Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster


kaffemor

Anbefalte innlegg

På 2.7.2018 den 9.56, TeamWP skrev:

Uhg stakkar🤢håper det fort går over! I mitt første svangerskap varte kvalmen bare 3 uker; håper du er like heldig😁🤘

Ha en fiiiin siste-uke-før-ferie-uke😀

Usj det håper jeg også. Nå er den helt lammende, får ikke til noe annet enn å ligge i fosterstilling i sengen omtrent 😢

På 4.7.2018 den 13.50, Pupsilure skrev:

Hei, har bare lest den siste siden, men vil gjerne følge deg videre (og lese resten når jeg ikke er kvalm). Jeg er 8+5 og magen min var minst like stor som din for noen uker siden! 🤣 har gått seg til nå i det siste, heldigvis. Det er skikkelig plagsomt, når man vil holde det hemmelig, og ingen klær passer. Måtte ta mannens store t-skjorter 🙈 Jeg ville valgt den tidligste ul hvis jeg var deg. Dro både 6+6 og 8+4 selv (til den på jessheim). Den siste var ikke helt planlagt, men det kom en liten dråpe blod som jeg ville sjekke. Hadde skjedd mye i tiden mellom ultralydene. Den lille hadde fått hode og noen små bein siden sist. En ordentlig søt liten sprellende bamsemums ❤ Selv om det var mest å se 8+4, så var det veldig godt å få se hjertet som slo, om det var flere enn en (pga den digre magen), om den lå i livmoren eller utenfor, og om jeg faktisk var gravid eller om jeg bare hadde innbilt meg alt sammen 😂

Du er kvalm du også ja? Håper det gir seg for oss begge snart! Grusomme greier!! 

Haha ja veldig greit å sjekke om det er fler enn en der inne 😂 Og ikke minst se om alt står fint til :hjerte: 

18 timer siden, plastfolien skrev:

Varmt i hovedstaden ja, føler med deg! :grine:Og mage allerede - det må jo bare være godt nytt. Det må jo bety at alt er som det skal der inne. :tommelsmil:

Jaa med denne magen og denne kvalmen bør det stå bra til med lille frø :ler: 

 

 

 

Obs! Klageinnlegg coming up! 

Jeg er så sjukt kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Måtte bare komme meg hjem fra jobb i går da jeg var helt grønn i trynet og klarte ikke snakke for jeg var så kvalm. Har vært sengeliggende siden det. Hjelper ikke noe særlig å spise lengre heller. Blir så lei meg. Det er så mye tøffere dette her når jeg har en 2- åring som trenger mammaen sin. Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart. Nå er gutta mine på stranden og koser seg. Sykt bittert å måtte ligge her i mørket på soverommet og bare vente på at tiden skal gå. :( 

 

åååå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja men ikke såå ille. Kastet opp hver dag i et par uker, men klarte å dra på jobb osv. Nå er jeg helt lammet :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres helt forferdelig ut! Stakkars deg... 🤢 Jeg er lite plaget, heldigvis, men kommer kastet på meg en gang om dagen eller noe. Hvis jeg er sulten, trøtt eller sliten. Men har ikke kastet opp enda. Slapp billig unna sist også. Å være kvalm er noe av det verste jeg vet, så har full medfølelse med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Pupsilure 😘 Håper den gir seg snart! 

 

I dag har jeg vært på UL og alt er fint med lille bønna :strix: Hun målte meg til 6+5 og ikke 7+2 som er menstermin da. Kjedelig, men sånn er det. Hun mente termin da ble 28.02 og ikke 23.02 som jordmor og terminkalkulator kom frem til. 5 hele dager kortere på vei enn jeg har tenkt. Blææ. Men det viktigste; lille har det bra! Hørte hjertelyd og hun sa at alt så bra ut! :hjerte: Hun sa forsåvidt også at det er lett å måle feil når de er så små og at jeg like gjerne kan være 7 uker på vei også, da 1 mm er 3 dager. Håper bare ikke at det kan være et tegn på at jeg mister da, ved at bølla var litt liten nå? :klo: ææ nå ble jeg plutselig stressa igjen :roll: Hun sa uansett at sjangsen var liten for at noe galt skjer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kaffemor skrev:

Takk @Pupsilure 😘 Håper den gir seg snart! 

 

I dag har jeg vært på UL og alt er fint med lille bønna :strix: Hun målte meg til 6+5 og ikke 7+2 som er menstermin da. Kjedelig, men sånn er det. Hun mente termin da ble 28.02 og ikke 23.02 som jordmor og terminkalkulator kom frem til. 5 hele dager kortere på vei enn jeg har tenkt. Blææ. Men det viktigste; lille har det bra! Hørte hjertelyd og hun sa at alt så bra ut! :hjerte: Hun sa forsåvidt også at det er lett å måle feil når de er så små og at jeg like gjerne kan være 7 uker på vei også, da 1 mm er 3 dager. Håper bare ikke at det kan være et tegn på at jeg mister da, ved at bølla var litt liten nå? :klo: ææ nå ble jeg plutselig stressa igjen :roll: Hun sa uansett at sjangsen var liten for at noe galt skjer nå. 

Hei Kaffemor! Melder meg som snikleser her ☺️ (Er i januar-februar 2019 tråden sammen med deg). Så fint at alt så fint ut på ultralyd, ingenting er bedre enn det. 6+5 kan jo kanskje stemme bra med at testen var litt svak ved IKM og kanskje EL var et par dager senere enn antatt? ☺️ Tror å bli satt frem/tilbake opptil en uke er helt normalt. 

Jeg er ca 7+3 i dag men har ikke vært på noen ultralyd enda. Så prøver å være forberedt på å bli justert når det er tid for ul. Forrige gang ble jeg satt tilbake over en uke og det var så sykt kjipt. Så skjønner godt den følelsen du har nå 🙈 Jeg trodde at 7+3 var termin 22. feb, men er det kanskje en dag senere da? Basert på det jordmoren din sier? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, kaffemor skrev:

Takk @Pupsilure 😘 Håper den gir seg snart! 

 

I dag har jeg vært på UL og alt er fint med lille bønna :strix: Hun målte meg til 6+5 og ikke 7+2 som er menstermin da. Kjedelig, men sånn er det. Hun mente termin da ble 28.02 og ikke 23.02 som jordmor og terminkalkulator kom frem til. 5 hele dager kortere på vei enn jeg har tenkt. Blææ. Men det viktigste; lille har det bra! Hørte hjertelyd og hun sa at alt så bra ut! :hjerte: Hun sa forsåvidt også at det er lett å måle feil når de er så små og at jeg like gjerne kan være 7 uker på vei også, da 1 mm er 3 dager. Håper bare ikke at det kan være et tegn på at jeg mister da, ved at bølla var litt liten nå? :klo: ææ nå ble jeg plutselig stressa igjen :roll: Hun sa uansett at sjangsen var liten for at noe galt skjer nå. 

Hurra for ❤ hjertelyd! Hun har jo rett,liten sjans for det nå😘 får ha trua på det blir så fint nå,tenk på lille der inne vokser seg stor og fin😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin ultralyd 😍😍 det er nok som hun sier at det er fort å måle feil! Og kanskje du blir satt frem igjen på oul 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, kaffemor skrev:

Takk @Pupsilure 😘 Håper den gir seg snart! 

 

I dag har jeg vært på UL og alt er fint med lille bønna :strix: Hun målte meg til 6+5 og ikke 7+2 som er menstermin da. Kjedelig, men sånn er det. Hun mente termin da ble 28.02 og ikke 23.02 som jordmor og terminkalkulator kom frem til. 5 hele dager kortere på vei enn jeg har tenkt. Blææ. Men det viktigste; lille har det bra! Hørte hjertelyd og hun sa at alt så bra ut! :hjerte: Hun sa forsåvidt også at det er lett å måle feil når de er så små og at jeg like gjerne kan være 7 uker på vei også, da 1 mm er 3 dager. Håper bare ikke at det kan være et tegn på at jeg mister da, ved at bølla var litt liten nå? :klo: ææ nå ble jeg plutselig stressa igjen :roll: Hun sa uansett at sjangsen var liten for at noe galt skjer nå. 

Så koselig å få høre hjertelyden da ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at alt sto bra til med lille bønna, og at du fikk høre hjertelyd :strix:

Jeg trodde du lå langt foran meg i løypa jeg, men det er jo faktisk ikke mere enn 2-3 uker mellom :fnise: Kjipt å bli satt tilbake, men det må være lov å håpe at du blir satt frem igjen på OUL tenker jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Hurra for vellykket UL! 

Men du mistenkte jo selv at du hadde senere EL pga svake/sene tester? Så UL er kanskje i tråd med testen? Sannsynligheten for at det går galt etter å ha sett hjerteslag er heldigvis lav, så dette har jeg troa på! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, grønnplante skrev:

Hei Kaffemor! Melder meg som snikleser her ☺️ (Er i januar-februar 2019 tråden sammen med deg). Så fint at alt så fint ut på ultralyd, ingenting er bedre enn det. 6+5 kan jo kanskje stemme bra med at testen var litt svak ved IKM og kanskje EL var et par dager senere enn antatt? ☺️ Tror å bli satt frem/tilbake opptil en uke er helt normalt. 

Jeg er ca 7+3 i dag men har ikke vært på noen ultralyd enda. Så prøver å være forberedt på å bli justert når det er tid for ul. Forrige gang ble jeg satt tilbake over en uke og det var så sykt kjipt. Så skjønner godt den følelsen du har nå 🙈 Jeg trodde at 7+3 var termin 22. feb, men er det kanskje en dag senere da? Basert på det jordmoren din sier? 🤔

Hei, og :velkommen: skal du være :) 

Njaaa tenker at jeg er et sted midt mellom egentlig :) For om det stemte med 6+5 fikk jeg svak positiv allerede 7-8 DPO noe jeg ser på som svært usannsynlig. Jeg har hatt ganske stabile sykluser det siste året, så overrasker meg om jeg plutselig skulle gått fra å ha 27 til 32 dagers syklus :klo: Men et sted midt mellom er vel sannsynlig :) 

Haha jaa megakjipt å bli satt tilbake så mye! :snurt: Tiden snegler seg liksom så veeeldig sakte forbi fra før av :ler: 

18 timer siden, TeamWP skrev:

Hurra for ❤ hjertelyd! Hun har jo rett,liten sjans for det nå😘 får ha trua på det blir så fint nå,tenk på lille der inne vokser seg stor og fin😍

 

Jaaa :hoppe: Krysser alt som krysses kan for lille bønna nå!! 

18 timer siden, blomst12 skrev:

Hurra for fin ultralyd 😍😍 det er nok som hun sier at det er fort å måle feil! Og kanskje du blir satt frem igjen på oul 😄

Ja :nigo: Satser på det :ler: Tenkte meg på ny UL i uke 12-13 så får se hva de kommer frem til da :) 

17 timer siden, Nikketutta skrev:

Så koselig å få høre hjertelyden da ❤️ 

Jaa :strix: 

15 timer siden, Pjusk skrev:

Hurra for at alt sto bra til med lille bønna, og at du fikk høre hjertelyd :strix:

Jeg trodde du lå langt foran meg i løypa jeg, men det er jo faktisk ikke mere enn 2-3 uker mellom :fnise: Kjipt å bli satt tilbake, men det må være lov å håpe at du blir satt frem igjen på OUL tenker jeg :jepp:

Vi er ganske så close vi ja :nigo: :hoppe: Haha jaa håper det altså! 

14 timer siden, Sisti skrev:

Hurra for vellykket UL! 

Men du mistenkte jo selv at du hadde senere EL pga svake/sene tester? Så UL er kanskje i tråd med testen? Sannsynligheten for at det går galt etter å ha sett hjerteslag er heldigvis lav, så dette har jeg troa på! :nigo:

Njaaa se svaret jeg skrev til grønnplante :) 

Og bra du har troa :hoppe: Håper håper håper dette går veien :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kaffemor skrev:

 

Haha jaa megakjipt å bli satt tilbake så mye! :snurt: Tiden snegler seg liksom så veeeldig sakte forbi fra før av :ler: 

 

Prøv 3 og en halv uke :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ordinær ultralyd prøvde jordmor å sette meg tilbake en uke, dvs, at jeg fikk positiv test 2 dpo, haha. Jeg fikk forøvrig en ultrasvak en 9 dpo, så det er mulig (jeg tok både temp og testet etter eggløsning så var rimelig sikker på når befruktning hadde skjedd). Hun gikk etter hvert med på å måle lårben alene og satte termin ut fra det, noe som stemte med mine tester. Så ja, de kan gjøre feil også når man er langt på vei:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FruN skrev:

Prøv 3 og en halv uke :fnise: 

3,5 uke?! :sjokk: Hvordan er det mulig at er rett? Når fant du ut at du var gravid da? 

7 timer siden, Pyntestøv skrev:

På ordinær ultralyd prøvde jordmor å sette meg tilbake en uke, dvs, at jeg fikk positiv test 2 dpo, haha. Jeg fikk forøvrig en ultrasvak en 9 dpo, så det er mulig (jeg tok både temp og testet etter eggløsning så var rimelig sikker på når befruktning hadde skjedd). Hun gikk etter hvert med på å måle lårben alene og satte termin ut fra det, noe som stemte med mine tester. Så ja, de kan gjøre feil også når man er langt på vei:) 

Haha 2 DPO du liksom :hoho: Alt bra med deg forresten Pyntestøv?Er du på prøvern/gravid igjen du også? Eller er du ferdig? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kaffemor skrev:

3,5 uke?! :sjokk: Hvordan er det mulig at er rett? Når fant du ut at du var gravid da? 

Lille julaften :)  Eneste jeg husker :hoho: Jeg hadde ikke fått regelmessig mens enda, så ble litt surr i systemet :eeeh: Men når jegvar på oul, fikk jeg beskjed om at jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎08‎.‎07‎.‎2018 den 18.32, kaffemor skrev:

3,5 uke?! :sjokk: Hvordan er det mulig at er rett? Når fant du ut at du var gravid da? 

Haha 2 DPO du liksom :hoho: Alt bra med deg forresten Pyntestøv?Er du på prøvern/gravid igjen du også? Eller er du ferdig? :) 

Done like Donkey Kong! Haha. Trives med to, så bare snikleser litt nå og da 😄 Alt er fint. Eldste er fem og yngste er to, de leker og trives sammen og livet har landet på mange måter. Det er godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pyntestøv skrev:

Done like Donkey Kong! Haha. Trives med to, så bare snikleser litt nå og da 😄 Alt er fint. Eldste er fem og yngste er to, de leker og trives sammen og livet har landet på mange måter. Det er godt :) 

Der du er nå - det er dit jeg gleder meg til å komme! Ikke fordi jeg ikke gleder meg til babytid (eh, jo, ganske mye derfor egentlig), men mest fordi at da føler jeg at livet virkelig kan begynne liksom! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎07‎.‎2018 den 21.27, lille_frosk skrev:

Der du er nå - det er dit jeg gleder meg til å komme! Ikke fordi jeg ikke gleder meg til babytid (eh, jo, ganske mye derfor egentlig), men mest fordi at da føler jeg at livet virkelig kan begynne liksom! :ler: 

Var på feiretur nå med et vennepar hvor minste er like gammel som min eldste og de satt med hver sin bok og tok livet med ro (mens jeg løp rundt etter en vilter toåring). Og da tenkte jeg - dit vil jeg, haha. Mye vil ha mer:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pyntestøv skrev:

Var på feiretur nå med et vennepar hvor minste er like gammel som min eldste og de satt med hver sin bok og tok livet med ro (mens jeg løp rundt etter en vilter toåring). Og da tenkte jeg - dit vil jeg, haha. Mye vil ha mer:hoho: 

:hoho:Det ser jeg for meg du! Disse toåringene kan ta knekken på

hvem som helst i varmen :ler:

Sorry for kupping av dagboken Kaffemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...