Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

@Tyah Takk ❤️ Skjønner hva du mener, misunnet gravidemager selv også tidlig i svangerskapet :) men tro meg, tiden flyr og plutselig popper kula di frem :rodmer::gravid:

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Lille minien min,

denne uka veier du ca. 680 gram. Jeg kjenner deg sprelle og romstere hver dag, men aller mest ivrig blir du når jeg har lagt meg. Noen ganger blir en liten del av magen min steinhardt utenpå, det er du som ligger og presser. Da må jeg bare stryke litt på deg ❤️ Jeg er så glad i deg og stolt av å bære nettopp deg inni magen min.

Vi har vært og er på ferie. Jeg har kjent mye på at alle følelser forsterkes. De gode og de vonde. Begynner jeg å gråte er det nesten umulig å stoppe. Til tider er jeg irrasjonell og vrang, og alt føles verre enn det er. Men så sparker lille, og alt føles bedre. Vi har hatt en ferie med mye aktivitet, jeg har vært nordpå med familie, så storby med familien og samboer og nå er vi i italia med guttegjengen hans. Koser meg veldig, men gleder meg også til å komme hjem etter over tre uker på farta. Formen er super!

I morgen er jeg 25+0 og skjønner ikke hvor tiden har blitt av.. Gleder meg til å male og gjøre klart til lille kommer.

Endret av Aryamili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, 24+6. Det er så innmari koselig å gå gravid ❤️ Selv om jeg skulle få vondter og gå lei etter hvert så har jeg nytt store deler av svangerskapet. Det er en god følelse. Mange bekymringer følger jo selvsagt med, men det blir jo ikke færre av disse når babyen kommer.

20180810_134503.thumb.jpg.1e8bf647f9e196b78989039901a84092.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så gøy å lese! Du ser helt fantastisk ut 😍

Tusen takk, så hyggelig sagt av deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikket til lille på flyet :hjerte:

Nå er vi hjemme, i morgen er det svangerskapskontroll med glukosebelastningstest. Gruer meg litt, men går nok sikkert bra!

15341015429232051116263907302777.thumb.jpg.5f1b57c12bd7c14099f96e1c3c96aab3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, disse er så søte! Strikket de til niesen min, når hun kom 😍 må vell strikke et par til lille også ❤️

Lykke til i morgen, det går nok fint 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lille_frosk skrev:

Du ser smashing ut! Hvordan gikk glukosebelastningen?

Tusen takk :rodmer: 

Glukosebelastningen var ubehagelig, drikken gikk helt ok ned, men etter en times tid begynte jeg å føle meg ganske kvalm og litt svimmel. Overlevde uten store problemer, men det var vel egentlig ikke noe særlig :haar: Likevel er jeg jo glad for å ha tatt den, i og med at jeg har PCOS så er jeg litt ekstra utsatt for svangerskapsdiabetes, men hadde fine verdier på 4,5 fastene og 4,8 etter 2 timer :duskedame:Så det var en lettelse!

--

Ellers har jeg gått opp nesten 9 kg. Veide 55 kg før jeg ble gravid, og har vel aldri veid så mye som nå. Jeg bryr meg ikke så veldig om vekt, så lenge det ikke er en usunn vektoppgang, vel og merke. Føler kiloene har lagt seg jevnt over og trives egentlig godt med gravidkroppen sånn som den er nå :hjerter_rundt:

Det viktigste er uansett at lillegutten har det bra ❤️ 

Ellers sover jeg ikke noe godt, plages litt med halsbrann igjen, verst om kvelden, samt SYKE kramper i leggene om natta. Aldri hatt så vonde kramper før. Hele leggen spenner seg, og det kjennes ut som muskelen skal revne 😮 Rett og slett vondt, og har ikke sjans til å sovne igjen etterpå. Dagen etter er hele muskelen superstøl og øm, så går rundt og halter :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aryamili skrev:

Tusen takk :rodmer: 

Glukosebelastningen var ubehagelig, drikken gikk helt ok ned, men etter en times tid begynte jeg å føle meg ganske kvalm og litt svimmel. Overlevde uten store problemer, men det var vel egentlig ikke noe særlig :haar: Likevel er jeg jo glad for å ha tatt den, i og med at jeg har PCOS så er jeg litt ekstra utsatt for svangerskapsdiabetes, men hadde fine verdier på 4,5 fastene og 4,8 etter 2 timer :duskedame:Så det var en lettelse!

--

Ellers har jeg gått opp nesten 9 kg. Veide 55 kg før jeg ble gravid, og har vel aldri veid så mye som nå. Jeg bryr meg ikke så veldig om vekt, så lenge det ikke er en usunn vektoppgang, vel og merke. Føler kiloene har lagt seg jevnt over og trives egentlig godt med gravidkroppen sånn som den er nå :hjerter_rundt:

Det viktigste er uansett at lillegutten har det bra ❤️ 

Ellers sover jeg ikke noe godt, plages litt med halsbrann igjen, verst om kvelden, samt SYKE kramper i leggene om natta. Aldri hatt så vonde kramper før. Hele leggen spenner seg, og det kjennes ut som muskelen skal revne 😮 Rett og slett vondt, og har ikke sjans til å sovne igjen etterpå. Dagen etter er hele muskelen superstøl og øm, så går rundt og halter :( 

 

Så bra at prøvene var fine!! Uff, det høres forferdelig vondt ut med kramper. Mange skryter av magnesium, har du prøvd det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lille_frosk skrev:

Så bra at prøvene var fine!! Uff, det høres forferdelig vondt ut med kramper. Mange skryter av magnesium, har du prøvd det? 

Det er ikke noe godt, nei.. Jeg må være suuperforsiktig så jeg ikke "strekker ut" mens jeg ligger i senga, for da tar det helt av. 

Jeg spiser banan hver dag, det er riktig på magnesium, men er vel kanskje verdt å prøve kosttilskudd eller pulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Nå kom jeg på en ting. Fastlegen mente det ikke var viktig å måle symfyse-fundus-målet såpass tidlig, da magen ikke er så stor uansett. Jeg ble litt paff og tenkte at han vet best. Men det er jo egentlig en del av svangerskapskontroll i uke 24, så er vel en grunn for at man gjør det.. Så nå kjenner jeg at jeg er litt stressa for det.. What to do?

Jeg kan jo måle selv bare for å se om verdien er sånn nogenlunde riktig :)

Men skal jo til jordmor om tre uker så går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+4

Mannen er bortreist og jeg sover dårlig. Kjenner bekymringene kommer snikende, og i natt lå jeg våken og var redd for at minien ikke har det bra i magen. Selvfølgelig var han ekstra rolig i tillegg. Merker jeg er så redd for at noe er galt, helt irrasjonelt, men er redd han skal dø i magen. Vet ikke hvor disse tankene kommer fra! Håper de slipper taket snart ❤️ Syns på en måte han beveger seg annerledes, men han er sikkert inne i en voksefase og har skiftet stilling.

Tror jeg er sliten og litt for mye alene med tankene mine, sover generelt dårlig og har klart å bli forkjølet i tillegg. Så kroppen føles mørbanket og hodet henger ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Aryamili skrev:

26+4

Mannen er bortreist og jeg sover dårlig. Kjenner bekymringene kommer snikende, og i natt lå jeg våken og var redd for at minien ikke har det bra i magen. Selvfølgelig var han ekstra rolig i tillegg. Merker jeg er så redd for at noe er galt, helt irrasjonelt, men er redd han skal dø i magen. Vet ikke hvor disse tankene kommer fra! Håper de slipper taket snart ❤️ Syns på en måte han beveger seg annerledes, men han er sikkert inne i en voksefase og har skiftet stilling.

Tror jeg er sliten og litt for mye alene med tankene mine, sover generelt dårlig og har klart å bli forkjølet i tillegg. Så kroppen føles mørbanket og hodet henger ikke med.

Huff, jeg kjenner følelsen! Hos meg er det veldig mye tanker og bekymringer om hvordan det skal gå å ha ansvar for et barn. Jeg tror nok det handler om at det begynner å nærme seg, og at man er litt trøtt og sliten i tillegg.

Sender deg en klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosmerta skrev:

Huff, jeg kjenner følelsen! Hos meg er det veldig mye tanker og bekymringer om hvordan det skal gå å ha ansvar for et barn. Jeg tror nok det handler om at det begynner å nærme seg, og at man er litt trøtt og sliten i tillegg.

Sender deg en klem ❤️

Tusen takk, så snill du er ❤️

Uff, nei nå er det ikke så kjekt :( Håper minien er skikkelig vill i dag så jeg føler meg litt bedre.

Sender klem tilbake ❤️ Ikke så enkelt når slike tanker surrer rundt og tar litt overhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normal bekymring. Jeg er veldig redd for det selv, og ber mannen min høre på magen min hver kveld, eller når jeg føler for det. Nå som du nærmer deg uke 30, så vil bevegelsene endre seg, og det er helt normalt, men den overgangsfasen må du bli kjent med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg tror det er helt normal bekymring. Jeg er veldig redd for det selv, og ber mannen min høre på magen min hver kveld, eller når jeg føler for det. Nå som du nærmer deg uke 30, så vil bevegelsene endre seg, og det er helt normalt, men den overgangsfasen må du bli kjent med. 

Ja, er nok en overgangsfase.. Er bare redd for å ikke merke indikasjoner på at noe er galt, og så går det galt og jeg ser tilbake på det og tenker at jeg skulle skjønt det, eller noe. Uff.

Kan han høre hjertet når han lytter på magen?

Jeg jobber jo på sykehus så kunne sikkert funnet meg en doppler.. Men jeg kjenner han jo romstere, så vet han er der inne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aryamili skrev:

Tusen takk, så snill du er ❤️

Uff, nei nå er det ikke så kjekt :( Håper minien er skikkelig vill i dag så jeg føler meg litt bedre.

Sender klem tilbake ❤️ Ikke så enkelt når slike tanker surrer rundt og tar litt overhånd!

Nei, jeg prøver å trøste meg med det at folk har klart dette i tusenvis av år, og at mannen min og jeg er oppegående mennesker. Så går det nok bra. Hormonene spiller nok også inn her vil jeg tro... hehe!

Håper minien din sparker masse i dag, så du slipper å bekymre deg! Jeg hadde også noen dager på omtrent samme tid som deg (tror jeg, husker ikke helt) hvor jeg var urolig for lite liv. Drakk kald saft og la meg på sofaen for å kjenne, og kjente nok spark til at det var greit. Tok seg opp igjen, heldigvis. Men ikke noen god følelse ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aryamili said:

Ja, er nok en overgangsfase.. Er bare redd for å ikke merke indikasjoner på at noe er galt, og så går det galt og jeg ser tilbake på det og tenker at jeg skulle skjønt det, eller noe. Uff.

Kan han høre hjertet når han lytter på magen?

Jeg jobber jo på sykehus så kunne sikkert funnet meg en doppler.. Men jeg kjenner han jo romstere, så vet han er der inne ❤️

Det går nok helt fint, og dine følelser rundt mindre aktivitet er noe alle gravide - mest sannsynlig har fra en tid til en annen har - så jeg hadde nok prøvd å tenkt litt på den måten, men selvsagt er det greit å være oppmerksom, men når du stresser, stresser barnet pga adrenalinet og da blir barnet mindre aktivt og :) litt ond sirkel. 

Ja, det kan han. Kanskje dere kan prøve det ut? Er iallfall en veldig fin opplevelse for mannen som ikke kjenner sparkene/bevegelsene som jeg gjør.  

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosmerta skrev:

Nei, jeg prøver å trøste meg med det at folk har klart dette i tusenvis av år, og at mannen min og jeg er oppegående mennesker. Så går det nok bra. Hormonene spiller nok også inn her vil jeg tro... hehe!

Håper minien din sparker masse i dag, så du slipper å bekymre deg! Jeg hadde også noen dager på omtrent samme tid som deg (tror jeg, husker ikke helt) hvor jeg var urolig for lite liv. Drakk kald saft og la meg på sofaen for å kjenne, og kjente nok spark til at det var greit. Tok seg opp igjen, heldigvis. Men ikke noen god følelse ❤️ 

 

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Det går nok helt fint, og dine følelser rundt mindre aktivitet er noe alle gravide - mest sannsynlig har fra en tid til en annen har - så jeg hadde nok prøvd å tenkt litt på den måten, men selvsagt er det greit å være oppmerksom, men når du stresser, stresser barnet pga adrenalinet og da blir barnet mindre aktivt og :) litt ond sirkel. 

Ja, det kan han. Kanskje dere kan prøve det ut? Er iallfall en veldig fin opplevelse for mannen som ikke kjenner sparkene/bevegelsene som jeg gjør.  

Takk for gode og fornuftige ord, dere ❤️

Kjenner at han ligger og sparker mer "nedover" i stedet for utover, så er kanskje ikke så rart at det kjennes annerledes ut :) 

Må teste ut om mannen kan høre hjertet, det hadde vært koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...