Gå til innhold

Speiltvillingene


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor velger man å blogge om graviditet, spesielt når ting ikke går helt som planlagt og det er en risikosvangerskap. Først er det et innlegg hvor alt er fint, man er sminket og pyntet. Så er hun helt uten sminke og virker trist i neste innlegg. Jeg hadde vært skremt og holdt alt privat. Vi lesere har ikke noe krav på å bli informert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hun MÅ ikke dele denne informasjonen med leserne, men syntes hun er utrolig tøff som tørr å ta opp dette. Hun er garantert ikke den første eller siste som opplever dette, og det er og ganske tabubelagt å skrive om - men desto viktigere at noen gjør det, for det kan faktisk skje alle.

Håper virkelig at alt går bra med den lille.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Hvorfor velger man å blogge om graviditet, spesielt når ting ikke går helt som planlagt og det er en risikosvangerskap. Først er det et innlegg hvor alt er fint, man er sminket og pyntet. Så er hun helt uten sminke og virker trist i neste innlegg. Jeg hadde vært skremt og holdt alt privat. Vi lesere har ikke noe krav på å bli informert.

Nei, vet du hva! Det får være måte på hva en skal kritisere andre for. Selv har jeg vært gjennom en dødfødsel - det mest grusomme jeg har opplevd hittil i mitt liv. Det behovet jeg hadde for informasjon etterpå var ubeskrivelig, og jeg syntes det var synd at ikke flere hadde skrevet om sine opplevelser. Jeg var faktisk innom tanken på å skrive om det selv, både for å få ventilert og for å kunne hjelpe andre i samme situasjon. Dessverre er jeg for privat av meg, så det ble med tanken. 

Jeg har ikke vært innom denne bloggen før nå, men jeg forstår veldig godt og applauderer at hun velger å være ærlig. Det er uansett vanskelig å tenke klart i hennes situasjon, og jeg synes det blir helt feil å skulle kritisere noen som er inne i en slik forferdelig boble. Jeg håper og tror det ordner seg, placenta previa pleier å gå seg til. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ny Bruker said:

Hvorfor velger man å blogge om graviditet, spesielt når ting ikke går helt som planlagt og det er en risikosvangerskap. Først er det et innlegg hvor alt er fint, man er sminket og pyntet. Så er hun helt uten sminke og virker trist i neste innlegg. Jeg hadde vært skremt og holdt alt privat. Vi lesere har ikke noe krav på å bli informert.

 

V i r k e l i g ?? Skal du tråkke på noen som er nede bare fordi du ville gjort noe annerledes? Dette er en av de bloggerne som det faktisk står respekt av, og nå går hun igjennom noe tøft som hun deler på sin blogg. Lesere er ikke nødt til å lese heller.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snøfall said:

 

V i r k e l i g ?? Skal du tråkke på noen som er nede bare fordi du ville gjort noe annerledes? Dette er en av de bloggerne som det faktisk står respekt av, og nå går hun igjennom noe tøft som hun deler på sin blogg. Lesere er ikke nødt til å lese heller.

Det er vel ingen som tråkker på noen? Når ble det å stille kritiske spørsmål til "å tråkke", "sparke de som ligger nede", osv. Ikke rart at de fleste velger å holde kjeft. Jeg bemerker at denne er en genrell betraktning da jeg ikke kjenner til denne bloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daisy_B skrev:

Nei, vet du hva! Det får være måte på hva en skal kritisere andre for. Selv har jeg vært gjennom en dødfødsel - det mest grusomme jeg har opplevd hittil i mitt liv. Det behovet jeg hadde for informasjon etterpå var ubeskrivelig, og jeg syntes det var synd at ikke flere hadde skrevet om sine opplevelser. Jeg var faktisk innom tanken på å skrive om det selv, både for å få ventilert og for å kunne hjelpe andre i samme situasjon. Dessverre er jeg for privat av meg, så det ble med tanken. 

Jeg har ikke vært innom denne bloggen før nå, men jeg forstår veldig godt og applauderer at hun velger å være ærlig. Det er uansett vanskelig å tenke klart i hennes situasjon, og jeg synes det blir helt feil å skulle kritisere noen som er inne i en slik forferdelig boble. Jeg håper og tror det ordner seg, placenta previa pleier å gå seg til. 

Jeg kritiserte ikke, bare undret. Har selv historikken når det gjelder tidligere graviditeter og fant masse informasjon, folk i med liknende erfaring på fora, f.eks. Babyverden eller til og med her på KG. Bare sier at jeg ikke hadde turt å vise følelser til ukjente når jeg ikke kan forbli annonym samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Ikke rart det er krig i verden når man blir anklaget for det ene og det andre bare fordi man har en kommentar.

Jeg er en fast leser de siste 5 år, så følger henne hele veien. Mye inspirasjon mtp DIY. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Herregud. Ikke rart det er krig i verden når man blir anklaget for det ene og det andre bare fordi man har en kommentar.

Jeg er en fast leser de siste 5 år, så følger henne hele veien. Mye inspirasjon mtp DIY. 

Man kan jo også snu på det og si at det ikke er rart det blir krig i verden, når folk føler de må kommentere som du gjorde her. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daisy_B said:

Man kan jo også snu på det og si at det ikke er rart det blir krig i verden, når folk føler de må kommentere som du gjorde her. 

En kommentar, på et utsagn som en blogg er, er ikke et angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, filifjonka skrev:

En kommentar, på et utsagn som en blogg er, er ikke et angrep.

Hvorfor siterer du meg? Jeg har ikke snakket om angrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, filifjonka said:

Det er vel ingen som tråkker på noen? Når ble det å stille kritiske spørsmål til "å tråkke", "sparke de som ligger nede", osv. Ikke rart at de fleste velger å holde kjeft. Jeg bemerker at denne er en genrell betraktning da jeg ikke kjenner til denne bloggen.

Å opprette en "sladretråd" på et forum som dette etter at de har opplevd å trodd at de mistet et barn er for meg å tråkke på noen. For hvem trenger egentlig en sånn type tråd laget om seg? Hadde det vært noen man kjente så ville man vært høflig og omtenksom, men å opprette en tråd som dette fordi noen andre velger noe annet enn en selv, bunner hvertfall ikke i empati.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst den jenta er super tøff! respektere henne mye. Hun er en av FÅ bloggere som blogger ærlig og viser seg frem «naken».  Hun blogger  om et tema som er tabu og Viktig! All cred til den tøffe jenta! 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun «blogger» jo ikke akkurat om temaet, så jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Hun har skrevet to innlegg på ei uke, jeg vil ikke si at det er utleverende. Jeg tar det heller som en liten forklaring på hvorfor det er stille fra den kanten for tiden.

Endret av Masuka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun er kjempemodig. Hvis hun føler seg sterk nok til å skrive om det før hun vet utfallet, så er det en type åpenhet vi trenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke denne bloggen, men leste de tre nyeste innleggene nå for å få et inntrykk.

Det er supert at noen er villige til å dele slikt. Det kan være til god hjelp for de som går gjennom noe lignende.  For oss andre kan det være en fin påminnelse om å være takknemlig når livet går på skinner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ny Bruker skrev:

Herregud. Ikke rart det er krig i verden når man blir anklaget for det ene og det andre bare fordi man har en kommentar.

Når flere reagerer på hovedinnlegget ditt, kan det være lurt å gjøre en ny vurdering av teksten din og se om du kan ha formulert deg på en litt provoserende måte.

Alternativt er du helt uskyldig, og alle de som reagerer tar feil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Kalevala skrev:

Når flere reagerer på hovedinnlegget ditt, kan det være lurt å gjøre en ny vurdering av teksten din og se om du kan ha formulert deg på en litt provoserende måte.

Alternativt er du helt uskyldig, og alle de som reagerer tar feil. 

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Er ikke norsk, så mulig det blir tolket feil av den grunn. Jeg bare mente at dette er for privat. Føler hun måtte dele den andre delen av saken fordi hun allerede har begynt å blogge om graviditeten. Samtidig ville jeg bare si at lesere har ikke krav på å få vite om alt, så hun kunne ha holdt det privat og ta en bloggpause uten forklaringer.

I bloggen forteller hun at hun planla helt annet innhold og overskrift, men måtte bytte. Altså hun måtte forklare olesere hva som egentlig var i ferd med å skje. Det jeg sier er at hun ikke må noe som helst. Vi kan ikke kreve noe. Mulig det er bare forfatterstilen hennes, at hun er både ant og nesten avhengig av å være åpen og dele om mye.... Altså nå finner jeg ikke en bedre måte å formullere meg, men det var opprinnelig en kommentar om at lesere ikke har krav på noe og hun kunne ha beholdt privatlivet privat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Er ikke norsk, så mulig det blir tolket feil av den grunn. Jeg bare mente at dette er for privat. Føler hun måtte dele den andre delen av saken fordi hun allerede har begynt å blogge om graviditeten. Samtidig ville jeg bare si at lesere har ikke krav på å få vite om alt, så hun kunne ha holdt det privat og ta en bloggpause uten forklaringer.

I bloggen forteller hun at hun planla helt annet innhold og overskrift, men måtte bytte. Altså hun måtte forklare olesere hva som egentlig var i ferd med å skje. Det jeg sier er at hun ikke må noe som helst. Vi kan ikke kreve noe. Mulig det er bare forfatterstilen hennes, at hun er både ant og nesten avhengig av å være åpen og dele om mye.... Altså nå finner jeg ikke en bedre måte å formullere meg, men det var opprinnelig en kommentar om at lesere ikke har krav på noe og hun kunne ha beholdt privatlivet privat. 

Så bra at du utdyper hva du mente.

Det ble nok oppfattet at du mente hun ikke burde ha delt,og ikke som en støtte til at hun har lov til å holde slik for seg selv. Det siste er jeg jo enig med deg i.

Hun er jo voksen og virker reflektert, og deler nok fordi hun ønsker det. Men det vet jo bare hun.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er rimelig spesielt å kritisere noen for at de ønsker å dele i en slik situasjon. 

Å dele slike ting er jo faktisk viktig, for det kan bidra til at andre som går igjennom det samme kan finne støtte og å vite at man ikke er alene. Jeg syntes det er utrolig sterkt av henne å dele dette, kontra de andre bloggerne som ønsker å skape en perfekt fasade og skaper et bobbleliv som ingen andre kan leve opp til. Hun deler noe virkelig og noe viktig, som jeg tenker bare er positivt at noen gjør. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått påviste placenta privia selv, og selv om jeg ikke har hatt noen plager eller blødninger syns jeg det er fint hun skriver om det. Når jeg fikk beksjed om dette på UL hadde jeg nemlig aldri hørt om det og stilte derfor ikke så mange spørsmål. Stod igjen etterpå med en million spørsmål jeg kunne ønske jeg hadde stilt. Jeg mener derfor det er viktig at slik info kommer ut til gravide og en god måte å gjøre det på. Det å bruke det som en dramatisk overskrift er noe annet, det syns jeg ikke mye om, men innholdet er viktig for mange. Og enda viktigere, denne diagnosen ordner seg stort sett på egenhånd og ting går stort sett veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...