Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!


lille_frosk

Anbefalte innlegg

Syns heller ikke det er rart at du kobler det til sist, noe annet ville jo vært veldig rart egentlig. Heldigvis er hun innenfor normalen da. Krysser fingrene for at det fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.9.2018 den 18.42, sullå skrev:
 

Så bra at alt så fint ut på UL!

Ja, jeg har dagbok. :) Siste innspurt nå! ❤️ 

 

Fant deg! Og rakk heldigvis innspurten!

På 1.10.2018 den 9.01, Azumarill skrev:
 

Så bra at alt var fint på ultralyd. Selv om hun er litt mindre enn gjennomsnittet. Trivsel er viktigere enn størrelse, men skjønner at du tenker :kose: heier på dere!

Ja, du vet jo hvordan det er. Vanskelig å ikke sammenligne med sist selvfølgelig, på godt og vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 18.17, Puffin skrev:
 

Syns heller ikke det er rart at du kobler det til sist, noe annet ville jo vært veldig rart egentlig. Heldigvis er hun innenfor normalen da. Krysser fingrene for at det fortsetter :)

:hjerte: Takk og enig!

 

 

—-

31+6 - hoi, nå går det fort!

Jeg føler ukene flyr, i motsetning til for et par måneder siden. Jeg jobber 20% nå, og det er mer enn nok. Bekkenet er mer eller mindre elendig, jeg kaster opp fem av syv morgener, og jeg har periodevis masse vonde kynnere. Søvnen er fremdeles ikke spesielt bra, naturlig nok, så jeg føler meg stort sett som en oppvridd vaskeklut. MEN! Jeg føler meg veldig bra psykisk! Spent og glad.

I helgen har jeg og kommende storesøster vært på tur, en liten ferie til besteforeldre i Trondheim. Det har vært koselig å ha en siste tur bare oss! Og deilig for mannen med et siste pusterom, for nå blir han jo unektelig mer bundet til hjemmet fremover. Mens-/el-termin er 2/12, og det er jo tross alt bare litt over halvannen mnd til! Sånn som vi bor er vi veldig avhengige av at han er kjørbar og ikke langt hjemmefra om noe skulle skje, særlig med tanke på at ting godt kan gå raskt. 

Sånn ellers tenker jeg litt på dette med leiet for tiden. Tror hun ligger godt plantet i seteleie, og hvis hun ikke skulle snu seg - mot formodning - er jeg spent på hva som skjer. Jeg vil IKKE ha setefødsel med den ekstra risikoen etter alt som skjedde sist. Men jeg vil ikke ha ks heller :ler: Jaja, ut skal hun jo :hjerte:

 

Planen denne uken er fødselssamtale på sykehuset på onsdag og jordmortime på torsdag. Så blir det vel rolig neste uke (med unntak av to planleggingsdager i bhg!), før jeg skal på ul den 26/10 igjen. :) Så får vi se da! Planer har det jo med å endres de siste månedene ;) 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+6 :sjokkbla:

Du ble jo akkurat gravid! Og plutselig er du over fødedagen til R! Wow! Men bra du tar det så fint, trass i irriterende plager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut - men veldig godt at du har det bra psykisk! Hva tenker du om jobb da, klarer du å jobbe 20%? Er det bare godt å ha noe å gjøre på, eller blir det for mye?

Hvis hun ligger i seteleie, har hun jo tid til å snu seg. Forstår at både setefødsel og ks virker skremmende! Men hun må ut, ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen som har blitt værende igjen inni der, så den ene eller andre veien så kommer hun. Helst med hodet først gjennom de riktige kanaler, takk :opplyser:

Bor dere langt unna sykehuset, sånn i forhold til at dere må være i beredskap fremover?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponert over at du klarer å jobbe 20 % når du kaster opp så ofte, vet ikke om jeg ville klart det samme!  

Hun rekker fortsatt å snu seg, men skjønner at du tenker på det. Jeg er megastresset selv for at han plutselig skal ligge i seteleie, selv om han har vært i hodeleie på de to siste kontrollene. Å føde vaginalt i seteleie er ikke aktuelt for min del, men ønsker heller ikke KS.. Jaja, ut skal de :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neii, så kjedelig med oppkast og kranglete bekken! Godt det nærmer seg nå :nigo: Håper hun snur seg så du slipper setefødsel/KS, heldigvis har hun god tid på det enda. Lykke til med fødselssamtale og jordmortime:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 13.00, Marimba skrev:
 

32+6 :sjokkbla:

Du ble jo akkurat gravid! Og plutselig er du over fødedagen til R! Wow! Men bra du tar det så fint, trass i irriterende plager ;)

Ja, er det ikke helt sprøtt? Sånn bortsett fra at jeg skrev feil sist og faktisk bare var 31+6 da! :fnise:

På 8.10.2018 den 22.21, sullå skrev:
 

Høres slitsomt ut - men veldig godt at du har det bra psykisk! Hva tenker du om jobb da, klarer du å jobbe 20%? Er det bare godt å ha noe å gjøre på, eller blir det for mye?

Hvis hun ligger i seteleie, har hun jo tid til å snu seg. Forstår at både setefødsel og ks virker skremmende! Men hun må ut, ja :ler:

Det er godt å komme ut og lufte seg litt, og jeg møter lite forventninger på jobb om å produsere så veldig mye, så hittil fungerer det greit. Jeg blir dårligere av det, men det er så godt å være litt vanlig menneske og! 

Hun må ut altså, du mener det? :fnise: Jeg begynner å revurdere akkurat den planen der nemlig!

På 9.10.2018 den 8.57, Azumarill skrev:
 

Har ikke hørt om noen som har blitt værende igjen inni der, så den ene eller andre veien så kommer hun. Helst med hodet først gjennom de riktige kanaler, takk :opplyser:

Bor dere langt unna sykehuset, sånn i forhold til at dere må være i beredskap fremover?

 

:hoho:Det finnes da alltid unntak fra regelen!

Nja, vi bor en time unna, men har litt logistikkvansker ift barnevakt - pluss at vi bor ca like langt unna alt annet og. Så hvis mannen er på byen og ikke kjørbar, blir det et veldig stort problem om noe plutselig skulle skje. Han er heldigvis helt på samme linje, og godt fornøyd med å drikke øl hjemme istedenfor :ler:

På 9.10.2018 den 12.02, Aryamili skrev:
 

Imponert over at du klarer å jobbe 20 % når du kaster opp så ofte, vet ikke om jeg ville klart det samme!  

Hun rekker fortsatt å snu seg, men skjønner at du tenker på det. Jeg er megastresset selv for at han plutselig skal ligge i seteleie, selv om han har vært i hodeleie på de to siste kontrollene. Å føde vaginalt i seteleie er ikke aktuelt for min del, men ønsker heller ikke KS.. Jaja, ut skal de :) 

 

 

Nei, ikke sant, det føles som to umuligheten å velge mellom det der! Takk for fine ord :blomst:

På 9.10.2018 den 19.25, plastfolien skrev:
 

Å neii, så kjedelig med oppkast og kranglete bekken! Godt det nærmer seg nå :nigo: Håper hun snur seg så du slipper setefødsel/KS, heldigvis har hun god tid på det enda. Lykke til med fødselssamtale og jordmortime:) 

Kjedelig ja! Men det går heldigvis ganske greit tross alt. 

 

32+3

Lillesnupp ligger som spikret i seteleie. Jordmor er ikke optimistisk med tanke på at hun skal snu seg, hun har ligget så stabilt så lenge og viser ingen tegn til å ville romstere seg rundt så veldig. Jeg er IKKE optimistisk med tanke på en vaginal setefødsel der risikoen for akutt ks er 20% i utgangspunktet. Lillesøster er en rampejente!

Ny ultralyd 26/10, vi krysser fingre og tær for at hun spontant har snudd seg til da! :nigo:

 

Kommende storesøster er fantastisk for tiden, strør om seg med de fineste komplimenter («du har så deilig hals» «du er en fin dame du, mammaungen min!») og med diverse andre artige spørsmål («hvor har du og pappa kjøpt meg?»). 2,5 år - en fantastisk alder - periodevis! :hoho:

Endret av lille_frosk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎10‎.‎2018 den 23.05, lillemeg90 skrev:
 

Her vil jeg følge med! 🙋

Så koselig! Velkommen skal du være. 

 

33+0

Ok, dette synes jeg er så sprøtt. Jeg er jo snart ferdig med min siste graviditet! Det føles faktisk ganske trist, for selv om dette har vært graviditeten fra h** fysisk sett, er det også en ganske fantastisk opplevelse å være gravid synes jeg. Man går liksom inn i seg selv på en helt sær måte, og det å gro frem et lite menneske - hallo! Det er jo helt vilt egentlig. Dessuten liker jeg at det er så spesielt, at man er noe annet enn hverdags-frosken, man er faktisk en frosk på tjukka!

Nå har jeg gått inn i den siste fasen der omtrent alle tankene mine kretser rundt fødselen, og den første tiden etterpå. Jeg sover himla dårlig, og når jeg våkner på nettene tenker jeg (altfor) mye på fødselen - særlig nå med denne seteliggende babyen. Det er vanskelig å se forbi det, selv om jeg jo vet at fødselen egentlig bare er første bit av det neste ultraløpet - barseltiden! :ler:

Men kjære lille skatt, jeg gleder meg til å se deg! Hvem ER du? Jeg har en idé om at du er en ordentlig lillesøster-ramp, en skikkelig Astrid Lindgren-jente, med massevis av spilloppmakeri i seg. Vi har valgt et navn jeg håper du kommer til å like, jeg er så veldig fornøyd med navnet selv! Storesøster venter veldig på deg, og spør daglig om du har kommet ut av magen nå ( :fnise: Jeg håper jeg ser bittelitt mindre kjempegravid ut etter at hun er på utsiden, men hva vet vel stakkars storesøster). Jeg kan ikke si at jeg bare gleder meg til det neste året, jeg gruer meg skikkelig til søvnløshet og utilstrekkelighet og barseltårer, men jeg gleder meg veldig til resten av livet sammen med deg. Til å bli en flokk! Min flokk! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Det er noe helt spesielt å få søsken altså. Det er dritvanskelig i begynnelsen, men når det går seg til...magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at hun snur seg! Men nå for tiden pleier jo setefødsler å gå ganske greit, så jeg har stor tro på at fødselen går fint uansett. Skjønner godt at du tenker mye på fødselen, da! :) Koselig at storesøster gir deg fine komplementer, og gleder seg sånn til hun kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2018 den 10.43, ^^Belle^^ skrev:
 

:rodmer: Det er noe helt spesielt å få søsken altså. Det er dritvanskelig i begynnelsen, men når det går seg til...magisk!

Ååh, det liker jeg å høre!

På 21.10.2018 den 19.54, sullå skrev:
 

Krysser fingrene for at hun snur seg! Men nå for tiden pleier jo setefødsler å gå ganske greit, så jeg har stor tro på at fødselen går fint uansett. Skjønner godt at du tenker mye på fødselen, da! :) Koselig at storesøster gir deg fine komplementer, og gleder seg sånn til hun kommer ut!

Ja, det gjør jeg og. Jeg er usikker på om det vil bli vanlig fødsel om hun ikke snur seg, med tanke på historikk fra første fødsel. Men mer om det under!

 

34+0

Herlighet. 45 dager til OUL-termin, 40 dager til mens/el-termin! Jeg ble fullt sykmeldt i går, da var jeg så sliten at jeg begynte å gråte da jeg dro på jobb. Jeg er lei av å kaste opp ass, det blir ikke akkurat mer behagelig som høygravid heller! Nå skal jeg kose meg med å ordne alt klart - hus og julegaver og fødebagen og, ja. 

Jeg skal på ultralyd på fredag, vekstkontroll og sjekk av leie. Jeg tror dessverre ikke hun har snudd seg enda, selv om jeg ikke er 100% sikker, så det blir veldig spennende å se. Jeg lurer på hvordan veien videre blir da ... Som jeg jo har mast om mange ganger før, hadde jeg ikke en super fødselsopplevelse første gang. Grunnet vekstavvik ble jeg satt i gang lørdag kveld, mandag morgen tok de vannet og jeg gikk spontant i rier. Hadde en veldig fin opplevelse med det, men da jeg var rundt 5 cm ble det gjort et katastrofesnitt fordi hun ikke tålte riene. 

Selve fødselen er jeg ikke redd for å gjennomføre, men jeg er fryktelig redd for komplikasjoner som kan oppstå underveis - særlig de som kan ende med akutt-/katastrofesnitt. Det er dessverre ikke til å komme bort fra at risikoen for det er veldig mye høyere med setefødsel, og det er det som er så vanskelig for meg - å nok en gang gå inn i en fødsel med høyere risiko i utgangspunktet. Jeg tror det blir fryktelig vanskelig å klare å være avslappet og jobbe med kroppen ved en setefødsel. Jeg har heldigvis en flott jm som følger meg opp på sykehuset, og jeg er veldig trygg på at jeg blir godt ivaretatt der.

Jeg ønsker meg jo ikke et keisersnitt heller. Jeg har alltid drømt om å føde, om å få oppleve spenningen rundt når det hele starter, jobbe med kroppen og rett og slett få den opplevelsen! Et ks er virkelig et begredelig alternativ synes jeg - det er forferdelig vondt i etterkant, og bare det å ikke kunne løfte L på seks uker er jo utrolig kjipt. Det beste for både mor og barn er en vaginal fødsel. Men kanskje ikke uansett, eller for enhver pris ... 

Sånn - fødselspreik. Beklager hvis det blir mye gnål om det samme igjen og igjen, men det er nå sånn at det hodet er fullt av renner fingrene over med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så rart det er fødsel du går og tenker på om dagen da 😊 

Vet om flere som sier det ikke var noe problem å føde i seteleie, men forstår bekymringen din ifht. Komplikasjoner. Var det stormrier etter de tok vannet som gjorde at hun ikke tålte riene? Det var det samme her i såfall, men jeg gikk fra 4-10 cm på under en time og han tålte det da dårlig når jeg skulle presse, så det ble tang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Er ikke så rart det er fødsel du går og tenker på om dagen da 😊 

Vet om flere som sier det ikke var noe problem å føde i seteleie, men forstår bekymringen din ifht. Komplikasjoner. Var det stormrier etter de tok vannet som gjorde at hun ikke tålte riene? Det var det samme her i såfall, men jeg gikk fra 4-10 cm på under en time og han tålte det da dårlig når jeg skulle presse, så det ble tang. 

Nei, det var vanlig sterke rier, men hun var bare 2180 gram, så ikke så sterk. Seteleie hadde nok gått veldig greit for meg om jeg ikke hadde hatt den opplevelsen bak meg tror jeg! Jeg hadde det fryktelig tøft i barseltiden/de første månedene, tilknytningen tok lang tid og jeg var full av angst hele tiden. I følge ekspertene er ikke det så uvanlig ved traumatiske fødsler eller ks i narkose - det er jo litt av en påkjenning for kroppen å først bli satt i gang, og deretter bli røsket ut av det og lagt i narkose. Jeg vet ikke om det var hele grunnen, det tror jeg kanskje ikke, men det hjalp ikke på. Det er nok det jeg er mest redd for å oppleve igjen ... Å få et «fremmed» barn overlevert, som jeg ikke følte noe annet for enn panikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, lille_frosk skrev:
 

Nei, det var vanlig sterke rier, men hun var bare 2180 gram, så ikke så sterk. Seteleie hadde nok gått veldig greit for meg om jeg ikke hadde hatt den opplevelsen bak meg tror jeg! Jeg hadde det fryktelig tøft i barseltiden/de første månedene, tilknytningen tok lang tid og jeg var full av angst hele tiden. I følge ekspertene er ikke det så uvanlig ved traumatiske fødsler eller ks i narkose - det er jo litt av en påkjenning for kroppen å først bli satt i gang, og deretter bli røsket ut av det og lagt i narkose. Jeg vet ikke om det var hele grunnen, det tror jeg kanskje ikke, men det hjalp ikke på. Det er nok det jeg er mest redd for å oppleve igjen ... Å få et «fremmed» barn overlevert, som jeg ikke følte noe annet for enn panikk. 

Det er fullt forståelig at du hadde et slik og vegrer deg for en lik opplevelse denne gangen! Håper virkelig hun snur seg og du slipper å ta stilling til det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke snur seg - praktiserer de ytre vending på sykehuset du skal føde? Veit det gjøres her i alle fall. Skjønner godt at setefødsel ikke frister, det hadde ikke jeg villet heller og tror nok kanskje keisersnitt hadde blitt valget for meg. Selv om det er kjipt det der med at man blir så innmari invalid etterpå, å ikke løfte på storesøsken etterpå f.eks, i den perioden de kanskje trenger litt ekstra :sukk: Vel - hun kan snu seg enda, helt frem til termin var vanlig i følge min jordmor (selv om man selvsagt vil ha en garanti HER og NÅ!)

Lykke til med kontrollen i alle fall, både med tanke på leie og størrelse :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:
 

Det er fullt forståelig at du hadde et slik og vegrer deg for en lik opplevelse denne gangen! Håper virkelig hun snur seg og du slipper å ta stilling til det 😊

:hjerte: Takk!

18 minutter siden, Azumarill skrev:
 

Hvis hun ikke snur seg - praktiserer de ytre vending på sykehuset du skal føde? Veit det gjøres her i alle fall. Skjønner godt at setefødsel ikke frister, det hadde ikke jeg villet heller og tror nok kanskje keisersnitt hadde blitt valget for meg. Selv om det er kjipt det der med at man blir så innmari invalid etterpå, å ikke løfte på storesøsken etterpå f.eks, i den perioden de kanskje trenger litt ekstra :sukk: Vel - hun kan snu seg enda, helt frem til termin var vanlig i følge min jordmor (selv om man selvsagt vil ha en garanti HER og NÅ!)

Lykke til med kontrollen i alle fall, både med tanke på leie og størrelse :kose: 

Ja, de gjør det hvis omstendighetene ligger til rette for det. Slik jeg har forstått det kan de jo snu seg helt til uke 36-37, men at sannsynligheten er mye mindre hvis de har holdt stillingen lenge. Det er også større sannsynlighet hvis man har rikelig med fostervann - litt mer tumleplass sikkert! Takk for lykkeønskning, jeg vil ha fredag NÅ!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er blitt fullt sykemeldt nå :) Og det høres koselig ut med jule- og baby forberedelser :ninuskapus:

Med tanke på forrige fødselsopplevelse er det forståelig at du bekymrer deg mye nå som hun ligger i seteleie. Jeg vil bare ønske deg masse lykke til på fredag, både med tanke på leie og størrelse på den lille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...