Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Ja, fant det ut etterhvert. :fnise:

Står 33%, så det skal altså være 67% sjangse for at dette går bra? Håper strekene på testene blir sterkere og mensen uteblir, da kan jeg stole litt mer på den der og slappe av litt mer:laugh:

Ja, det stemmer. Går veldig fort ned da. :) 

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ja, fant det ut etterhvert. :fnise:

Står 33%, så det skal altså være 67% sjangse for at dette går bra? Håper strekene på testene blir sterkere og mensen uteblir, da kan jeg stole litt mer på den der og slappe av litt mer:laugh:

Siden du er relativt ung har du nok enda litt bedre sjanse for at det skal gå bra!  Dette er jo statistikk som inkluderer eldre også... Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ede skrev:

Siden du er relativt ung har du nok enda litt bedre sjanse for at det skal gå bra!  Dette er jo statistikk som inkluderer eldre også... Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast! 

Det håper jeg og. :hjerte:  Krysser alle fingre og tær! Så håper jeg også at du og mannen din blir gravid snart. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er mln tur snart! Og at det går bra med deg ☺️ Fikk vite at en bekjent av meg er gravid i dag, rart hvor sårt det føles!! Selv om dette er vår første PP:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, meelissa skrev:

Håper det er mln tur snart! Og at det går bra med deg ☺️ Fikk vite at en bekjent av meg er gravid i dag, rart hvor sårt det føles!! Selv om dette er vår første PP:fnise:

Det er nok din tur snart :) 

Ja, for noen dager siden begynte jeg gråte da en venn av kjæresten delte at de ventet barn, en liten jente. Gråt av misunnelse :rodme:

Håper virkelig denne graviditeten går bra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at dere må ikke ha dårlig samvittighet for at dere føler det sårt når andre får barn eller blir gravide...Det er helt naturlig å ha det sånn.... !

Det er ikke noe man kan styre.... Man ønsker seg noe og det er helt naturlig å bli faktisk litt såret når noen får det man så gjerne ønsker seg selv... sånn er man jo helt fra barndommen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med BethD her. Kjent på det selv. To venninner har blitt gravide og fått barn mens vi fremdeles ikke får det til. Det var skikkelig sårt, og det som nesten var verst var at den ene venninnen ikke fortalte meg om graviditeten før hun var langt på vei fordi hun ikke ville såre meg. Det er mitt å bære at jeg synes det er sårt. Var såklart glad på deres vegne selv om det også var sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så tidlig i prøvingen at jeg faktisk blir oppriktig glad på andres vegne. Men jeg føler også samtidig ekstra sterkt at jeg så veldig gjerne selv vil oppleve det samme! Hvis det går flere måneder og jeg fortsatt ikke blir gravid vil jeg nok helt sikkert begynne å kjenne mer på at det er sårt at andre rundt blir gravide. Tror det er veldig naturlig og som dere sier ingenting man kan styre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gravid2018 skrev:

Det håper jeg og. :hjerte:  Krysser alle fingre og tær! Så håper jeg også at du og mannen din blir gravid snart. :biggrin:

Tusen takk! :hjertesmil: Det håper jeg også! Gir faktisk veldig håp at du ble gravid så raskt, kanskje litt av "flaksen" din smitter over! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avalon skrev:

Enig med BethD her. Kjent på det selv. To venninner har blitt gravide og fått barn mens vi fremdeles ikke får det til. Det var skikkelig sårt, og det som nesten var verst var at den ene venninnen ikke fortalte meg om graviditeten før hun var langt på vei fordi hun ikke ville såre meg. Det er mitt å bære at jeg synes det er sårt. Var såklart glad på deres vegne selv om det også var sårt.

Det tenkte jeg faktisk på her om dagen,når jeg er her inne og gratulerer damer med positiv test så er jeg oppriktig glad for dem. men samtidig så er det sårt for jeg ønsker det så mye selv. 

Det er en vanskelig situasjon men så lenge man klarer å beholde beina på jorda så er alle følelser greit å ha :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ede skrev:

Tusen takk! :hjertesmil: Det håper jeg også! Gir faktisk veldig håp at du ble gravid så raskt, kanskje litt av "flaksen" din smitter over! :fnise:

Skjønner ikke elt hvordan vi fikk det til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Hvis EL var 12. Februar, når er da ikm? Er det 26 eller 27 februar?

Om du har vanlig syklus så er det vel 26 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BethD skrev:

Om du har vanlig syklus så er det vel 26 :)

Om det er 14 dager lutealfase er det da. Har jeg ikke fått mensen innen tirsdag så tror jeg på det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Om det er 14 dager lutealfase er det da. Har jeg ikke fått mensen innen tirsdag så tror jeg på det. :fnise:

Denne kroppen ass..... så vanskelig:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.2.2018 den 17.31, Gravid2018 skrev:

 

har dagbok her. Har du noen dagbok? 😁

Veldig kjekt å følge med på din dagbok og se at spiren trives hos deg! Har du fått noen andre symptomer? 

Har nå laget egen dagbok for å dokumentere prosessen. Blir veldig spennende, jeg venter EL i disse dager. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ede skrev:

Veldig kjekt å følge med på din dagbok og se at spiren trives hos deg! Har du fått noen andre symptomer? 

Har nå laget egen dagbok for å dokumentere prosessen. Blir veldig spennende, jeg venter EL i disse dager. 

 

Har litt blodsmak i munn, ømme pupper, murringer sånn av og på, gjør vondt når jeg nyser og er litt småuggen. :fnise: Håprr jeg får enda flere symptomer snart så jeg virkelig forstår dette her! Bekreftet på legekontoret idag. :nori:

 

spennende, skal følge med :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Jeg og samboer har nettopp kjøpt oss et stort hus med stor hage i byen. Nå er det bare noen barn som mangler.. Håper og tror at jeg blir gravid i sommer😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...