Gå til innhold

Zhou Daguan og Angkor Wat


Michaelhe

Anbefalte innlegg

http://historyradio.org/2018/01/05/zhou-daguan-and-his-12th-century-journey-to-an-empire-lost-in-time/

Er det noen her som har besøkt Angkor i Kambodsja? Som dere vet var Khmer riket i Kambodsja kjempedigert i middelalderen. Verdens største byer befant seg der. Men imperiet ble til slutt slukt av jungelen og glemt av historien, inntil det ble gjenoppdaget av franskmennene. 

Det finnes imidlertid en reisende som besøkte Khmer imperiet mens det var på sitt største, og jeg har intervjuet oversetteren av denne gamle 13 hundretallsteksten på bloggen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har besøkt Angkor Wat. Veldig spennende!

Anonymkode: 1c89b...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har besøkt Angkor Wat. Veldig spennende!

Anonymkode: 1c89b...d13

Hvordan kom du dit? Ligger det sentralt til slik som Pyramidene eller måtte du ta buss ut på landet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta fly fra flere byer i nabolandene. Jeg fløy først fra Ho Chi Minh City til Pnom Penh og var der noen dager. Så tok jeg buss til Siem Reap og det tok 6 timer på dårlig vei. Men du kan altså ta fly rett til SR. Byen er liten og Angkor Wat er litt utenfor. Området er stort, så lei en tuktuk som kan kjøre deg rundt. Du kan også leie sykkel. Det er obligatorisk å få med seg soloppgangen. Vi var så heldige å ha en tuktuk-sjåfør som snakket godt engelsk og fortalte mye om templene. 

Anonymkode: 1c89b...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...