Gå til innhold

Lei av ribbe, og svigers skal absolutt servere dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Frekt å ta med egen mat med mindre man er allergisk.

Anonymkode: 1ac71...6ca

Vi spiser ikke kjøtt eller melk eller egg, vi blir faktisk fysisk dårlig av det. og i den ene delen servere de kun kjøtt eller tilbehør som innholder melk og egg, og vi får faktisk beskjed om ta det med mat. Hver gang.

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det inkludert veganere?

Anonymkode: 4820c...216

Veganere og vegetarianere spiser tilbehøret. Jeg har vært i mange middagselskaper i julen og gjør aldri noe nummer utav at jeg ikke spiser kjøtt/fisk. Jeg kunne ikke tenke meg å kreve at vertskapet skulle lage f eks nøttestek pga min overbevisning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi spiser ikke kjøtt eller melk eller egg, vi blir faktisk fysisk dårlig av det. og i den ene delen servere de kun kjøtt eller tilbehør som innholder melk og egg, og vi får faktisk beskjed om ta det med mat. Hver gang.

Anonymkode: 4820c...216

"og

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frekt 

Anonymkode: 1ac71...6ca

Hvorfor er det frekt av en veganer å ta med egen mat? 

Det sier seg selv at en veganer ikke spiser kjøtt eller noe annet animalsk, og da er det jo fint at de tar med noe eget enn å risikere å ikke kunne spise noe særlig av det som er servert. Mange kan ikke lage vegansk mat så hvorfor ikke ta med noe selv da? 

Det er ikke snakk om at de ikke liker noe da, men at de har et annet kosthold enn de fleste. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser ikke kjøtt eller melk eller egg, vi blir faktisk fysisk dårlig av det. og i den ene delen servere de kun kjøtt eller tilbehør som innholder melk og egg, og vi får faktisk beskjed om ta det med mat. Hver gang.

Anonymkode: 4820c...216

Det sitter i hodet.

Anonymkode: 1ac71...6ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elaine Marley said:

Hvorfor er det frekt av en veganer å ta med egen mat? 

Det sier seg selv at en veganer ikke spiser kjøtt eller noe annet animalsk, og da er det jo fint at de tar med noe eget enn å risikere å ikke kunne spise noe særlig av det som er servert. Mange kan ikke lage vegansk mat så hvorfor ikke ta med noe selv da? 

Det er ikke snakk om at de ikke liker noe da, men at de har et annet kosthold enn de fleste. 

Vet du hva det er ganske mange og enkle mat oppskrifter, som heller ikke tar lang tid.

Hvis man gidder å sette seg litt inn det, det er også utrolig mye som er ferdiglaget i butikken som ikke inneholder egg og melk.

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hva det er ganske mange og enkle mat oppskrifter, som heller ikke tar lang tid.

Hvis man gidder å sette seg litt inn det, det er også utrolig mye som er ferdiglaget i butikken som ikke inneholder egg og melk.

Anonymkode: 4820c...216

Jada, men om en veganer tar med egen mat så er vel det helt greit. 

Det er tross alt julaften. Hvorfor ikke være litt raus liksom? Neida, man skal på død og liv ikke ha med egen mat uansett grunn og heller måtte spise poteter og surkål for ellers kan verten bli fornærmet over at veganeren har tatt med seg nøttestek fordi h*n også vil ha noe godt å spise. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Jada, men om en veganer tar med egen mat så er vel det helt greit. 

Det er tross alt julaften. Hvorfor ikke være litt raus liksom? Neida, man skal på død og liv ikke ha med egen mat uansett grunn og heller måtte spise poteter og surkål for ellers kan verten bli fornærmet over at veganeren har tatt med seg nøttestek fordi h*n også vil ha noe godt å spise. 

+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er lei ribbe er vel strengt tatt ditt problem. Du er invitert bort på middag, og der serverer vertskapet naturligvis akkurat det de har lyst på og lyst til å servere. Hvis du vil ha noe annet, får du bli hjemme. Bare fordi de har servert noe annet tidligere år, har du ikke noe krav på det. Veldig utakknemlig å bli fornærmet over det. 

Hvis det er noe man selv ikke spiser på grunn av allergi eller overbevisning, så kan man gi enkelt beskjed om dette - og ta med sin egen mat, eventuelt spise det man kan spise og stå over resten. 

Anonymkode: 37de7...865

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frekt 

Anonymkode: 1ac71...6ca

Hvorfor var det frekt av veganeren å ha med seg sin egen mat?

Anonymkode: 6c013...77e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elaine Marley said:

Jada, men om en veganer tar med egen mat så er vel det helt greit. 

Det er tross alt julaften. Hvorfor ikke være litt raus liksom? Neida, man skal på død og liv ikke ha med egen mat uansett grunn og heller måtte spise poteter og surkål for ellers kan verten bli fornærmet over at veganeren har tatt med seg nøttestek fordi h*n også vil ha noe godt å spise. 

Nå snakket jeg rent generelt.

Men for å snakke om julaften, det er mulig å finne f. eks riskrem uten melk og egg :)

Men ja enig at man ikke kan bli fornærmet over at nøttestek blir tatt med på julaften, nøttestek er litt mer komplisert og tar tid så det er det ingen av hos som forventer, men den ene delen av familien lager det til oss :)

Men jeg mener man burde å ha litt effort i det minste og prøve å ha noe som  er vegansk, da det kan være lett å lage eller at man finner det butikken.

Pizzadeig fra peppes i butikken er vegansk :)

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, GauteS skrev:

Jeg vil også heller ha rådyr stek enn billig ribbe. Skal vi ta saken til menneskerettsdomstolen i Haag?

Mener du en veldig dyr stek, eller en rådyrstek?

Anonymkode: 6c013...77e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elaine Marley said:

Hvorfor er det frekt av en veganer å ta med egen mat? 

Det sier seg selv at en veganer ikke spiser kjøtt eller noe annet animalsk, og da er det jo fint at de tar med noe eget enn å risikere å ikke kunne spise noe særlig av det som er servert. Mange kan ikke lage vegansk mat så hvorfor ikke ta med noe selv da? 

Det er ikke snakk om at de ikke liker noe da, men at de har et annet kosthold enn de fleste. 

Tacolompene i butikken er vegansk, man kan lage det, og ha kjøtt, ost og rømme til de som ønsker det :)

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå snakket jeg rent generelt.

Men for å snakke om julaften, det er mulig å finne f. eks riskrem uten melk og egg :)

Men ja enig at man ikke kan bli fornærmet over at nøttestek blir tatt med på julaften, nøttestek er litt mer komplisert og tar tid så det er det ingen av hos som forventer, men den ene delen av familien lager det til oss :)

Men jeg mener man burde å ha litt effort i det minste og prøve å ha noe som  er vegansk, da det kan være lett å lage eller at man finner det butikken.

Pizzadeig fra peppes i butikken er vegansk :)

Anonymkode: 4820c...216

Ja, det er helt greit, men det finnes fortsatt de som ikke har peiling på det eller som synes det bare er tull så derfor kan de ikke eller vil ikke. 

Jeg ville prøvd å lage noe eller kjøpe noe, men det hadde vært helt ok om de hadde tatt med eget også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i helsike ble dette også en tråd av og med veganere? Handlet den ikke om ribbe??

Anonymkode: debaa...481

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tacolompene i butikken er vegansk, man kan lage det, og ha kjøtt, ost og rømme til de som ønsker det :)

Anonymkode: 4820c...216

Jada, det finnes alltids løsninger, men det er ikke noe krise om noen heller ønsker å ta med egen mat i slike tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Elaine Marley said:

Ja, det er helt greit, men det finnes fortsatt de som ikke har peiling på det eller som synes det bare er tull så derfor kan de ikke eller vil ikke. 

Jeg ville prøvd å lage noe eller kjøpe noe, men det hadde vært helt ok om de hadde tatt med eget også :)

Poenget mitt er at det er enklere enn man tror :)

Så bra at du gjør det,og at du synes det okay det blir tatt med medbrakt mat :)

Det vitner at du er meget bra vertinne :)

Anonymkode: 4820c...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frekt å ta med egen mat med mindre man er allergisk.

Anonymkode: 1ac71...6ca

Det er da ikke frekt. Det er omtenksomt overfor kokken som bruker mange timer i kjøkkentjeneste på julaften. Å kreve at han/hun også skal lage egen mat til noen av gjestene er vel nærmere frekkheten.

Anonymkode: 12b76...78c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i helsike ble dette også en tråd av og med veganere? Handlet den ikke om ribbe??

Anonymkode: debaa...481

Blir ikke sjokkert faktisk. Det er alltid sånn. Begynn en diskusjon om hva slags salat som er best og du skal se at diskusjonen ender opp med hva slags juletre man burde ha 

Anonymkode: 1b097...752

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...