Sjokopops Skrevet 26. mars 2018 #301 Del Skrevet 26. mars 2018 14 minutter siden, Gakkepus skrev: Tja, hvorfor ikke bare opprette en? Regner vel med noen andre har kommet meg i forkjøpet? Hvis ikke så er jo det også en mulighet ja 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 26. mars 2018 #302 Del Skrevet 26. mars 2018 3 minutter siden, Sjokopops skrev: Ja om jeg ikke skulle komme over noen som er med i grupper her så er vel det neste løsning, men ønsker ikke melde meg inn der enda da det er åpent for alle å se hvem som er medlem, og jeg ikke har fått annonsert nyheten til alle selv enda (og ikke ønsker at det skal være så offentlig det på en stund til) 🙈 Ah, nei det skjønner jeg. Visste ikke at man kunne sjekke medlemmene i grupper engang, eller, visste vel det, men tenkte ikke noe over det, haha. I mellomtiden kan jo tråder som dette være nyttig da Gratulerer forresten! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokopops Skrevet 26. mars 2018 #303 Del Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, fruktfest skrev: Ah, nei det skjønner jeg. Visste ikke at man kunne sjekke medlemmene i grupper engang, eller, visste vel det, men tenkte ikke noe over det, haha. I mellomtiden kan jo tråder som dette være nyttig da Gratulerer forresten! <3 Hehe nei, fort gjort. Sikkert ikke mange som søker opp og forsøker å finne ut hvilke grupper man er med i på facebook uansett, men liker nå å være på den sikre siden uansett. Får heller henge litt rundt her 😊 tusen takk for det, og like så til alle ventende ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 26. mars 2018 #304 Del Skrevet 26. mars 2018 5 minutter siden, Sjokopops skrev: Hehe nei, fort gjort. Sikkert ikke mange som søker opp og forsøker å finne ut hvilke grupper man er med i på facebook uansett, men liker nå å være på den sikre siden uansett. Får heller henge litt rundt her 😊 tusen takk for det, og like så til alle ventende ❤️ Nei, er nok ikke så mange som forsøker å finne ut av hvilke grupper man er med i, men som du sier, greit å være på den sikre siden. Spesielt om man ikke har fortalt alle man helst skulle ha fortalt det til først:) Takk!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 26. mars 2018 #305 Del Skrevet 26. mars 2018 34 minutter siden, fruktfest skrev: Hvor langt er du på vei?:) Kjente et bittelite dult, akkurat som et svakt, svakt knips helt nederst i magen da jeg var i uke 16-17 med første <3 Mens termin sier jeg er 16+3 mens TUL sier 15+4 😊 Var ikke helt nederst, kanskje midtveis mellom lyske og navlen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 26. mars 2018 #306 Del Skrevet 26. mars 2018 Slenger meg inn i denne tråden jeg også Har presentert meg i presentasjonstråden. Termin i følge TUL 19.september. Blir spennende å se hva de sier på OUL den 19.april Er så spent!!! Snart bare 3 uker igjen Er 15+2 idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 27. mars 2018 #307 Del Skrevet 27. mars 2018 12 timer siden, Meley skrev: Mens termin sier jeg er 16+3 mens TUL sier 15+4 😊 Var ikke helt nederst, kanskje midtveis mellom lyske og navlen.... Helt normalt å kjenne liv nå! Jeg kjente tidlig med førstemann, ifølge korrigert ul-termin var jeg da i uke 14 (!!). Med andremann nå kjente jeg liv i uke 11 Er nå i uke 18 (17+1) og kjenner flere ganger daglig, jeg har i tillegg morkaken foran. I går klarte faktisk pappaen å kjenne utenpå magen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 27. mars 2018 #308 Del Skrevet 27. mars 2018 11 minutter siden, FrkHumle skrev: Helt normalt å kjenne liv nå! Jeg kjente tidlig med førstemann, ifølge korrigert ul-termin var jeg da i uke 14 (!!). Med andremann nå kjente jeg liv i uke 11 Er nå i uke 18 (17+1) og kjenner flere ganger daglig, jeg har i tillegg morkaken foran. I går klarte faktisk pappaen å kjenne utenpå magen også! Åååå så kanskje det var spira jeg kjente da 😍😍😍 men så høyt oppe? Trodde den lå meir ned mot bekkenet enda. Å så koselig for pappaen ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #309 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) Da har jeg begynte å handle ♂️ Endret 27. mars 2018 av Gakkepus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 27. mars 2018 #310 Del Skrevet 27. mars 2018 3 timer siden, Meley skrev: Åååå så kanskje det var spira jeg kjente da 😍😍😍 men så høyt oppe? Trodde den lå meir ned mot bekkenet enda. Å så koselig for pappaen ❤ Den er ganske langt ned mot bekkenet, men husk at livmoren er jo tøyelig Feks. kan jeg kjenne ting lenger opp når jeg har full blære. Og forskjell på hvor jeg kjenner livmoren etter hvordan jeg ligger. Nervetrådene våre som registrerer bevegelse kan jo også registrere disse lenger inn, mens vi oppfatter signalet som lenger opp eller ut. Mange av sparkene mine vet jeg jo at er langt inn i magen, mens det kjennes ut som de ligger rett under huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommy26 Skrevet 28. mars 2018 #311 Del Skrevet 28. mars 2018 Åååh så heldige dere er så kjenner liv. Merker ikke noe her enda... Hadde UL idag privat. Alt ser bra ut, og jeg er visst 14 uker på vei ifølge målingene 😊 oooog det ser ut som vi får en jente 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 31. mars 2018 #312 Del Skrevet 31. mars 2018 Noen av dere som har selv, eller en partner med steforeldre? Hva tenker dere om titler der hos stemor/stefar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 31. mars 2018 #313 Del Skrevet 31. mars 2018 55 minutter siden, fruktfest skrev: Noen av dere som har selv, eller en partner med steforeldre? Hva tenker dere om titler der hos stemor/stefar? Samboeren har steforeldre på begge sider. Den ene føler jeg er heilt greit å sku kalle f.eks bestefar/mor. Mens den andre har vi såpass dårlig kontakt med at vi ikke føler for å kalle bestefar/mor. Den personen påsto også å kunne se at jeg var gravid før vi fikk lov å si noe som helst selv. Så så mye for å få lov å selv avsløre det til biologisk foreldre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. mars 2018 #314 Del Skrevet 31. mars 2018 Svigermor heter farmor, svigerfar heter bestefar og svigerbestemor heter "navnet sitt". Dette er forøvrig etter eget ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 31. mars 2018 #315 Del Skrevet 31. mars 2018 30 minutter siden, Meley skrev: Samboeren har steforeldre på begge sider. Den ene føler jeg er heilt greit å sku kalle f.eks bestefar/mor. Mens den andre har vi såpass dårlig kontakt med at vi ikke føler for å kalle bestefar/mor. Den personen påsto også å kunne se at jeg var gravid før vi fikk lov å si noe som helst selv. Så så mye for å få lov å selv avsløre det til biologisk foreldre.... Uff.. Så ikke for meg at titler kom til å bli et problem her, men da barnet ble født sa de at ikke faen at ungen skal få ha mitt (altså mors) etternavn, de har tillatt seg å bestemme at mannen min sin stemor skal være bestemor og blir skikkelig forbanna når vi skriver til farfar og *navn* på feks julegaver dit. De sier «bestemor» så mye de klarer og hvisker det i ørene på dattera vår så fort de TROR vi ikke kan se og høre det. Jeg har aldri hatt en samtale med denne stemoren fordi hun aldri har vært interessert i verken mannen min eller meg, men så fort vi fikk barn ble vi «interessant» (men hun snakker fremdeles ikke med oss). Stefaren til mannen min derimot har tatt seg av mannen min, tatt meg godt imot og tuller, synger og leker med datteren vår, men han kaller seg ved navn. Jeg tenker at det er noe datteren vår kan finne ut av selv når hun er stor nok. Har selv hatt besteforeldre som ikke hadde «krav» på noen tittel, men som prakket det på meg, og jeg hatet å være der fordi det ble ukomfortabelt og jeg ble redd for at hvis jeg ikke sa det de ønsket at de ville bli sure. Er redd for at datteren vår og neste barnet vårt vil føle på det samme.. Vet ikke om det blir galt av meg å si ifra til dem, tror de misliker meg nok fra før av en eller annen grunn så de vil vel drepe meg når ingen ser på isåfall, haha, neida, men har snakket med mannen min om det og han er helt enig sier han, men han sier jo ikke akkurat noe til de han heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 31. mars 2018 #316 Del Skrevet 31. mars 2018 55 minutter siden, fruktfest skrev: Så ikke for meg at titler kom til å bli et problem Samme her, men det ble det jammen meg.. Vi har disse: min mor, min far + stemor, hans foreldre. Min mor ønsker gjerne å være mormor, det er helt i orden. Min far har ingen formening, men min stemor føler jeg at må bli bestemor, evnt noe "kjælenavn". Hun kan jo ikke være mormor. Men svigers har sagt klart ifra om at DE SKAL være bestemor/far, de nekter å være farmor/far, så da får vi se da... Jeg hadde håpet at sånt falt naturlig, ikke at man forventer disse titlene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 31. mars 2018 #317 Del Skrevet 31. mars 2018 Noe helt annet: Noen som har vært borti nub-teorien for gjetning av kjønn ut fra ul-bilde? Send meg gjerne en melding om du er god på å gjette, jeg er så nysgjerrig, og skjønner ikke hvor på bildet jeg skal se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #318 Del Skrevet 31. mars 2018 1 hour ago, plastfolien said: Noe helt annet: Noen som har vært borti nub-teorien for gjetning av kjønn ut fra ul-bilde? Send meg gjerne en melding om du er god på å gjette, jeg er så nysgjerrig, og skjønner ikke hvor på bildet jeg skal se. send gjerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 31. mars 2018 #319 Del Skrevet 31. mars 2018 (endret) 9 timer siden, plastfolien skrev: Samme her, men det ble det jammen meg.. Vi har disse: min mor, min far + stemor, hans foreldre. Min mor ønsker gjerne å være mormor, det er helt i orden. Min far har ingen formening, men min stemor føler jeg at må bli bestemor, evnt noe "kjælenavn". Hun kan jo ikke være mormor. Men svigers har sagt klart ifra om at DE SKAL være bestemor/far, de nekter å være farmor/far, så da får vi se da... Jeg hadde håpet at sånt falt naturlig, ikke at man forventer disse titlene.. Av erfaring er dette kun problemer man tenker over før første barnet er født Mitt barn har to stk bestemor, den ene hadde barnebarn fra før med den tittelen, og av praktiske hensyn ble det samme. Min mor ønsket også bestemor, hun likte det best. Jeg synes nå egentlig at besteforeldrene selv skal få bestemme, og om det blir flere som har samme, så kan jeg love at det aldri har vært noe problem her i huset ihvertfall Om vi skal spesifisere så gjør vi bare på akkurat samme måte som vi spesifiserer om det er onkel Pål eller onkel Per vi snakker om. Det er jo ingen forskjell på det og bestemor Anna eller bestemor Kari. Jeg håper da virkelig mine barn lar meg selv bestemme hva jeg vil kalles av mine barnebarn, når den tid kommer. Det er jo besteforeldrene selv som skal "lyde" navnet. Endret 31. mars 2018 av FrkHumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfest Skrevet 1. april 2018 #320 Del Skrevet 1. april 2018 Om både svigermor og mamma hadde ønsket å kalle seg bestemor hadde det vært helt i orden, biologiske besteforeldre har her fått bestemme tittel selv, men det er denne stemora til mannen min som bare har vært frekk nok til å ta seg den friheten å gitt seg selv en tittel. Sier «frekk nok» i og med at hun aldri har vært noe interessert i verken mannen min eller meg (pluss noen hendelser under mannen min sin oppvekst som han har fortalt om). Det føles ikke naturlig at hun skal være noe bestemor for datteren vår, ikke engang stefaren som har vært der som en ekstra far for mannen min og som virkelig er tilstede har en tittel, fordi det er noe vi vil at datteren vår skal bestemme selv. Det sa vi i fra om før hun var født til blant annet stemora, men det har tydeligvis ikke blitt respektert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå