Gå til innhold

Paradise hotell 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

De røk ut i episode 35 og 36, så de er nok «fortsatt» i Mexico (etter TV-sendingens progresjon). Jeg vil tro at begge er tilgjengelige for å bli hentet inn igjen i ofringsseremoni, og har plass i juryen dersom de ikke skulle få en ny sjanse. I forrige sesong fikk for eksempel «det svakeste paret» anledning til å hente inn to deltagere fra Dystopia, attpåtil før ofringsseremonien. Og sistenevnte ga altså ytterligere muligheter for utsendte deltagere.

Uten å kunne si noe sikkert, er det erfaringsmessig høy sannsynlighet for at noen av de nylig utsendte deltagerne vil gjøre «comeback».

Men husk at Leo og Karoline ikke har noen å stå med. Hvis det bare blir offering, blir ikke de valgt, mest sannsynlig!

Anonymkode: 1a5ed...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det bunner i at folk er lei PH og ikke ser på lengere. Mye mer aktivitet i trådene fra de tidligere trådene. Etter sesong 5 synes jeg PH bare ble dårligere og dårligere. Tror de fikk ny produksjon. I sesong 4 var PH tråden på over 400 sider! Denne er "bare" på 133

Anonymkode: 27684...323

Enig i at mange nok begynner å bli «mette» på Pærra, men jeg synes likefullt det er litt påfallende at aktiviteten i denne tråden plutselig dabber av, attpåtil når sesongen går inn i sin mest intense fase. Men jeg håper og tror at spillet tar seg opp igjen i neste uke, og at det også vil gjenspeile seg i økt aktivitet i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men husk at Leo og Karoline ikke har noen å stå med. Hvis det bare blir offering, blir ikke de valgt, mest sannsynlig!

Anonymkode: 1a5ed...d92

Du kan godt ha rett i det, men ting kan også endre seg fort, og i tillegg tas det noen ganger uventede valg. Et godt eksempel er Grundes skjebnesvangre avgjørelse i forrige sesong. Han fikk muligheten til å håndplukke en ny partner blant tre utsendte, og alle solemerker tilsa at han ville velge Henote. Men istedet valgte han Sofie Caroline, for å få flere stemmer i finalen, bare for å bli ofret av henne dagen etter... :ohmy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Enig i at mange nok begynner å bli «mette» på Pærra, men jeg synes likefullt det er litt påfallende at aktiviteten i denne tråden plutselig dabber av, attpåtil når sesongen går inn i sin mest intense fase. Men jeg håper og tror at spillet tar seg opp igjen i neste uke, og at det også vil gjenspeile seg i økt aktivitet i tråden.

Husk at vi er på KG da. Her må alle være enige ellers får man lange svar og kjeft. Jeg sa for en stund siden at jeg liker Isabel, da sa folk at hun "betalte" meg for å si slik.... morsomt.

Anonymkode: 1a5ed...d92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at vi er på KG da. Her må alle være enige ellers får man lange svar og kjeft. Jeg sa for en stund siden at jeg liker Isabel, da sa folk at hun "betalte" meg for å si slik.... morsomt.

Anonymkode: 1a5ed...d92

Folk? Var det ikke bare en AB som sa det? Men det var enteit kommentar

Anonymkode: 27684...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 10.03, missmcbeal skrev:

Vedkommende prøvde seg vel med å vise til taushetsplikten og loven om at man ikke kan innlede forhold med pasienter. Det vedkommende ikke har skjønt da er hvorfor disse lovene er der. Det er for å beskytte pasienten. Taushetsplikten fordi - ja det sier jo seg selv. Å ikke innlede forhold til pasienter handler om maktforhold og fare for å misbruke stillingen sin i en pasient-forhold relasjon, blant annet. 

Om sammenligningen skal være relevant som må det isåfall være at deltakelse på PH skal beskytte pasienten. Som noen sier, så lenge Ina ikke har brutt taushetsplikten sin så vil det ikke være relevant. Så da kan hun faktisk gjøre hva hun vil på fritiden sin. Det var noen her som skrev at den var syk.pl. som mente at man likevel har en viss ansvar for å fremstå profesjonell utenom jobb i dette yrket, og at slike deltagelser vil være uprofesjonelle. Vedkommende får mene det, men jeg synest det blir feil å tillegge dette yrket enda mer restriksjoner for hva som er greitt. Så lenge man følger retningslinjene som helsepersonell, gjør jobben sin på jobb og ikke bryter taushetsplikten etc. så skal man være frabedt å bli dømt på hva man gjør på fritida, for det er faktisk ikke relevant for jobben. At en annen syk. pl. likevel føler en slags behov for å ha et slags rolle som forbilde på fritiden er noe hun selv får velge, og som antagelig henger sammen med resten av personligheten. Men det er irrelevant hva hun mener, så lenge det er greitt for arbeidsgiver så er det ikke noe problem.

Å drive å henge seg opp i Instagrambilder, som strengt tatt er en privat arena, og relatere det til yrket blir for dumt. For ordens skyld, jeg har sett andre sykepleiere som også har den type liv på privaten. Jeg hadde heller aldri funnet på å søke opp sykepleiere på fritida. For hva det er verdt, så synest jeg det er litt forfriskende med sånne mennesker i slike yrker. Det er helt sant at flesteparten av helsepersonell, særlig leger kanskje, har en ganske restriktiv måte å fremstå på i privatlivet, men dette tror jeg i stor grad handler om personlighet og et ønske om å ikke dele så mye fordi man vet at pasienter faktisk blir nysgjerrige på privatlivet deres, relaterte til pasienter som blir forelsket i leger. 


Jeg har et godt inntrykk av Ina på skjermen, og hun fremstår som veldig sympatisk, blid og hyggelig jente, tre personlige egenskaper jeg hadde satt veldig pris på om hun var sykepleieren min. Jeg ser for meg at hun er en type sykepleier som man blir i godt humør av.

Forøvrig snakket jeg på Tinder og privaten med en lege som jeg mener er et godt eksempel på en som opptrådte uprofesjonelt med tanke på yrket sitt, som gjorde til at jeg fort fant ut at jeg ikke ville date han. Jeg merket fort at han trådde over en grense som jeg oppfattet som uprofesjonell. Han skulle begynne å jobbe på det nærmeste sykehuset her, og da skrev jeg at jeg håpte jeg ikke fikk han som lege om jeg skulle bli innlagt (var halvveis spøk, men jo fordi det ville jo bli litt pinlig siden vi snakket på Tinder). Da skrev han at isåfall skulle han undersøke meg fra topp til tå, og måten det var sagt på var tydelig seksuell. Skjønner at det var en spøk, men jeg følte den kommentaren var for drøy i hans posisjon. Han presterte også å sende et bilde fra jobben sin som fastlege fra kontoret, der praksisstudenten og noe som så ut som en pasient (gammel mann som satt i pasientstol) smilte i bakgrunnen. Jeg regnet med han hadde spurt om lov til å ta bilde siden de smilte, men jeg synest likevel det var ekstremt uprofesjonelt å sende bilde av både pasient og praksisstudent til en privatperson som meg, jeg tror ikke han skjønner hva slags maktposisjon han sitter i, og jeg tenker at pasienten og studenten følte seg presset til å si ja, selv om de kanskje ikke følte seg komfortabel med dette.  Så jeg sa nei til å møtes på bakgrunn av disse tingene, selv om man maste. Da ble han så såret og sur at han blokkerte meg og slettet meg fra Facebook, selv om vi bare hadde snakket litt! Så nå er det om å gjøre ikke å bli innlagt på det nærmeste sykehuset og få han som lege...:glare: Det ville faktisk gjort meg ganske så ukomfortabel. Dette synest jeg er et godt eksempel på et helsepersonell som er veldig uprofesjonell på privaten, og så opptrer så uprofesjonelt at det går utover hva pasienter/framtidige pasienter vil føle seg ukomfortabel med. Inas deltagelse på Paradise derimot blir som en bagatell å regne i forhold til det her.

At Ina er sykepleier burde ikke ha noe å si. Som vedkommende jeg siterer sier så betyr jo absolutt ikke det at hun kommer til å bryte taushetsplikten sin. Til og med sykepleiere har et lv utenom jobben, det er mange som legger ut lettkledde bilder som er i disse yrkene. De er bare ikke like opplyst i media.

Angående legen forstår jeg ikke hvorfor man automatisk skal tillegne dem så mye makt at de tvinger studenter osv med på bilder. Leger er normale mennesker, og de aller fleste som jobber med dem har et vanlig forhold (så sant det er en oppegående lege) og vil ikke ha problemer med å si nei til ting de ikke ønsker. Nå har jeg både jobbet med en god del leger som blir mer som venner. At det ikke er greit å sende bilde av pasient er jeg da helt enig i. 

Og til PH. Jeg håper Erik vinner, helst at Ingrid kommer inn igjen men Newa fortjener jo egentlig å vinne hun også. Blir spennende å se hva som skjer ikveld!

Anonymkode: 386b7...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men husk at Leo og Karoline ikke har noen å stå med. Hvis det bare blir offering, blir ikke de valgt, mest sannsynlig!

Anonymkode: 1a5ed...d92

Hvorfor ikke? Ofring vil jo ofte lede til at den som ofrer partneren sin blir sikret. Nå er det jo alle mot alle. 

Anonymkode: ee3b9...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk at vi er på KG da. Her må alle være enige ellers får man lange svar og kjeft. Jeg sa for en stund siden at jeg liker Isabel, da sa folk at hun "betalte" meg for å si slik.... morsomt.

Anonymkode: 1a5ed...d92

Det skjedde med meg også selv om jeg aldri har likt Isabel eller gitt uttrykk for det. 

Anonymkode: ee3b9...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått sett gårsdagen episode og tror det kommer til å stå mellom Erik og Newa eller Marius og Ina i dag, siden de er i bunn 2. Hadde vært gøy hvis Oscar og Julie røyk ut  Morsomt at de tror de er skikkelig smarte. 🙊Folk er jo ikke dumme. Ikke så vanskelig å gjennomskue. Oscar tror han er skikkelig badass."jeg har sendt ut flere her inne" Hvem har han sendt ut, utenom Karoline i forrige uke? :klo:

Jeg håper Charlotte og KR vinner Mr and mrs Paradise. Lurt at han holder en lav profil og heller gunner på i semifinalen ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk? Var det ikke bare en AB som sa det? Men det var enteit kommentar

Anonymkode: 27684...323

Husker ikke om det var AB eller ikke, men var fler som var enige om at det måtte være derfor folk "forsvarte" henne. Jeg forsvarte henne egentlig ikke, jeg snakket bare ikke negativt om henne. 

Anonymkode: 1a5ed...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AM synger så surt. Herregud

Kjedelig å bare se på de øver. For en kjedelig uke. Håper det blir mer drama til uka

Anonymkode: 8ed67...b00

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes AM sang verst. Hun er jo helt tonedøv. Håper de to ryker. På tide 

Anonymkode: 104c4...bb6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YES! Endelig er AM ute. Helt greit at de røk på et så fredelig vis. 

Litt lei av tårevåte Julie. 

Anonymkode: ee3b9...52b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig uke! Mye langdryg øving, falsk sang, kleine tekster, osv. Men jeg er fornøyd med hvem som måtte sjekke ut!

I neste uke tipper jeg vi får se KR i storform! Nå blir han nok å trekke aktivt i trådene, og ta tøffe valg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt lei av tårevåte Julie. 

Anonymkode: ee3b9...52b

Merker det samme. Jeg fikk knapt med meg et ord av hva Julie sa til Erik og Newa. Viaplay tekster Oskars lett forståelige svensk, men ikke Julies gråtkvalte stemme. Produksjonen forsto vel heller ikke stort...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med at de to måtte sjekke ut ☺ AM var litt for laidback og trengte ikke å øve, mente hun

Til uka slår nok KR til. Gleder meg til semifinalen :nori: Da er det alle mot alle. Virker som de kan bestemme hvem som sjekker ut og får ta inn en gammel deltager. Håper de tar inn Leo

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

YES! Endelig er AM ute. Helt greit at de røk på et så fredelig vis. 

Litt lei av tårevåte Julie. 

Anonymkode: ee3b9...52b

 

9 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Merker det samme. Jeg fikk knapt med meg et ord av hva Julie sa til Erik og Newa. Viaplay tekster Oskars lett forståelige svensk, men ikke Julies gråtkvalte stemme. Produksjonen forsto vel heller ikke stort...

Ja altså jeg skjønner meg ikke på Julie. I situasjoner hvor andre blir lei seg, eller hvor man skulle tro hun blir lei seg, så viser hun ingen følelser. Og så griner hun så mye pga dette? Nesten så jeg ikke tror henne. Merkelig at hun løper rundt naken og har sex på TV uten å blunke, men å skulle opptre er helt forferdelig. Hun virker ganske umoden. Skriver ikke dette for å være stygg, men synes hun har en selvmotsigende oppførsel.

Anonymkode: 65aeb...2db

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...