Gå til innhold

Lei av ribbe, og svigers skal absolutt servere dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigerforeldrene mine skal servere Norges vanligste julemiddag på julaften. Og jeg har forspist meg... Bu - føkkings -hu, ass! 

Anonymkode: a918d...b0a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det inkludert veganere?

Anonymkode: 4820c...216

Ja, det gjelder selvfølgelig veganere også. 
Men nå feirer jeg alle høytider med vegetarianere, og vi har aldri hatt noe problem med det. 
Vi pleier ganske enkelt å spørre hva vi kan lage som dem spiser. Noen ganger foreslår dem retter, andre ganger tilbyr dem seg ta med noe som bare trenger litt tilberedning. 
Familien min er veldig interessert i mat da, så vi har aldri hatt noe problem med å tilpasse til vegetarianere eller allergikere, og ser ikke for meg at vegansk skal være noe stor utfordring. 
Men om det kommer en voksen person som "alltid" har spist en rett, og plutselig ikke vil ha, så reagerer jeg, for det er oppførsel som hører hjemme i barnehagen. 
 

Anonymkode: 17e0b...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det gjelder selvfølgelig veganere også. 
Men nå feirer jeg alle høytider med vegetarianere, og vi har aldri hatt noe problem med det. 
Vi pleier ganske enkelt å spørre hva vi kan lage som dem spiser. Noen ganger foreslår dem retter, andre ganger tilbyr dem seg ta med noe som bare trenger litt tilberedning. 
Familien min er veldig interessert i mat da, så vi har aldri hatt noe problem med å tilpasse til vegetarianere eller allergikere, og ser ikke for meg at vegansk skal være noe stor utfordring. 
Men om det kommer en voksen person som "alltid" har spist en rett, og plutselig ikke vil ha, så reagerer jeg, for det er oppførsel som hører hjemme i barnehagen. 
 

Anonymkode: 17e0b...55b

 

Så bra!

Anonymkode: 4820c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis det du får servert! Hvis det er så ille, spis litt av noe annet på forhånd og forsyn deg med en liten porsjon. 

Det er utakknemlig å forvente at de skal lage noe annet. Så har du tenkt å foreslå å lage noe annet enn det de har tenkt å servere. Det er frekt selv om du spør pent og lager selv 

Endret av ForestRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:


Vi pleier ganske enkelt å spørre hva vi kan lage som dem spiser. 
 

Anonymkode: 17e0b...55b

Her blir vi ikke engang spurt og i tillegg servert noe som man vet veldig godt at vi ikke kan spise.

Det gjør at jeg faktisk at jeg føler at jeg ikke blir satt pris på, og at det ikke spiller noe rolle om vi kommer eller ikke.

Noen familiemedlemmer er såpass gamle at de er unskyldt.

Men en del av de yngre synes jeg burde å klare det.

 

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ennå en uke igjen til jul, så hvis du holder deg unna ribbe frem til da så er du sikkert ikke like lei lenger. Uansett, ingenting å gjøre med det. Du blir nødt til å spise ribbe på julaften.

Anonymkode: 852cb...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Her blir vi ikke engang spurt og i tillegg servert noe som man vet veldig godt at vi ikke kan spise.

Det gjør at jeg faktisk at jeg føler at jeg ikke blir satt pris på, og at det ikke spiller noe rolle om vi kommer eller ikke.

Noen familiemedlemmer er såpass gamle at de er unskyldt.

Men en del av de yngre synes jeg burde å klare det.

 

Anonymkode: 4820c...216

jeg satt pris på at vegetarianeren tok med litt ekstra til 17 mai her da. Vi var 5 stykker, en veggis, en allergisk mot nøtter, en mot gluten, 2 mot sitrus, en mot mye annet grønt, og en mot laktose... 
Men laget noe til alle, og veggisen tok med to retter som alle kunne spise i tillegg! 
Men jeg koset meg skikkelig med å prøve finne ulike retter som alle kunne spise! Dog skjønner jeg at ikke alle har hverken tid eller kunnskap når det blir såpass mye som må tilpasses som det er i både vennegjeng og familie for meg! 
Til min bror har vi noen ganger bare kjøpt veggis-burger, og så har han spist samme tilbehør som oss andre. Man trenger ikke gjøre det så avansert, og de fleste som har "kostholds-krav" er ofte takknemlig bare det er noe dem kan spise, det trenger ikke være superfancy. 

Anonymkode: 17e0b...55b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke svigerforeldrene dine setter større pris på deg enn at de ikke prøver å etterkomme dine ønsker bør du ta.deg en alvorsprat med din ektefelle/samboer/kjæreste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg satt pris på at vegetarianeren tok med litt ekstra til 17 mai her da. Vi var 5 stykker, en veggis, en allergisk mot nøtter, en mot gluten, 2 mot sitrus, en mot mye annet grønt, og en mot laktose... 
Men laget noe til alle, og veggisen tok med to retter som alle kunne spise i tillegg! 
Men jeg koset meg skikkelig med å prøve finne ulike retter som alle kunne spise! Dog skjønner jeg at ikke alle har hverken tid eller kunnskap når det blir såpass mye som må tilpasses som det er i både vennegjeng og familie for meg! 
Til min bror har vi noen ganger bare kjøpt veggis-burger, og så har han spist samme tilbehør som oss andre. Man trenger ikke gjøre det så avansert, og de fleste som har "kostholds-krav" er ofte takknemlig bare det er noe dem kan spise, det trenger ikke være superfancy. 

Anonymkode: 17e0b...55b

Ikke sant :)

Anonymkode: 4820c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke frekt å spørre om de kan servere det da?

Jeg kan jo tilby meg å kjøpe og lage. Det var en god ide.

Anonymkode: 1707e...84e

Det er veldig frekt. Sånt gjør man bare ikke! La vær å spise fram til julaften så smaker nok ribba godt nok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal si ifra, slik at de kan ta hensyn til at du er lei av ribbe. De kan ikke tenke bare på seg selv! :@ 

Anonymkode: b41d3...7b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her blir vi ikke engang spurt og i tillegg servert noe som man vet veldig godt at vi ikke kan spise.

Det gjør at jeg faktisk at jeg føler at jeg ikke blir satt pris på, og at det ikke spiller noe rolle om vi kommer eller ikke.

Noen familiemedlemmer er såpass gamle at de er unskyldt.

Men en del av de yngre synes jeg burde å klare det.

 

Anonymkode: 4820c...216

Ok.

Men hva var egentlig synspunktet ditt på trådstarters ribbedilemma, som tråden jo tross alt handler om? Du ser ut til å ha glemt å svare på det i farten. :nissevink: 

Anonymkode: debaa...481

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg satt pris på at vegetarianeren tok med litt ekstra til 17 mai her da. Vi var 5 stykker, en veggis, en allergisk mot nøtter, en mot gluten, 2 mot sitrus, en mot mye annet grønt, og en mot laktose... 
Men laget noe til alle, og veggisen tok med to retter som alle kunne spise i tillegg! 
Men jeg koset meg skikkelig med å prøve finne ulike retter som alle kunne spise! Dog skjønner jeg at ikke alle har hverken tid eller kunnskap når det blir såpass mye som må tilpasses som det er i både vennegjeng og familie for meg! 
Til min bror har vi noen ganger bare kjøpt veggis-burger, og så har han spist samme tilbehør som oss andre. Man trenger ikke gjøre det så avansert, og de fleste som har "kostholds-krav" er ofte takknemlig bare det er noe dem kan spise, det trenger ikke være superfancy. 

Anonymkode: 17e0b...55b

Jeg synes trådstarter skal spise ribbe som serveres, og slutte å tenke på den rådyrsteken. Kanskje svigers gjeninnfører den til neste år!

Anonymkode: debaa...481

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her blir vi ikke engang spurt og i tillegg servert noe som man vet veldig godt at vi ikke kan spise.

Det gjør at jeg faktisk at jeg føler at jeg ikke blir satt pris på, og at det ikke spiller noe rolle om vi kommer eller ikke.

Noen familiemedlemmer er såpass gamle at de er unskyldt.

Men en del av de yngre synes jeg burde å klare det.

 

Anonymkode: 4820c...216

Buhu! Når man selv velger å ha et så ekstremt kosthold, kan du IKKE forvente at andre skal tilrettelegge for deg. Du får bare være glad for de som tilbyr seg å gjøre det. Makan til bortskjemt, furtne snørrunger! 

Anonymkode: 1ac71...6ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes trådstarter skal spise ribbe som serveres, og slutte å tenke på den rådyrsteken. Kanskje svigers gjeninnfører den til neste år!

Anonymkode: debaa...481

Ok. Jeg skal gjøre det. Får håpe at rådyrjakta går bedre neste år. Ts

Anonymkode: 1707e...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg satt pris på at vegetarianeren tok med litt ekstra til 17 mai her da. Vi var 5 stykker, en veggis, en allergisk mot nøtter, en mot gluten, 2 mot sitrus, en mot mye annet grønt, og en mot laktose... 
Men laget noe til alle, og veggisen tok med to retter som alle kunne spise i tillegg! 
Men jeg koset meg skikkelig med å prøve finne ulike retter som alle kunne spise! Dog skjønner jeg at ikke alle har hverken tid eller kunnskap når det blir såpass mye som må tilpasses som det er i både vennegjeng og familie for meg! 
Til min bror har vi noen ganger bare kjøpt veggis-burger, og så har han spist samme tilbehør som oss andre. Man trenger ikke gjøre det så avansert, og de fleste som har "kostholds-krav" er ofte takknemlig bare det er noe dem kan spise, det trenger ikke være superfancy. 

Anonymkode: 17e0b...55b

Seriøst, den der allergi og veggis/vegan greia tar jo helt av. Folk mener jo det er allergi hvis de får luft i magen liksom, og nei nå mener jeg ikke de med gluten og allergier som kan ende med anafylaktisk sjokk, men de der halv tvilsomme blir så dårlig i magen. 

Anonymkode: 18815...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 hours ago, AnonymBruker said:


Til min bror har vi noen ganger bare kjøpt veggis-burger, og så har han spist samme tilbehør som oss andre. Man trenger ikke gjøre det så avansert, og de fleste som har "kostholds-krav" er ofte takknemlig bare det er noe dem kan spise, det trenger ikke være superfancy. 

Anonymkode: 17e0b...55b

Så enkelt kan det gjøres, de fleste hamburger brød i butikken er vegansk :)

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sin problemstilling er nettopp hvorfor jeg ikke synes noe om dette julebordhysteriet. Forskjell på hverdag og høytid, much?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis tilbehøret. Eventuelt spør om dere ikke skal ha pølse og medisterkaker også, det er vel helt vanlig? Bare si at du synes det er godt som tilbehør og tilby deg eventuelt å ta det med. Hvis du ikke liker dette heller får du bare spise en god lunsj, late som ingen ting og spise potet, saus og kålrotstappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Ts... For en barnslig og utakknemlig holdning! Man kan ikke kreve annen julemiddag fordi man har spist seg lei på julemat i ukene før. Man tar hensyn til allergikere og vegetarianere, ikke folk som er lei av maten. Måte på til frekk og sytete oppførsel. Spis tilbehøret da, hvis du ikke klarer å få ned ribba. 

:rolleyes:

Anonymkode: ee061...94b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...