Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

Oi ja det var ikke tvil med den testen der. Masse lykke til og håper den sitter:-) :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Flott test! Jeg forstår at du ble veldig glad. Det betyr jo veldig mye, og denne testen er veldig positivt. Krysser alt jeg har, og håper det klaffet denne pp 💜🤞

Jeg ble helt vilt glad! Tusen takk, det håper jeg og! Er jo bare PP4 men min første PP med helt sikker EL :hjerte:

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Oi ja det var ikke tvil med den testen der. Masse lykke til og håper den sitter:-) :ninuskapus:

Så koselig at du også stakk innom:hjerte: Jeg håper også at den (eller de) sitter :ninuskapus:

---

Ok, fallhøyden er stor nå. Jeg er litt mer optimistisk enn jeg egentlig tillater meg selv å være. Jeg prøver å ta det som det kommer, men jeg håper jo så mye likevel. 

Har veldig eggløsningssmerter, men er så fint vær at jeg skal komme meg ut og være litt aktiv :) Kvalmen har lagt seg siden jeg nedjusterte dosen med metformin and I feel fabulous :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snikleser melder seg :vinke:

Så spennende med så positiv EL-test! Krysser fingrene for at spiren sitter denne PP. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pjusk skrev:

Hei, snikleser melder seg :vinke:

Så spennende med så positiv EL-test! Krysser fingrene for at spiren sitter denne PP. Masse lykke til :)

Hei Pjusk, velkommen skal du være! :hoppendeglad:Syns det er så hyggelig når sniklesere melder seg, er nemlig litt snikleser selv :)

Testen er fortsatt positiv i dag, men tror toppen var i går, for i dag er den bare så vidt sterkere enn kontrollstreken. 

Tusen takk for lykkeønskninger, nå venter snart DPO-land! :tekola:Jeg er megaspent, og tror jeg må knyte hendene bak ryggen eller noe når det nærmer seg IKM så jeg ikke skal svi av alle testene mine:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO-land?

I følge appen min (jeg lastet ned Fertility Friend da jeg ikke vil at dataene skal påvirkes av mine tullesykluser det siste halve året) hadde jeg EL en eller annen gang mellom syklusdag 15 og 17, dvs. søndag og tirsdag. Jeg burde være i ekstase, men mine EL-tester er fremdeles sterke, og jeg lurer på om ikke de er positive.. Så jeg er veldig i stuss på hva som foregår og utrolig bekymret for at egget ikke har sluppet. Testen jeg fikk lørdagen var jo MEGApositiv så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg nå får tester der streken er like sterk som kontrollstreken :tristbla: De er vanskelige å tolke akkurat nå og jeg er bare så skuffet, kan den ikke bare bli ordentlig negative?? Hater å måtte lure på dette her og det kaster meg rett tilbake til de forrige syklusene der alt var rot og jeg hadde masse tilsynelatende positive EL-tester.. 

Må få igang denne tempingen, altså. Begynner i morgen. 

Har vært syk de siste dagene i tillegg så mister skikkelig troa, hvilken spire vil feste seg i en tynn livmorslimhinne i en kropp som er forkjølet. :tellesauer:

Skal til lege på tirsdag og tenkte å be ham om å måle progesteron, da får jeg svar på om EL har vært i hvert fall. Ellers er jeg jo nervøs for at EL ikke har vært, og at mensen da ikke skal komme. Mye bekymringer, men får bare vente spent og se!

Har ømme pupper så det er jo lovende for at det skjer NOE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO (i følge Fertility Friend, men kan også være 3 DPO)

Jeg googlet (selvfølgelig, som med alt annet :fnise:) ømme brytser etter EL (på engelsk, syns man får så mange flere gode sider å lese på), og det er visstnok et tegn på at progesteronnivået stiger, hvilket trolig vil si at egget/eggene mine HAR sluppet, OG progesteron skal jo også gjøre livmorslimhinna klar til å motta et befruktet egg. Så jeg er litt positiv nå, i og med at puppene mine er VIRKELIG ømme. Tror ikke det er et graviditetstegn, altså, men før eggløsning/under eggløsning var hele livmorområdet ømt og det stakk skikkelig, det var ikke noe tvil om at det foregikk noe. Dette kjente jeg uten å kjenne etter. Og nå er puppene skikkelig ømme, så da er jo det et tegn på at en forandring skjer. Så da satser jeg på at jeg har hatt EL, jeg. Gynekologen var jo ikke i tvil om at det kom til å skje, for jeg spurte ham om jeg bør sjekke det med blodprøver og han sa det ikke var nødvendig. Sååå.

Hei DPO-land!!!! :nordvesta::yvonne::tekola:

Formen er i tillegg mye bedre så da er det bare for egget å se å grave seg inn i livmorslimhinnen og holde seg der! 

 

Spire, spire

jeg har gitt kroppen min juling

Provera, Letrozol, Metformin

og en god del puling....

 

Jeg gjør det med glede

for jeg ønsker deg så

Men til tider føler jeg at jeg deg aldri vil få

 

Jeg ber deg, lille spire

Om å flytte inn til meg

Så vil jeg gjøre alt jeg kan

for å beholde deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med DPO-land 😀🙏🏼

Jeg hadde veldig ømme pupper, og var skikkelig øm over livmoren, så det kan jo være gode tegn 😊 Uansett godt å se at kroppen og eggløsning fungerer, om ikke annet.

Lykke til i en spennende tid :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lille_myyy skrev:

Så spennende med DPO-land 😀🙏🏼

Jeg hadde veldig ømme pupper, og var skikkelig øm over livmoren, så det kan jo være gode tegn 😊 Uansett godt å se at kroppen og eggløsning fungerer, om ikke annet.

Lykke til i en spennende tid :laugh:

Tusen takk, jeg er mindre spent enn jeg trodde jeg skulle være. Jeg håper jo veldig, men prøver å være realistisk. IKM er så lenge til, så jeg blir nok mer spent når det nærmer seg.:plystre: Jeg har en liten regel om at jeg skriver her, og så prøver jeg å legge tankene vekk litt. Denne dagboka og deres oppmuntringer er virkelig gull verdt, altså! :laugh: Oooh, og spennende at du har hatt samme tegn! :laugh: 

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for DPO-land!  :duskedame: Og så flink du er til å skrive :) når tenker du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sille4 skrev:

Hurra for DPO-land!  :duskedame: Og så flink du er til å skrive :) når tenker du å teste?

DPO-land er det beste og det verste. Takk :hjerte: Jeg er usikker på testingen, tror kanskje jeg kommer til å vente til mandag om halvannen uke, da er jeg enten på IKM eller 11-12 DPO. Før det tror jeg bare vil stresse meg, og jeg vil analysere for mye rundt dette med når EL faktisk var dersom jeg får negativ test. Vi får se om jeg klarer å holde meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig and DPO-land! Beste og verste tiden.

Høres veldig fornuftig ut å vente til den mandagen :) (hvis man klarer :fnise:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 13.40, Tyah skrev:

Jeg krysser fingrer og tær for deg @Aryamili ❤️

Takk, samme her! Måtte dette være vår måned :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8/10 DPO

Fortsatt ømme pupper og jaggu føler jeg meg ikke helt pigg enda heller.. I dag er jeg veldig trøtt og demotivert på jobb. Bare lyst å gå hjem og slappe av :fnise: Litt kvalm og uggen. Første dagen min tilbake i 100 % stilling, ble enig med legen om å forsøke så ser vi hvordan det går med kvalme og sånn som jeg har slitt med.

Ellers skal jeg besøke en venninne i helga, og er så usikker på dette med alkohol. Klarer meg helt fint uten alkohol, men vi pleier alltid å drikke litt Prosecco og spise sushi. Har så lite lyst å ta en test før IKM, føler vel egentlig ikke at jeg kan drikke uansett om den er negativ.. Så var det dette med å leve som normalt frem til positiv test, da.. Hvis dette blir en lang prosess så blir det jo litt dumt å alltid passe sånn på alt hele tiden.

Jeg er så usikker og vet ikke helt...:unsure:

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Aryamili said:

8/10 DPO

Fortsatt ømme pupper og jaggu føler jeg meg ikke helt pigg enda heller.. I dag er jeg veldig trøtt og demotivert på jobb. Bare lyst å gå hjem og slappe av :fnise: Litt kvalm og uggen. Første dagen min tilbake i 100 % stilling, ble enig med legen om å forsøke så ser vi hvordan det går med kvalme og sånn som jeg har slitt med.

Ellers skal jeg besøke en venninne i helga, og er så usikker på dette med alkohol. Klarer meg helt fint uten alkohol, men vi pleier alltid å drikke litt Prosecco og spise sushi. Har så lite lyst å ta en test før IKM, føler vel egentlig ikke at jeg kan drikke uansett om den er negativ.. Så var det dette med å leve som normalt frem til positiv test, da.. Hvis dette blir en lang prosess så blir det jo litt dumt å alltid passe sånn på alt hele tiden.

Jeg er så usikker og vet ikke helt...:unsure:

Husker jeg tenkte litt av det samme, men så bestemte jeg meg for å leve normalt og ikke som gravid. Hadde jeg vært deg -kan være noen er helt imot det - hadde jeg kost meg med alkohol og ikke minst sushi (som jeg savner sushi!!). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aryamili skrev:

8/10 DPO

Fortsatt ømme pupper og jaggu føler jeg meg ikke helt pigg enda heller.. I dag er jeg veldig trøtt og demotivert på jobb. Bare lyst å gå hjem og slappe av :fnise: Litt kvalm og uggen. Første dagen min tilbake i 100 % stilling, ble enig med legen om å forsøke så ser vi hvordan det går med kvalme og sånn som jeg har slitt med.

Ellers skal jeg besøke en venninne i helga, og er så usikker på dette med alkohol. Klarer meg helt fint uten alkohol, men vi pleier alltid å drikke litt Prosecco og spise sushi. Har så lite lyst å ta en test før IKM, føler vel egentlig ikke at jeg kan drikke uansett om den er negativ.. Så var det dette med å leve som normalt frem til positiv test, da.. Hvis dette blir en lang prosess så blir det jo litt dumt å alltid passe sånn på alt hele tiden.

Jeg er så usikker og vet ikke helt...:unsure:

Jeg ville kost meg med prosecco og sushi! 😊💕

11 minutter siden, Gakkepus skrev:

Husker jeg tenkte litt av det samme, men så bestemte jeg meg for å leve normalt og ikke som gravid. Hadde jeg vært deg -kan være noen er helt imot det - hadde jeg kost meg med alkohol og ikke minst sushi (som jeg savner sushi!!). 

 

Kan man ikke spise sushi når man er gravid? Legen min sa jeg kunne det 🙀 ikke det at jeg er gravid enda, men jeg ELSKER sushi. Beklager for avsporing i dagboken din @Aryamili !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er viktig å kose seg ja. :) 

Og @Gakkepus, gravide kan spise sushi altså! :Nikke: Anbefaler å lese litt på nhi.no - bare unngå tunfisken.

Sitat

Sushi

Gravide kan spise sushi, dette framgår av en vurdering foretatt av Vitenskapskomiteen for mattrygghet(VKM).

Her er selve rapporten. 

Sitat

På bakgrunn av tilgjengelig kunnskap, er det ikke grunnlag for å anbefale at sushi laget av rå, fersk marin fisk bør inkluderes i de matvarer som gravide helst bør unngå å spise. Dersom det inngår prosesserte fiskeprodukter som rakefisk, røkelaks eller røkt ørret i sushi-retter, vil risikoen øke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tonio said:

Det er viktig å kose seg ja. :) 

Og @Gakkepus, gravide kan spise sushi altså! :Nikke: Anbefaler å lese litt på nhi.no - bare unngå tunfisken.

Her er selve rapporten. 

 

Takk for linkene. Jeg vet at gravide kan spise sushi, men jeg liker sushi best med rå laks og tunfisk og mye annet.  :fnise:

Når det gjelder litt hva man kan og ikke kan spise, så har jeg forstått det sånn at det landet jeg bor i for øyeblikket ser annerledes på sjømat og liknende, og med tanke på det, er jeg mer forsiktig da jeg ikke har 100% sikkerhet. :)

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gakkepus Ja, er jo litt det jeg tenker. At jeg legger opp til ekstra skuffelser for meg selv ved å ikke unne meg en normal hverdag frem til en graviditet er bekreftet. Er jo ikke snakk om hardfylla heller.. Sushi kommer jeg uansett til å spise med god samvittighet :yvonne:

@Tyah Er det rådet jeg får og som forsåvidt gynekologen sa også. At jeg ikke må leve som gravid hele prøveperioden da vi ikke vet hvor lang den blir. Så tror det blir et glass med bobler :hjerte: Ingen fare med litt "avsporing", bare koselig med dialog og at dere deler egne tanker :laugh:

@Tonio Prøver så godt jeg kan å slappe av og ikke bli helt gæren av prøvingen, samtidig som jeg ønsker å gjøre ting "riktig" :) 

Endret av Aryamili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tyah said:

Jeg ville kost meg med prosecco og sushi! 😊💕

Kan man ikke spise sushi når man er gravid? Legen min sa jeg kunne det 🙀 ikke det at jeg er gravid enda, men jeg ELSKER sushi. Beklager for avsporing i dagboken din @Aryamili !

Beklager at jeg spammer litt 🤣 men som sagt, det er litt delte meninger. Jeg har vært i kontakt med noen leger både i Norge og her jeg bor nå, og sushi-spesielt rå fisk - bør man være forsiktig med. Selvsagt gjør man som man selv føler for 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...