Jump to content
Matmonsen

Dårlige gaver som vil være til irritasjon for mottager.

Recommended Posts

Djækklåsst

Dårligste gave er gavekort med nokså lavt beløp, la oss si 200-500 kr. Koster gjerne mer å kjøre inn til byen/parkere enn hva pålydende på kortet er, om det er det som skal til. I tillegg må man bruke tid på å finne noe å kjøpe. Ikke rart mange gavekort aldri blir brukt. Cash eller noe halvdårlig man heller kan la være å bruke er langt bedre.

Edited by Djækklåsst

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, den aller dårligste gaven er ikke stygge ting (de kan man kaste eller ha «på hytta»). Den aller dårligste gaven er den  min datter fikk av min mor: en KANIN, som bare klorte og bet og gjorde det umulig å dra på ferie!!

Anonymkode: 31392...848

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull... Det er nok av mennesker i verden som setter pris på det du selv ikke vil ha. Nå i dag bugner det av bruktbutikker, eller gi bort grupper på facebook, finn og lignende. 

Anonymkode: f9670...936

Feil. Det er ikke lett å kvitte seg med digre innrammede portretter/fotos av forholdsvis voksne tantebarn. 

Anonymkode: 6e21b...fd0

AnonymBruker
18 minutter siden, Oddy skrev:

Hvis jeg skulle gitt presang til noen som jeg mildt sagt ikke kunne fordra og skulle hatt det litt gøy med måtte det vært dette: 

Bilderesultat for l necklace

(la os bare si at navnet deres ikke starter med L) 

Og da kan de sitte å gruble resten av kvelden hva jeg mente med akkurat bokstaven L ;) Og da kan de umulig bruke det

L'en står for love

Anonymkode: e58f4...367

Oddy
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

L'en står for love

Anonymkode: e58f4...367

Da er det en flott presang i dine øyne😂

youcancallmejune

Jeg måtte feire jul sammen med en eks i flere år(nei, ikke spør), og vi hatet hverandre men greide å holde masken sammen med andre. Det vare bare det at alle som feiret jul sammen måtte gi hverandre en gave, så det ble en ganske festlig stillingskrig av det hele. Han var en mannemann og hatet alt han oppfattet som femi, så jeg gav ham en rosa skjorte det første året. Jeg elsker kvalitetslitteratur, og det visste han meget godt, så jeg fikk Jojo Moyes. Det andre året fikk han en sykkelhjelm jeg visste at han ikke ville bli sett død i. I retur fikk jeg en ullongs, for han visste selvsagt at jeg klør meg i hjel av ull. Og sånn fortsatte det helt til vi nesten begynte å få sansen for hverandre igjen på grunn av all faenskapen, men så fant han seg en ny og snill dame, og så var det slutt på de julefeiringene.

Man må legge sjelai det og kjøpe en nøye utvalgt gave hvis den skal bli så mislikt at det blir gøy :) 

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Dårligste gave er gavekort med nokså lavt beløp, la oss si 200-500 kr. Koster gjerne mer å kjøre inn til byen/parkere enn hva pålydende på kortet er, om det er det som skal til. I tillegg må man bruke tid på å finne noe å kjøpe. Ikke rart mange gavekort aldri blir brukt. Cash eller noe halvdårlig man heller kan la være å bruke er langt bedre.

Det beste er gavekort! Cash er kjipt, da går de til regninger og matvarer. 

Kjip gave er hjemmestrikka greier. Neitakk. 

Anonymkode: 5e2b7...5bf

AnonymBruker
4 timer siden, Ullvott skrev:

Kongen av ubrukelig kjøkkenutstyr og oppkonstruerte behov er merket JosephJoseph som føres av Kitchn. 
Her er lenke til en «oppvaskbenkeordner», som for det første mangler nok plass til en standard norsk Zaloflaske, og som for det andre er trang og j**lig å tre kluten inn på. Man står altså igjen med en veldig stor kopp som kun passer til å sette oppvaskbørsten i. 
Her er en «oppsats» av kjøkkenutstyr som skal så på benken. Man kan jo vedde på at man aldri trenger tingene i den rekkefølgen de henger der. De MÅ henges i fast rekkefølge. De delene man «aldri» bruker samler dessuten utrolige mengder støv og fett, siden dette er en sak som har sin naturlige plass nær komfyren. Dermed må de vaskes både før og etter bruk. 
Her er en samling med boller og målebegere i ulike størrelser. Også denne funker bare når ting holdes i den rekkefølgen den er satt opp, og når alle deler faktisk er på plass og ikke er i bruk.

Jeg er sjelden utakknemlig, men akkurat disse tingene klarer jeg meg meget godt foruten.  

Jeg har det bolle/målebegersettet og jeg elsker det! Tar veldig lite plass når det kan stables oppi hverandre og det er forskjellige bruksmuligheter. Og om jeg skal ha den ene tingen i midten så er det bare å «åpne» den på midten, slipper ta av fem deler først. 

Anonymkode: d10f8...2a4

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Det er ikke lett å kvitte seg med digre innrammede portretter/fotos av forholdsvis voksne tantebarn. 

Anonymkode: 6e21b...fd0

Tull, ta bildene ut av rammen og bruk den til noe annet, eller gi dem bort. Bildene kan du brenne eller kaste-

AnonymBruker
1 time siden, Djækklåsst skrev:

Enig.

Gavekort i det store å hele. Skjønner virkelig ikke hvorfor man ikke da heller gir penger, som i motsetning til gavekort, ikke taper seg i verdi. «Gir ikke penger av prinsipp» er det teiteste jeg hører. Gavekort er en dårligere gave enn penger.

Anonymkode: b5055...d77

Hactar
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den aller dårligste gaven er ikke stygge ting (de kan man kaste eller ha «på hytta»). Den aller dårligste gaven er den  min datter fikk av min mor: en KANIN, som bare klorte og bet og gjorde det umulig å dra på ferie!!

Anonymkode: 31392...848

Den aller, aller dårligste gaven må være to kaniner, der de tross alt overkommelige "Bella" og "Bonnie" viser seg å være "Bella" og "Buddy".

Rart med det, hvordan smådyr har det med skifte kjønn etter kjøp.

AnonymBruker
1 time siden, Djækklåsst skrev:

Jeg elsker å få gavekort, så lenge de er til butikker jeg liker eller til et helt kjøpesenter! Men jeg er ikke noe glad i å gi gavekort da de liksom viser så tydelig hvor mye (eller lite) penger man har lagt i gaven.

Her er noen godbiter for å erte på seg halve slekta og noen dårlige venner:

Sliter du med å spise opp bananene dine? Her har du løsningen!
Vil du fornærme en venn som røyker? Go for it!
Eller hva med å gi folk det de ønsker seg, "ingenting"? :P

Anonymkode: 696b0...685

AnonymBruker

Har en god venn som kanskje (ikke) vil ha en steketakke. Den tar jo mye plass å oppbevare. Ikke plass i kjøkkenskap, den stikker utenfor enhver oppbevaringshylle, og må derfor gjerne ligge på høykant opp etter noe.

https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/kjøkkenelektrisk/stekeplate/meteor-steketakke-60cm-med-kant-2750w/p/12213203

Kan gjerne med fordel oppbevares under en fitnessball for å spare plass.

Anonymkode: 3bb43...b0b

Annonse

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gaver er dårlig gaver. Det er mottager som er dårlig på å ta i mot. Liker dere ikke gaven, så gi den bort til en bruktbutikk. Eller kast den hvis den virkelig er dårlig.

Gavehysteriet blir bare verre og verre. Krav til gaver gjør meg rett og slett kvalm. 
Jeg som andre har fått ting jeg ikke har bruk for eller liker for den sags skyld. Men jeg har aldri fått en gave jeg ikke har satt pris på. 

Å lese her inne er bare trist.

Jeg har fått en gave som giver har fått av andre igjen. Er det greit å gi en gave du har fått og ikke vil ha videre til noen andre? Jeg ville heller hatt ingenting enn en gave som er så lite gjennomtenkt. 

Anonymkode: 553f6...aca

AnonymBruker
20 timer siden, Ullvott skrev:

Kongen av ubrukelig kjøkkenutstyr og oppkonstruerte behov er merket JosephJoseph som føres av Kitchn. 
Her er lenke til en «oppvaskbenkeordner», som for det første mangler nok plass til en standard norsk Zaloflaske, og som for det andre er trang og j**lig å tre kluten inn på. Man står altså igjen med en veldig stor kopp som kun passer til å sette oppvaskbørsten i. 
Her er en «oppsats» av kjøkkenutstyr som skal så på benken. Man kan jo vedde på at man aldri trenger tingene i den rekkefølgen de henger der. De MÅ henges i fast rekkefølge. De delene man «aldri» bruker samler dessuten utrolige mengder støv og fett, siden dette er en sak som har sin naturlige plass nær komfyren. Dermed må de vaskes både før og etter bruk. 
Her er en samling med boller og målebegere i ulike størrelser. Også denne funker bare når ting holdes i den rekkefølgen den er satt opp, og når alle deler faktisk er på plass og ikke er i bruk.

Jeg er sjelden utakknemlig, men akkurat disse tingene klarer jeg meg meget godt foruten.  

Halleluja, jeg er ikke alene! 😂

Min favoritt er det brettbare skjærebrettet, som riktignok kan brettes så du får en "kjekk" hellekant, men som nekter plent å brette seg ut og ligge i ro på benken. Du trenger derfor en hånd til å holde det du skal skjære, en hånd til kniven, og en hånd til å holde på brettet. Her er det noe som ikke går opp! :rolleyes: Og når brettet er tvunget flatt ned på benken stikker håndtaket opp og er i veien. 

Og jeg fant mer: Denne bestikkurven er sikkert fin om du bare har bestikk til 6 personer og trives med å lage tellekanter på bestikket. 

Eller hva med en dyr oppvaskbørste som er helt garantert å sette igjen skitt i bunnen av glass, kopper og Moccamaster-kanner?

Eller - oooohh! - en oppvaskbalje til å sette i oppvaskkummen, i tilfelle du synes oppvaskkummen din er for romslig og praktisk? 

Eller en dings til å pochere egg med, som kommer med en 10-trinns bruksanvisning og krever bruk av store mengder plastfolie ... 

Det beste av alt er at tingene er tilsynelatende gjennomtenkte og av god kvalitet, så ingen kan ta deg på noe om du gir dem bort! Og de er garantert å irritere enten de brukes eller bare tar opp plass i skuffer og skap. 😄 

Anonymkode: 536dc...f2d

AnonymBruker

Denne tråden har allerede fått en god del kommentarer. Men det kan variere en god del hva folk mener er "dårlige" gaver altså. Selv om en giver tror at noe kan være en flott greie, så kan det likevel hende at det overhodet ikke faller "i smak" hos mottaker.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/798125-d%C3%A5rlige-julegaver/#comments

Anonymkode: c13a1...009

AnonymBruker

Salatslynge må jo også være et bra forslag? - https://www.cg.no/christiania-1739-kitchenline-salatslynge-21cm?gclid=EAIaIQobChMIwNr6ue7d5QIVQagYCh1f0gUxEAQYASABEgIVKfD_BwE Den har en og veldig spesifikt bruksområde, vanskelig å vaske, og tar veldig mye plass i skap. Perfekt gave. Og jeg har sett så mange av de på loppemarkeder, at jeg tror veldig mange har allerede fått en i gave,

en lettere irriterende gave, trenger langvarig engasjement og fullføringsevner, er å gi et stort håndkle, eller et par med stort+mellomstor, men hvert år i en ny farge og fra ny serie. F.eks Princess har enormt utvalg, så se for deg å få et nytt par hvert år i 5 år til jul. Har en slekt som driver med sånn, jeg lurer på om det er en slags tortur. Eller begynnende demens.

3DBFD0C3-E964-407C-B1E6-645DF5AD4FCD.jpeg

Anonymkode: b9bbd...c8d

FrankDrebin

Billetter til en konsert med et band jeg vet at vedkommende ikke kan fordra. :P På den annen side hadde det vært litt for mange penger å kaste bort. 

Sirkelen

Denne oppblåsbare flamingoen er i alle fall et godt valg om du vil irritere mottakeren mest mulig.

FD7C45DF-F5E5-4BC0-97CF-EBF0B2417170.jpeg