Gå til innhold

Beccy - Livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Nytt år - nye muligheter - ny dagbok! :yvonne:

Har lenge tenkt at den gamle dagboken har blitt aaaaalt for lang.
Den inneholder etterhvert fryktelig mye følelser og tanker, og kanskje også en del informasjon som er lett gjenkjennelig for mennesker som kjenner meg i det virkelige livet. 
Så da er det på tide å begynne på en ny! :opplyser:

Innholdet her blir nok det samme som den gamle.
Ja minus graviditet og fødselshistorier da, det har jeg ikke tenkt å gå igjennom igjen! :fnise:
Kort oppsummert: 
Beccy ca 30 år, lever sammen med Mannen, Trollet på 2 år (strengt tatt snart 2,5) og Bølla på straks 1 år. 
Oppturer, nedturer, frustrasjoner og gleder. 
2018 - bring it on, jeg er klar! :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen starter Bølla i barnehagen! 
Hjelpes meg jeg er spent jeg altså! :bond:

Jeg har to uker ferie nå som vi skal bruke til tilvenningen og den første uka er vel planen at jeg skal være sammen med henne der oppe hele tiden. 
Det er så sprøtt å se, for der Trollet kan kalles en hver kidnappers drøm og må holdes igjen for ikke å prate med alt for mange fremmede på butikken så vil ikke Bølla en gang sitte på fanget til Besta som hun har sett 3 ganger eller mer i måneden fra hun ble født.. :vetikke:
Mannen jobber lang dag i morgen så jeg må både hente og levere Trollet også, så for å gjøre det enklest mulig så tenker jeg at vi tar en lang morgen hjemme og går bort rundt 08.00, får levert Trollet også går inn til småbarnsavdelingen der Bølla skal være. Syns å huske fra tidligere at de første dagene bare er 2-4 timer så da passer det bra å komme dit litt over 08 også være hjemme igjen til luren hennes i 11 tiden, også kan vi hente Trollet igjen rundt 15.00. :jepp:

Hun er jo heldig sånn sett at hun vil være den minste der og er den eneste nye ungen som starter nå så da kanskje de som jobber der har litt ekstra fokus på henne og får henne til å føle seg trygg. Krysser fingrene for at det skal gå fint! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger med videre! Godt nyttår og lykke til med barnehagestarten :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnehagedag overstått! :yvonne:

Begge barna mine slo til med ''sovemorgen'' i dag så vi våknet alle sammen på likt kl 06.30! 
Det resulterte i at mannen kom for sent til jobb men ellers var det heeeelt greit og veldig god stemning. :P  
Spiste en god frokost her og var oppe i barnehagen rett før halv 9. 
Trollet var veldig fornøyd med å være tilbake med de andre barna men var ikke helt enig i at Bølla skulle inn til småbarna og ikke ''være med mamma på jobben'' som hun vanligvis pleier. :fnise:

Jeg var sammen med henne hele tiden da Bølla ikke synes det er noe kult å ha større avstander enn en meter mellom oss, men hun lekte fint ved siden av de andre barna, smilte til og med til flere og gråt ikke en eneste gang! 
Så spiste vi lunch sammen før vi dro hjem så hun fikk sove her. 

Hun er egentlig vant til å sove i vogn, noe hun kan fortsette med der oppe men jeg vil aller helst at hun skal vende seg til å sove i seng siden de fleste andre barna gjør det og da blir man litt friere til å reise steder uten vogna også. 
Så jeg la henne i senga her når vi kom hjem bare for å teste og hun sovna på 30 sekunder. 
Spent på å se hvor lenge hun blir liggende, men da satser vi i alle fall på å ta med dyne og kos opp dit i morgen og prøver soving der da. 

Alt i alt har første dagen vært en suksess! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at den første dagen gikk så fint! Satser på at det fortsetter slik :) 

Være med mamma på jobben :fnise: Har dere sagt det sånn at Trollet ikke skal bli lei seg, fordi han må være i barnehagen mens dere er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at første dag gikk så fint! :yvonne: Krysser fingrene for at det fortsetter. Deilig at dere har så god tid til tilvenning, det håper jeg vi også får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en god førstedag! Håper det fortsetter i samme stien, og det er supergodt å ha litt tid på seg til innkjøring. Det hadde vi også med L, og det var virkelig verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Mumsy skrev:

Så godt at den første dagen gikk så fint! Satser på at det fortsetter slik :) 

Være med mamma på jobben :fnise: Har dere sagt det sånn at Trollet ikke skal bli lei seg, fordi han må være i barnehagen mens dere er hjemme?

Ja vi har konsekvent sagt at vi skal på jobben for at han ikke skal være lei seg. Kan godt forstå at det føles urettferdig noen ganger at Bølla alltid får være hjemme med mamma/pappa. Har funket veldig fint. :Nikke:
Hvis vi skal ut alene på ettermiddagen eller kvelden også så sier vi at vi skal på jobben, tror det er enklere for han å forholde seg til enn bare ''nå skal mamma gå''... :vetikke:

13 timer siden, sitronkake skrev:

Så bra at første dag gikk så fint! :yvonne: Krysser fingrene for at det fortsetter. Deilig at dere har så god tid til tilvenning, det håper jeg vi også får til!

Ja veldig fornøyd. 
Trollet har jo vært så heldig å fått korte dager rett som det er fordi jeg var sykmeldt og så i perm, og siden Bølla ikke får den muligheten (synes det er litt trist) så er det i alle fall en liten trøst at vi kan bruke god tid på de første ukene. :) 

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Herlig med en god førstedag! Håper det fortsetter i samme stien, og det er supergodt å ha litt tid på seg til innkjøring. Det hadde vi også med L, og det var virkelig verdt det. 

Gull verdt! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 23.00 og jeg er fortsatt våken, det skjedde nesten ikke på nyttårsaften en gang! :fnise:

Var en fin andre dag i barnehagen med Bølla også. Hun begynner å bli litt varmere i trøya og i dag krøp hun avgårde rundt et hjørne og ut av synet flere ganger uten at det ble altfor stor krise. Veldig lovende! :Nikke:
Slet litt med å få henne til å sove, styrte på i en halvtime hvor hun absolutt ikke ville ligge i sengen så det endte med at hun slukna på skulderen min før jeg fikk lurt henne ned. Så gikk jeg fra henne der og de skulle ringe når hun våknet. 
Ble litt overasket når de ringte etter en time siden jeg hadde forventet at hun skulle sove i alle fall halvannen.. Men det hadde gått helt fint, hun hadde grått litt men så gikk det bra helt til hun så meg i døra, da hylskrek hun. 
Det gjør hun jo når jeg kommer hjem fra jobb noen ganger også så akkurat det er egentlig helt innafor... :vetikke:

I morgen kjører vi akkurat det samme opplegget bortsett fra at jeg ikke komme opp med en gang hun våkner. Planen er at hun skal være der uten meg i 1-2 timer og kjenne litt på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, innkjøring er så spennende og rart! Her var det også mye følelser og gråt da jeg kom i barnehagen ganske lenge. Jeg ser på det som helt naturlig jeg, det er jo først sammen med de man har sterke relasjoner til at de kan la følelsene "flyte" liksom. Etter hvert som lille ble mer og mer trygg, og mer og mer kjent med de voksne i barnehagen, sluttet hun med det. Nå er det ofte ville protester over å måtte hjem! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dette kommer til å gå bra.

 Håper det går like bra i dag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...