og familie, hvor nært har dere dem? Det er ikke alltid gitt å få venner på et nytt sted, særlig ikke på landet hvor det ikke er så mange å ta av.

Anonymkode: 3a4b1...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Vi var på visning av tomannsboligen idag, altså den som jeg la ut i første innlegget. Den var akuratt som på bildene, altså helt nydelig. Både utvendig og innvendingen likte jeg, bortsett fra den stilen altså møbler.. Jeg ble rett og slett mer forelsket. Det var masse folk på visning, sikkert bortimot 15 stk, folk bare strømmet på døren, har ikke sett makan. 

Men, beliggenheten er en stor minus. Uansett hvordan vi snur på det opp og ned, så er det så usentralt, må ha bil til alt. 

Men hvorfor er det noe i meg som sier kjør på? Når fornuften sier «nei»? Imorgen er det ny visning, men mannen sier at ettersom det var så mange folk, så blir det sikkert budrunde imorgen, og den blir solgt.  

Hva råder dere meg? Om å la vær?

Anonymkode: c9ce7...666

Jeg er enig i at huset er SYKT fint! Flott pris var det også. Om dere ikke har noe imot pendlingen, så går jo det bra. Og om dere senere skulle finne ut at det ikke fungerer, så virker det jo ikke som at huset er så vanskelig å få solgt.

Men bare ha i bakhodet at kostnadene med pendling er veldig store. Drivstoff og bompenger er ikke billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange bruker bil uansett om de bor i nærheten av butikker, barnehage osv. Jeg ville ikke latt det avskrekke meg hvis jeg virkelig likte huset. Men hva med vennet og familie, hvor nært har dere dem? Det er ikke alltid gitt å få venner på et nytt sted, særlig ikke på landet hvor det ikke er så mange å ta av.

Anonymkode: 3a4b1...734

Mine foreldre er ca. 5min med bil, svigerforeldre er ca 30min unna med bil.

Anonymkode: c9ce7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...