Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

17 timer siden, FrkHumle skrev:

 

Tusen takk til dere begge to <3 Det hjelper veldig å høre noen andre si det. Var nesten redd for å skrive det her, håpet jo selvfølgelig at noen skulle svare noe så jeg roet meg litt, så takk, det trengte jeg! 

Synes nesten du skulle sendt en skriftlig klage på den jordmoren jeg. Kan ikke oppføre seg slik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, FrkHumle skrev:

Jeg har vært på oul, og ble flyttet en uke frem (til august). Så egentlig hører jeg ikke til her lenger, men jeg vet min termin er rett, så håper jeg får bli :) 

Men jeg ble litt lei meg etter den ordinære ultralyden.. Jeg er kronisk syk, og går på mengder med smertestillende til vanlig. Sluttet på alle disse to måneder før jeg ble gravid, etter vurdering med både fastlege og nevrolog. Ble rådet til å fortsette og heller følge med på fosteret om det fikk skader, men jeg valgte å kutte alt uansett. Paracet beholdt jeg som vanlige smertestillende, for noe må jeg ha. Og jordmora jeg var hos så på arket mitt (hvor sykdommen også står) og spurte om hvor mye paracet jeg tok. Jeg sa det nesten var daglig (til vanlig tar jeg 3 gram daglig, men nå som gravid max 1 gram). Og jeg fikk streng beskjed om at det var virkelig ikke bra. Jeg prøvde å forklare at jeg har kuttet ut alle andre medisiner (har jo fått skryt av det tidligere av kommunejordmor og fastlegen er veldig imponert over at jeg holder ut), og at det er første gang på 12 år jeg er uten sterkere smertelindring, men hun bare fnøs av det. 

Og så sa hun hele fire ganger at det var så vanskelig å ta ultralyd skikkelig siden jeg hadde for mye fett på magen og for høy bmi (bmi 29 før gravid). Jeg vet jo at jeg er rund, men skjønner ikke poenget med å si det så mange ganger.. Og så hardhendt hun var. Hvis jeg ikke tålte det så kunne vi fortsette en annen dag, men det var pga fettet så det ville bli like vondt da.

Jeg følte rett og slett at jeg var en skikkelig "dårlig" gravid. Og jeg har nå mareritt om stort barn, siden jeg ble satt frem i tillegg. Får dårlig samvittighet når jeg spiser, men spiser jeg ikke så blir jeg jo bare kvalm og svimmel. Jeg spiser nesten aldri godteri heller, men jeg spiser brødskiver, salater og middagsmat. Vet at jeg bruker for mye saus og spiser for fet mat, men siden jeg fortsatt blir så lett kvalm, så er det det jeg fyser på. Har tenkt at det ikke er så farlig siden jeg ikke spiser mye sukker og er flink med andre ting. 

Jeg fikk bekkenløsning tidlig, og med andre smerter jeg har til vanlig er det svært vanskelig å trene. Føler jeg unnskylder meg selv her nå, men det er vondt når jeg har vært stolt over å kutte smertestillende, og så får jeg høre alt det her. Jeg var jo tjukk før jeg ble gravid, det får jeg ikke gjort om på nå. Og om man ikke kan ta paracet engang, da kan jeg bare legge meg i senga og bli der til ungen er ute.. Var så usikker på om jeg skulle tørre å skrive det her, jeg føler meg litt flau over alt. Men må bare få det ut :( 

What?! Denne jordmora er jo ikke rett. Jeg har vært hos to jordmødre med min bmi mage på 32 før graviditet, og en av de sa tilogmed at det ikke var noe problem med litt fett på magen, for ul så igjennom fettet uansett. 

Du er kjempeflink som klarer deg uten medisiner! Tenk så bra det er for babyen din som slipper skader pga sterke smertestillende. Stol på legen din, og drit i denne jordmora. Evnt send inn en klage. Ingen skal bli møtt slik på kontroller. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forresten :) jeg har satt termin til 3.september, men babyen blir tatt ut litt før pga planlagt keisersnitt.(så han kommer til å bli født i august) Det er mitt tredje barn, tredje keisersnitt og det blir en gutt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
På 12.4.2018 den 15.12, atropos skrev:

Hei forresten :) jeg har satt termin til 3.september, men babyen blir tatt ut litt før pga planlagt keisersnitt.(så han kommer til å bli født i august) Det er mitt tredje barn, tredje keisersnitt og det blir en gutt ☺️

Gratulerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fruktfest skrev:

Var på OUL i går og fikk vite at alt så bra ut og at vi venter ei jente til❤️ 

Takk, og gratulerer selv ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest fruktfest
53 minutter siden, plastfolien skrev:

Dere som har en liten fra før..hvor mange sengesett trenger man til baby?🤔

Vi hadde tre😊 Da hadde vi alltid et ekstra i tilfelle det skulle skje et uhell rett etter å ha byttet på sengen hennes og det andre ikke var vasket enda😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, fruktfest skrev:

Vi hadde tre😊 Da hadde vi alltid et ekstra i tilfelle det skulle skje et uhell rett etter å ha byttet på sengen hennes og det andre ikke var vasket enda😋

Høres lurt ut. Sikkert dumt spørsmål, men hvor lenge (alder) bruker de babydyne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
28 minutter siden, plastfolien skrev:

Høres lurt ut. Sikkert dumt spørsmål, men hvor lenge (alder) bruker de babydyne? 

Hadde den minste dynen til henne frem til hun var ett år cirka, kunne nok byttet litt før, men i og med at det var sommer og varmt brukte vi mest teppe. Må nok se det litt an, tenker jeg😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle 😊 Hvordan går det med dere?

Var på ordinær ultralyd idag, er satt frem til 27 september nå. Og det er helt sikkert at det er ei jente 😊 alt ser veldig bra ut, så det var veldig betryggende å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mommy26, fantastisk, og så hyggelig med jente,da! Blir gutt hos oss.  

Syns egentlig tiden flyr utrolig fort. Mai er en måned hvor mye kommer til å skje fremover. Vi skal flytte til en helt annen by i midten av juni, samt skal vi reise litt med hunden. Den nye leiligheten skal males og barnerommet skal ordnes...og plutselig er det juni og tredje trimester, gitt. 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gakkepus skrev:

@Mommy26, fantastisk, og så hyggelig med jente,da! Blir gutt hos oss.  

Syns egentlig tiden flyr utrolig fort. Mai er en måned hvor mye kommer til å skje fremover. Vi skal flytte til en helt annen by i midten av juni, samt skal vi reise litt med hunden. Den nye leiligheten skal males og barnerommet skal ordnes...og plutselig er det juni og tredje trimester, gitt. 

Åååh godt å ta det før du blir for stor hvertfall. Spennende med en ny by, gruer du deg eller gleder du deg? 

Vi har kjøpt hus som vi overtar i slutten av juni, stor fordel siden vi har en leilighet på 49 kvm nå med en mellomstor hund også 😅

Føler og tiden går fort. Er 20 uker snart..  veldig rart og spesielt. Har ikke helt gått opp enda at vi skal få en baby som er vår. Er det vanlig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mommy26 said:

Åååh godt å ta det før du blir for stor hvertfall. Spennende med en ny by, gruer du deg eller gleder du deg? 

Vi har kjøpt hus som vi overtar i slutten av juni, stor fordel siden vi har en leilighet på 49 kvm nå med en mellomstor hund også 😅

Føler og tiden går fort. Er 20 uker snart..  veldig rart og spesielt. Har ikke helt gått opp enda at vi skal få en baby som er vår. Er det vanlig ? 

Jeg gleder meg veldig. Byen vi bor i nå er helt forferdelig. Eneste jeg kommer til å savne er mine kollegaer samt jobben min. 

Vi skal nok flytte til en leilighet som er mer eller mindre like stor som den vi har nå, men med et rom ekstra. Har en mellomstor hund og! Er veldig spent på hvordan han kommer til å takle forandringer, om det blir mye sjalusi fra hans side eller ei. Han er 6 år, og vandt til å få all oppmerksomheten :fnise: har dere noen tanker rundt hund og baby? Jeg har lest mye samt forhørt meg, men er fortsatt veldig spent ...🐾🐾

Syns det er helt uvirkelig selv, så du er ikke alene. Jeg vet ikke helt om tiden går fort eller ei, egentlig..? Kanskje fordi jeg har vært sykemeldt de siste 13 ukene, men bortsett fra det så føler jeg kanskje at den står litt stille for tiden? Kanskje fordi jeg begynner å bli litt utålmodig. :fnise: skulle gjerne hatt han i går, vettu..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg gleder meg veldig. Byen vi bor i nå er helt forferdelig. Eneste jeg kommer til å savne er mine kollegaer samt jobben min. 

Vi skal nok flytte til en leilighet som er mer eller mindre like stor som den vi har nå, men med et rom ekstra. Har en mellomstor hund og! Er veldig spent på hvordan han kommer til å takle forandringer, om det blir mye sjalusi fra hans side eller ei. Han er 6 år, og vandt til å få all oppmerksomheten :fnise: har dere noen tanker rundt hund og baby? Jeg har lest mye samt forhørt meg, men er fortsatt veldig spent ...🐾🐾

Syns det er helt uvirkelig selv, så du er ikke alene. Jeg vet ikke helt om tiden går fort eller ei, egentlig..? Kanskje fordi jeg har vært sykemeldt de siste 13 ukene, men bortsett fra det så føler jeg kanskje at den står litt stille for tiden? Kanskje fordi jeg begynner å bli litt utålmodig. :fnise: skulle gjerne hatt han i går, vettu..

 

Enda godt dere flytter da, utenom jobben og kollegaer. Forandring fryder til tider? Hvertfall det jeg hører. 

Utenom stress med flytting så er det jo herlig å starte på nytt, både med leilighet og jobb. Du kommer nok til å trives 😊 

Haha, her er det akkurat likt. Han er vår baby, og allerede nå er han sjalu når jeg kikker på arveklærne vi har fått 😂 men han er snart 13 og sær da. Tror det går veldig bra fordi han er vant til barn og tåler mye. Gir beskjed om det blir for mye men biter aldri heldigvis. Tenker at mannen min reiser hjemom noen turer før vi kommer hjem med klær babyen har hatt på slik han er noe vant til lukten når vi kommer 😊 

Føler akkurat det samme. De første 10 ukene gikk uendelig sent når jeg var sykemeldt. Nå går det fort men fortsatt sent. Men hadde vært greit å hatt henne allerede. Det er nok pga vi lengter voldsomt etter å se/holde de.  Gøy å kjenne litt liv hvertfall 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har to trekkhunder og ei jente på 13 måneder, så har nå 13 måneders erfaring med baby og hund :ler:.

Vi har hele tiden vært nøye på at livet til hundene skal fortsette å være så likt som mulig som før, sånn at ikke de blir sjalu fordi de merker at det er masse nye regler og forholde seg til når det har kommet en til i hus. Det har egentlig gått veldig greit. Lekegrind er et must, og begge hundene har lagt på seg etter at frøkna begynte å spise brødskiver med leverpostei og oppdaget gleden i å kaste mat ned til hundene....

Når hun kom hjem fra sykehuset fikk hundene snuse og hilse så fort vi var innenfor døra. Og de har alltid vært velkomne til å være i nærheten. Det betyr selvfølgelig at vi aldri kunne gå fra babyen på gulvet når hun lå der på teppet sitt, men det er der lekegrinda kommer inn i bildet. Også er det kos å sitte med baby på gulvet og en hund på hver side som også passer på. Det vi riktignok er nøye på er at når vi ser at hundene trekker seg tilbake  til stedene de liker å slappe av for seg selv, så holder vi jenta  unna. 

Vi ga fort opp å prøve å skille på babyleker og hundeleker, for alle tre elsker å dele. Vi fant fort ut at hunder elsker babybæsj, så det er bare å passe godt på bleiebøtta. Babyer elsker også hundevannskåler og mener det er ypperlig badekar... 

Men det definitivt beste er å se den gleden de har av hverandre. Jenta vår lyser opp og ler høyt hver gang hun ser en hund, og hundene er så omsorgsfulle og varme og kommer med lekene sine og legger hos henne. Det er så tydelig at de har inkludert henne i flokken. 

Så da satser vi på at det går like godt med lillesøster i september :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 hours ago, Mommy26 said:

Enda godt dere flytter da, utenom jobben og kollegaer. Forandring fryder til tider? Hvertfall det jeg hører. 

Utenom stress med flytting så er det jo herlig å starte på nytt, både med leilighet og jobb. Du kommer nok til å trives 😊 

Haha, her er det akkurat likt. Han er vår baby, og allerede nå er han sjalu når jeg kikker på arveklærne vi har fått 😂 men han er snart 13 og sær da. Tror det går veldig bra fordi han er vant til barn og tåler mye. Gir beskjed om det blir for mye men biter aldri heldigvis. Tenker at mannen min reiser hjemom noen turer før vi kommer hjem med klær babyen har hatt på slik han er noe vant til lukten når vi kommer 😊 

Føler akkurat det samme. De første 10 ukene gikk uendelig sent når jeg var sykemeldt. Nå går det fort men fortsatt sent. Men hadde vært greit å hatt henne allerede. Det er nok pga vi lengter voldsomt etter å se/holde de.  Gøy å kjenne litt liv hvertfall 😊 

Ja, absolutt! 

Hunden vår har egentlig ikke hatt så mye kontakt med småbarn, og når han først har hatt muligheten, så har han vist null interesse. Bare snust litt og egentlig blitt litt stressa "oi, hva er det?". Når det gjelder klær, så har jeg funnet babysokker, samt andre småting som luer i sengs si. Han har altså gått i boksen  - hvor vi holder alle babyting/klær osv " og forsynt seg selv 😂

 

9 hours ago, Marimba said:

Vi har to trekkhunder og ei jente på 13 måneder, så har nå 13 måneders erfaring med baby og hund :ler:.

Vi har hele tiden vært nøye på at livet til hundene skal fortsette å være så likt som mulig som før, sånn at ikke de blir sjalu fordi de merker at det er masse nye regler og forholde seg til når det har kommet en til i hus. Det har egentlig gått veldig greit. Lekegrind er et must, og begge hundene har lagt på seg etter at frøkna begynte å spise brødskiver med leverpostei og oppdaget gleden i å kaste mat ned til hundene....

Når hun kom hjem fra sykehuset fikk hundene snuse og hilse så fort vi var innenfor døra. Og de har alltid vært velkomne til å være i nærheten. Det betyr selvfølgelig at vi aldri kunne gå fra babyen på gulvet når hun lå der på teppet sitt, men det er der lekegrinda kommer inn i bildet. Også er det kos å sitte med baby på gulvet og en hund på hver side som også passer på. Det vi riktignok er nøye på er at når vi ser at hundene trekker seg tilbake  til stedene de liker å slappe av for seg selv, så holder vi jenta  unna. 

Vi ga fort opp å prøve å skille på babyleker og hundeleker, for alle tre elsker å dele. Vi fant fort ut at hunder elsker babybæsj, så det er bare å passe godt på bleiebøtta. Babyer elsker også hundevannskåler og mener det er ypperlig badekar... 

Men det definitivt beste er å se den gleden de har av hverandre. Jenta vår lyser opp og ler høyt hver gang hun ser en hund, og hundene er så omsorgsfulle og varme og kommer med lekene sine og legger hos henne. Det er så tydelig at de har inkludert henne i flokken. 

Så da satser vi på at det går like godt med lillesøster i september :) 

Flott innlegg,  Marimba! 

Jeg måtte le litt av vektoppgang samt bleier, ser for meg at hunden min kommer til å være først ute både når det gjelder bleier og matrester på gulvet. Det med å gi hunden Fred og ro når den legger seg et annet sted er et fantastisk tips. Jeg har merket - spesielt når vi har selskap- at han blir fort sliten/lei og legger seg i gangen, da bare lukker jeg døra igjen for å gi han den tiden han trenger, dessuten han sier ifra når han ønsker å bli en del av selskapet igjen 😅. 

Jeg er veldig glad for at vi har en hund, og gleder meg veldig til vår lile gutt får oppleve den sammen gleden vi har hatt de siste årene med tassen vår. 

🐾🐾

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...