Gå til innhold

Dårlige gaver som vil være til irritasjon for mottager.


Matmonsen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å finne på hva jeg skal gi i gave til folk. Men jeg har mange ideer om hva som er dårlige gaver, der jeg tenker at det ville vært ypperlig om jeg skulle vært full i F bare for å prakke på folk noe tull de egentlig ikke ønsker eller trenger. Det vil typisk være ting som mottager antagelig vil bruke veldig sjelden, men vil ta mye oppbevaringsplass. Kjøkkenredskaper (gjerne elektriske) som kanskje bare blir testet én gang og deretter gjemt bort. Møbler som er for store eller ikke passer inn i hjemmet til vedkommende og annet. Mottager vil etter all sannsynlighet ta vare på tingen i et skap eller en bod for å ikke virke utakknemlig. (Hvis dette er ting noen spesifikt ønsker seg, så stiller saken seg selvsagt litt annerledes, da er det jo supre gaver.)

Kan vi lage en tråd der vi poster bilde av en og en slik gave?

Jeg begynner med:

8962247229470.jpg

Denne har til og med innebygget elektrisk pumpe, og vil derfor være litt for teknologisk til at mottaker tør å kvitte seg med den. Kjøp gjerne et lappesett også, så vedkommende ikke kan bruke unnskyldningen om at det gikk hull på den :biggrin:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brødbakemaskinen slår vel heller aldri feil. Den tar mye plass på disken, er for stor til å ha i skapet, og ikke minst, så er den såpass flott og dyr at mottager ikke bare kan kvitte seg med den.

Hvis man baker mye brød og den blir brukt ofte så er det sikkert en grei ting å ha, men jeg tviler på at den faller i smak hos en intetanende hybelboer. :biggrin:

IMG_4002.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Matmonsen skrev:

Jeg sliter litt med å finne på hva jeg skal gi i gave til folk. Men jeg har mange ideer om hva som er dårlige gaver, der jeg tenker at det ville vært ypperlig om jeg skulle vært full i F bare for å prakke på folk noe tull de egentlig ikke ønsker eller trenger. Det vil typisk være ting som mottager antagelig vil bruke veldig sjelden, men vil ta mye oppbevaringsplass. Kjøkkenredskaper (gjerne elektriske) som kanskje bare blir testet én gang og deretter gjemt bort. Møbler som er for store eller ikke passer inn i hjemmet til vedkommende og annet. Mottager vil etter all sannsynlighet ta vare på tingen i et skap eller en bod for å ikke virke utakknemlig. (Hvis dette er ting noen spesifikt ønsker seg, så stiller saken seg selvsagt litt annerledes, da er det jo supre gaver.)

Kan vi lage en tråd der vi poster bilde av en og en slik gave?

Jeg begynner med:

8962247229470.jpg

Denne har til og med innebygget elektrisk pumpe, og vil derfor være litt for teknologisk til at mottaker tør å kvitte seg med den. Kjøp gjerne et lappesett også, så vedkommende ikke kan bruke unnskyldningen om at det gikk hull på den :biggrin:

 

Jeg vil faktisk gjerne ha den :ler: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødbakemaskin ønskes her i år. Har vid ved siden av kjøkkenet ☺ 

De dårligste gavene jeg har fått er supporter utstyr for en annen klubb i form av kopper, tannkoster og isskraper. Sikkert gratis for dem å gi, skaper iritasjon og boss hos meg

Anonymkode: d91ac...05a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkel ønsker jeg ikke å være mot noen av mine.

Men, du kan jo hente en 3 delt sponplatehel**te seksjon fra finn's gies-bort avdeling og pakke inn? Det koster deg bare litt tid, krefter og 20 ruller gavepapir + 100 meter tekstil til å emballere med. For du ønsker vel ikke å bidra til forurensning og miljøgifter ved å bruke bobleplast og isopor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

I fjor fikk jeg et plastskjelett, sånt som man bruker på skoler. Det kan ikke akkurat stå i stua, så har plassert det i skapet og er jeg ikke forsiktig når jeg åpner skapdøren tipper det ut. Det teller vel som unyttig og ubrukelig gave vel? 

Anonymkode: 20a90...0b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen av ubrukelig kjøkkenutstyr og oppkonstruerte behov er merket JosephJoseph som føres av Kitchn. 
Her er lenke til en «oppvaskbenkeordner», som for det første mangler nok plass til en standard norsk Zaloflaske, og som for det andre er trang og j**lig å tre kluten inn på. Man står altså igjen med en veldig stor kopp som kun passer til å sette oppvaskbørsten i. 
Her er en «oppsats» av kjøkkenutstyr som skal så på benken. Man kan jo vedde på at man aldri trenger tingene i den rekkefølgen de henger der. De MÅ henges i fast rekkefølge. De delene man «aldri» bruker samler dessuten utrolige mengder støv og fett, siden dette er en sak som har sin naturlige plass nær komfyren. Dermed må de vaskes både før og etter bruk. 
Her er en samling med boller og målebegere i ulike størrelser. Også denne funker bare når ting holdes i den rekkefølgen den er satt opp, og når alle deler faktisk er på plass og ikke er i bruk.

Jeg er sjelden utakknemlig, men akkurat disse tingene klarer jeg meg meget godt foruten.  
 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gaver er dårlig gaver. Det er mottager som er dårlig på å ta i mot. Liker dere ikke gaven, så gi den bort til en bruktbutikk. Eller kast den hvis den virkelig er dårlig.

Gavehysteriet blir bare verre og verre. Krav til gaver gjør meg rett og slett kvalm. 
Jeg som andre har fått ting jeg ikke har bruk for eller liker for den sags skyld. Men jeg har aldri fått en gave jeg ikke har satt pris på. 

Å lese her inne er bare trist.

Anonymkode: f9670...936

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gaver er dårlig gaver. Det er mottager som er dårlig på å ta i mot. Liker dere ikke gaven, så gi den bort til en bruktbutikk. Eller kast den hvis den virkelig er dårlig.

Gavehysteriet blir bare verre og verre. Krav til gaver gjør meg rett og slett kvalm. 
Jeg som andre har fått ting jeg ikke har bruk for eller liker for den sags skyld. Men jeg har aldri fått en gave jeg ikke har satt pris på. 

Å lese her inne er bare trist.

Anonymkode: f9670...936

Enten dropper du å gi gave eller så bruker du nok energi til å finne en gave du tror mottaker vil sette pris på. Gaver som øker verdens søppelberg er verre enn å ikke gi noe i det hele tatt!

Anonymkode: 5f475...049

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten dropper du å gi gave eller så bruker du nok energi til å finne en gave du tror mottaker vil sette pris på. Gaver som øker verdens søppelberg er verre enn å ikke gi noe i det hele tatt!

Anonymkode: 5f475...049

Tull... Det er nok av mennesker i verden som setter pris på det du selv ikke vil ha. Nå i dag bugner det av bruktbutikker, eller gi bort grupper på facebook, finn og lignende. 

 

Anonymkode: f9670...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gaver er dårlig gaver. Det er mottager som er dårlig på å ta i mot. Liker dere ikke gaven, så gi den bort til en bruktbutikk. Eller kast den hvis den virkelig er dårlig.

Gavehysteriet blir bare verre og verre. Krav til gaver gjør meg rett og slett kvalm. 
Jeg som andre har fått ting jeg ikke har bruk for eller liker for den sags skyld. Men jeg har aldri fått en gave jeg ikke har satt pris på. 

Å lese her inne er bare trist.

Anonymkode: f9670...936

Jeg har et familiemedlem som prøver å overgå seg selv i smarte gaver hvert år. Problemet er at hun gir en gave som er utrolig flott, som vi elsker stort sett alle mottakere (vi får ikke lik altså), men så skal hun på død og liv slenge på noe plastikkdritt i tillegg. Det er veldig frustrerende, for gaven blir VERRE av at vi får ekstrating ingen vil ha. Det er alt fra nettopp målebegere, kniver som er billige og ubrukelige i sterke farger, gedigne pynteting og veggbilder (helst med glitter), store kjøkkenmaskiner (altså, hvem trenger pølsekoker, eggkoker, riskoker, brødbakemaskin, frityrkoker og fem mikroer!?!?!) osv. Sleng på noen skjerf, vesker, og sekker som hverken passer stilen eller noe annet. 

Det mest provoserende over dette er at hun bruker så mye tid, krefter og penger på alle disse gavene, når vi hadde vært strålende fornøyd med den ene hun finner! Hvordan forklare det? Man trenger ikke gi fem ting til hver person!

Anonymkode: a3193...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Har ikke noe bilder, men for meg er pynt det verste jeg kan få, av den enkle grunn at de opptar plass, og at det blir mer arbeid å gjøre rent. En bukett blomster er mye bedre, for de kan kastes når de visner. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med å gi julegaver mellom voksne mennesker?

Anonymkode: c13a1...009

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjøkken/pynt ting som er helt feil stil er jo perfekte. Disse Omagio vaser f.eks https://www.kitchn.no/nettbutikk/interior/vaser-potter/691326/ eller Kahler https://www.kitchn.no/nettbutikk/interior/vaser-potter/692477/ 

servisedeler som ikke passer inn til øvrige servise/serveringsting. Gå for klassiske, for det er "ingen" av unge vil ha. Disse f.eks, passe dyre, passe stygge, umulig å stable - https://royaldesign.no/filippa-k-bowl#/8392 eller disse: https://royaldesign.no/brillance-fleurs-sauvages-bowl#/87065

Pastatallerken!! helt perfekt. Dyre, tynge, tar uendelig skapplass, bruker aldri - https://www.kitchn.no/nettbutikk/servisedeler/dype-tallerkener/91057109090000/ 

i samme serie, men ennå verre, suppeterinen. La unge mottakeren lure på, ka f* er det for noe.. Ta-dah! https://royaldesign.no/french-garden-fleurence-suppeterrin-oval-25-l men er litt dyr da. 

 

Anonymkode: b9bbd...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg kan få er nips og pyntegjenstander til huset. Jeg har allerede for mye av slikt. Kvittet meg med mye sist jeg flyttet, samt har to kasser med slikt jeg ønsker å beholde, men ikke har funnet plass til.

Samme med kjøkkenutstyr, med mindre det er noe jeg har sagt at jeg mangler. 

Jeg ber om ønsker, eller jeg finner på noe, men spør om de ønsker det før jeg kjøper. I vår familie er det ikke uvanlig at vi voksne vet hva vi får. Det er gøy med gaver likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjøkken/pynt ting som er helt feil stil er jo perfekte. Disse Omagio vaser f.eks https://www.kitchn.no/nettbutikk/interior/vaser-potter/691326/ eller Kahler https://www.kitchn.no/nettbutikk/interior/vaser-potter/692477/ 

servisedeler som ikke passer inn til øvrige servise/serveringsting. Gå for klassiske, for det er "ingen" av unge vil ha. Disse f.eks, passe dyre, passe stygge, umulig å stable - https://royaldesign.no/filippa-k-bowl#/8392 eller disse: https://royaldesign.no/brillance-fleurs-sauvages-bowl#/87065

Pastatallerken!! helt perfekt. Dyre, tynge, tar uendelig skapplass, bruker aldri - https://www.kitchn.no/nettbutikk/servisedeler/dype-tallerkener/91057109090000/ 

i samme serie, men ennå verre, suppeterinen. La unge mottakeren lure på, ka f* er det for noe.. Ta-dah! https://royaldesign.no/french-garden-fleurence-suppeterrin-oval-25-l men er litt dyr da. 

 

Anonymkode: b9bbd...c8d

Den suppeterrinen var hinsides stygg😂😂😂  og er det egentlig noen som bruker det i disse tider?

ler så jeg griner av denne tråden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle gitt presang til noen som jeg mildt sagt ikke kunne fordra og skulle hatt det litt gøy med måtte det vært dette: 

Bilderesultat for l necklace

(la os bare si at navnet deres ikke starter med L) 

Og da kan de sitte å gruble resten av kvelden hva jeg mente med akkurat bokstaven L ;) Og da kan de umulig bruke det

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...