Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Tok en nå klokken tolv jeg. Ble sånn her 😅

 

eggløsning imorgen da? Får jeg ikke Max på CBFM imorgen tidlig så vet ikke jeg altså. 😅

8413B56E-92F7-4609-AAD8-67C6BAC74D08.jpeg

Kan se ut til at det er noe på vei ja, spennende å se om den blir positiv i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Ede skrev:

Kan se ut til at det er noe på vei ja, spennende å se om den blir positiv i morgen!

På ekte ser den positiv ut, iallfall like sterk :phaedra: mye av fargen samler seg på høyresiden av disse testene har jeg funnet ut! Det blir iallfall sex idag :laugh: Sparte oss i en hel dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den positiv! :) Jeg har sikkert drukket 5 glass cola på en time nå, dette er ikke utvannet urin :alice:(alt går rimelig fort igjennom systemet på meg)

streken er sterkere! Herregud så gøy!!

F0AC8595-1A7A-43D1-B3BE-1C50EB58A428.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gravid2018 skrev:

Nå er den positiv! :) Jeg har sikkert drukket 5 glass cola på en time nå, dette er ikke utvannet urin :alice:(alt går rimelig fort igjennom systemet på meg)

streken er sterkere! Herregud så gøy!!

F0AC8595-1A7A-43D1-B3BE-1C50EB58A428.jpeg

:nori:Da er det bare å kjøre på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ede skrev:

:nori:Da er det bare å kjøre på! :fnise:

Suuuuper positiv idag og max på CBFM. Blir testen negativ odag, når er 1dpo da og når er EL? Merker det gjlr vondt på høyre og venstre side nå, så gøy om to egg hadde sluppet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gravid2018 skrev:

Suuuuper positiv idag og max på CBFM. Blir testen negativ odag, når er 1dpo da og når er EL? Merker det gjlr vondt på høyre og venstre side nå, så gøy om to egg hadde sluppet. :fnise:

Blir det tvillinger??? :laugh:

1 dpo er dagen etter EL. De sier jo at EL er den dagen teste blir negativ så jeg har regnet ut ifra det. :) 

De sier jo uansett at man bør ha masse sex før EL så det er bare å gå igang med det samme! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Ede skrev:

Blir det tvillinger??? :laugh:

1 dpo er dagen etter EL. De sier jo at EL er den dagen teste blir negativ så jeg har regnet ut ifra det. :) 

De sier jo uansett at man bør ha masse sex før EL så det er bare å gå igang med det samme! :yvonne:

Vi hadde sex med en gang testen ble positiv. Hadde etter vår flaks overnattingsbesøk da, og skal bort idag. Men skal prøve presse inn en gang på dagen og ikveld :fnise:

Har tvillinger i familien så er ikke så usannsynlig. :phaedra:

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Vi hadde sex med en gang testen ble positiv. Hadde etter vår flaks overnattingsbesøk da, og skal bort idag. Men skal prøve presse inn en gang på dagen og ikveld :fnise:

Har tvillinger i familien så er ikke så usannsynlig. :phaedra:

Da skal dere være dekket! Tror ikke det er noe poeng å ha sex mer enn én gang pr dag, spermen lever fint i minst 2-3 dager. :) 

Men kjekt med sex uansett da! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ede skrev:

Da skal dere være dekket! Tror ikke det er noe poeng å ha sex mer enn én gang pr dag, spermen lever fint i minst 2-3 dager. :) 

Men kjekt med sex uansett da! :fnise:

Ja, veldig koselig dette her. Vi hadde tross alt en dags pause, så litt og ta igjen. :fnise: Mange er redd for at de har sex for lite, mens vi prøver begrense oss... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gravid2018 skrev:

Vi hadde sex med en gang testen ble positiv. Hadde etter vår flaks overnattingsbesøk da, og skal bort idag. Men skal prøve presse inn en gang på dagen og ikveld :fnise:

Har tvillinger i familien så er ikke så usannsynlig. :phaedra:

Minner meg om da min G-test ble positiv. Hadde overnattingsgjest da EL-testen ble positiv, men må man så må man. To uker senere: Gravid 1-2 uker. ;)
 

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg om da min G-test ble positiv. Hadde overnattingsgjest da EL-testen ble positiv, men må man så må man. To uker senere: Gravid 1-2 uker. ;)
 

Anonymkode: 7113a...315

Håper jeg og får positiv test om 2 uker. :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her, vi prøver også før første gang nå. Jeg er 30 år, og slutta på p-piller for 4 år siden, det tok først et helt år før jeg fikk mensen igjen, og ytteligere over et år før det ble stabilt. Føler nå at jeg har rimelig god kontroll på min syklus, og prøver i første omgang å stole på kroppen min og se hvordan det går.

Første forsøk var denne måneden, så nå venter vi i spenning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mika2 skrev:

Jeg slenger meg på her, vi prøver også før første gang nå. Jeg er 30 år, og slutta på p-piller for 4 år siden, det tok først et helt år før jeg fikk mensen igjen, og ytteligere over et år før det ble stabilt. Føler nå at jeg har rimelig god kontroll på min syklus, og prøver i første omgang å stole på kroppen min og se hvordan det går.

Første forsøk var denne måneden, så nå venter vi i spenning.

Så gøy! Når forventer du eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mika2 skrev:

Hadde helgen som var, så veldig spent

 

Så gøy! Jeg hadde eggløsning igår, 1 dpo. Spennende, selvom jeg ikke har helt trua :( Men håper veldig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gravid2018 said:

Så gøy! Jeg hadde eggløsning igår, 1 dpo. Spennende, selvom jeg ikke har helt trua :( Men håper veldig da..

nei, man hører jo om så mange som bruker lang tid, så er forberedt på at det tar tid for oss og. Men man vil jo så gjerne at det skal sitte med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag har jeg vært litt lei, tenk det, i pp2. :murvegg:

Er liksom så innstilt på at dette vil ta litt tid, og jeg ser ikke frem til måned etter måned med negativ test.. Har liksom på følelsen på at det ikke går denne mnd heller, for jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vært så heldig.. :vetikke:

Dette er et altoppslukende kapittel i livet vårt(eller, kjæresten stresser ikke så fælt), gleder meg til neste kapittel - graviditet. :gravid:

Noen tips for å få dagene til å gå fortere? For å slutte å tenke på dette HELE tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Idag har jeg vært litt lei, tenk det, i pp2. :murvegg:

Er liksom så innstilt på at dette vil ta litt tid, og jeg ser ikke frem til måned etter måned med negativ test.. Har liksom på følelsen på at det ikke går denne mnd heller, for jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vært så heldig.. :vetikke:

Dette er et altoppslukende kapittel i livet vårt(eller, kjæresten stresser ikke så fælt), gleder meg til neste kapittel - graviditet. :gravid:

Noen tips for å få dagene til å gå fortere? For å slutte å tenke på dette HELE tiden? 

Egentlig ikke noe annet enn å senke skuldrene og la det skje når det skjer. Mener å huske du er ung, så du har jo ikke dårlig tid eller dårlige forutsetninger rent biologisk. 

Å bli gravid er jo ikke første mann til mølla. Når du blir gravid og barnet kommer til verden, så vil du være så glad det ble akkurat DET barnet, og ikke et barn mange pp tidligere. Akkurat det liker jeg å tro er skjebnen. Rent vitenskapelig sett er det jo millioner av sædceller som er med i kappløpet, og kun en sammensetning av sædcelle og egg gir deg akkurat det barnet. :) Spesielt. 

Etterhvert som PP går vil du senke skuldrene og ta det mer som det kommer. Det er helt i begynnelsen av prøvinga det er så altoppslukende at det er det eneste man Googler og tenker på.

Anonymkode: 7113a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke noe annet enn å senke skuldrene og la det skje når det skjer. Mener å huske du er ung, så du har jo ikke dårlig tid eller dårlige forutsetninger rent biologisk. 

Å bli gravid er jo ikke første mann til mølla. Når du blir gravid og barnet kommer til verden, så vil du være så glad det ble akkurat DET barnet, og ikke et barn mange pp tidligere. Akkurat det liker jeg å tro er skjebnen. Rent vitenskapelig sett er det jo millioner av sædceller som er med i kappløpet, og kun en sammensetning av sædcelle og egg gir deg akkurat det barnet. :) Spesielt. 

Etterhvert som PP går vil du senke skuldrene og ta det mer som det kommer. Det er helt i begynnelsen av prøvinga det er så altoppslukende at det er det eneste man Googler og tenker på.

Anonymkode: 7113a...315

<3 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

For en måned siden testet jeg eggløsning dag og natt men den kom aldri..  Mensen er like forsinket som alltid og kroppen min er ute av stand til å fortelle meg noe som helst. Har begynt å bli likegyldig, og det gjør faktisk litt vondt. 

Har begynt å legge fra meg forventninger rundt det å få barn. Trist men sant! 

Har derimot vurdert å kjøpe en hund til☺

Orker rett og slett ikke å håpe noe mer! Ja, jeg har bare prøvd siden August men det føles fryktelig lenge. 

Tørr ikke å tenke på alle pengene jeg har brukt på tester og alt annet.. 

Ønsker alle her e inne masse lykke til. Håper dere blir gravide så kan jeg glede meg på deres vegne isteden !😊😍

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...