Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

Gutten vår har vært aktiv i dag ❤️ Jeg blir så glad, så glad. Masse dult og spark.

Han responderer ikke så godt på dette med å drikke noe søtt, så det er litt problematisk. Men prøver å bli kjent med bevegelsesmønsteret hans "på nytt". I og med at jeg har kjent liv siden uke 17 så har det jo endret seg en del, og er vel ikke før rundt nå man kan forvente noe mønster egentlig. Han har alltid våknet veldig til på kvelden, mens nå kan han finne på å sparke midt på dagen, og være rolig med forsiktige spark når jeg skal sove. Men kjenner veldig at han ligger litt her og der, og snur seg en del, så da vil jo ting kjennes annerledes ut igjen. Syns det er koselig når jeg kan kjenne ham utenpå magen og stryke på ham ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Aryamili skrev:

Gutten vår har vært aktiv i dag ❤️ Jeg blir så glad, så glad. Masse dult og spark.

Han responderer ikke så godt på dette med å drikke noe søtt, så det er litt problematisk. Men prøver å bli kjent med bevegelsesmønsteret hans "på nytt". I og med at jeg har kjent liv siden uke 17 så har det jo endret seg en del, og er vel ikke før rundt nå man kan forvente noe mønster egentlig. Han har alltid våknet veldig til på kvelden, mens nå kan han finne på å sparke midt på dagen, og være rolig med forsiktige spark når jeg skal sove. Men kjenner veldig at han ligger litt her og der, og snur seg en del, så da vil jo ting kjennes annerledes ut igjen. Syns det er koselig når jeg kan kjenne ham utenpå magen og stryke på ham ❤️ 

 

Deilig med masse liv! Det er søren meg en heltidsjobb å følge med på akkurat dette,og som førstegangs var jeg overrasket over hvor mye tid jeg brukte på det. Mine har heldigivis reagert på både søt drikke og hvis jeg har dultet borti. Men var inne tre ganger med nr 1 pga lite liv.  

Ingen av mine har hatt så veldig tydelige bevegelsesmønstre, og hvis jeg først har blitt litt klok på det har de endret det kort tid etter! Typisk 🙄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har vært aktiv! Det er rart hvor forskjellig bevegelsene kan kjenne ut alt etter hvordan han ligger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 10.39, Aryamili skrev:

Gutten vår har vært aktiv i dag ❤️ Jeg blir så glad, så glad. Masse dult og spark.

Han responderer ikke så godt på dette med å drikke noe søtt, så det er litt problematisk. Men prøver å bli kjent med bevegelsesmønsteret hans "på nytt". I og med at jeg har kjent liv siden uke 17 så har det jo endret seg en del, og er vel ikke før rundt nå man kan forvente noe mønster egentlig. Han har alltid våknet veldig til på kvelden, mens nå kan han finne på å sparke midt på dagen, og være rolig med forsiktige spark når jeg skal sove. Men kjenner veldig at han ligger litt her og der, og snur seg en del, så da vil jo ting kjennes annerledes ut igjen. Syns det er koselig når jeg kan kjenne ham utenpå magen og stryke på ham ❤️ 

 

Så bra å høre at det er masse liv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt noen veldige rolige dager. Jeg var i kontakt med lege (av noe annet), og hun sa at når man fremdeles er såpass kort på vei er det helt vanlig at det roer seg noen dager før det tar seg opp igjen. Men man skal selvsagt ha lav terskel for å kontakte føden om man kjenner lite liv eller store endringer!

 

Jeg er forresten også veldig redd for at hun plutselig skal dø i magen. Tenker at det er helt vanlig og helt greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 7.03, sullå skrev:

Så bra at han har vært aktiv! Det er rart hvor forskjellig bevegelsene kan kjenne ut alt etter hvordan han ligger! 

 

På 24.8.2018 den 21.14, Rosmerta skrev:

Så bra å høre at det er masse liv ❤️

 

På 29.8.2018 den 20.31, lille_frosk skrev:

Vi har også hatt noen veldige rolige dager. Jeg var i kontakt med lege (av noe annet), og hun sa at når man fremdeles er såpass kort på vei er det helt vanlig at det roer seg noen dager før det tar seg opp igjen. Men man skal selvsagt ha lav terskel for å kontakte føden om man kjenner lite liv eller store endringer!

 

Jeg er forresten også veldig redd for at hun plutselig skal dø i magen. Tenker at det er helt vanlig og helt greit! 

Ja, veldig. Skulle ønske han bare kunne ligge på samme måte og sparke litt gjennom hele dagen. Ble bekymret igjen i går, sov dårlig, men minien var helt rolig. Så var det et lite spark på morgenen og kanskje ett på dagen.. Så la jeg plutselig merke til at det hadde vært rolig da jeg kom hjem fra jobb og fikk skikkelig angst. Er så vanskelig å vurdere, men sa til samboer at vi må ringe føden hvis ikke mini våkner litt på kvelden. Så gjorde han heldigvis det, men var en usedvanlig rolig dag. I dag er han heldigvis litt mer våken :) Syns det er veldig vanskelig å vurdere, og er jo lett å si til andre at de må kontakte føden ved lite liv, men jeg kjenner at jeg har ganske høy terskel for å gjøre det selv.. 😕 

Blææ. Så i dag har jeg en skikkelig drittdag. Gikk nok og bekymret meg mye i går (jeg bekymrer meg generelt lite, men akkurat når det kommer til dette med at lille har rolige dager stresser meg) så i dag er jeg veldig sliten og irritabel. Irritert på alle på jobb, føler meg ikke verdsatt selv om jeg vet jeg er det.. Det er ingen som tar seg tid til å svare når jeg kommer med forslag til nye løsninger som skal gjøre arbeidshverdagen enklere, og da føler jeg at det jeg ikke gjør er viktig. I tillegg har jeg jobbet lenge med et prosjekt, sammen med to kolleger, og når vi presenterer løsningen er det null engasjement hos avdelingen.. Så blir veldig demotivert og kjenner jeg har lyst til å be alle ryke og reise og ta permisjon nå.

Oh well. En sånn dag! Heldigvis skal vi ut og spise i dag. Og så malte vi gjesterommet/barnerommet i går! Legger ut bilder når det er litt mer ferdig :) Kommer til å ha en 120 seng stående der, til mini skal sove på eget rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok klar over det selv, men barn i magen har sine late dager de og, men det er forståelig at du stresser. Jeg selv har hatt mange søvnløse netter nettopp på grunn av mindre bevegelse, men nå som jeg nærmer meg termin innser jeg hvor mye unødvnedig bekymring  hadde. Er du i tvil, så får du senke terskelen litt og ringe føden - det skader ikke. 

Håper litt god mat hjelper på humøret :) 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Du er nok klar over det selv, men barn i magen har sine late dager de og, men det er forståelig at du stresser. Jeg selv har hatt mange søvnløse netter nettopp på grunn av mindre bevegelse, men nå som jeg nærmer meg termin innser jeg hvor mye unødvnedig bekymring  hadde. Er du i tvil, så får du senke terskelen litt og ringe føden - det skader ikke. 

Håper litt god mat hjelper på humøret :) 

Jaa, uff. Er jo logisk at de også slapper av litt og har roligere dager, og unødig bekymring er jo et skikkelig energisluk som er helt unødvendig.. Skal til jordmor i morgen, så får målt SF og forhåpentligvis få bekreftet at han har det bra inni der :)

Takk, nå er arbeidsdagen over og DET hjelper på humøret :skya:mat skader heller ikke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.9.2018 den 22.51, lille_frosk skrev:

Hvordan går det med dere?

Hei frosken! :vinke: Det går bra med oss, takk som spør! Jeg har ikke vært så flink til å oppdatere her inne. Føler tiden flyr, samtidig som dagene på jobb går utrooooolig sakte. Teller ned til permisjon, kan man trygt si.. 

--

32+3 

Minien, eller bør vel kanskje begynne å kalle ham for gutten vår, er aktiv for tiden. Bevegelsene er gått over fra dunk til.. Ja, mer langsomme bevegelser. Begynner vel å bli trangt nå. Han ligger på skrå og kan kjenne den lille foten hans på høyre side under ribbeina stort sett hele dagen ❤️ Skjønningen. Han trekker den til seg hvis jeg "kiler" litt, men plutselig er den jaggu der igjen og lager en liten bul på magen :ler:

Vi har kjøpt stellebord og tripptrappstol på finn, nå tror jeg det meste som kan kjøpes brukt er kjøpt inn. Det gjenstår fremdeles en god del, samtidig som det viktigste er på plass. Denne uka skal vi bestille madrass. Snuser litt på aerosleep. Ellers har vi vært opptatte med å hente garderobeskap, male rom, skru sammen seng, vaske babyklær ( ❤️ ) og litt sånne ting. Jeg har også funnet strikkegleden igjen, og strikker for øyeblikket bukse til hentesettet. Har veldig lyst til å strikke Gromguttbukse (Klompelompe), men hadde bare oppskrift til Go'klompen-bukse i boka mi. Så da blir det det :) 

Ellers skal venninna mi ha babyshower i helga, hun vet ikke om det, og jeg gleder meg. Har strikket tøfler til lille jenta hennes og kjøpt et pledd ❤️ Skal også bake kake. På dårlige dager kjenner jeg at det er litt sårt at de fleste av mine nære venninner bor langt unna og er spredt, slik at jeg sannsynligvis ikke får noe babyshower. Jeg bryr meg ikke så mye om selve babyshoweret, er vel mer det at jeg kjenner på at jeg har få venninner her (men gode venner og vennepar!)  noe som blir veldig tydelig når det kommer til sånne ting. Men har gode venner her og rundt om kring i landet, det er det viktigste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+3

Ble en tur til legen i dag. Har ikke følt meg på topp forrige uke og i helga. I går ble jeg utrolig kvalm på kvelden, og våknet med kvalme og hodepine i dag. I tillegg lå blodtrykket mitt noe høyt til meg å være på svangerskapskontrollen forrige uke, og det har steget jevnt i svangerskapet, så jeg ble litt bekymret i går, selv om blodtrykket er innenfor det som regnes som normalt.

Han sjekket blodtrykket, og det var lavere enn på kontroll forrige uke, og ingen utslag på urinprøve. Legen var veldig forståelsesfull for at alle plagene samlet sett fører til at jeg ikke helt føler meg på topp, og vi ble enige om å prøve å jobbe redusert, 60 %, frem til termin. Syns det er vanskelig å skulle være sykemeldt, men kjenner at det er riktig akkurat nå. Det har gradvis blitt tyngre og tyngre med moderat bekkenløsning, litt ryggsmerter, halsbrann, dårlig søvn, og nå i tillegg kvalme og hodepine, så selv om jeg syns det er kjedelig så er det godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med en forståelsesfull lege. Er nok lurt å jobbe redusert frem til permisjon! Ingen vits å overanstrenge seg! Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sullå skrev:
 

Så bra med en forståelsesfull lege. Er nok lurt å jobbe redusert frem til permisjon! Ingen vits å overanstrenge seg! Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen 💕

Ja, er litt kjedelig nå mot slutten, føler meg gigantisk og lite mobil i forhold til hva jeg er vant til. I tillegg er det vondt å ligge, uansett stilling, så søvnen blir så som så. Men har hatt et enkelt svangerskap, og tror ikke jeg plages noe mer enn de fleste, så er sånn sett veldig optimistisk og tror at de siste ukene kommer til å gå greit :) Gleder meg sånn til å møte lille E ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med et enkelt svangerskap. Det har jeg også hatt, så jeg prøver å ikke klage så mye nå mot slutten. Kjenner uansett at det skal bli godt å få lillegutt ut! Som forøvrig også blir en E, hvis vi ikke ombestemmer oss når han kommer! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sullå skrev:
 

Herlig med et enkelt svangerskap. Det har jeg også hatt, så jeg prøver å ikke klage så mye nå mot slutten. Kjenner uansett at det skal bli godt å få lillegutt ut! Som forøvrig også blir en E, hvis vi ikke ombestemmer oss når han kommer! 💙

💙 Syns mange navn som begynner på E er fine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

37+2 

Så feil kan man ta, og i dag hadde en veldig fin gjeng arrangert babyshower for meg. Jeg hadde virkelig ingen anelse, og ble så utrolig overrasket og rørt 💙 Var utrolig koselig å ha alle samlet, nå er jeg jo gått ut i permisjon og veldig i "babymodus" så var ekstra stas. Så fikk lille så mye fint og ja, jeg er helt målløs.. Var pyntet så fint hjemme og masse god mat og jeg sov ekstra godt i natt og var uthvilt så alt var bare fint :rodmer: 

Utrolig koselig, mest fordi det var så stas å se alle sammen før han kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, TeamWP skrev:
 

Ååhh så koselig💙(heldiggris,hihi)😀👏🏻

Lykke til i siste innspurt🤗

Veldig 💙 Tusen takk, så surrealistisk at fødsel nærmer seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 18.04, sullå skrev:

Koselig med babyshower! 

Nærmer seg veldig her nå! :)

Det gjør det absolutt, skal bli godt å bli ferdig!

--

38+5

Føler fødsel aldri vil skje og at lille E blir boende i magen for evig, vokser seg stor og blir en kjempebaby inni der 😅

Drømmer rare ting om at han endelig blir født, men at tiden med ham går så fort at etter 2-3 dager er han blitt en 2 åring. Verste var en drøm der jeg skulle amme og han var blitt kjempestor og tok hele puppen i munnen og var helt rabiat. Altså huff:fnise:

Ellers er det lite som tyder på at det skjer noe.. Litt murringer av og til (ikke veldig ofte som jeg kan kjenne), tror ikke jeg har kjent en kynner i hele svangerskapet, men det sies jo at alle har de. Sliter med løs mage til tider, og i går kom det en klatt med gult slim (kanskje deler av slimproppen?). Ellers er jeg med mine +18 kg lei av å føle meg tung og stor, og immobil. Ser ikke ut som jeg har lagt på meg så mye, de fleste tipper 10 kg, men jeg kjenner kiloene. 

Sover mye og prøver å nyte den siste tiden, men er veldig klar for å møte ham :hjerte: Han er ganske rolig inni magen, med unntak av om kvelden hvor han spreller en god del, ofte etter middag :laugh: og selvfølgelig blir jeg bekymret til tider. Han sparker meg ikke i ribbeina og har ganske rolige små knuff på dagen. Men de er vel forskjellige, også inni magen.

Vil ha han ut fordi jeg lengter sånn etter å treffe ham, men også fordi jeg kjenner jeg er litt bekymret for at han skal dø i magen. Tenker rasjonelt og lar ikke meg selv tenke mye på det, men er innom tanken hver dag.

Vet det er lite sannsynlig, men det er vel alle gravides store skrekk.

Ellers er jeg ferdig å strikke til lille :rodmer:

Snapchat-1070021243.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...