Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Så hva har skjedd siden sist da dere? 
Føler det er både mye og lite på en gang, tiden går jo så fort at jeg føler jeg ikke rekker å puste og hodet føles fortsatt ut som om det er fullt av bomull så jeg husker jo ikke halvparten av alt som skjer heller. 

Sånn helt alvorlig folkens, er det andre som sliter med det? 
Jeg trodde den her amme/mamma-tåka skulle gå over men jeg føler jeg har mistet så sykt mye hjernekapasitet etter at jeg fikk barn at jeg blir helt dårlig av å tenke på det. Kommer jeg til å være like distrée og håpløs for resten av livet nå? :bond:

Uansett, store og små ting verdt å nevne siden sist: 

- Jeg trives i den nye kontorjobben min og har blitt oppgradert til en høyere stilling. Var en som slutta så da spurte de meg om jeg var interessert. Eget kontor, høyere lønn og fleksitid - Eh, jah! Jeg er interessert! :hallo:

- Mannen har til gjengjeld sagt opp sin jobb. Uten å ha en jobb å gå til.... Det er en sak jeg håper vi slipper å prate mer om, som bare løser seg på magisk vis i løpet av sommeren. 

- Trollet har slutta helt med bleier! Han kom en dag i mai og sa at han ikke skulle ha noe bleier på mer for han ville ha truser sånn som vennen hans i barnehagen hadde. (tror jeg skrev litt om det sist?). Så da fikk han truser og hadde et par uhell de første dagene, etter halvannen uke så sluttet han også med bleier på natta. Har hatt to-tre episoder med tiss i senga og det satt litt lengre inne å bæsje i barnehagen men jeg er helt overrasket over hvor lett det hele har gått. Han er så flink, sier fra og går selv når han må., og nå kan jeg ikke huske sist han hadde et uhell! Store, fine gutten min! :rodmer:

- Bølla snakker nå i setninger. ''mamma sitte der'' ''Trollet spise is'' osv, språket hennes har virkelig skutt fart den siste måneden og det er så gøy å følge med på! Hun er ikke lengre like skeptisk til fremmede som hun var i vinter, fortsatt gjør hun seg usynlig dersom noen kommer for brått på, men hun tør opp mye fortere og ved flere anledninger har hun faktisk sagt uoppfordret hei til fremmede mennesker i butikken. Hjemme og i barnehagen der hun føler seg trygg så er hun en liten underholder, hopper rundt på gulvet, danser og turner. Det er så herlig å se, også ler hun verdens artigste latter. Hver dag tenker jeg at jeg MÅ få fanget det på film når hun skrattler for det er så gøy. Jeg håper hun aldri legger det av seg. 

- Det er kjempe gøy å se hvordan de to barna mine nå leker sammen. Bølla ser sånn opp til broren sin, og han er så nøye på å hjelpe henne og passe på. ''Oa Trolle henne?'' er det første Bølla sier om morgenen. Og nesten hver gang det er noe Bølla trenger så fyker Trollet opp; ''jeg kan hjelpe Bølla mamma! Jeg fikser det!'' 
... I tillegg til at de krangler en del også da selvfølgelig. ''Neeeeeeiiiiiiiiii Trollet den er Mjjjjjiiiiiinnnn!!!'' - skriker Bølla av full hals, før Trollet roper ''mamma!! Se hva Bølla gjør! Hun tok den fra meg! Det er ikke lov!!'' Altså.. Jeg kan ikke huske at jeg krangla sånn med mine søsken, gjør jeg noe feil eller er det bare sånn det er? :vetikke:

- Ellers koser vi oss veldig i den østlandske sommervarmen. Det går stort sett i solkrem og is hver dag og nå er det straks leggetid for meg. I morgen er siste dag på jobb før en ukes ferie!
DET skal bli deilig. :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny jobb! Den hørtes knall ut! Og de virker altså så herlige de ungene dine! Håper mine to tette får et like godt forhold :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb :)

Søskenkrangling er helt normalt. Du gjør ingenting galt. Mine krangler nesten alltid og er kun venner et lite minutt her og der :fnise: 

Kjipt med mannen din. Det der hadde glatt ødelagt all roen min til han var i ny jobb. 

Tåka letter nok ikke før begge er større. Jeg føler meg mindre intelligent og utslitt omtrent fra jeg står opp til jeg legger meg. Det er koselig med barn, men ufattelig slitsomt med jobb, barn, hund, hus, mann osv. Det er alltid noe. 

Håper ferien din blir super :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 22.46, Marimba skrev:

Grattis med ny jobb! Den hørtes knall ut! Og de virker altså så herlige de ungene dine! Håper mine to tette får et like godt forhold :nigo: 

Takk! :nigo: 
Det gjør de sikkert! ;) 

På 20.7.2018 den 20.21, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer med ny jobb :)

Søskenkrangling er helt normalt. Du gjør ingenting galt. Mine krangler nesten alltid og er kun venner et lite minutt her og der :fnise: 

Kjipt med mannen din. Det der hadde glatt ødelagt all roen min til han var i ny jobb. 

Tåka letter nok ikke før begge er større. Jeg føler meg mindre intelligent og utslitt omtrent fra jeg står opp til jeg legger meg. Det er koselig med barn, men ufattelig slitsomt med jobb, barn, hund, hus, mann osv. Det er alltid noe. 

Håper ferien din blir super :)

Takk for det! 
Så da ER det håp for at den tåka skal lette etterhvert? Jeg gleder meg ordentlig til det skjer og jeg får hodet mitt tilbake! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro ut og badet i dag, hele familien. :mynona:
Denne sommeren er bare helt fantastisk og for første gang på mange år har jeg vært å badet, opptil flere ganger, og storkoset meg! Ja, jeg skulle gjerne ligget og solt meg litt (mye) både før og etter jeg hopper i vannet men med to små på slep så er jo det selvfølgelig heeelt uaktuelt nå. 
Selv om vi er to voksne på to barn så får man ikke slappet av på samme måten når vi er ute sånn og det er sjelden en badetur tar lengre enn to timer. Siden begge fortsatt sover midt på dagen og ikke i vogn så må det jo også legges inn i tidsbuskjettet. Så i dag dro vi hjemmefra 9.30 og satt i bilen på vei hjem igjen litt før 12. 
Men det er god stemning da. Trollet digger vann og blir gjerne med ut for å ''svømme'' i sånn badering, mens Bølla aller helst holder seg i vannkanten, men hun også har vært ute og plasket litt et par ganger. 
Håper sommeren varer litt til og vi kan gjøre det flere ganger! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de som jobber på avdelingen til Trollet (i barnehagen), tok meg til siden når jeg kom for å hente for et par uker siden og lurte på om jeg hadde lagt merke til at han myser en del. 
Det måtte jeg jo bare svare som sant er at nei.. .det har jeg ikke... :vetikke:
For det hadde hun. Også snubler han jo en del, (han har blitt myye bedre, men han er jo en liten snublefot, ikke til å stikke under en stol det) og når de spiller for eksempel Villkatten-spillet så bruker han ofte lang tid på å finne riktig bilder myser mye. :opplyser:
Javel tenkte jeg, og prøvde å ikke trykke på alle panikknappene jeg har i hele kroppen. Ble rett og slett litt dritstessa jeg altså. 
For hun mente jo da selvfølgelig at det kan hende at Trollet mitt ser dårlig. Og det er jo ikke krise det, bare ikke det jeg hadde tenkt at han kanskje kunne være.. :sjenert:

Så jeg gjorde jo det en hver mor ville gjort etter å ha stressa rundt inni mitt eget hode og overanalysert absolutt alt det lille Trollet så på de neste par dagene, jeg ringte helsesøstra og spurte om vi kunne ta med han også inn når Bølla skulle komme på 18mnd kontroll. Bare for å sjekke. 
Null stress det, bedre å sjekke for mye en for lite, bare å komme! :Nikke:

Siden da og frem til nå så har jeg jo egentlig diagnostisert litt på egenhånd og kommet frem til at om noe så er den lille gutten vår fargeblind. For han myser IKKE hjemme, han sitter IKKE unaturlig langt unna eller veldig nærme tvn. Han ser folk når de kommer mot han, peker og leser fint i bøker og virker ikke sliten i øynene på kvelden. MEN; han blander ofte rød og grønn. Han er veldig god på farger, det har han vært lenge, men akkurat rød og grønn blir fort litt kluss. Den røde bussen er ofte grønn og omvendt. Den røde sløyfa mener han er grønn og når jeg holder den grønne og den røde skjorta hans opp sammen så sier han at de har samme farge. Men det er ikke konsekvent da. Så jeg vet sannelig ikke jeg. :vetikke:

Poenget med all den skravlinga over her er i alle fall at vi var på kontroll hos helsesøster i dag og fikk gjennomført en synstest hvor han så helt fint. Ingen grunn til bekymring der. Puuuh. 
Så da får vi bare forsette å observere om de fargene blir likere eller hva de blir. Det er sikkert ikke grusomt å være fargeblind og om Trollet ikke kan bli pilot så får vel det bare være. Men rød er jo sånn en fin farge så jeg synes faktisk det er litt trist hvis det viser seg at han ikke kan se den på samme måte som meg.. :sjenert:

Ellers så kan jeg melde om to friske barn på kontroll. 
Bølla er hele 11kg og 80cm lang nå. Trollet er henholdsvis 15kg og 104cm lang. Fine og gjennomsnittlige ifølge sine egne kurver begge to. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk vi en levering med IKEA-varer og i den anledning har vi hatt en skikkelig ryddedag i heimen. 
Vi har gått gjennom skap og boder, og ikke minst Bølla sitt soverom som hittil har blitt brukt mest som lagringsplass. Tanken er at hun etterhvert skal få storjenteseng (egentlig ville jeg sette den opp i dag men så skjer det så mye nå fremover at jeg tror det er best for henne at vi venter en liten måned til) og selv om hun har sovet på eget rom nå siden hun var 3 måneder så har det ikke vært stort annet enn en sprinkelseng og et par bamser der inne. Nå skal hun få hyller og kommode (som må males først, blahh..), lekekasser osv. Har troen på at det blir veldig bra. :nigo:

Så vi fylte boden i kjelleren med skrap som enten kan bli stjelt (for der er det jo jevnlig innbrudd) eller som skal kastes når komprimatorbilen kommer til boretslaget i september. Også fylte vi en svær pappeske med diverse barneutstyr, klær og leker som vi ikke har bruk for lengre. Jeg har lagt ut et par ting som bæresele og newbornsetet på finn.no men har ikke ork eller vilje til å lage sånne klespakker og styre med bilder osv for å få lagt ut alt det andre. Så da tenker vi å levere det på flyktningsmottaket når de åpner igjen etter ferien. Da går det i alle fall til noen som trenger det. :hjerte:

Ellers bomma jeg med bestillingen min denne gangen også. Jeg er faktisk ikke i stand til å bestille på IKEA på nett!
Forrige gang jeg gjorde det endte jeg opp med 16 (seksten!) sitteputer til de 4 spisestolene våre, alle i samme stygge beige farge (!) uten å mene det. I dag endte jeg opp med 4 hyllereoler til verandaen vår isteden for én slik jeg hadde tenkt... Ble faktisk veldig fint med to, men hva vi skal gjøre med de resterende to det må jeg tenke litt på... Kanskje sette dem i boden? Mannen er i alle fall ikke videre imponert denne gangen heller. :ironi:


Men det beste med leveringen i dag var det nye stueteppet vårt. Det vi hadde under sofaen var blitt veldig nedtråkket og i overkant fult av cheerioes og leverposteirester så det var på høy tid å skifte det ut. Gikk en liten rakkeren i meg når jeg bestillte og vipps, nå siter vi her med et HVITT teppe dere! Jeg vingler noe voldsomt mellom å tenke at det er suuuper fint og mykt og lekkert, og at det er en fryktelig dårlig ide med tanke på de små grisene jeg bor sammen med og at det sikkert ikke tar mer en halve dagen i morgen før det er fult av både yoghurt og banan. 
Jaja, man lever bare en gang. Føler virkelig at jeg gjør det i dag! :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt teppe - du er en modig kvinne Beccy!! :ler: Kjempekoselig å lese lange oppdateringer igjen, og gratulerer med forfremmelse! Jeg sitter på mobil, orker ikke kommentere alt, men skjer det noe nytt med jobb til mannen eller? Jeg hadde altså ikke vært spesielt happy om det var min ... Men jeg er ekstremt lite laidback på sånt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hvite teppet mitt er nå, etter en uke, fortsatt hvitt. Jeg kaller det en suksess! :nigo:

Mannen har fortsatt ikke fått noe jobb, og siden ferien hans var ferdig 1.august er han nå offisielt arbeidsledig. Han har snevret inn søket noe nå og siden ferien er over og barna er tilbake i barnehagen så blir det enklere å sette seg ned og faktisk lete og søke litt... 

Denne uka har bare flydd avgårde og det er helt greit. Har hatt mye å gjøre på jobb etter ferien og besøk av deler av mannens familie og jeg orker ikke legge ut igjen om hva jeg synes om å ha de på besøk. La oss bare si at vi ikke har noe til felles og det er veldig utfordrende når de er her, og det er veldig greit at det sjelden blir besøk. :sjenert:

Denne helga har vi ingen planer og det føles veldig godt. Kanskje vi drar for å bade, kanskje vi stikker en tur ut i skogen for å se etter blåbær. Mest sannsynlig så fyller vi plaskebassenget på terrassen og nyter litt sol og god stemning der. Jeg sier det igjen; denne sommeren her topper alt! :mynona:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et par uker skal vi en tur sørover, blant annet innom dyreparken, og i den anledning prøver jeg å få begge barna mine interessert i det som er og se der nede. 
Trollet er veldig glad i alle dyr bortsett fra kuer (for de er litt skumle etter den hendelsen på åpen gård for et år siden), mens Bølla egentlig ikke lar seg begeistre av mye annet en katter og fugler. 
Jeg håper, håper, håper de kommer til å digge løver like mye som jeg gjør når de ser dem. :Nikke:

Så vi har prøvd å sette på Hakkebakkeskogenfilmen et par ganger men den er alt annet enn interessant og kan absolutt ikke måle seg med verken Paw Patrol eller Poppeloppene. 
Fant også til min store glede at Kaptein Sabeltann innspillingen fra 199ettellerannet ligger på NRK nettTV (jeg er fortsatt egentlig skikkelig lei meg for at jeg ikke fikk sett årets forestilling og at barna mine er alt for små til å være med på mange år enda), men da ble det bare konkludert fra Trollets side at Kaptein Sabeltann har masse hår og Bølla satt og hysjet og hysjet fordi det var ''natta''... :vetikke:

Sånn bortsett fra det har vi hatt en veldig fin helg med sol og god stemning. Og i morgen har mannen lovet at han skal møte noen fra finn for å kjøpe en brukt Baby Jogger City Mini så vi endelig kan sette bort Emmaljungaen til noen som trenger en sovevogn i barnehagen eller noe. Vi bruker nesten ikke vogn lengre men de gangene vi gjør så skal det bli veldig deilig å slippe den svære doningen vi har nå! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har pappa bursdag så vi hadde en kort, men fin, samtale på telefon. :hjerte:
Pappa bor langt unna og er ikke frisk så vi har veldig lite kontakt. Bortsett fra når han ringte på bursdagen min i forrige uke så har vi ikke snakket sammen siden Mars. Han har truffet Trollet to ganger fordi jeg reiste og besøkte ham når Trollet var liten. Bølla har han bare sett på bilder. 
Jeg savner pappa en del innimellom og synes det er veldig trist at han ikke kan være den bestefaren jeg hadde ønsket meg at barna mine skulle ha. 
Nå når vi er blitt så mange så koster det mye penger om vi skulle reist for å besøke han alle sammen (og jeg ville ikke reist alene, vil jo at han skal treffe alle), og i år har vi måtte prioritert å besøke mannens familie som også bor i en annen by. 
Jeg håper jo selvfølgelig litt på at pappa skal bli frisk nok til å komme på besøk til oss, men den rasjonelle siden av meg sier at det er for mye å håpe på. Kanskje vi kan satse på å reise neste sommer isteden. 
..Måtte bare få det ut... 

Over til en lystigere sak: I morgen er siste dag på jobb før jeg har to uker med ferie! :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets hovedsommerferie i gang for vår del. 

Vi har fri de neste to ukene hele gjengen og det skal bli veldig godt! 

Jeg startet ferien i går med å tilbringe 6 timer i frisørstolen, så nå har jeg fått skulderlangt nesten hvitt hår! :hakeslepp:
Satser på at der aller hviteste roer seg litt etterhvert som jeg vasker det, planen var jo egentlig å gå for ''lysere, men naturlig lyst'' :fnise:

I dag skal jeg ut og hente en bil vi skal låne av et fremmed menneske igjennom nabobil-ordningen. Vi har prøvd det en gang før og det funket fint, men jeg er allikevel kjempe nervøs for å reise et sted jeg ikke har vært før, for å hente en bil jeg bare har sett på bilder, fra et menneske jeg ikke kjenner, for så å kjøre en ukjent vei i en ukjent bil hjem igjen. Satser på at jeg finner frem, og ikke minst, at barnesetene passer i bilen! :bond:
Vi har Britax two way til begge barna og de skal jo i utgangspunktet passe i de fleste biler så jeg håper det går fint. 
I morgen setter vi nemelig snuten sørover og skal kjøre for å tilbringe nesten en uke hos mannens familie på det glade sørland. 

Jeg er veeeeldig spent på den turen. Er man to glade voksne så tar vel kjøreturen ca 4,5 time. Med to barn i baksetet som aldri har sittet lengre enn en time i bil av gangen så kan det fort ta en hel dag.... Så vi har satt av goooood tid, reiser hjemmefra i 9-10 tiden og håper vi kommer frem til middag hos svigermor i 17-18 tiden. :pinar:

Nå må jeg hive meg rundt og pakke litt, har utsatt det lenge nok. Hjelpes meg så mye man må ordne og ha med seg når man er 4 stk på tur!!! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Beccy87 skrev:

Da var årets hovedsommerferie i gang for vår del. 

Vi har fri de neste to ukene hele gjengen og det skal bli veldig godt! 

Jeg startet ferien i går med å tilbringe 6 timer i frisørstolen, så nå har jeg fått skulderlangt nesten hvitt hår! :hakeslepp:
Satser på at der aller hviteste roer seg litt etterhvert som jeg vasker det, planen var jo egentlig å gå for ''lysere, men naturlig lyst'' :fnise:

I dag skal jeg ut og hente en bil vi skal låne av et fremmed menneske igjennom nabobil-ordningen. Vi har prøvd det en gang før og det funket fint, men jeg er allikevel kjempe nervøs for å reise et sted jeg ikke har vært før, for å hente en bil jeg bare har sett på bilder, fra et menneske jeg ikke kjenner, for så å kjøre en ukjent vei i en ukjent bil hjem igjen. Satser på at jeg finner frem, og ikke minst, at barnesetene passer i bilen! :bond:
Vi har Britax two way til begge barna og de skal jo i utgangspunktet passe i de fleste biler så jeg håper det går fint. 
I morgen setter vi nemelig snuten sørover og skal kjøre for å tilbringe nesten en uke hos mannens familie på det glade sørland. 

Jeg er veeeeldig spent på den turen. Er man to glade voksne så tar vel kjøreturen ca 4,5 time. Med to barn i baksetet som aldri har sittet lengre enn en time i bil av gangen så kan det fort ta en hel dag.... Så vi har satt av goooood tid, reiser hjemmefra i 9-10 tiden og håper vi kommer frem til middag hos svigermor i 17-18 tiden. :pinar:

Nå må jeg hive meg rundt og pakke litt, har utsatt det lenge nok. Hjelpes meg så mye man må ordne og ha med seg når man er 4 stk på tur!!! :bond:

Kos dere masse på ferie! Det høres utrolig deilig ut 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos dere masse på ferie! Vi bruker også britax two-way når vi skal i fremmede biler, og det har alltid gått bra så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...