Gå til innhold

Bøker lest i 2018


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

#8. When you disappeared - John Marrs. Catherines mann forsvinner sporløst. 25 år etter dukker han opp på døren hennes og dermed nøstes det opp i alt som har hendt siden da, fra begges sider, og hva som forårsaket det hele. En spennende bok med en uventet løsning. Jeg synes karakterene ble framstilt veldig svart-hvitt og jeg mislikte sterkt en av hovedpersonene og derfor ble også slutten bittelitt skuffende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

#9. The Stranger - Harlan Coben. Spennende og fengende i tro Coben-stil. Tenk deg at en gruppe mennesker tar på seg å avsløre vanlige menneskers hemmeligheter for deres nærmeste, hvilke konsekvenser får det? 

#10. Salaam Brick Lane - Tarquin Hall. Forfatteren selv flytter med sin indiske kone fra India og til en bitteliten ettroms leilighet på verste østkant i London mens de prøver å finne jobber og spare penger til en bedre bolig i et bedre område. I denne boken skildres det året de bodde her (som en av svært få hvite i et fattig område med nesten utelukkende innvandrere), livet på østkanten og de menneskene de treffer. Her er det både triste, morsomme, interessante og alvorlige hendelser. Godt skrevet og rett og slett en veldig bra bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi. Det er lenge siden jeg har oppdatert her, ser jeg. Har gått fra 35 til 70 på halvannen måned. :lol: 

Mine høydepunkt siden sist:

#44: Dear Ijeawele, or a Feminist Manifesto in Fifteen Suggestions - Chimamanda Ngozi AdichieDette er et essay (hva heter det på norsk mon tro?) av en kjent feminist. Hun skriver et brev til en venninne, som har rådført seg med forfatteren om hvordan hun kan oppdra sin egen datter til å bli feminist. Utrolig interessant lesning, særlig for meg som har to jenter selv. 6/6.

#42, 43, 46: John Goode sin Foster High-serie, henholdsvis End of Innocence, Taking Chances og 151 Days. Bok 4-6 i serien, og den ER. SÅ. BRA! Utrolig godt skrevet, men ganske mørk. Jeg har hatt en god pause fra serien nå, og er klar til å starte på 7ern. 5/6.

#51: Wish Upon the Stars - TJ Klune. Den lenge etterlengta avslutningen på Knights of Verania-serien. :hjerte: TJ Klune er en av mine favorittforfattere, og denne serien er helt fantastisk. Morsom, kul og hjerteskjærende. Jeg gråt. Det blir bok nr 3 jeg noensinne har grått av. *sukk* Det er utrolig trist at reisen er over, og etterpå var jeg på en skikkelig bok hangover. 6/6.

#54: Bored of the Rings - The Harvard Lampoon. Jepp, en Ringenes Herre-parodi. Akkurat passe rar og teit og morsom som en parodi skal være. 5/6.

#58: Proxy - Alex London. Utrolig spennende sci-fi! Gleder meg til å lese mer fra denne serien. 5/6.

#59: Girl Boner - August McLaughlin. Kjempeinteressant bok om å kropp og det å bli komfortabel med sin egen seksualitet. 6/6.

#67: Rork, The Ghosts - Andreas. Grafisk roman (heter det virkelig det på norsk? :klo: ) som tok pusten fra meg. Helt fantastiske tegninger, med en god historie attpåtil. 5,5/6.

#70: Superpowereds Year 1 - Drew Hayes. Siiiinnsykt bra! Den er lang, over 800 sider, men så gøy! Gleder meg til å lese resten av serien. 6/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 13.59, ^^Belle^^ skrev:

Oi. Det er lenge siden jeg har oppdatert her, ser jeg. Har gått fra 35 til 70 på halvannen måned. :lol: 

Mine høydepunkt siden sist:

#44: Dear Ijeawele, or a Feminist Manifesto in Fifteen Suggestions - Chimamanda Ngozi AdichieDette er et essay (hva heter det på norsk mon tro?) av en kjent feminist. Hun skriver et brev til en venninne, som har rådført seg med forfatteren om hvordan hun kan oppdra sin egen datter til å bli feminist. Utrolig interessant lesning, særlig for meg som har to jenter selv. 6/6.

#42, 43, 46: John Goode sin Foster High-serie, henholdsvis End of Innocence, Taking Chances og 151 Days. Bok 4-6 i serien, og den ER. SÅ. BRA! Utrolig godt skrevet, men ganske mørk. Jeg har hatt en god pause fra serien nå, og er klar til å starte på 7ern. 5/6.

#51: Wish Upon the Stars - TJ Klune. Den lenge etterlengta avslutningen på Knights of Verania-serien. :hjerte: TJ Klune er en av mine favorittforfattere, og denne serien er helt fantastisk. Morsom, kul og hjerteskjærende. Jeg gråt. Det blir bok nr 3 jeg noensinne har grått av. *sukk* Det er utrolig trist at reisen er over, og etterpå var jeg på en skikkelig bok hangover. 6/6.

#54: Bored of the Rings - The Harvard Lampoon. Jepp, en Ringenes Herre-parodi. Akkurat passe rar og teit og morsom som en parodi skal være. 5/6.

#58: Proxy - Alex London. Utrolig spennende sci-fi! Gleder meg til å lese mer fra denne serien. 5/6.

#59: Girl Boner - August McLaughlin. Kjempeinteressant bok om å kropp og det å bli komfortabel med sin egen seksualitet. 6/6.

#67: Rork, The Ghosts - Andreas. Grafisk roman (heter det virkelig det på norsk? :klo: ) som tok pusten fra meg. Helt fantastiske tegninger, med en god historie attpåtil. 5,5/6.

#70: Superpowereds Year 1 - Drew Hayes. Siiiinnsykt bra! Den er lang, over 800 sider, men så gøy! Gleder meg til å lese resten av serien. 6/6.

Og jeg trodde at jeg leste mye... 😛 Nærmer meg rundt 60 bøker innen mai og har aldri noensinne lest så nye før som nå. For min del skyldes det sykdom og sykmelding slik at ting som tidligere tok opp mye av tiden (jobb, trening...) ikke lenger gjør det òg da føles der for meg bedre å lese enn å glo på tv hele dagen. 

Hvordan får du tid til å lese så mye? Har du alltid vært så aktiv på lesefronten? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEST I 2018:

(januar) 
1. Skråninga, Carl Frode Tiller 
2. The Next Mrs Parrish, Liv Constantine 
3. The Marrige Lie, Kimberly Belle
4. ‎copycat, Alex Blake 
5. ‎skitten poesi
6. ‎ I see you, Clare Mackintosh
7. ‎summer at the lake, Erica James 
8. ‎Bak lukkede dører
9. ‎ after anna, Alex Lake
10. ‎ Kafka On the Shore, Haruki Murakami 
11. ‎ on a beautiful day, Lucy Diamond 
12. ‎Stoner, John Williams
13. ‎Local Girl Missing, Claire Douglas 
14. ‎Sleeping Giant (#1) , 
15. ‎miniaryrmakeren, Jessie Burton 🎥 
16. ‎The Blackhouse, Peter May 
17. ‎waking gods (#2) 
18. ‎still me, jojo moyes

(februar) 
19. The wife, Alafair Burke
20. ‎stardust, Neil Gaiman  🎥 
21. ‎High Fidelity, Nick Hornby 🎥 
22. ‎Oryx and Crake, Margaret Atwood (MaddAddam#1) 
23. Den onde viljen, Karin Fossum 
24. ‎De som fortjener det, Peter Swanson 
25. ‎menn uten kvinner, Haruki Murakami
26. ‎The Year of the Flood, Margaret Atwood, MaddAddam #2
27. ‎Her Every Fear, Peter Swanson 
28. ‎ dypt å falle, Anna Grue 
29. ‎MaddAddam, Margaret Atwood (MaddAddam#3) 
30. ‎ PS I Love You , Cecilia Ahern
31. ‎Minds Eye, (Van Veeteren #1) Håkan Nesser  
32. ‎ jenta med snø i håret, (Magdalena Hansson #1), Ninni Schulman 
33. ‎ av jord er du kommet, Chris Tvedt 

MARS 
34. Gutten som sluttet å gråte, (Magdalena Hansson #2), Ninni Schulman 
35. ‎Mot nordavinden , Daniel Glattauer
36. ‎ Den syvende bølgen, Daniel Glattauer
37. ‎Menn som hater kvinner, Stieg Larsson (Millenium#1) 
38. ‎ before i go, Colleen Oakley
39. ‎En hinsides mann, Tetsushi Suwa
40. ‎Jenta som lekte med ilden,Stieg Larsson (Millenium#2) 
41. ‎Se meg, Nicholas Sparks
42. ‎The Feed, Nick Clark Windo
43. ‎Sex, død og ekteskap, Jon Øystein Flink 
44. ‎Jane Eyre, Charlotte Bronte (+🎥?) 
45. ‎ Vår egen lille hemmelighet 
 (Hogfors #4), Ninni Schulman 
46. Luftslottet som sprengtes, Stieg Larsson (Millenium#3) 

APRIL
47. ‎seks år, Harlan Coben 
48. ‎ Saman er ein mindre aleine, Anna Galvalda
49. ‎ ‎chalk man, C J Tudor 
50. ‎ den blinde guden, Chris Tvedt (Matre #2)
51. ‎trekkoppfuglen, Haruki Murakami 
52. The Other Woman, Sandie Jones 
53. Only Time Will Tell, Jeffrey Archer (#Harry Cliffton#1) 
54. Milk and Honey, rupi kaur 
55. Let me Lie, Clare Mackintosh 
56. Egghead, Bo Burnham
✖ Surprise Me, Sophie Kinsella (avbrøt denne etter gjentatte forsøk...) 
57. The Sins of the father, Jeffrey Archer (Harry Cliffton#2)

 

(Filmsymbolet står der forresten bare for å minne meg selv på at den aktuelle boka også finnes som film eller serie) 

Endret av Lill3My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lill3My skrev:

Og jeg trodde at jeg leste mye... 😛 Nærmer meg rundt 60 bøker innen mai og har aldri noensinne lest så nye før som nå. For min del skyldes det sykdom og sykmelding slik at ting som tidligere tok opp mye av tiden (jobb, trening...) ikke lenger gjør det òg da føles der for meg bedre å lese enn å glo på tv hele dagen. 

Hvordan får du tid til å lese så mye? Har du alltid vært så aktiv på lesefronten? :-) 

Jeg leser omtrent hele tiden, over alt. :fnise: Hører veldig mye på lydbok (når jeg kjører, innimellom på jobb når jeg gjør ''tankeløse'' ting som økonomirapportering, når jeg vasker og rydder osv.), og så leser jeg i stedet for å se på tv. Det er der jeg merker det aller mest, for man får skvist inn ekstremt mye lesing når man dropper tv på kvelden altså. Får også inn alt mellom en halvtime til et par timer etter middag også, om vi ikke har noe spesielt å gjøre. Og det å skru opp farten på lydbok hjelper også. Hjernen min får det jo med seg, og så slipper jeg å irritere meg over oppleserne som leser så sakte. :lol: Det aller viktigste, er jo at jeg ikke stresser med det. Har hørt at mange synes det er stressfullt å skulle ha et mål om så og så mange bøker i løpet av et år, men jeg finner en helt fantastisk indre ro når jeg leser, og det gir meg veldig mye. :hjerte: 

Jeg har alltid lest en del, men det var ikke før i fjor at det tok av og jeg kom over 100 bøker i løpet av et år. Oppdaget en ny sjanger og en ny forfatter som er blitt favoritten (TJ Klune), og da raste jeg gjennom bøker. Blakker meg nesten på bøker da, men det er verdt det. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg leser omtrent hele tiden, over alt. :fnise: Hører veldig mye på lydbok (når jeg kjører, innimellom på jobb når jeg gjør ''tankeløse'' ting som økonomirapportering, når jeg vasker og rydder osv.), og så leser jeg i stedet for å se på tv. Det er der jeg merker det aller mest, for man får skvist inn ekstremt mye lesing når man dropper tv på kvelden altså. Får også inn alt mellom en halvtime til et par timer etter middag også, om vi ikke har noe spesielt å gjøre. Og det å skru opp farten på lydbok hjelper også. Hjernen min får det jo med seg, og så slipper jeg å irritere meg over oppleserne som leser så sakte. :lol: Det aller viktigste, er jo at jeg ikke stresser med det. Har hørt at mange synes det er stressfullt å skulle ha et mål om så og så mange bøker i løpet av et år, men jeg finner en helt fantastisk indre ro når jeg leser, og det gir meg veldig mye. :hjerte: 

Jeg har alltid lest en del, men det var ikke før i fjor at det tok av og jeg kom over 100 bøker i løpet av et år. Oppdaget en ny sjanger og en ny forfatter som er blitt favoritten (TJ Klune), og da raste jeg gjennom bøker. Blakker meg nesten på bøker da, men det er verdt det. :ler: 

Herregud .... du må være en slags klone av meg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lill3My skrev:

Herregud .... du må være en slags klone av meg ....

:hoho: Go us. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#11. The woman who went to bed for a year - Sue Townsend. Jeg tror mange kvinner kan kjenne seg igjen i ønsket om å bare legge seg i sengen og slippe mas på mann og barn, matlaging, husarbeid, stress og alles forventning om at man skal løse hvert minste problem. Det er nettopp det Eva gjør. Interessant konsept, til tider ganske morsom bok, men ellers bare helt ok.

#12.  Adrian Mole The Prostrate Years -  Sue Townsend. Jeg har fulgt Adrian Mole siden den første boken kom ut på 80-tallet og han var i starten av tenårene. I denne boken følger vi Adrian i inngangen til 40-årene, gift og med barn, med foreldrene som nærmeste nabo og med sin sedvanlige uflaks på de fleste områder. En enkel, lettlest og morsom bok, mest for de som kjenner til Adrian Mole fra før. Forfatteren lever ikke lenger, og for oss som har fulgt Adrian gjennom et halvt liv er det trist at vi aldri vil få vite hvordan det går videre med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gretagarbo

Januar:

1. Orbiting Jupiter - Gary D. Schmidt (3/5)

2.  Så lenge Ingen ser oss - Anders Totland (3/5)

3. The kind worth Killing - Peter Swanson (4/5)

4. The Absolutist - John Boyne (3/5)

5. Jeg nekter å tenke - Lotta Elstad (2/5)

6. Little Monsters - Kara Thomas (4/5)

7. Therese: Mammas Historie - Inger Lise Johannessen (3/5)

8. Riding With Brighton - Haven Francis (1/5)

9. Jakten på en overgriper - Annett B. Eck (4/5)

 

Februar:

10. The dangerous art of blending in - Angelo Surmelis (2/5)

11. Bra Nok - Kristin Gjelsvik (2/5)

12. The Secret History - Donna Tartt (3/5)

13. Tung Tids Tale - Olaug Nilssen (3/5)

14. Kvinnen i vinduet - A.J Finn (3/5)

15. Alle dagers ende - Jenny Erpnbeck

16. Har døden tatt noe fra deg så gi det tilbake - Naja Marie Aidt (4/5)

17. Radio Silence - Alice Oseman (4/5)

 

Mars:

18. A False Report - Ken Armstrong (4/5)

19. So you’ve been publicly shamed - Jon Ronson (3/5)

20. Member of the family (lydbok) - Dianne lake (4/5)

21. Selv om sola ikke skinner (lydbok) - Stian Bromark (3/5)

22. Fremdeles meg - Jojo Moyes (3/5)

23. I let him go - Denise Fergus (4/5)

24. Openly Straight - Bill Konigsberg (4/5)

25. Openly Honestly - Bill Konigsberg (3/5)

 

April: 

26. Let me lie - Clare Mackintosh (2/5)

27. Simon vs. the homosapiens agenda - Becky Albertalli (4/5)

28. At Swim - Jamie O. Neill 

29. Mor om natten - Niels Fredrik Dahl (4/5)

30. The Immortalists - Chloe Benjamin (4/5)

31. Highly Illogical behavior - John Corey Whaley (3/5)

32. Leah on the Offbeat - Becky Albertalli (4/5)

33. Odd Girl out (lydbok) - Laura James (3/5)

34. The Bell jar - Sylvia Plath

35. The resurrection of the Romanovs (lydbok) - Greg King (3/5)

 

Mai:

36. Og hver morgen våkner jeg (lydbok) - Marita Hansen (4/5)

37. I hate my selfie (lydbok) - Shane Dawson (3/5)

38. Og det var kjærlighet (lydbok) - Marit Trønnes (3/5)

39. Tante ulrikkes vei - Zeshan Shakar (4/5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A stolen life - Jaycee Dugard

The face on The milk carton - Caroline B. Cooney

Whatever happened to Janie - Caroline B. Cooney

Ildkorset, Skygge over slettelandet - Frid Ingulstad

Ildkorset, Fryktens følgesvenn - Frid Ingulstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo

40. Hold tett (lydbok) - Harlan Coben: En ok thriller, men det svakeste jeg har hørt/lest av Coben til nå (2/5)

41. Brain of fire - Susannah Cahalan: Skremmende og interessant lesning om Susannah som blir rammet av en sjelden sykdom. Litt treg og oppleves som lengre enn den er til tider, men alt i alt en god leseopplevelse (3/5)

42. Nitten Minutter (lydbok) - Jodi Picoult: Flott skrevet, og godt konstruert, om et betent tema (skoleskyting). Boken hopper mye mellom tid og person uten å forvirre. Det blir ikke toppkarakter på grunn av flere ubesvarte spørsmål. Noen ganger er det fint å la leseren tenke seg, men her er det mye jeg opplever som løse tråder. (4/5) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ildkorset, Mørke makter - Frid Ingulstad

Ildkorset, Nådeløse netter - Frid Ingulstad 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildkorset, hemmelighetene hus - Frid Ingulstad

Ildkorset, Gjensyn i grålysningen - Frid Ingulstad

Mammas svik - Anne-Britt Harsem

Stolen - Lucy Christopher

Brev til min datter - Anne-Britt Harsem

10 år i frihet - Natascha Kampusch

Ildkorset, I falske fjær - Frid Ingulstad

I et hus i Alvdal - Eldstesønnens historie - Anne-Britt Harsem

Arvesynd, Skjebnemøte - Anne-Lise Boge

Arvesynd, Hemmeligheten - Anne-Lise Boge

Arvesynd, Betroelsen - Anne-Lise Boge

Endret av Blod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det beste siden sist:

#75: Rocks and Stars - Sam Ledel. Dette er en collegeromanse som jeg likte veldig godt! Er ikke veldig fan av YA romantikk, men denne var bra, dere. Så realistisk og fin. 5/6.

#77: Super Powereds: Year 2 - Drew Hayes. Like bra som enern. Nikoste meg med denne serien! 6/6.

#83: Super Powereds: Year 3 - Drew Hayes. Bøkene om mine kjære superhelter in training blir bare bedre og bedre. 6/6.

#88: A Swift Kick In The Asteroids - Edward Zajac. Humoristisk sci-fi på sitt beste! Denne likte jeg bedre enn Hitchhiker's Guide. Tror jeg. :jepp: 5/6.

#89: Forging Hephaestus - Drew Hayes. Har funnet meg en ny favorittforfatter! :hjerte: Denne boken er første bok i Villains Code-serien, og det er veldig rart å plutselig være på den andre siden av det moralske gjerdet i forhold til superheltene i Super Powereds. Jeg likte ikke denne heeelt like godt som Super Powereds, men jeg gleder meg allikevel til å lese fortsettelsen. 5/6.

 

Holder forøvrig på med Super Powereds: Year 4 på kindle'n min nå, men siden den er på svimlende 1900 (!!!) sider, så tar det sin tid. :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg henger etter med oppdatering så det mangler sikkert noen bøker siden sist, men det er ikke så nøye.

#13: Better -  Atul Gawande. Nok en interessant og velskrevet bok fra Gawande, denne gangen om medisinske framskritt spekket med personlige historier og opplevelser. 

#14: Det henger en engel alene i skogen - Samuel Bjørk. Jeg leser sjelden norske bøker, men denne fanget min interesse. Det er bok én i en påtenkt serie (tror bok 2 har kommet nå). Boken var spennende, men litt tynn historie og noe urealistisk.

#15: Anything you do say - Gillian McAllister. Dette er enn Sliding Doors (for de som har sett filmen) type bok. Jo er på byen med en venninne og en mann egler seg innpå henne. Når hun etterpå går hjem alene hører hun skritt og tror det er samme mann. Hun kjenner en hånd på skulderen og reagerer umiddelbart ved å dytte mannen. Han faller ned en trapp og blir liggende urørlig. Hva skal hun gjøre, bli værende og ringe politiet eller stikke av og håpe ingen så henne? To parallelle historier fortalt ut fra de to ulike valgene. Jeg strevde litt mer karakterene og spesielt hovedpersonen og mannen hennes, men ellers en spennende bok skrevet på en litt uvanlig måte,

#16: Little Women - Louisa May Alcott. Dette er jo en klassiker så alle kjenner (eller burde kjenne) historien. Jeg har lest den før for veldig mange år siden, men det er alltid interessant å lese en bok om igjen fra et voksent perspektiv. 

#17: Lord of the flies - William Golding. Nok en klassiker så jeg skriver ikke noe videre om bokens innhold. Denne har jeg også lest før som barn og nå leste jeg den høyt sammen med niåringen, men jeg tar den med her likevel. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 22.06, Lill3My skrev:

LEST I 2018:

(januar) 
1. Skråninga, Carl Frode Tiller 
2. The Next Mrs Parrish, Liv Constantine 
3. The Marrige Lie, Kimberly Belle
4. ‎copycat, Alex Blake 
5. ‎skitten poesi
6. ‎ I see you, Clare Mackintosh
7. ‎summer at the lake, Erica James 
8. ‎Bak lukkede dører
9. ‎ after anna, Alex Lake
10. ‎ Kafka On the Shore, Haruki Murakami 
11. ‎ on a beautiful day, Lucy Diamond 
12. ‎Stoner, John Williams
13. ‎Local Girl Missing, Claire Douglas 
14. ‎Sleeping Giant (#1) , 
15. ‎miniaryrmakeren, Jessie Burton 🎥 
16. ‎The Blackhouse, Peter May 
17. ‎waking gods (#2) 
18. ‎still me, jojo moyes

(februar) 
19. The wife, Alafair Burke
20. ‎stardust, Neil Gaiman  🎥 
21. ‎High Fidelity, Nick Hornby 🎥 
22. ‎Oryx and Crake, Margaret Atwood (MaddAddam#1) 
23. Den onde viljen, Karin Fossum 
24. ‎De som fortjener det, Peter Swanson 
25. ‎menn uten kvinner, Haruki Murakami
26. ‎The Year of the Flood, Margaret Atwood, MaddAddam #2
27. ‎Her Every Fear, Peter Swanson 
28. ‎ dypt å falle, Anna Grue 
29. ‎MaddAddam, Margaret Atwood (MaddAddam#3) 
30. ‎ PS I Love You , Cecilia Ahern
31. ‎Minds Eye, (Van Veeteren #1) Håkan Nesser  
32. ‎ jenta med snø i håret, (Magdalena Hansson #1), Ninni Schulman 
33. ‎ av jord er du kommet, Chris Tvedt 

MARS 
34. Gutten som sluttet å gråte, (Magdalena Hansson #2), Ninni Schulman 
35. ‎Mot nordavinden , Daniel Glattauer
36. ‎ Den syvende bølgen, Daniel Glattauer
37. ‎Menn som hater kvinner, Stieg Larsson (Millenium#1) 
38. ‎ before i go, Colleen Oakley
39. ‎En hinsides mann, Tetsushi Suwa
40. ‎Jenta som lekte med ilden,Stieg Larsson (Millenium#2) 
41. ‎Se meg, Nicholas Sparks
42. ‎The Feed, Nick Clark Windo
43. ‎Sex, død og ekteskap, Jon Øystein Flink 
44. ‎Jane Eyre, Charlotte Bronte (+🎥?) 
45. ‎ Vår egen lille hemmelighet 
 (Hogfors #4), Ninni Schulman 
46. Luftslottet som sprengtes, Stieg Larsson (Millenium#3) 

APRIL
47. ‎seks år, Harlan Coben 
48. ‎ Saman er ein mindre aleine, Anna Galvalda
49. ‎ ‎chalk man, C J Tudor 
50. ‎ den blinde guden, Chris Tvedt (Matre #2)
51. ‎trekkoppfuglen, Haruki Murakami 
52. The Other Woman, Sandie Jones 
53. Only Time Will Tell, Jeffrey Archer (#Harry Cliffton#1) 
54. Milk and Honey, rupi kaur 
55. Let me Lie, Clare Mackintosh 
56. Egghead, Bo Burnham
✖ Surprise Me, Sophie Kinsella (avbrøt denne etter gjentatte forsøk...) 
57. The Sins of the father, Jeffrey Archer (Harry Cliffton#2)

 

(Filmsymbolet står der forresten bare for å minne meg selv på at den aktuelle boka også finnes som film eller serie) 

Oppdatering 

 

58. To og to, Nicholas Sparks 
59.  Noriaki , av Endre Ruset
60. David Copperfield, Charles Dickens 

(Mai)
61. En sånn jente, Monica Flatabø
62. Kunsten å bli glad i seg selv, Yukiko Motoya 
63. Attachments, Rainbow Rowell
64. bring me back, B. A. Paris 
65. Berge, Jan Kjærstad 
66. The Readers of Broken Wheel Recommend, Katarina Bivald
67. Marie, Madeleine Bourdouxhe 
68. Pride and Prejudice, Jane Austin 
69. Størst av alt, Malin Persson Giolito  
70. A Street Cat Named Bob, James Bowen (🎥?) 
71. The Lewis Man, Peter May  (Lewis trilogien #2  ) 
72. arbeid pågår, Eikemo 
73. The Chess Men (Peter May  (Lewis trilogien #3  ) 
74. Sharp Objects, Gillian Flynn (🎥 📺? ) 
75. Talte dager, Heidi Linde 

(Juni) 
76. Vi kan ikkje eige kvarandre-dikt i utval, Arne Ruset 
77. Barnepiken, Kathryn Stockett 
78. Levende og døde i Winsford, Håkan Nesser 
79. Snokeboka, Lisa Aisato
80. Glasshjerte av Torkild Damhaug 
81. Eg vil at nokon skal vente på meg, (noveller), Anna Gavalda

82. The Blind Assassin, Margaret Atwood

 

Begynner på sistnevnte nå, lydbokversjonen 😃 og Damhaugs starta jeg på i morges, va hundre sider inn i den nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2018 den 12.27, Arkana skrev:

#8. When you disappeared - John Marrs. Catherines mann forsvinner sporløst. 25 år etter dukker han opp på døren hennes og dermed nøstes det opp i alt som har hendt siden da, fra begges sider, og hva som forårsaket det hele. En spennende bok med en uventet løsning. Jeg synes karakterene ble framstilt veldig svart-hvitt og jeg mislikte sterkt en av hovedpersonene og derfor ble også slutten bittelitt skuffende. 

Har du lest The One av samme forfatter? Hørte lydboka i fjor og den husker jeg som en av favorittene mine fra fjorårets leseår 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lill3My skrev:

Har du lest The One av samme forfatter? Hørte lydboka i fjor og den husker jeg som en av favorittene mine fra fjorårets leseår 😃

Ja, den leste jeg i fjor. Den likte jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...