Gå til innhold

Noen som vil være med på et halvt år med shoppestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Ild skrev:

Jeg har spart 200.000kr siden november på 

1: shoppestopp

2: bruke det jeg har

3: kutte utgifter på det jeg ikke trenger

(sykle til jobb i stedet for mndkort 750kr, si opp hbo 100kr, trene hjemme/løpe i stedet for treningssenter 450kr, spart myyyye på mat 6000kr/mnd, spart myyye på å ikke kjøpe kosmetikk, klær og dilldall ca 30.000kr/mnd. Har gått gjennom forsikringene mine spart 2000kr/mnd på det. Spiser opp mat i fryser og matskap, handler på rema1000, kaster ikke lenger mat, drikker kaffe hjemme/jobb sparer (1000kr/mnd på det) og kjøper ikke lenger kaffe/bakervarer ute. Spiser mindre ute og mye mer hjemme (sparer 5000kr/mnd på det). Sluttet med taxi (500kr/mnd). Fyller bensin når det er billig (500 kr mnd spart). Selger ting jeg ikke trenger på finn). Har også spart mye av halv skatt i desember og penger jeg ikke har ant hva jeg har brukt på. 

Skal spare 850000kr i år, og bruke pengene på reiser, nedbetale lån, indexfond og 5 enkeltaksjer jeg har sett meg ut.

Skal neste uke kun bruke penger på mat, og ellers bruke null kr -til helgen blir det hytte/ski. Det er utrolig mye å spare på å redusere forbruk og faste utgifter. Tror 2018 blir et topp år med mye enkle opplevelser, god mat hjemme og en vei bort fra forbruksfella.

Wow.... bra jobba...!

Anonymkode: 4f480...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med! Trenger dette etter flere måneder med ganske mye shopping. Merker at jeg bruker shopping for å flykte fra vonde følelser, og det ønsker jeg å få slutt på. Ser for meg at dette blir utfordrende, lærrerikt og fint. Skal sette meg mer inn i det og kanskje skrive mer i morgen. 

God natt =) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bli med. Har kjøpt ganske mye nytt de siste to årene. I starten var det nødvendig fordi det meste jeg hadde var utslitt, eller ikke passet lengre, men nå har jeg det jeg trenger og mere til. Jeg har likevel lyst til å ha noen unntak. Det ene er typiske forbruksvarer som sokker, truser og strømpebukser, og det andre er bruktkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det gikk forholdsvis greit. Har shoppet, men ikke så mye. Har vel brukt rundt 5000 kr fra januar til nå og har solgt klær for 2000. Så da har jeg ikke brukt mer enn ca 3000 på klær disse månedene. Absolutt en forbedring fra ifjor da jeg brukte ca 23000 i samme tidsrom. Satser på neste halvår går enda bedre!🙌

Anonymkode: bc661...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er reglene? Hva hvis noe går i stykker? Gjelder det absolutt alt, eller kun ting man fikk lyst på?

Anonymkode: 4b21c...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det vært shoppestopp i 2 år

Anonymkode: 134d1...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Skal ha shoppestopp på klær, interiør og sminke. Det siste bruker jeg ikke så mye penger på uansett, men med kremer, ansiktsmasker og div blir det jo litt. Hvordan har det gått TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...