Gå til innhold

Positive eggløsningstester flere dager på rad


Gjest Sølvhjerte

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvhjerte

Tok en el test på syklusdag 10 som var positiv. Tok også en idag som da er syklusdag 13. Den var også positiv! Skjønner ingenting jeg. Er dette normalt?  Noen andre som har opplevd det samme?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Sølvhjerte skrev:

Tok en el test på syklusdag 10 som var positiv. Tok også en idag som da er syklusdag 13. Den var også positiv! Skjønner ingenting jeg. Er dette normalt?  Noen andre som har opplevd det samme?  

Opplevd det,  å etter ett Google søk så er det helt normalt.  Første dag med positiv test er det som teller. 

Anonymkode: 77b3c...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det,  å etter ett Google søk så er det helt normalt.  Første dag med positiv test er det som teller. 

Anonymkode: 77b3c...cd0

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 17.50, Sølvhjerte skrev:

Tok en el test på syklusdag 10 som var positiv. Tok også en idag som da er syklusdag 13. Den var også positiv! Skjønner ingenting jeg. Er dette normalt?  Noen andre som har opplevd det samme?  

Dette er normalt men det er ikke første dag med positiv test som gjelder, det er første dag med negativ test som er EL dag. 

Dette fordi hormonet som måles stiger i dagene før EL som en forberedelse. Når egget slipper synker hormonet raskt og du vil få negativt resultat igjen. Har du sex på de dagene som er positive i forkant er sjansen stor for befruktning fordi sperm da vil ligge klar i egglederne når egget slippes. 

Lykke til med prøvingen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt, ja. EL er første dag testen blir negativ igjen etter du har fått positive tester. 

Anonymkode: 12767...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Har fortsatt positiv el test, nå på syklusdag 16:vetikke: burde vel blitt negativ nå?

3 timer siden, Ede skrev:

Dette er normalt men det er ikke første dag med positiv test som gjelder, det er første dag med negativ test som er EL dag. 

Dette fordi hormonet som måles stiger i dagene før EL som en forberedelse. Når egget slipper synker hormonet raskt og du vil få negativt resultat igjen. Har du sex på de dagene som er positive i forkant er sjansen stor for befruktning fordi sperm da vil ligge klar i egglederne når egget slippes. 

Lykke til med prøvingen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle akkurat til å spørre, er du sikker på at tesene er positive? :) husk at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at testen er positiv. Det er helt vanlig at det alltid kommer to streker på en EL-test, det er altså styrken som tilser om den er negativ eller positiv.

Anonymkode: 48eea...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt el-tester før. Eller er det første syklus du bruker det?

Anonymkode: 2b564...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Jeg har brukt de i hvertfall 7 mnd nå.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt el-tester før. Eller er det første syklus du bruker det?

Anonymkode: 2b564...986

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 10.41, Sølvhjerte skrev:

Jeg har brukt de i hvertfall 7 mnd nå.

 

Er vel i teorien mulig å ha høye nivåer av hormonet i mange dager uten at egget gir slipp... Men det hørtes jo voldsomt ut da, blir det 8 dager? Hvor mange dager pleier du å ha positiv test? I de 7 mnd pleier det da å variere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette vedvarer hadde jeg fått meg en time hos gynekolog. Ved PCOS er det flere som opplever positive EL-tester (over lengre perioder) fordi cystene forhindrer egget til å slippe.

Anonymkode: d8ac8...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sølvhjerte
På 11.1.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Hvis dette vedvarer hadde jeg fått meg en time hos gynekolog. Ved PCOS er det flere som opplever positive EL-tester (over lengre perioder) fordi cystene forhindrer egget til å slippe.

Anonymkode: d8ac8...805

Takk for svar. Da skal det undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.1.2018 den 17.29, Sølvhjerte skrev:

Har fortsatt positiv el test, nå på syklusdag 16:vetikke: burde vel blitt negativ nå?

 

Har du funnet ut av dette? Jeg leste akkurat at EL tester vil slå ut positivt dersom du er gravid.... Jeg ante ikke dette, tenkte på denne tråden når jeg leste det! Men om den er negativ igjen nå så er det nok ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Nei har ikke funnet ut av det. Blødde kraftig, med store klumper på lørdag og nå er det omtrent ingenting. Jeg skulle jo ha mensen rundt disse tider, men dette er den rareste menstruasjonen jeg har hatt.

21 minutter siden, Ede skrev:

Har du funnet ut av dette? Jeg leste akkurat at EL tester vil slå ut positivt dersom du er gravid.... Jeg ante ikke dette, tenkte på denne tråden når jeg leste det! Men om den er negativ igjen nå så er det nok ikke det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sølvhjerte
På 11.1.2018 den 13.40, Ede skrev:

Er vel i teorien mulig å ha høye nivåer av hormonet i mange dager uten at egget gir slipp... Men det hørtes jo voldsomt ut da, blir det 8 dager? Hvor mange dager pleier du å ha positiv test? I de 7 mnd pleier det da å variere? 

Oi. Så ikke dette svaret før nå. 

Har brukt å ha positiv test i to dager. Det kan variere noe ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sølvhjerte skrev:

Nei har ikke funnet ut av det. Blødde kraftig, med store klumper på lørdag og nå er det omtrent ingenting. Jeg skulle jo ha mensen rundt disse tider, men dette er den rareste menstruasjonen jeg har hatt.

 

Hmmm... Da var det nok ikke graviditet, leste også at du skal ha ganske høye verdier i blodet før det slår ut positivt på EL, og det er nok usannsynlig så tidlig i et evt. svangerskap... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sølvhjerte skrev:

Oi. Så ikke dette svaret før nå. 

Har brukt å ha positiv test i to dager. Det kan variere noe ja.

Jeg tror også du har vært gravid og kanskje har abortert..ville kjøpt en test i dag. Den vil antagelig være positiv om du akkurat har abortert eller er gravid. 

Anonymkode: 6aa93...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også du har vært gravid og kanskje har abortert..ville kjøpt en test i dag. Den vil antagelig være positiv om du akkurat har abortert eller er gravid. 

Anonymkode: 6aa93...b6e

Enig, kan høres slik ut ja... :( De sier vel at 1 av 4 svangerskap ender i tidlig abort... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...