Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet meg hjem igjen og Bølla ligger og sover alene i barnehagen. 
Eller, alene er hun jo ikke, for de andre barna er der jo, men JEG er ikke der. :P
Og om hun sover vet jeg vel heller ikke, hun sov når jeg gikk i alle fall, brukte litt mindre tid på å slukne i dag men fortsatt ikke kult å ligge i senga alene.. Fikk beskjed om å komme tilbake 14.30 så da satser jeg på at ingen ringer meg og sier det er krise og at jeg må komme opp før. 
Det bruker jo å være greit etter at hun har våknet. Den som henter henne når hun er ferdig å sove er automatisk godkjent (til et bedre alternativ kommer løpende), og hun virker tryggere på både de som jobber der og barna i dag. :) 

Planen nå er egentlig å lage pannekaker til i kveld og rydde og vaske litt rundt om her mens jeg har tid uten barna. 
Meeeen så er det jo det at nå har jeg jo faktisk litt tid uten barna, så da er det veldig fint å bare ligge og døse på sofaen også...Sofa en halv time og rydde en time er vel innafor? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh yes :nigo: 

Godt å høre at det ser ut til å gå bra! Det er jo uansett deilig å la lang tid på innkjøringen så dere ikke trenger å stresse så fælt med å få det til, men her ser det jo ut til å gå veldig fint uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding fra barnehagen med bilde av en liten Bøll med stort glis og beskjed om at hun hadde sovet i halvannen time. Topp stemning der altså! 
Så når jeg kom opp senere hadde det raknet litt når de hadde satt seg for å spise fordi hun ikke synes det var noe stas å sitte alene (og sikkert fordi hun var sulten), så da hadde hun grått en del og var tydelig lettet da jeg kom inn døren. :grine:

I morgen er planen å levere henne samtidig som Trollet, og jeg lurer fælt på hvordan vi skal gjøre det uten så ufattelig mye knoting. 
Vi må ha med vogna, rett og slett fordi det er den enkleste måten å få med seg alle sammen opp dit selv om veien ikke er lang, og alle må ha på seg fire tusen lag med klær siden det er vinter. De går jo på to forskjellige avdelinger, og frokost serveres vanligvis samlet på en tredje. :bond:
Siden de kommer til å måtte være i barnehagen tidlig med tanke på jobbene våres osv så tenker vi at det er like greit å venne henne til å spise frokost der med en gang, så kan jeg heller hente henne tidligere så hun får kortere dager neste uke. 
Greit å kunne bruke en hel uke på å finne gode løsninger for å spare tid før det blir stress med å rekke buss og jobb om morgenen! ;)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en time siden jeg gikk fra en hylgråtende liten Bøll i barnehagen. 
Har fortsatt ikke fått noe melding om at det går bra..
Så da lurer jeg selvfølgelig på om det betyr at hun fortsatt gråter og savner meg. :sukk:
Det stikker i hjertet, vondt og godt på samme tid. 
Vondt selvfølgelig fordi det gjør vondt å ikke vite om hun har det bra. 
Men godt fordi det betyr at jeg bryr meg! :sjenert:
Jeg er blitt gladere i den lille jenta mi bare på den siste uken vi har hatt sammen nå. Hun er blitt så mye 'mer' den siste tiden og jeg føler jeg har blitt kjent med henne på en helt annen måte. Det er fint. 
Jeg kan ikke si at jeg sitter med de der ''du er alt for meg og jeg kan ikke leve uten''-følelsene enda, og jeg savner henne ikke egentlig her jeg sitter på samme måte som jeg kan finne på å savne Trollet når han ikke er hjemme...  Men jeg tenker på henne og jeg er bekymret, og det gjør litt godt også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det akkurat som deg i tilvenningsperioden. Det ble en bekreftelse på at jeg er så glad i henne som jeg "vil" være liksom. Håper tilvenningen fortsetter i den gode stimen, selv om det blir mye gråt og vonde følelser er jo det også en god ting. Det hadde vel vært verre om de såvidt kastet et blikk på oss og bare var glade for å slippe unna!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lørdag! 
Jeg har ikke spist noen form for godterier eller annet søppel siden nyttårsaften (høres så lenge ut når jeg sier det på den måten) og er selvfølgelig veldig fornøyd med egen innsats! :danse:
Men i dag er det da lørdag og da er det lov å kose seg litt ekstra. 
Det ble et glass vin til maten (mannen har endelig trumfet igjennom at vi skal se alle Star Wars filmene siden det tydeligvis er litt krise at jeg ikke har sett dem før, og i den anledning skulle jeg gjerne hatt en flaske alene.. men men..) og nå sitter jeg og lurer på om jeg skal hente sjokoladen eller ikke. 
Jeg har bevist lagt den i skapet siden alle vet at kjøleskapskald sjokolade er bedre en rom-temperert og på den måten håper jeg at jeg ikke skal skuffe i meg halvparten uten en gang å få med meg at det skjer. 
Burde kanskje la den ligge men føler det er så lenge til neste helg så må benytte meg nå når jeg ''kan''. 
Haha, duste logikk! :rolleyes:
Liten utblåsning der,  nå må jeg tilbake til filmen. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg så sliten at det føles ut som hodet skal eksplodere. :daane:
Hele dagen i dag har vært ganske dritt, egentlig uten grunn. 

Startet med at Bølla våknet kl 05.00 og det gjorde ikke mannen, siden det var min sovemorgen tok jeg henne inn i senga vår men det er jo aldri populært så da ble hun bare liggende å kave rundt som en annen liten terrorist. 
Når klokka var blitt nesten 06 så klikka jeg og ba mannen stå opp med henne fordi jeg ville sove. Fikk til svar at det ville han også, og jeg kunne jo uansett sove i morgen når hun var i bhg. Svarte bare surt tilbake at ja, og du fikk sove i går så nå er det min tur. :dry:

Sur mann står så opp med Bøll og like etterpå våkner Trollet og ''ville være med mamma''. Jeg lukker ørene så godt jeg kan og prøver å sove litt igjennom skriking, roping, krangling og annet bråk de neste 3 timene før jeg gir opp og står opp. 
Blir møtt av en sur mann og to barn som begge vil sitte oppå meg, helst uten den andre i nærheten resten av dagen.
 
Bølla sover bare 45 minutter før hun klikker fullstendig og griner non stop i en time uten at vi finner ut hva som er galt. 
Trollet nekter å sove i det hele tatt og blir derfor en enda større sutrekopp en den han var når han våknet om morgenen. 
Alt er feil! :dany:

Etter at jeg har tatt med meg Trollet ut og dratt ham på akebrettet gjennom nabolaget tre ganger og sitti i en brøytekant og sett på at han ser på vannet nedi et komlokk i 10 minutter så blir jeg og mannen enige om at vi skal slutte å være sure på hverandre når vi kommer inn igjen. 
Bøll og Troll er ikke enige og fortsetter å sure seg gjennom hele kvelden og det eneste positive er vel at de begge var så utslitte at de har sovnet allerede nå kvart over 7! 
Spent på å se hvor mange ganger de kommer til å våkne hver i natt.. 
Jeg skal i alle fall gå å legge meg snart, er helt kake.  :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovemorgener er hellige :raven: Jeg hadde også vært pissed om mannen lot være å stå opp når det var MIN morgen til å sove! Det er jo alltid sovebingo i helga, en er heldigere enn den andre. Det er bittert å få klokken fem-morgenen (i alle fall hvis mannen får en forjettet ti-over-halv-syv-morgen dagen før eller etter :dry: ), men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittdag! Sånne er det bare godt at er overstått altså. Jeg håper dagen i dag blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser jeg. 
Fy f**n som jeg stresser nå! 
Jeg er så stressa at jeg går rundt og er konstant kvalm.
Mandag i dag og en uke til ny start i ny jobb.
OG JEG GRUER MEG HELT VILT MYE! :grine:

At jeg har overlevd de siste 3,5 årene med graviditeter, fødsler og babyer som er selve definisjonen på forandring og uforutsigbarhet er meg et eneste stort mirakel. Jeg hater forandringer og er en sånn type som blir sur og stressa om de ommøblerer i hyllene på nærbutikken. :rodme:

Den gamle jobben min var jeg i i nesten 7 år og jeg kunne 98% av alt jeg gjorde der ut og inn. 
En fysisk skiftjobb med morgen-, mellom- eller kveldsvakter og annenhver helg på jobb. 
Nå skal jeg over til relativt stillesittende kontor, mandag til fredag, 8-16. HVER ENESTE UKE FOR RESTEN AV LIVET! (det føles i alle fall sånn..)
Jeg hater å være ny. 
Jeg hater å ikke vite. 
Hvordan greier folk å ha sånne ''voksen jobber'' uten å klikke? 
Det er en hel uke til men her går jeg og føler at livet er over og jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet. 
Hjelpes meg, jeg vet ikke en gang HVA det er jeg er så redd for, jeg har jo gått rundt å ønsket meg en sånn jobb har jeg ikke det da? :bond:

Dagens utblåsning. 
Nå skal jeg legge meg på sofaen og se på Greys i 3 timer i strekk for å prøve å glemme resten av verden. :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte fine du! Det er på ingen måte bare du som er redd for å hoppe inn i det ukjente. Jeg er egentlig en sånn som liker forandring og synes det er gøy på jobbintervjuer og sånt, men akkurat det å være ny i en jobb man ikke kan - DET er pyton! Men det går seg til. Folk flest er utrolig hyggelige, og ingen har noen forventninger til deg den første tiden. Bare husk å spørre om alt du lurer på og noter ned svarene, så føler du raskere at du i alle fall har et snev av kontroll! Og du? Jeg elsker å ha kontorjobb! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått med meg at du har ny dagbok. :nori:

Lykke til i ny jobb! Det går nok så bra så. :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Å være ny på jobb er fælt. 

Heldigvis går det som regel veldig bra og det blir nok mye enklere å få hverdagen til å gå opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag brukte jeg bare 10 minutter på å gå fra Bølla i barnehagen. 
Hun hadde som en av de som jobbet der så fint sa; ''grått mye i dag også..''
MEN
Hun hadde sovet nesten to timer! 
Det er jo kjempebra, rekorden her hjemme er halvannen time! :nori:

Ellers har jeg ikke gjort noe annet i dag en å ligge på sofaen og se på tv uten å tenke. Akkurat som jeg brukte å gjøre på fridager før jeg fikk barn. 
Blir jo nesten litt nostalgisk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der hørtes ganske deilig ut :nigo: Og bra de har gode nyheter selv om hun fremdeles ikke er helt happy - resten går seg helt sikkert til snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L har også sovet mye bedre i barnehagen enn hjemme. Jeg blir nesten litt snurt :ler:

Høres utrolig deilig og velfortjent ut med en sånn dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var mannen også med og leverte begge ungene til frokost i barnehagen. 
Jeg hadde sett for meg at de barna som kom veldig tidlig spiste sammen på den avdelingene som ligger i midten av bygget (altså verken Trollet eller Bølla sin), men det var vist bare noe de gjorde når de hadde lite folk på jobb. 
Så da gikk planen min om at Trollet og Bølla skulle spise frokost i harmoni og jeg bare kunne danse ut derifra, rett i vasken.. :dry:

Så da tror jeg ny plan bli at vi parkerer vogna til Bølla i skuret, tar henne på armen og leverer Trollet først, for så å gå videre til levering av Bølla. Trollet er jo så god og trygg der at hans levering går smertefritt uansett. I dag når jeg kom for å hente han fikk vi streng beskjed om å sette oss på gulvet fordi vi skulle ikke hjem før om ''snart''. :fnise:

Fikk maks dårlig samvittighet og klump i halsen i dag tidlig når vi gikk fra Bølla da. 
Hun var eneste barn på sin avdeling så vi satt henne i en stol og fikk ordnet et par skiver. Hun gomler i vei og er så fornøyd med at både mamma og pappa er der, ler og koser seg. Også må vi gå og det føltes ut som vi bare tok det lille gladhjertet hennes og kastet det i veggen. Hele verden raste jo i en eneste stor skuffelse og frustrasjon. Hun skrek så høyt at vi hørte henne på utsiden! :grine:

Når jeg kom å hentet henne var det heldigvis andre boller, hun var fullt opptatt av å leke med en eske så hun merket ikke at jeg kom og gråt heller ikke når hun så meg. De neste to timene klikket hun riktignok dersom jeg økte avstanden mellom oss til mer enn 10cm.. Men men... :vetikke:

Ja også hadde hun fått bilde på plassen sin! 
Et bilde av en glisende liten Bøll og jeg var ikke tilstede når de tok det så det beviser jo at hun faktisk har det litt bra der innimellom! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...