Gå til innhold

I dag er jeg muligens ikke helt i form...forumets første helseklagemur ser dagens lys


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Overrasket skrev:

Litt usikker på sist jeg hadde en total, fullstendig og sammenhegende natts søvn. Jeg tror det var i november. 

Føler med deg, jeg vet hvordan du har det for min var for ca fem år siden.

Jeg skjønner ikke at jeg enda er i live!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
4 minutter siden, Forundret.. said:

Føler med deg, jeg vet hvordan du har det for min var for ca fem år siden.

Jeg skjønner ikke at jeg enda er i live!

OI! Ja, jeg vet jeg er heldig, fordi jeg har bare periodisk insomnia. Jeg får perioder kanskje ca 2-3 ganger pr. 24 måneder der jeg rett og slett ikke sover i noen uker. Så går det tilbake til det normale. Det plager meg faktisk som regel ikke, jeg er flink til å rasjonalisere det mentalt og bare fortsette hverdagen. Men i dag føler jeg meg i bakrus uten å ha deltatt på festen. Jeg forstår ikke hvordan du har taklet 5 år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Overrasket skrev:

OI! Ja, jeg vet jeg er heldig, fordi jeg har bare periodisk insomnia. Jeg får perioder kanskje ca 2-3 ganger pr. 24 måneder der jeg rett og slett ikke sover i noen uker. Så går det tilbake til det normale. Det plager meg faktisk som regel ikke, jeg er flink til å rasjonalisere det mentalt og bare fortsette hverdagen. Men i dag føler jeg meg i bakrus uten å ha deltatt på festen. Jeg forstår ikke hvordan du har taklet 5 år!!

Huff, det hørtes ikke gøy ut. Bra at det bare er periodisk.

Fikk barn jeg.. Når førstemann endelig var kommet i god søvnrutiner så kom andremann... 

Jeg holder ut fordi jeg tenker at det blir bedre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Som alltid på denne tiden gruer jeg meg. Og det gjør vondt. Men..sånt hører kanskje ikke inn her?!

Klart at det gjør. Psyken en er del av helsen den også. Ut med sorg og annet gruff, @Jerry Lee. :klem: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah denne tråden var perfekt å finne idag! Jeg har egentlig ikke lov å sutre sånn offentlig for mine bagatellplager,:jobber nemlig ilag med to som har kjempet seg gjennom kreft og har varige mên, og ei som har fått annen alvorlig, livslang  diagnose.... 

Men uansett alt dette, så sliter jeg med mye hodepine/migrene. Dette skyldes nok en kombo av høyt arbeidspress for tida der det meste avhenger av meg for å komme i mål med akkurat denne oppgaven, det fører til stive skuldre og dårlig nattesøvn. Tørr luft ute og inne gir meg trøbbel med linser og mange timer foran pc hver dag blir anstrengende. Dessuten har jeg vasket tak og vegger i stua idag og som forventet verker den forbaska svake korsryggen min. 

Når jeg kjenner etter, har jeg vondt i viljen ang alt som må i havn av juleforberedelser i helga... 

Fytti det var godt å øøøseee det ut! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, gjestvest skrev:

mikken døde idet jeg skulle si noe.

Den var bare opptatt hos meg et øyeblikk, men nå er den ledig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
1 time siden, Eneri skrev:

Den var bare opptatt hos meg et øyeblikk, men nå er den ledig 😊

åh  :)

Jeg gikk til legen og ble syk.  :laugh:

Jeg gikk for noe småtteri og mens jeg ventet på venteværelset ble jeg omringet av folk med snufs, host og hark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, gjestvest said:

åh  :)

Jeg gikk til legen og ble syk.  :laugh:

Jeg gikk for noe småtteri og mens jeg ventet på venteværelset ble jeg omringet av folk med snufs, host og hark. 

Jeg HATER når det skjer. Jeg HATER folk som nyser på meg. Jeg blir helt gæærn. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Som alltid på denne tiden gruer jeg meg. Og det gjør vondt.

Men..sånt hører kanskje ikke inn her?!

Jo. Flere som føler noe av det samme 😘

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Som alltid på denne tiden gruer jeg meg. Og det gjør vondt.

Men..sånt hører kanskje ikke inn her?!

Jul 2017 kan godt strykes. Skjønner deg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å skrive litt for ofte på dette innlegget, så dere får bare holde ut.

Jeg er ekstremt trøtt. Herregud så trøtt jeg er om dagen, sover nok og tar D-vitamin, men ZZZ!!!

Kan noen sende en koffein-engel i retning Oslo, takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eneri skrev:

Aaah denne tråden var perfekt å finne idag! Jeg har egentlig ikke lov å sutre sånn offentlig for mine bagatellplager,:jobber nemlig ilag med to som har kjempet seg gjennom kreft og har varige mên, og ei som har fått annen alvorlig, livslang  diagnose.... 

Men uansett alt dette, så sliter jeg med mye hodepine/migrene. Dette skyldes nok en kombo av høyt arbeidspress for tida der det meste avhenger av meg for å komme i mål med akkurat denne oppgaven, det fører til stive skuldre og dårlig nattesøvn. Tørr luft ute og inne gir meg trøbbel med linser og mange timer foran pc hver dag blir anstrengende. Dessuten har jeg vasket tak og vegger i stua idag og som forventet verker den forbaska svake korsryggen min. 

Når jeg kjenner etter, har jeg vondt i viljen ang alt som må i havn av juleforberedelser i helga... 

Fytti det var godt å øøøseee det ut! 

Det er noe mange kjenner på. At det ikke er lov å klage fordi nn har hatt kreft. Under mitt tak bor det mange sykdommer, noen mere dødelige enn andre og til tider er det tøft å være psykisk syk midt oppi alt. Alle bryr seg men ingen spør den psykisk syke hvordan den har det. Derfor skal du få en real klem av meg, fordi du fortjener det like mye. Fordi du blir ikke frisk fra det du har uten omsorg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Duff skrev:

Det er noe mange kjenner på. At det ikke er lov å klage fordi nn har hatt kreft. Under mitt tak bor det mange sykdommer, noen mere dødelige enn andre og til tider er det tøft å være psykisk syk midt oppi alt. Alle bryr seg men ingen spør den psykisk syke hvordan den har det. Derfor skal du få en real klem av meg, fordi du fortjener det like mye. Fordi du blir ikke frisk fra det du har uten omsorg. 

"Usynlige" sykdommer er ikke lett å forstå for alle. De er like reelle som andre sykdommer. Jeg holder 90%av humøret oppe. Når de 10% resterende kommer, så blir jeg en muggen ost. Jeg har fått en kronisk ryggskade som ikke kan gjøres noe med etter en ulykke, men den synes ikke for andre.

Jeg jobber, kan gå i høye heler, danse, gå litt på ski osv. Dagene etter er jeg helt flatt ut med store smerter. Jeg synes ikke synd om meg selv, men det var en sorgprosess å være igjennom å plutselig ikke kunne gjøre alt det jeg kunne før.

Omsider finner man gleder og balanser med sin egen tilværelse. Begrensninger må godkjennes og noen ganger tøyles litt. Klem til deg duff og andre med "usynlige sykdommer."

Ingen sykdommer er for store eller for små til å snakkes om, men jeg må ærlig innrømme at jeg svært sjeldent prater om dette til noen. Jeg vil ikke bli sett på som en stakkar. Jeg er ikke det. Bare den samme med en dum plage. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr hud, konstant trøtt og null energi. Føler meg ikke sjuk på noen måter, men allikevel utkjørt. Glad jeg har fri i helgen og kan sove, drikke masse vann og snøre meg inn i fet krem flere ganger om  dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.12.2017 den 15.25, Hoppetaujenta skrev:

Ja, jeg tar det nesten hele året. Det hjelper for mye, men tydeligvis ikke mine tørre poter.
P.s. har smurt meg med krem nå. Det hjalp inntil videre. 

Apo Base? Bruker den selv, funker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoster så om morgenen. Og så har jeg tørr hud om vinteren, trøbbel med nakken og drops som setter seg fast i tenna

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Jeg er lei av hjertebank og ujevn hjerterytme, som har vært plagsomt i over en mnd. Gjør meg søvnløs, rastløs og irritabel. Og liker vinter egentlig, men nervesmertene blir verre når det er kaldt. Å gå i dvale hadde vært fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg er lei av hjertebank og ujevn hjerterytme, som har vært plagsomt i over en mnd. Gjør meg søvnløs, rastløs og irritabel. Og liker vinter egentlig, men nervesmertene blir verre når det er kaldt. Å gå i dvale hadde vært fantastisk. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...