Gå til innhold

Noen som vil være med på et halvt år med shoppestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alt jeg trenger og mere til - allikevel tar jeg meg selv i stadig å handle noe nytt. Tenkte å prøve å holde meg unna shopping i 6 mnd og lurte på om kanskje flere her inne vil være med? :)

Anonymkode: 03cf3...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar utfordringen! Er litt som deg, har alt jeg trenger og mere til, likevel kjøper nye ting stadig vekk. Trenger å få spart litt penger også, så dette må jeg bli med på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende :) Alltid godt å være flere.

Jeg har allerede (nesten) gått på en smell - en kjole jeg har likt lenge har kommet på salg :/ Egentlig har jeg bestemt meg for å ikke sjekke nettbutikkene nå for da er det veldig lett å falle for fristelsene, men disse luringene sendte meg en sms og da ble jeg fristet inn for en titt. Har ikke kjøpt den ennå og prøver å stå imot men har allerede vært og tittet på den flere ganger idag. At det skal være SÅ vanskelig å holde seg unna handling når man egentlig har nok av kjoler fra før. Galskap!

Anonymkode: 03cf3...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må jo klare dette selv...

Anonymkode: cbf70...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må klare det selv, men det er alltids mer hyggelig å dele med noen. Mer motiverende også :)

Glad du og ble med barbent, blir fint å høre erfaringene til dere andre etterhvert som dagene går... :jepp:

Anonymkode: 03cf3...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med ! har masse fine klær som ikke blir brukt, jobber stort sett hele tiden, og trener, går sjeldent ut, og dater ikke. Så kan like godt bare gjøre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easypeasy :) Bare å legge sammen den hypotetiske summen man bruker på shopping i måneden og gange med 6 og se hvor mye man faktisk kan spare! Hos meg var det nærmere 15.000 på klær og dill jeg ikke trenger, så etter 1,5 år med "shoppestopp" (unna meg en bukse i året eller noe) ble det tur til Karibien jeg aldri vil glemme! :)

Anonymkode: 01cfe...03a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er reglene ? kan en kjøpe noe en trenger om det ikke er "trenger" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg vil være med, og som student er det nok lurt også... 

Men hva hvis man trenger noe, kan man kjøpe da?

Endret av Spiteful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må klare det selv, men det er alltids mer hyggelig å dele med noen. Mer motiverende også :)

Glad du og ble med barbent, blir fint å høre erfaringene til dere andre etterhvert som dagene går... :jepp:

Anonymkode: 03cf3...e3d

dette blir gøy :) oppdatering etterhvert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hver enkelt kan bestemme selv hvor strengt de vil ha det - personlig tenker jeg at jeg kjøper noe om jeg virkelig trenger det.

Jeg pleier å kjøpe mest klær og sko, men hva shoppestoppen inkluderer for dere bestemmer dere selv. For meg inkluderer jeg også andre varer, og kjøper så sagt kun dersom de trengs :)

Anonymkode: 03cf3...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min shoppestopp startet litt tøft da det var SÅ mye spennende på salget som jeg slet med å avstå. Men nå er jeg på rett spor - har avstått fra to kjøp jeg normalt ville ha gjort. Selv om det foreløpig er veldig tidlig i løypa så merker jeg at jeg tenker mye nøyere over ting jeg har lyst på, og vurderer om det faktisk er et behov der. Tidligere har jeg vært veldig impulsiv

1 Fikk en vare idag som jeg hadde bestilt før shoppestoppen startet. Var skikkelig fornøyd med den og de har den i flere varianter. Normalt ville jeg skyndet meg inn på nettsiden og sikret meg flere, men denne gangen skal jeg nøye meg med den jeg allerede har fått i posten

2. Tok kontakt med en på finn.no også rett før shoppestoppen og fikk svar nå i helgen. En vare jeg har vurdert å kjøpe men som jeg absolutt ikke trenger når jeg tenker meg om. Hadde kastet meg på kjøpet uten å blunke tidligere.

Jeg er fornøyd - gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre :skravle:

Anonymkode: 03cf3...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lyst til å prøve dette fra i dag! Har nok klær å bruke fremover. Og hvis jeg etter planen klarer å gå ned et par kilo er det enda mer i skapet jeg kan bruke.💃 Merker at når jeg har gått opp i vekt og er misfornøyd med meg selv overkompenserer jeg med å kjøpe klær, gjerne dyre klær også. Når jeg er slank bryr jeg meg mindre om hva jeg har på meg og hiver på meg det nærmeste jeg finner. Da ser jeg bra ut i alt liksom.😂 

 

Anonymkode: 48902...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spart 200.000kr siden november på 

1: shoppestopp

2: bruke det jeg har

3: kutte utgifter på det jeg ikke trenger

(sykle til jobb i stedet for mndkort 750kr, si opp hbo 100kr, trene hjemme/løpe i stedet for treningssenter 450kr, spart myyyye på mat 6000kr/mnd, spart myyye på å ikke kjøpe kosmetikk, klær og dilldall ca 30.000kr/mnd. Har gått gjennom forsikringene mine spart 2000kr/mnd på det. Spiser opp mat i fryser og matskap, handler på rema1000, kaster ikke lenger mat, drikker kaffe hjemme/jobb sparer (1000kr/mnd på det) og kjøper ikke lenger kaffe/bakervarer ute. Spiser mindre ute og mye mer hjemme (sparer 5000kr/mnd på det). Sluttet med taxi (500kr/mnd). Fyller bensin når det er billig (500 kr mnd spart). Selger ting jeg ikke trenger på finn). Har også spart mye av halv skatt i desember og penger jeg ikke har ant hva jeg har brukt på. 

Skal spare 850000kr i år, og bruke pengene på reiser, nedbetale lån, indexfond og 5 enkeltaksjer jeg har sett meg ut.

Skal neste uke kun bruke penger på mat, og ellers bruke null kr -til helgen blir det hytte/ski. Det er utrolig mye å spare på å redusere forbruk og faste utgifter. Tror 2018 blir et topp år med mye enkle opplevelser, god mat hjemme og en vei bort fra forbruksfella.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gøy å være flere :jepp:

Jeg var nære på å kjøpe noe pynt til hjemmet idag. Var innom en butikk for å handle for en bekjent og synes varen var så fin at jeg holdt på å ta med en ekstra til meg selv. Tok den med meg et stykke i butikken men rett før kassen slo "shoppestopp" tankene inn og jeg fant ut at jeg egentlig ikke har bruk for mer pynt. Den ble satt tilbake der jeg fant den

Anonymkode: 03cf3...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...